0

افزایش ۱۰ درصدی قیمت بیتکوین در ۲۴ ساعت

قیمت بیتکوین
بازدید 594

افزایش ۱۰ درصدی قیمت بیتکوین در ۲۴ ساعت: نجات بانک سیلیکون ولی و بازار رمزارزها

دولت ایالات متحده با همکاری Federal Reserve (رزرو فدرال)، تدابیری برای نجات بانک سیلیکون ولی (SVB) اتخاذ کرده است که باعث افزایش چشمگیر ارزش بازار رمزارزها گردید.

در چند روز اخیر، بازار رمزارزها تحت تأثیر هرج و مرج قرار گرفته است. یکی از اتفاقات مهم در این بازار، اتفاقی است که درباره استیبل کوین USDC و بانک سیلیکون ولی (SVB) رخ داد؛ زیرا ارزش این رمزارز که در شرایط عادی باید همواره به نسبت یک به یک با دلار آمریکا باشد، به میزان حدود ۰.۸۷ دلار سقوط کرد.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد بانک سیلیکون ولی از وضعیت نامطلوب خود نجات یافته است و سرمایه‌گذاران این بانک نیز قادر به دسترسی به پول خود خواهند بود.

دولت ایالات متحده و نظارت‌کنندگان مالی این کشور اعلام کرده‌اند:

افرادی که دارایی‌های سپرده‌گذاری شده در بانک مشکل‌دار سیلیکون ولی را دارند، قادر به دسترسی به اموال خود خواهند بود.

ذخایر USDC از امروز در دسترس قرار دارند.

جرمی آلر، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت Circle، در یک توییت اعلام کرد که این شرکت به دلیل تلاش‌های فدرال رزرو ایالات متحده برای مقابله با خطرات مرتبط با سیستم بانکی، به خوشحالی دست یافته است.

آلر اظهار کرد که ۱۰۰ درصد از سپرده‌های بانک سیلیکون ولی ایمن هستند و با شروع مجدد فعالیت این بانک از امروز، برای مشتریان در دسترس خواهند بود.

Circle در پایان روز جمعه اعلام کرد که حدود ۳٫۳ میلیارد دلار از کل ذخایر USDC به مبلغ ۴۰ میلیارد دلار خود را در بانک سیلیکون ولی نگهداری می‌کند. این اعلام در حالی صورت گرفت که ارزش سهام این بانک به شدت کاهش یافته بود.

بیتکوینیست می‌نویسد که بعد از وقوع دومین شکست بزرگ در تاریخ بازار سرمایه در ایالات متحده، یک شوک عظیم وارد بازار رمزارزها و همچنین بازارهای جهانی شد. آلر در این زمینه اظهار کرد: “ما متعهد هستیم که عملیات تسویه ذخایر USDC را با کیفیت و شفافیت بالا انجام دهیم.”

سازمان‌های نظارتی ایالات متحده، روز گذشته اعلامیه اضطراری را برای کنترل تأثیر شکست بانک سیلیکون ولی (SVB) و تضمین حفاظت از همه سپرده‌گذاران این بانک ارائه دادند. جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، پاول رئیس فدرال رزرو و مارتین کرونبرگ، رئیس شرکت بیمه سپرده‌های فدرال، این خبر را با انتشار بیانیه‌ای مشترک به عموم اعلام کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است:

امروز ما در حال انجام اقدامات قاطع برای تقویت اعتماد عمومی به سیستم بانکی ایالات متحده هستیم و در حفاظت از اقتصاد کشور دست به کار شده‌ایم. به منظور حمایت از کسب و کارها و خانوارهای آمریکایی، هیئت فدرال رزرو در یک بیانیه مشترک با دولت ایالات متحده اعلام کرد که بودجه بیشتری را در اختیار موسسات سپرده‌گذاری واجد شرایط قرار خواهد داد تا بانک‌ها بتوانند تضمین کنند که نیازهای تمام سپرده‌گذاران خود را برآورده خواهند کرد.

هیئت فدرال رزرو برنامه‌ای با بودجه ۲۵ میلیارد دلار را برای کمک به بانک‌ها، اتحادیه‌های اعتباری، موسسات سپرده‌گذاری و سایر سازمان‌های پس‌انداز واجد شرایط تعیین کرده است و وام‌هایی با مدت حداکثر یک سال را به آن‌ها ارائه خواهد داد.

به این ترتیب، Circle به دلیل مشکلات بانکی اخیر، سرمایه‌های خود را از دست نخواهد داد و سپرده‌گذاران قادر خواهند بود به موجودی خود دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، رویه اضطراری دولت ایالات متحده نیز به سایر موسسات مالی، از جمله بانک‌های تعطیل شده، تعمیم یافته است.

قانون پرداخت استیبل کوین USDC که هنوز توسط کنگره به صورت فعال پیگیری می‌شود، یک سیستم را ایجاد می‌کند که رمزارز مذکور را با پول نقد موجود در بانک مرکزی ایالات متحده ذخیره می‌کند.

در پاسخ به این تحولات، معاملات در بازارهای آتی با میانگین صنعتی داوجونز بیش از ۳۰۰ واحد افزایش یافت.

داده‌های کوین‌گکو نیز نشان می‌دهد که ارزهای رمزارز به طور قابل توجهی بهبود یافته‌اند. به عنوان مثال، هر واحد بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته یک رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرده است. همچنین، هر واحد USDC در حال حاضر به ارزش ۰٫۹۹ دلار رسیده است که نشان از بهبود ۳٫۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *