0

معرفی بورس ارز دیجیتال بلم (Belem)

Digital currency
بازدید 475

با ظهور و گسترش ارزهای دیجیتال، جذب افراد بیشتری به این بخش از بازار مالی افزایش یافته است. با توجه به فرآیند دیجیتالی شدن جهان ما، اولویت باید بر یادگیری و آموزش قرار گیرد. همچنین، باید توجه داشت که کلاهبرداران نیز از ترفندهای جدید برای جذب افراد ناآگاه به سایت‌های خود استفاده می‌کنند. یکی از این پروژه‌های کلاهبرداری، صرافی بلم (Belem) است. در ادامه، ما با شما راجع به این صرافی و دلایل کلاهبرداری آن آشنا خواهیم کرد.

صرافی بلم (Belem) ادعا می‌کند که خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد. اما با توجه به اینکه تقریباً ۹۸ درصد از خدمات مبادلات ارز دیجیتال به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، خدمات را به ایرانیان متوقف کرده‌اند، ارائه خدمات بدون تغییر آدرس IP، موضوعی مشکوک به نظر می‌رسد! همچنین، در بررسی‌های انجام شده، نام این صرافی در وب سایت رسمی Coinmarketcap یا سایت‌های مشابه یافت نمی‌شود.

مورد مشکوک بعدی، ترافیک سایت صرافی است که در ماه گذشته حدود ۱.۵ میلیون بازدید داشته و این سایت را در لیست ۳۰۰ صرافی برتر قرار داده است. با بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم که حدود ۸۸ درصد از ترافیک این صرافی از ایران و کشورهای هلند، آلمان، فرانسه و کانادا (کشورهایی که اکثر کاربران ایرانی از طریق فیلترشکن به IP خود متصل می‌شوند) هدایت می‌شود. به عبارت دیگر، تقریباً تمامی کاربران صرافی بلم (Belem) ایرانی هستند. علت اینکه یک صرافی حدود ۹۰ درصد از کاربران خود را از ایران داشته باشد، موضوعی است که نیاز به بحث دارد!

همچنین، در وب سایت این صرافی هیچ اطلاعات تماسی موجود نیست. تنها چیزی که در پایان تبادل وجود دارد، یک آدرس ایمیل است. نکته جالب درباره این آدرس ایمیل (noreply@belem.band) این است که نوع ایمیل “noreply” است؛ به این معنی که ایمیل‌های ارسال شده به این آدرس در صورت پاسخ خوانده نمی‌شوند!

دلایل دیگری برای تایید کلاهبرداری صرافی بلم (Belem) وجود دارد که طبق تحقیقات وب سایت Cryptoadventure عبارتند از:

  • عدم شفافیت: پروژه‌های کریپتو کلاهبرداری عموماً درباره اهداف و برنامه‌های آینده خود شفاف نیستند. آنها معمولاً وایت‌پیپری ندارند و اگر هم وایت‌پیپری وجود داشته باشد، ممکن است کپی از وایت‌پیپر یک پروژه دیگر باشد. همچنین، تیم پشت پروژه ممکن است ساختگی یا غیرقابل شناسایی باشد و اعتبار آن را نمی‌توان به راحتی تأیید کرد. صرافی Belem هیچ آدرس پستی یا شماره تلفنی رسمی ندارد و مشخص نیست که چه کسی آن را اداره می‌کند. همچنین، این صرافی اطلاعات کاربران را از طریق تلگرام و واتس‌اپ دریافت می‌کند که این موضوع نیز مشکوک به نظر می‌رسد.
  • وعده‌های پوچ: پروژه‌های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال اغلب وعده بازگشت سرمایه بالا را در مدت زمان کوتاهی به سرمایه‌گذاران می‌دهند، اما معمولاً توضیح یا توجیهی برای رسیدن به این بازده ارائه نمی‌دهند. بنابراین، بهتر است به این وعده‌ها با احتیاط و توجه ویژه نگاه کنید.
  • فقدان محصول قابل اعتماد: پروژه‌های کلاهبرداری در حوزه رمزارزها معمولاً یک وب‌سایت چشم‌نواز با شعارها و بنرهای بازاریابی را دارند و بزرگترین تلاش خود را در ایجاد سر و صدای زیاد در رسانه‌های اجتماعی می‌کنند؛ اما در واقع، محصول و کاربرد قابل توجهی ندارند و این ممکن است به دلیل عمر کوتاه پروژه یا کلاهبرداری آن باشد. در مورد صرافی Belem نیز، هیچ محصولی مشخص نیست که ارائه دهد.
  • پروژه‌های کپی‌برداری: یک پروژه رمزارزی کلاهبرداری ممکن است از یک پروژه قانونی کپی‌برداری کند و از نام، لوگو، وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی مشابهی استفاده کند. این کار به منظور سردرگمی سرمایه‌گذاران و به نظر قانونی نمودن آن پروژه انجام می‌شود.
  • عدم مشارکت جامعه: یک پروژه رمزارزی قابل اعتماد معمولاً دارای یک جامعه فعال از سرمایه‌گذاران و حامیان است که در بحث‌های مربوط به پروژه شرکت می‌کنند. از طرف دیگر، یک پروژه کریپتو کلاهبرداری ممکن است یک جامعه کوچک یا بی‌ارزش یا حتی یک جامعه جعلی داشته باشد که برای تبلیغ پروژه در رسانه‌های اجتماعی پول دریافت می‌کند. در مورد صرافی بلم، کانال‌های مشکوک با اپراتورهای ناشناس مداوماً در حال تبلیغ سایت بلم هستند.

بعضی از وعده‌های آنها عبارتند از:

داشتن اعتبارنامه MSB ایالات متحده که با جستجو در سایت متوجه آن می‌شویم، کاملاً غیردرست است.
پشتیبانی آنلاین در تلگرام و واتساپ صرافی بلم (Belem) اطلاعات حساب مشتریان خود را از طریق تلگرام یا واتساپ دریافت می‌کند.
امکان تامین مالی و برداشت حساب با تتر/اتریوم/بیت‌کوین و تومان. این یک چیز ضروری است تا ما نتوانیم به این سایت اعتماد کنیم. مجوز واریز و برداشت ریال برای شرکت‌های ایرانی سخت است، چه برسد به پلتفرم‌های خارجی.
گزینه احراز هویت برای کاربران ایرانی: این گزینه نیز با توجه به شرایط تحریم کنونی مشکوک است.
امکان طبقه‌بندی فرعی (هر جا که کلمه زیرمجموعه را دیدید خودداری کنید!)
معرفی ارزهای جدید؛ بلم هر 30 روز یک ارز جدید به شما معرفی می‌کند و سود قطعی بالای 30 درصد را برای شما تضمین می‌کند!!!
تیم پشتیبانی صرافی بلم (Belem)

تیم اصلی پشت صرافی بلم، با نام Four Leaf Clover،

در واقع سایتی با آدرس fourcloverworld.com است. فعالیت اصلی این وب‌سایت، جذب اعضای هرمی و زیرمجموعه‌ها و در نهایت خرید و فروش توکن‌های ارز دیجیتال با ارزش بازار بسیار پایین است. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که با ارائه ارزهای جدید، کاربران حتماً بیش از 30 درصد سود خواهند داشت. با این حال، بسیاری از توکن‌هایی که در فهرست آنها آمده، وجود و ارتباط خارجی ندارند. سودی که به مشتریان پرداخت می‌شود، نمی‌تواند به عنوان یک معامله در نظر گرفته شود، بلکه یک ترفند پانزی است. هنگامی که تعداد سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به حد زیادی رسیده باشند، دیگر خبری از ارزهای جدید وجود نخواهد داشت!

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *