0

آیا امکان تهیه نسخه پشتیبان از تراست والت وجود دارد؟

آیا امکان تهیه نسخه پشتیبان از تراست والت وجود دارد؟
بازدید 571

آیا امکان تهیه نسخه پشتیبان از تراست والت وجود دارد؟

آیا در مورد کیف پول تراست ولت چیزی می‌دانید؟ بازار ارزهای دیجیتال همواره تحت تهدید افراد سودجویی است که تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف ارزهای دیجیتال دیگران را به دست آورند؛ بنابراین حفظ امنیت ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیاری برخوردار است. می‌توانید از روش‌های مختلفی برای این کار استفاده کنید؛ یکی از این روش‌ها، استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری معتبر است. به علاوه، کیف پول‌های صرافی نیز امکان نگهداری امن ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. یکی از اصول حیاتی در استفاده از کیف پول ارزهای دیجیتال، توجه به امکان بک‌آپ‌گیری است. باید با دقت و مسئولیت به مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود بپردازید و به نگرانی‌ها و خطرات احتمالی فکر کنید. اینکه بدترین سناریو را در نظر بگیرید، به شما کمک می‌کند تا در مواجهه با مشکلات آتی، آسان‌تر و مؤثرتر عمل کنید. کیف پول تراست ولت یکی از کیف پول‌های نرم‌افزاری است که قابلیت بک‌آپ‌گیری یا همان تهیه نسخه پشتیبان را دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با این کیف پول تراست والت آشنا شوید.

معرفی کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست والت ابتدا توسط ویکتور رادشنکو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در سال ۲۰۱۸ توسط صرافی Binance به مالکیت درآمد تا سرویس بهتری ارائه دهد. این کیف پول، یک راهکار غیرمتمرکز برای نگهداری ارزهای دیجیتال است و برای استفاده از آن نیازی به وارد کردن ایمیل و شناسه کاربری ندارید.

Trust Wallet به ویژه برای تازه‌کارها و کسانی که از برنامه‌هایی با رابط کاربری پیچیده خودداری می‌کنند، گزینه‌ای عالی است. از ابتدا، هدف اصلی رادشنکو ارائه پشتیبانی سریع برای توکن‌هایی با استانداردهای ERC20 و ERC223 بود؛ اما در حال حاضر این کیف پول همچنین ارزها و کوین‌های بلاکچین‌های مختلف را نیز پشتیبانی می‌کند.

امنیت کیف پول تراست والت

این کیف پول دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی است که به منظور حفاظت از دارایی‌های رمزارزی کاربران طراحی شده است. توسعه‌دهندگان Trust Wallet به دنبال حفظ حریم خصوصی کاربران و عدم ذخیره و جمع‌آوری اطلاعات شخصی آن‌ها هستند. همانطور که می‌دانیم، امنیت یکی از عوامل اساسی در انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال است؛ بنابراین در ادامه به بررسی ویژگی‌های امنیتی Trust Wallet می‌پردازیم.

  • امکان تهیه نسخه پشتیبان: هنگام ایجاد حساب در اپلیکیشن تراست ولت، شما ۱۲ عبارت برای بازیابی دریافت می‌کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل مانند از دست دادن یا سرقت گوشی، حذف برنامه و موارد مشابه، با وارد کردن این ۱۲ کلمه می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال خود را در یک سیستم یا گوشی دیگر بازیابی کنید.

  • متن باز: اگر دانش فنی کافی دارید، می‌توانید کد منبع آن را بررسی کرده و از عدم وجود مشکلات و چالش‌های امنیتی اطمینان حاصل کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که هکرها و افراد بدنام نیز به این کدها دسترسی دارند و ممکن است در صورت پیدا کردن یک آسیب امنیتی، به جای گزارش دادن، از آن سوءاستفاده کنند.

  • غیر حضانتی: ولت محبوب یک کیف پول رمزارزی بدون حضانت است؛ به این معنا که کلیدهای خصوصی مربوط به ارزهای شما هرگز در سرورهای آنلاین ذخیره نمی‌شوند و پس از رمزنگاری، در داخل حافظه گوشی هوشمند شما نگهداری می‌شوند.

  • سایر ویژگی‌ها: این کیف پول برای ایرانیان تحریم نیست و برای استفاده نیازی به فیلترشکن هم ندارید. استفاده از آن بسیار آسان و سریع است. به دلیل کلیدهای خصوصی که در اختیار خودتان است، نگرانی از بابت سرمایه خود نخواهید داشت.

آیا امکان تهیه نسخه پشتیبان از تراست والت وجود دارد؟

رمزگذاری کیف پول تراست ولت

وقتی به برنامه وارد می‌شوید، می‌توانید امنیت را با ایجاد یک رمز عبور تقویت کنید. برای این کار، به بخش تنظیمات رفته و سپس به بخش امنیت مراجعه کنید؛ سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • رمز عبور ۶ کاراکتری انتخاب کنید؛

  • هر بار که می‌خواهید وارد برنامه شوید یا تراکنشی انجام دهید، باید این رمز عبور ۶ کاراکتری را وارد کنید؛

  • اگر رمز عبور را فراموش کنید، می‌توانید از عبارت بازیابی استفاده کنید تا رمز عبور خود را بازیابی کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از Trust wallet

از آنجایی که کیف پول در تلفن همراه نصب می‌شود، در صورت حذف برنامه، خرابی یا تعمیر تلفن، دیگر امکان دسترسی به آن وجود ندارد. برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است از ابتدا یک نسخه پشتیبان از کیف پول خود تهیه کنید. در غیر این صورت، در صورت از دست دادن دسترسی به کیف پول به هر دلیلی، امکان ورود مجدد به آن وجود ندارد.

تهیه نسخه پشتیبان به معنای نگهداری ۱۲ کلمه بازیابی است که هنگام نصب کیف پول به شما نمایش داده می‌شود. در کیف پول‌هایی مانند تراست ولت، هیچ اطلاعاتی از جمله شماره تلفن یا ایمیل شما در زمان نصب ثبت نمی‌شود؛ بنابراین تنها راه دستیابی به کیف پول، استفاده از این ۱۲ کلمه بازیابی است.

آیا امکان تهیه نسخه پشتیبان از تراست والت وجود دارد؟

آموزش بازیابی تراست ولت

کلماتی که یادداشت کرده‌اید، تنها وسیله‌ای هستند که به شما اجازه دسترسی به تراست والت را می‌دهند. با این کلمات، می‌توانید از روی هر دستگاهی با سیستم عامل اندروید یا iOS به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید و تراکنش‌های مربوط به آن را انجام دهید. به همین دلیل، آموزش بازیابی تراست ولت بسیار حیاتی است. در صورتی که برنامه را نصب کرده، ولی کلمات بازیابی را در جایی یادداشت نکرده‌اید، برای بازیابی کیف پول مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در بخش تنظیمات کیف پول (سمت پایین و گوشه راست) کلیک کنید.

  • روی گزینه “Wallets” کلیک کنید.

  • اولین گزینه، کیف پول چند کوینی Multi-Coin Wallet را انتخاب کنید.

  • در کادر موجود در این صفحه، کلمات بازیابی خود را به ترتیب و با حروف کوچک تایپ کنید.

  • بعد از تکمیل کلمات بازیابی، گزینه Import را انتخاب کنید.

  • پس از کلیک روی گزینه Import، کیف پول شما بازیابی می‌شود و به صفحه اکانت خود هدایت می‌شوید.

تراست ولت؛ بهترین کیف پول

در این مقاله با بهترین کیف پول یعنی تراست ولت آشنا شدید. از آنجایی که این کیف پول دارای مزایایی چون متن باز بودن، غیر حضانتی و امکان تهیه نسخه پشتیبان است، به‌عنوان بهترین کیف پول شناخته می‌شود. در این مقاله در مورد مزیت گرفتن نسخه پشتیبان از این کیف پول به طور کامل اشنا شدید. توجه داشته باشید که در دنیای ارزهای دیجیتال، امنیت مهم‌ترین مورد است که با این کیف پول می‌توانید آن را تامین کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *