0

علت نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

علت نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟
بازدید 638

چکیده : در این نوشته قصد داریم به بررسی دلایل نوسان قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم. عوامل زیادی وجود دارد که بر روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارند. بنابراین شناخت این عوامل در رسیدن به سود بیشتر کمک زیادی می کند.

 

در این نوشته قصد داریم به بررسی دلایل نوسان قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم. عوامل زیادی وجود دارد که بر روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارند. بنابراین شناخت این عوامل در رسیدن به سود بیشتر کمک زیادی می کند.

ورود به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری بر روی آن ها یک پیشنهاد عالی و وسوسه کننده است. اما مانند هر سرمایه گذاری دیگری نیاز به کسب دانش و تجربه دارد. در واقع داشتن آگاهی از روند کار بازار برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق الزامی است.

حتی اگر هنوز وارد دنیای کریپتوکارنسی نشده اید، حتما اسم یک یا چند ارز دیجیتال را شنیده اید. و یا حتی به این بازار قدم گذاشته اید و ارزهایی را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اید. در هر صورت می دانیم که ارزهای دیجیتال بسیار متنوع هستند و رنج قیمتی گسترده ای را هم در بر می گیرند. به همین علت هم هست که طیف مختلفی از افراد می توانند سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال را آغاز کرده و ادامه دهند.

البته نمی توان خطرات این مسیر را نادیده بگیریم. خطراتی که سرمایه و زمان شما را هدف گرفته اند. پس بهترین راه برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار، یادگیری و اطلاع از علت نوسان قیمت ارزهای دیجیتال است. چرا که اصل سوددهی ارزها در زمان نوسانشان اتفاق می افتد. البته استیبل کوین ها و ارز های دیجیتالی مثل پرفکت مانی ارز همیشگی معادل یک دلار دارند. به همین خاطر خرید پرفکت مانی و تتر برابر با سرمایه گذاری روی دلار است و با افزایش قیمت دلار دارایی شما نیز افزایش می یابدو

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

مهم ترین ویژگی ارزهای دیجیتال عدم ثبات و نوسان های زیادشان است. این نوسانات هستند که افراد را به سمت سرمایه گذاری بر روی ارزها سوق می دهند.

از طرفی افت ناگهانی قیمت ها و قرمز شدن نمودارها، ترس را به جان تریدرهای تازه نفس می اندازد. اما در نقطه مقابل هم نمی توانیم سود و رشدهای ناگهانی را نادیده بگیریم. پس بالا بردن اطلاع و توانایی پیش بینی نوسان قیمت ارزهای دیجیتال بهترین گزینه پیش رو برای رسیدن به سودهای بالا است. در واقع پیدا کردن نقاط خرید و فروش با کمک تحلیل تکنیکال و بررسی وضعیت هر ارز به شما در پیش بینی قیمت آن کمک زیادی می کند. این نکته را هم بدانید که چقدر پیش بینی بهتری داشته باشید، سود بیشتری را نصیب خود می کنید.

نوسان قیمت ارز مهم ترین نقش را در این بازار بازی می کند. حتی در بازارهای سنتی هم با توجه به قیمت دارایی نوسان تعیین و تعریف می شود.

چه عواملی در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال نقش دارند؟

ریسک بازار ارز دیجیتال بسیار بالاست چرا که قیمت ها همواره در حال بالا رفتن و پایین آمدن هستند. با این حال معامله گران خطرات این ریسک را پذیرفته اند. تعداد عواملی که در قیمت ارزها موثر هستند بسیار زیاد است که ما در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  1. نرخ تورم:

اولین و مهم ترین عامل تغییر قیمت ارز دیجیتال تورم یک کشور است. اگر کشوری نرخ تورم بالایی داشته باشد و در شرایط اقصادی بدی به سر ببرد، نرخ بهره توسط بانک مرکزی آن کشور افزایش پیدا می کند. در نتیجه در بازار ارزهای دیجیتال با ریزش مواجه می شود.

  1. نقش رسانه ها:

دومین عامل نوسان قیمت در بین ارزهای دیجیتال، اخباری است که توسط رسانه ها و شبکه های اجتماعی پخش می شود. به طور مثال اخبار مثبت و منفی که در اینستاگرام و یا تلگرام درباره یک ارز منتشر می شود، نقش تعیین کننده ای در تغییر قیمت آن دارد.

  1. عرضه و تقاضا:

پایه و اساس بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال، عرضه و تقاضا است. یعنی با بالا رفتن تقاضا و کم شدن عرضه قیمت ها بالا می رود.

  1. وقوع جنگ:

با وقوع جنگ در یک کشور معامله گران سرمایه های خود را از بازار خارج کرده و باعث ریزش قیمت ها می شوند.

  1. تغییرات نرخ بهره:

کم یا زیاد شدن نرخ بهره تاثیر متقابلی بر روی قیمت ارز دیجیتال می گذارد. به این صورت که با کم شدن نرخ بهره قیمت ها افزایش و با زیاد شدنش قیمت ها کاهش پیدا می کند.

نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال چه دلایلی دارد؟

 

علت نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، این نوسان قیمت است که باعث سوددهی می شود. نوسانات هیجان بازار را بالا برده و فرصت های کوچک و بزرگی را در اختیار سرمایه گذاران می گذارد. به همین علت در ادامه این نوشته دلایل نوسان قیمت ارزهای دیجیتال را بررسی می کنیم.

  • جدید بودن فضای بازار و ماهیت ارزهای دیجیتال باعث شده تا نوسانات قیمت بسیار زیادی در آن رخ دهد. ارزهای دیجیتال با وجود توجهاتی که در طی چند سال اخیر به خود جلب کرده است، همچنان ارزش کمتری نسبت به ارزهای فیات و طلا دارد. کمتر بودن ارزش و کوچکی آن باعث شده تا هر عاملی سریعا باعث ایجاد نوسان قیمت ارزهای دیجیتال شود.
  • دیجیتالی بودن ارزهای دیجیتال باعث شده تا میزان دقیقی از آن ها در بازار وجود داشته باشد. یعنی هیچ گاه تعداد یک ارز تغییر زیادی را تجربه نمی کند. بنابراین تغییر قیمت آن تنها به این بستگی دارد که چه کسانی و یا چند نفر از ارز خاصی حمایت می کنند و یا آن را به فروش می گذارند.
  • کلیه فناوری های ارز دیجیتال در حال توسعه هستند و هنوز وارد فاز تکمیلی نشده اند. بنابراین تا پیشرفت کامل آن و پذیرشش توسط همه مردم زمان لازم داریم تا بلوغ کامل این بازار را شاهد باشیم و بتوانیم نوسانات آن را تا حدودی با ثبات بیشتری همراه کنیم.
  • در واقع هیچ نظارت قانونی بر روی ارزهای دیجیتال وجود ندارد. یعنی با وجود پذیرش دولت ها، قوانین در این مورد هنوز هم خام و نوپا هستند. البته این نکته هم وجود دارد که برخی از کشورها قانون منع استفاده از بیت کوین را وضع کرده اند. همین باعث شده تا پایداری لازم در این زمینه را شاهد نباشیم.
  • سرمایه گذاران دائما قصد دارند با حدس و گمان روند صعودی یا نزولی ارزهای خود را پیش بینی کنند. آن ها با شرط بندی بر روی رشد یا ریزش یک ارز، قیمت ها را جا به جا می کنند. پس تا حدودی ریسک ها و نوسانات را هم می توان از چشم معامله گران دانست.

جمع بندی

قطعا با گذشت زمان شاهد رفتارهای پخته تری از سوی بازار ارزهای دیجیتال و همچنین کاهش نوسانات آن هستیم. وضع مقررات جدید و مقبولیت بیشتری که در آینده قطعا در مورد ارزهای دیجیتال به وجود می آید، کاهش نوسانات و ریسک های خطرناک را در پی خواهد داشت.

تا آن زمان با دیدن آموزش های متنوع و مطالعه بیشتر، شما هم می توانید در سودهای کلان ارزهای دیجیتال سهیم باشد.

منبع: دلیل افزایش قیمت رمز ارز ها

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *