0

معرفی مهم ترین و مشهورترین های ارز دیجیتال

ارز دیجیتال
بازدید 78

ارزهای دیجیتال، از جمله دارایی‌های سودآور و جذاب برای سرمایه‌گذاران هستند. به همین دلیل، آگاهی از وضعیت این ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است. بعضی از سرمایه‌گذاران به دنبال ارزهای دیجیتالی هستند که بیشترین امنیت را دارند، در حالی که برخی دیگر به دنبال ارزهایی هستند که سودآوری بیشتری دارند یا معروف‌تر هستند و غیره. در این مقاله، قصد داریم به شما معروف‌ترین ارزهای دیجیتال را که در یک ویژگی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال برتری دارند، معرفی کنیم.

میم کوین‌ها، بهترین و معروف‌ترین ارزهای دیجیتال هستند. این ارزها از طنزها و شوخی‌های موجود در اینترنت و فضای مجازی الهام گرفته شده‌اند و به دلیل قیمت پایینی که دارند، مورد توجه سرمایه‌گذاران خرد قرار می‌گیرند. میم کوین‌ها از قراردادهای هوشمند و الگوریتم‌های اجماع متفاوتی استفاده می‌کنند.

دوج کوین (DOGE)،

به عنوان برترین و محبوب‌ترین میم کوین در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این ارز از الگوریتم اثبات کار برای رسیدن به اجماع در شبکه خود استفاده می‌کند و الگوریتم اثبات کار آن براساس فناوری اسکریپت عمل می‌کند.

شیبا اینو (SHIB)، پس از دوج کوین، بهترین میم کوین برای سرمایه‌گذاری است و با عنوان “قاتل دوج کوین” شناخته می‌شود. SHIB یک توکن مبتنی بر ERC-20 است و عرضه کل آن 1 کوادریلیون می‌باشد.

سیف مون (SAFEMOON)، سومین میم کوین برتر است که به عنوان یک توکن دیفای در بایننس اسمارت چین راه‌اندازی شده است. این ارز متمرکز بر عملیات پاداش دهی ثابت و لیکوئیدیتی قفل شده می‌باشد.

مونا کوین (MONA)

مونا کوین (MONA)، چهارمین میم کوین برتر است که عرضه کل آن 105 میلیون واحد می‌باشد. این ارز دارای تاییدیه آژانس خدمات مالی ژاپن است و بهره‌مندی از ثبات نسبی قیمت و کاربرد در دنیای واقعی را داراست.

هوج فایننس (HOGE)، به عنوان پنجمین میم کوین برتر، ییلد فارمینگ (Yield Farming) را با دنیای میم‌ها ترکیب کرده است. این توکن با هدف بهبود قابلیت‌های زیرساخت دیفای اتریوم، فعالیت خود را آغاز کرده است.

جدیدترین میم کوین‌های ارز دیجیتال:

بیبی دوج کوین (BabyDoge)، میم کوین جدیدی است که توسط طرفداران دوج کوین ساخته شده و روی بایننس اسمارت چین معامله می‌شود. این رمزارز به دلیل داشتن سیستم استیکینگ ارز دیجیتال هوشمند یکپارچه، به عنوان آلت کوین ضدتورمی شناخته می‌شود.

مینی هالیوود دوج (MOLLYDOGE)، مشابه بیبی دوج کوین، روی بایننس اسمارت چین راه اندازی شده است و با هدف ظهور به عنوان یک پروژه میم کوین غیرمتمرکز، ایجاد شده است.

معروف‌ترین ارزهای دیجیتال:

یکی از معیارهای رایج برای ارزیابی ارزش ارزهای دیجیتال، شهرت آنهاست. از جمله ارزهای دیجیتال معروف می‌توان به بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، لایت کوین (Litecoin)، کاردانو (Cardano)، پولکادا (Polkadot)، بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، استلار (Stellar)، چین لینک (Chainlink)، بایننس کوین (Binance Coin)، تتر (Tether) و مونرو (Monero) اشاره کرد. البته، بیت کوین و اتریوم همواره جزو معروف‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بوده و محبوبیت بسیاری دارند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج (Mining):

برای استخراج ارزهای دیجیتال، برخی از بهترین ارزها عبارتند از بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، ریپل (Ripple)، لایت کوین (Litecoin)، مونرو (Monero)، زی‌کش (Zcash) و اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic). این ارزها به عنوان برترین‌ها در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند.

ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال به معنای فرآیند تایید تراکنش‌ها در شبکه با استفاده از کارت‌های گرافیکی، CPU یا پردازنده و اتصال دائم به اینترنت است. تراکنش‌ها در شبکه شامل انتقال ارزها، ایجاد قراردادهای هوشمند و سایر فعالیت‌ها هستند و برای ثبت در شبکه بلاکچین باید پردازش شوند. عملیات پردازش تراکنش‌ها توسط استخراج‌کنندگان با استفاده از کامپیوترها و تجهیزات محاسباتی خود انجام می‌شود.

ارز دیجیتال بیت‌کوین (Bitcoin)
یکی از بهترین گزینه‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال بیت‌کوین است، زیرا از الگوریتم اجماع Proof of Work (اثبات کار) استفاده می‌کند. استخراج ارز دیجیتال بیت‌کوین منجر به سود بسیار زیادی برای ماینرها می‌شود.

ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum)
علاوه بر بیت کوین، ارز دیجیتال اتریوم نیز از بهترین رمزارزها برای استخراج است. برای استخراج اتریوم نیاز به ریگ کارت‌های گرافیکی قدرتمند و دستگاه‌های EtHash ASIC Miner است.

ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin)
استخراج دوج کوین نیز بسیار سودآور است و به دلیل سختی شبکه کمتر و پاداش بالاتر، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. دوج کوین از الگوریتم اجماع Scrypt استفاده می‌کند و می‌توان با استخراج ترکیبی (Merged Mining) همزمان دوج کوین و لایت کوین را استخراج کرد. برای استخراج لایت کوین، سخت‌افزار ای‌سیک مناسب است.

ارز دیجیتال مونرو (Monero)
استخراج ارز دیجیتال مونرو نیز با استفاده از CPU یا کارت‌های گرافیک قوی امکان‌پذیر است. الگوریتم استخراج مونرو از نوع RandomX و CryptoNight است.

ارز دیجیتال زی کش (Zcash)
زی کش نیز با الگوریتم استخراج Equihash مورد توجه بسیاری از ماینرها قرار دارد و می‌توانند با استخراج آن به درآمد برسند.

ارز دیجیتال ریون کوین (Ravencoin)

ریون کوین (Ravencoin) یکی از ارزهای برتر برای استخراج است که از الگوریتم KawPow برای استخراج استفاده می‌کند. سخت‌افزار مناسب برای استخراج ریون کوین ریگ کارت‌های گرافیک قدرتمند می‌باشد.

بیم (Beam) ارز دیجیتال دیگری است که با استفاده از الگوریتم استخراج BeamHash III استخراج می‌شود و به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال برتر برای استخراج شناخته می‌شود. کاربران می‌توانند با استفاده از کامپیوترهای خانگی با کارت گرافیک متوسط به بالا و حداقل ۳ گیگابایت VRAM آن را استخراج کنند و درآمدی برای خود ایجاد کنند.

اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) نیز با استفاده از الگوریتم استخراج EtHash از جمله ارزهای دیجیتال مناسب برای استخراج است. می‌توان با استفاده از ریگ کارت‌های گرافیک قدرتمند یا کارت گرافیک با حداقل ۱۰ گیگابایت VRAM این ارز دیجیتال را استخراج کرد.

ارز دیجیتال Zerocoin یا با نام جدید فیرو (Firo) از الگوریتم استخراج اثبات درخت مرکل (MTP) استفاده می‌کند و به کاربران امکان ماینینگ و کسب درآمد با استفاده از CPU و کارت‌های گرافیک قدرتمند را می‌دهد.

ارز دیجیتال ارگو (Ergo) با الگوریتم استخراج 2Autolykos v یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج است. می‌توان با استفاده از کارت‌های گرافیک میان‌رده با حداقل ۴ گیگابایت VRAM این ارز را استخراج کرد.

درباره بهترین کوین‌ها و ارزهای دیجیتال حریم خصوصی، لیست زیر شامل برخی از آن‌ها می‌باشد:

مونرو (Monero): مونرو با الگوریتم استخراج CryptoNight از بهترین ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محسوب می‌شود.
زدکش (Zcash): زدکش با الگوریتم استخراج zk-SNARKs به عنوان یک ارز دیجیتال حریم خصوصی معروف است.
ورج (Verge): ورج از الگوریتم استخراج Scrypt، X17 و Lyra2REv2 برای حفظ حریم خصوصی استفاده می‌کند.
هوریزن (Horizen): هوریزن با الگوریتم استخراج zk-SNARKs و Equihash به عنوان یک ارز دیجیتال حریم خصوصی شناخته می‌شود.
عمانو (Aeon): عمانو با الگوریتم استخراج CryptoNight-Lite به عنوان یک ارز دیجیتال حریم خصوصی محسوب می‌شود.
این ارزها در ارائه حریم خصوصی بیشتری برای کاربران علاقه‌مند به حفظ حریم خصوصی در تراکنش‌های خود موثر هستند.

موجودیت‌های مختلفی در زمینه کوین‌ها و ارزهای دیجیتال وجود دارند که به دنبال فراهم کردن حریم خصوصی برای کاربران هستند.

در این حوزه، برخی از پیشروترین کوین‌ها عبارتند از:

ارز دیجیتال مونرو (XMR): مونرو از الگوریتم اثبات کار CryptoNight برای مقاومت در برابر ASIC‌ها (مدارهای مجتمع شبکه) استفاده می‌کند. این ارز دیجیتال با استفاده از پروتکل مبهم مونرو، جزئیات تراکنش‌ها و مقادیر موجود در کیف پول‌ها را در بلاکچین عمومی مبهم می‌کند. پروتکل CryptoNight از امضاهای حلقوی (ring signatures) و آدرس‌های پنهان برای حفظ جزئیات معاملات استفاده می‌کند.
ارز دیجیتال زی‌کوین (XZC): زی‌کوین با استفاده از پروتکل سیگما (Sigma) به حفظ هویت کاربران می‌پردازد و به همین دلیل جزء بهترین کوین‌های حریم خصوصی محسوب می‌شود. با استفاده از پروتکل سیگما، زی‌کوین امکان حفظ حریم خصوصی کاربران را فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال بایت کوین (BCN)، اولین ارز دیجیتال غیرقابل ردیابی در جهان است. این ارز از فناوری CryptoNote برای حفظ حریم خصوصی کاربران استفاده می‌کند. از امضاهای حلقوی برای مخفی نگه داشتن معاملات و غیرفعال کردن آدرس‌ها استفاده می‌کند، از طریق تولید آدرس‌های یکبار مصرف و غیرقابل تکرار.

ارز دیجیتال گرین (Grin) و میمبل ویمبل (MimbleWimble) نیز دو ارز دیگر هستند که به حفظ حریم خصوصی معاملات کاربران می‌پردازند. گرین یک کوین حریم خصوصی بدون هیچ محدودیت و سانسوری است و برای این منظور از دو روش مختلف استفاده می‌کند.

درباره ارز دیجیتال سوپر زیرو (SERO) اطلاعات کافی در دسترس نیست.

توکن اصلی پلتفرم SERO Dapp با نام سوپر زیرو شناخته می‌شود که از فناوری Super-ZK برای حفظ حریم خصوصی استفاده می‌کند. گزارشات نشان می‌دهند که سوپر زیرو 20 برابر سریع‌تر از رقم‌های zk-SNARKs است. این پروتکل ادعا می‌کند که اولین پروتکل است که کاملاً از قراردادهایی که از دانش صفر استفاده می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.

دش (DASH) یکی از فورک‌های پروتکل بیت‌کوین است که در سال 2014 با نام Xcoin شروع به فعالیت کرد. ویژگی حریم خصوصی این ارز دیجیتال به صورت خصوصی عمل می‌کند و کاربران در صورت تمایل می‌توانند از طریق مکانیسم ترکیب و آمیزش شبکه، جزئیات معاملات خود را مخفی کنند.

زی‌کش (ZEC) نیز یکی از فورک‌های بیت‌کوین است که از طریق استفاده از اثبات رمزنگاری شده zk-SNARKs، یک لایه حریم خصوصی را به شبکه اضافه می‌کند.

ارز دیجیتال هورایزن (ZEN)، با هدف ایجاد یک اکوسیستم حاوی برنامه‌های گوناگون، به منظور ارائه آزادی و قابلیت استفاده روزمره برای کاربران است. ویژگی‌های حریم خصوصی کوین ZEN به صورت اختیاری در دسترس است. در این پروتکل، استفاده از پروتکل دانش صفر به کاربران این امکان را می‌دهد تا مقادیر معاملات و آدرس‌های گیرنده و فرستنده را مبهم کنند.

ارز دیجیتال کومودو (KMD)، یک فورک منبع باز از زی‌کش است که اجرای پروتکل zk-SNARKs را در این پروژه فراهم می‌کند. این پلتفرم به پروژه‌ها امکان استفاده از حریم خصوصی کومودو را به عنوان یک ویژگی اختیاری ارائه می‌دهد.

ارز دیجیتال ورج (XVG) که به عنوان DogecoinDark نیز شناخته می‌شود، برای پنهان کردن آدرس‌های IP و مکان کاربر از یک لایه شبکه ناشناس و ابزار ناشناس تور (Tor) استفاده می‌کند. ارتقاء پروتکل Wraith منجر به هماهنگی آدرس‌های مخفی با شبکه ورج می‌شود.

بزرگترین کلاهبرداری در تاریخ ارزهای دیجیتال
بزرگترین کلاهبرداری در تاریخ ارزهای دیجیتال توسط بنیان‌گذاران صرافی آفریکریپت (Africrypt) با مبلغ 69000 دلار بیت‌کوین به ارزش 3.6 میلیارد دلار رخ داد.

نهنگ‌های بزرگ در ارزهای دیجیتال

1- صرافی ها
از جمله شش کیف پول بزرگ بیت‌کوین، چهار کیف پول متعلق به صرافی‌های بیتفینکس (Bitfinex)، بایننس (Binance) و اوکی اکسچنج (OKEx) می‌باشد.

2- موسسات
بزرگترین صندوق گری اسکیل بیت‌کوین تراست (Grayscale Bitcoin Trust) با ۶۵۴٬۶۰۰ بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال بیت‌کوین در جهان است.

3- افراد
میان بزرگترین نهنگ‌های ارز دیجیتال می‌توان به کامرون و تایلر وینکلواس، مدیران ارشد صرافی Gemini، تیم دریپر (Tim Draper)، مدیرعامل Draper Associates، بری سیلبرت (Barry Silbert)، مدیرعامل Digital Currency Group، چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بایننس، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل صرافی Coinbase و مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)، مدیرعامل Galaxy Digital اشاره کرد.

در سال 2021، مجله فوربز (Forbes) فهرستی از میلیاردرهای حوزه ارزهای دیجیتال منتشر کرد که شامل 12 نفر از این میلیاردرها بود. تمامی افراد موجود در این فهرست حداقل سرمایه خالصی بالغ بر 1 میلیارد دلار دارند.

کریس لارسن، یکی از بنیانگذاران ریپل، دارای ثروت خالصی بین 7.5 تا 8 میلیارد دلار است.

جوزف لوبین، یکی از بنیانگذاران اتریوم و Consensys، دارای ثروت خالصی بین 1 تا 5 میلیارد دلار است.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، دارای ثروت خالصی بین 1.1 تا 2 میلیارد دلار است.

کامرون و تایلر وینکلواس، موسسان شرکت مدیریت سرمایه برادران وینکلواس، دارای ثروت خالصی بین ۹۰۰ میلیون تا ۱.۱ میلیارد دلار هستند.

متیو ملون یک سرمایه‌گذار فردی است که دارای ثروت خالصی بین ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار است.

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل Coinbase، دارای ثروت خالصی بین ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار است.

متیو رژاک، یکی از بنیانگذاران Bloq و موسس Tally Capital، دارای ثروت خالصی بین ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار است.

آنتونی دی‌اوریو، یکی از بنیانگذاران اتریوم و موسس Jaxx و Decentral، دارای ثروت خالصی بین ۷۵۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار است.

فارم ماینینگ، به عنوان یکی از اصطلاحات ارزهای دیجیتال، به مرزعه‌ها و مجموعه‌هایی اشاره دارد که برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فارم‌ها شامل انبارها و اتاق‌هایی هستند که برای فعالیت ماینینگ ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فارم ماینینگ Genesis Mining (جنسیس ماینینگ) در سال ۲۰۱۴ در کانادا و ایسلند فعالیت خود را آغاز کرد. این فارم در ابتدا به استخراج اتریوم می‌پرداخت، اما در حال حاضر به استخراج ارزهای بیتکوین، دش، مونرو و زی‌کش نیز می‌پردازد. Genesis Mining به عنوان بزرگترین مزرعه استخراج در حال حاضر شناخته می‌شود. این فارم‌ها از طریق انرژی گرمایی برق مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

فارم ماینینگ Bitmain Ordos (بیت مین اوردوس) در سال ۲۰۱۴ در شهر پکن و در پارک صنعتی SanShangLiang تأسیس شد. این فارم دارای ۲۵،۰۰۰ دستگاه استخراج رمزارز است که قادر به استخراج تقریباً ۱۷۵۰ بیتکوین در روز می‌باشد.

فارم ماینینگ Dalian (دالیان) نیز یکی از بزرگترین فارم‌های استخراج ارز دیجیتال است و در شهر دالیان چین واقع شده است. این فارم با هش‌ریتی معادل ۳۶۰۰ تراهش فعالیت می‌کند و حدود ۷۵۰ بیتکوین را به صورت ماهانه استخراج می‌کند. به دلیل استفاده از سخت‌افزارهای سه‌طبقه، فرآیند ماینینگ در این فارم به صورت بهینه و کارآمد صورت می‌گیرد.

فارم ماینینگ Bitfury (بیت‌فیوری) در کشور گرجستان قرار دارد و به تولید تراشه‌های ایسیک فاری کلارک (Bitfury Clark) می‌پردازد. این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری بلاکچین شناخته می‌شود.

فارم ماینینگ Swiss (سوئیس) در سال ۲۰۱۴ در شهر زوریخ تأسیس شد، اما به دلیل هزینه‌های بالای ماینینگ، به دهکده لینتال در سوئیس منتقل شد. این فارم با هدف تأمین منافع مالی ایجاد نشده است.

فارم‌های ماینینگ روسی در کشور روسیه تأسیس شده‌اند و قادر به استخراج تقریباً ۶۰۰ واحد بیتکوین در ماه می‌باشند. این فارم‌ها با نرخ هش ۳۸ پتاهش در ثانیه (PH/S) و با استفاده از ۳۰۰۰ دستگاه ماینر ایسیک Antminer S9، با مصرف برق حدود ۴۵،۰۰۰ کیلووات در ساعت عمل می‌کنند.

این فارم‌ها به عنوان بزرگترین فارم‌های استخراج بیتکوین در جهان شناخته می‌شوند.

شرکت BitMain (بیت‌مین) در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از بزرگترین فارم‌های استخراج بیتکوین، میزان درآمدی در حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار را از طریق ماینینگ کسب کرد.

شرکت Bitfury (بیت‌فیوری) در تمامی زمینه‌های مربوط به بلاکچین فعالیت می‌کند و به شرکت‌های کوچک امکان استفاده از تکنولوژی بلاکچین را فراهم می‌کند.

الگوریتم اثبات کار (PoW) به عنوان محبوب‌ترین الگوریتم استفاده شده در ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. این الگوریتم نسبت به روش اثبات سهم، دارای امنیت و تمرکز کمتری است. با این حال، با پیشرفت الگوریتم‌های اثبات سهم، محبوبیت الگوریتم اثبات کار در حال کاهش است.

صرافی Binance (بایننس) به عنوان بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و از بالاترین سطح اعتبار در میان سایر صرافی‌ها برخوردار است. حجم معاملات در این صرافی بیشتر از ۱ میلیارد دلار در روز است. همچنین، این صرافی در زمینه امنیت، کارمزد پایین و پشتیبانی گسترده از رمزارزها در مقایسه با سایر صرافی‌ها برتری دارد. صرافی Coinbase (کوین‌بیس) و صرافی Huobi Global (هیوبی گلوبال) نیز به عنوان بزرگترین صرافی‌های متمرکز در حوزه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *