0

وام فوری دیفای چیست؟

وام آتی
بازدید 533

وام فوری دیفای: امکان دریافت وام برای کاربران ارزهای دیجیتال

وام آنی دیفای به کاربران ارزهای دیجیتال این امکان را می‌دهد که در حین نشستن در خانه خود، وام دریافت کنند. تصویری که در ذهن ما از وام‌گیری شکل گرفته است، ما را به مشکلات و سفرهای زیاد مرتبط با آن یادآوری می‌کند. گاهی اوقات به دلیل سخت‌گیری در فرایند گرفتن وام، این موضوع برای ما اهمیتی ندارد، اما در بازار ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز دیفای، همه چیز بسیار متفاوت است.

اگر می‌خواهید در حال حاضر از طریق بسترهای دریافت و وام در بازار ارزهای دیجیتال وام بگیرید، تنها چند ثانیه با مبلغ وام مورد نظرتان فاصله دارید. دریافت وام آنی دیفای حتی نیاز به وثیقه ندارد و می‌توانید در کمترین زمان ممکن وام مورد نظر خود را دریافت کنید. برای آشنایی با نحوه‌ی دریافت این وام، با ما همراه باشید تا انتهای این مطلب.

وام فوری دیفای چیست؟

وام آنی دیفای بر اساس قرارداد هوشمندی که بین کاربر و بستر وام دهی منعقد می‌شود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به وثیقه، به متقاضیان پرداخت می‌شود. تنها چیزی که برای دریافت وام فوری نیاز دارید، ارائه مبلغی به عنوان وثیقه وام است. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید 100 دلار ارز دیجیتال وام بگیرید، باید آن مقدار یا بیشتر از آن را از اکوسیستم پلتفرم دیفای که در آن به عنوان وثیقه فعالیت می‌کند، بپردازید.

به عنوان مثال، پلتفرم Aave یکی از پروژه‌های موفق و قابل اعتماد برای دریافت و پرداخت وام در بلاک‌چین اتریوم است. در فرآیند دریافت و بازپرداخت وام آنی دیفای، اگر به هر دلیلی وام گیرنده به تعهدات خود در قرارداد هوشمند مبنی بر پرداخت اصل و فرعی عمل نکند، تراکنش وی بازگشت داده خواهد شد. به عبارت دیگر، برای جبران خسارات وارده، وثیقه‌گیرنده وام به صورت خودکار فروخته می‌شود.

بررسی مزایا و معایب وام فوری دیفای

مزایا:

دریافت وام فوری در وام آنی دیفای، در مقایسه با فرآیند دریافت وام سنتی، که نیازمند صرف زمان و انجام مراحل اداری و پیدا کردن ضامن و ضمانت نامه و … است، بسیار ساده و کم هزینه است. فرض کنید اگر می خواهید از بانک وام بگیرید، چقدر باید در بانک وقت بگذارید، مراحل اداری را انجام دهید، افرادی با شرایط خاص مانند ضامن، ضمانت نامه و … پیدا کنید. برای گرفتن وام گاهی حتی پس از انجام تمامی این کارها ممکن است به دلایل مختلف وام به متقاضیان پرداخت نشود. در دنیای ارزهای دیجیتال و به خصوص پروژه‌های دیفای، فرآیند دریافت وام کمتر از چند ثانیه طول می‌کشد. کافی است تلفن همراه خود را بردارید و در هر زمان و هر مکان برای دریافت وام اقدام کنید تا فورا وام خود را دریافت کنید.

معایب:

یکی از نقاط ضعف وام فوری در دیفای، جدید بودن و داشتن نقاط ضعف سیستمی در مدیریت و حفظ امنیت است. همانطور که می‌دانید، در دنیای کریپتو به دلیل عدم نظارت کافی، همیشه مورد کلاهبرداری و دزدی مجازی برای سرقت اموال کاربران قرار گرفته است.

وام دهی فوری در تجارت مالی غیرمتمرکز نیز امکان پذیر است؛ زیرا ارزش قراردادهای هوشمند معامله شده در این تراکنش‌ها کمتر از قرارداد هوشمند ارزهای دیجیتال ارزشمند در دنیای کریپتوکارنسی است و معامله آنها آسان‌تر خواهد بود. البته برنامه‌های غیرمتمرکز نیز در این زمینه منفعل نبوده و برای شناسایی فعالیت های غیرقانونی و مجرمانه هکرها، تلاش زیادی کرده‌اند. از طرفی، دریافت وام فوری در دیفای کمی سخت است و برای دریافت بدون مشکل، باید تجربه استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال را داشته باشید؛ زیرا کوچکترین بی توجهی می‌تواند توجه هکرها را به خود جلب کند.

چگونه وام آنی دیفای دریافت کنیم؟

برای دریافت وام فوری، بهتر است دانش بالایی از ارزهای دیجیتال یا دانش کدنویسی داشته باشید. به عبارت دیگر، برای دریافت وام فوری، کافی است سرمایه خود را طبق ارز رمزنگاری شده پذیرفته شده در پلتفرم‌های DeFi ارائه دهنده وام، به استخرهای نقدینگی آن واریز کنید، سپس بر اساس معادل سپرده خود وام دریافت کنید. به عنوان مثال، با واریز ارز دیجیتال اتریوم در پلتفرم Compound، می‌توانید معادل سرمایه خود را در استیبل کوین دای (DAI) دریافت کنید.

Uniswap، Aave، Compound، Frucombo و dYdX برخی از بهترین پلتفرم‌ها برای دریافت وام DeFi در بازار ارز دیجیتال هستند. در قسمت بعدی به معرفی هر یک از آن‌ها پرداخته می‌شود.

معرفی پلتفرم‌های دریافت وام آنی دیفای:

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، روند کلی دریافت وام در اکثر پلتفرم‌های وام دهی مشابه است. به سادگی، سرمایه خود را به ارز مورد قبول برنامه وام دهنده در استخرهای نقدینگی آن واریز کنید و سپس وام خود را دریافت کنید. در ادامه به برخی از بهترین پلتفرم‌های دریافت وام آنی دیفای در بازار ارز دیجیتال پرداخته می‌شود:

dYdX:

dYdX یکی از بهترین پلتفرم‌های دریافت وام دیفای است که برای کار با ارزهای دیجیتال مثل اتریوم و استیبل کوین دای و USDC طراحی شده است. این پلتفرم از صرافی غیرمتمرکز dYdX استفاده می‌کند که امکان دریافت وام فوری را با تضمین و اعتماد کامل برای کاربران فراهم می‌کند. با وام دادن به نامزدها در پلتفرم dYdX می‌توانید به راحتی درآمد کسب کنید.

به طور خلاصه، dYdX یکی از بهترین پلتفرم‌های دریافت وام آنی دیفای در بازار ارز دیجیتال است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از ارزهای دیجیتال خود، وام دریافت کنند و سود کسب کنند. با وام دادن به نامزدها در این پلتفرم، می‌توانید به راحتی درآمد کسب کنید.

یونی‌سواپ:

یونی‌سواپ، توکن صرافی غیرمتمرکزی است که در حال حاضر در میان ارزهای دیجیتال، با هفدهمین ارزش بازار شناخته شده است و یکی از بهترین پروژه‌های ارزشمند در حوزه کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. یونی‌سواپ امکان استفاده از استخر نقدینگی برای پروتکل وام دهی Aave را فراهم کرده است تا این پلتفرم دارای وثیقه کافی برای پرداخت و بازپرداخت اصل و وام فرعی به وام دهندگان و وام گیرندگان باشد.

کامپاند:

کامپاند یکی از موفق‌ترین پروژه‌های مالی غیرمتمرکز، به ویژه در زمینه وام دهی، محسوب می‌شود. با استفاده از توکن حاکمیت پلتفرم Compound به نام COMP، صاحبان آن می‌توانند نظرات خود را برای تصمیم گیری در مورد برنامه‌ها و بروزرسانی‌های جدید این پروژه بیان کرده و بهترین رشد و تکامل این پروژه را تحت تأثیر قرار دهند. در ازای نقدینگی از استخرهای نقدینگی، Compound به کاربران خود ارز دیجیتال cToken را اعطا می‌کند که قابل ردیابی است.

آوه:

آوه، یکی از پروژه‌های موفق پرداخت وام آنی دیفای است که شروع فعالیت آن زمان زیادی نمی‌برد. این پروژه در سال 2020 به عنوان یک اپلیکیشن متن‌باز در حوزه مالی غیرمتمرکز دیفای، فعالیت خود را آغاز کرد. پروژه آوه در این دوره دو ساله به یکی از بهترین برنامه‌های DeFi از نظر بازپرداخت وام و سوددهی برای وام دهندگان تبدیل شده و توانسته به بسیاری از شبکه‌های دنیای ارزهای دیجیتال متصل شود.

تفاوت آوه با رقبای خود در پرداخت وام‌های فوری بدون وثیقه است که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. مشابه پروژه Compound، آوه همچنین توکن‌های قابل ردیابی aToken را در اختیار متقاضیان وام قرار می‌دهد.

فروکامبو:

فروکامبو با هدف پرداخت وام فوری به افرادی که فاقد دانش و مهارت کدنویسی کافی هستند، راه‌اندازی شده است. شما می‌توانید درخواست وام فوری خود را در این بستر بدون نیاز به کدنویسی ثبت کنید؛ اما در عین حال همیشه پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از این پلتفرم، از یک متخصص ارز دیجیتال مشاوره بگیرید. فقدان حرفه‌ای بودن برنامه فروکامبو در مقایسه با رقبای خود، باعث شده که این پلتفرم قادر به پشتیبانی از ارزهای دیجیتال و پروتکل‌های کمتری شود.

مجدداً تأکید می‌کنیم که قبل از استفاده از هر پلتفرم و برنامه‌ای برای دریافت وام فوری در دیفای، حتماً باید با یک کارشناس ارز دیجیتال برای راهنمایی‌های لازم مشورت کنید؛ زیرا دریافت وام دیفای گاهی برای همه کاربران مناسب نیست و باید شرایط متقاضی وام به دقت بررسی شود.

ریسک‌های ناشی از دریافت وام آنی دیفای:

 امنیت پایین

تأمین مالی غیرمتمرکز، با مزایایی که دارد، از امنیت کمتری نسبت به سیستم‌های مالی متمرکز برخوردار است. یکی از بزرگترین نقاط ضعف وام‌های فوری، نبود امنیت کافی و سهولت هک و شکستن آن است. تاکنون، کلاهبرداران و سارقان مجازی از عدم نظارت صحیح بر وام‌های فوری و سرقت دارایی‌های ارز دیجیتال ارزشمند استفاده کرده‌اند.

حمله وام آنی:

معمولاً، حمله وام آنی به راحتی و در عرض چند دقیقه اتفاق می‌افتد زیرا ارزان است. هک کردن یک قرارداد هوشمند در یک حمله وام فوری برای یک دزد، بسیار ساده‌تر از هک کردن بلاک چین‌های ارزهای دیجیتال ارزشمند است. در حمله وام فوری، کلاهبردار با ایجاد اختلال، دارایی را از قرارداد وام هوشمند سرقت می‌کند. به عنوان مثال، به بستر وام دهنده تضمین می‌کند که وام بازپرداخت شده است، اما اینطور نیست و تمام ارزش این قرارداد توسط او به سرقت رفته است.

بهترین زمان برای دریافت وام آنی دیفای چه زمانی است؟

سوال بسیاری از مردم و کاربران فعال در زمینه دیفای، در مقایسه با وام فوری، این است که چرا در مواقعی که نیاز به پول داریم، از وام فوری استفاده نمی‌کنیم که در آن مبلغی که به عنوان وام نیاز داریم و گاهی حتی بیشتر از آن باید باشد، جهت سپرده‌گذاری برای ما جذاب باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که وام فوری برای فردی که سرمایه اولیه ندارد، ناخوشایند است. وام فوری برای افرادی مناسب است که مبلغ مشخصی برای راه‌اندازی کسب و کار یا حتی تامین سرمایه اولیه برای معامله در بازار ارز دیجیتال دارند و می‌خواهند بدون استفاده از پول خود، وام دریافت کنند تا پول آماده را کار کنند. پس از کسب سود و پرداخت اصل و سود وام، مجدداً سرمایه خود را دریافت می‌کنند.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *