0

آیا می‌توان به جای طلا پکس گلد خرید و نگهداری کرد؟

آیا می‌توان به جای طلا پکس گلد خرید و نگهداری کرد؟
بازدید 543

در سال‌های اخیر ارزهای دیجیتال و زیرمجموعه‌های آن‌ها مانند توکن‌های غیر قابل‌ تعویض، ترند شدند. بااین‌حال، هنوز هم برای کامودیتی‌های فیزیکی مانند طلا تقاضای بالایی وجود دارد. اکنون سرمایه‌گذاران بر سر یک دوراهی رسیده‌اند؛ ارز دیجیتال یا طلا؟ طلا کالایی است که هزاران سال قبل، ارزش زیادی داشته و برای تبادل با کالاهای دیگر، مورداستفاده قرار می‌گرفته و امروزه هم با وجود محبوبیت رمز ارزها، ارزش خود را حفظ‌ رده است. با تمام این‌ها شاید لازم نباشد بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنیم. پکس گلد یک شرکت رمزنگاری است که هدفش در دسترس قرار دادن طلا برای قشر وسیع‌تری از جامعه است. با خرید پکس گلد شما از طریق ارزهای دیجیتال صاحب طلا خواهید شد. اگر به سرمایه‌گذاری در طلا علاقه‌مند هستید و بازار رمز ارزها را نیز دنبال می‌کنید، تا پایان همراه ما باشید.

 پکس گلد چیست؟

 پکسوس گلد که به‌طور مختصر پکس گلد نیز نامیده می‌شود، یک رمز ارز است که توسط ذخایر طلا پشتیبانی می‌شود. قیمت پکس گلد به طلا گره‌خورده و شرکت خالق این رمز ارز که با ذخایر طلای خود از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند، یک شرکت انتفاعی به نام پکسوس است که در نیویورک قرار دارد. این کمپانی به‌ازای هر توکن، یک اونس تروا (حدود 31.1 گرم) طلا در اختیار دارد. این طلاها در قالب شمش‌های 400 اونسی طلای London Good Delivery در صندوق‌های امانات Brinks در لندن نگهداری می‌شوند. ارز دیجیتال پکس گلد (PAXG) توسط انجمن بازار شمش لندن (LBMA) تایید شده و از این رمز ارز می‌توان برای دریافت شمش‌های واقعی طلا استفاده کرد. خرید پکس گلد مزیت‌های زیادی نسبت به خرید طلا دارد؛ کسانی که در پکس گلد سرمایه‌گذاری می‌کنند، مشکلی بابت نگهداری و جابه‌جا کردن مقدار زیادی طلا ندارند و علاوه‌برآن دارایی آن‌ها ایمنی بسیار بیشتری در برابر سرقت دارد. یکی دیگر از مزایای پکس گلد، امکان خرید کسری از آن است. شما مجبور نیستید یک پکس گلد کامل را خریداری کنید؛ این ویژگی به افرادی با دارایی کم، امکان خرید طلا را می‌دهد. درحالی‌که همین افراد در حالت عادی به دلیل سرمایه کم، امکان خرید طلا را نداشتند. PAX Gold راه‌حلی برای بسیاری از مشکلات طلای معمولی ارائه می‌دهد.

 چه کسی پشت پکس گلد است؟

 برای تحلیل پکس گلد باید بدانید که چه کسی پشت آن است و آن را مدیریت می‌کند.Paxos Trust Company یک مؤسسه مالی و فعال در حوزه تکنولوژی که در حوزه بلاک‌چین تخصص دارد، پکس گلد را به وجود آورد. چارلز کاسکاریلا و ریچارد تئو، هر دو تحلیلگرانی بودند که در شرکت‌های مختلفی (کاسکاریلا در گلدمن ساکس و تئو در Cedar Hill Capital Partners) فعالیت می‌کردند تا در سال 2012 که از مشاغل خود استعفا داده و پکسوس را تأسیس کردند. پکس گلد تنها پروژه ارز دیجیتالی نیست که این کمپانی تأسیس کرده است. پکس دلار (Pax Dollar) که یک استیبل کوین به شمار می‌رود نیز از دیگر پروژه‌های این کمپانی است. کمپانی پکسوس از مؤسسات مختلف، حمایت‌های بسیاری را دریافت کرده و کمپانی‌های بزرگی مانند پی پل در آن به‌طور گسترده سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

آیا می‌توان به جای طلا پکس گلد خرید و نگهداری کرد؟

 PAXG چگونه کار می‌کند؟

 پیش از خرید پکس گلد بهتر است با شیوه عملکرد آن آشنایی داشته باشید تا با آگاهی کافی معامله کنید. پکس گلد درواقع یک توکن است که بر روی بلاکچین اتریوم کار می‌کند. انتخاب اتریوم باعث‌شده تا پکس گلد انعطاف‌پذیری زیادی داشته باشد و بتوان از آن در والت‌های مختلف، صرافی ارز دیجیتال و حتی پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده کرد. این رمز ارز به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های خود را با شمش‌های باکیفیت طلا معامله کنند. این شمش‌های طلا توسط انجمن بازار شمش لندن تأییدشده و در صندوق‌های اماناتی در سراسر جهان نگهداری می‌شوند. باوجود ارائه شمش‌های طلای باکیفیت و امنیت درجه‌یک برای این شمش‌ها، کمپانی پکسوس هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند؛ تنها بر روی معاملات 0.02 درصد تراکنش دریافت می‌کند.

 آیا پکس گلد ایمن است؟

 PAX Gold نه تنها دارای استاندارد طلایی است، بلکه کاملاً قابل‌اعتماد و شفاف عمل می‌کند. هم PAX Gold و هم شرکت هلدینگ آن، Paxos Trust، تحت نظارت قانونی دپارتمان خدمات مالی نیویورک (NYDFS) هستند. علاوه بر این، PAX Gold به‌طور مستقل از دارایی خریداران و دارایی‌های شرکت محافظت می‌کند و به‌این‌ترتیب اطمینان حاصل می‌کند که درصورت ورشکستگی شرکت، دارایی‌های خریداران دست‌نخورده باقی می‌ماند و افرادی که دست به خرید پکس گلد زده‌اند، سرمایه خود را از دست نخواهند داد. PAXG تحت ممیزی ماهانه یک شرکت حسابرسی شخص ثالث قرار می‌گیرد، تا اطمینان حاصل شود که ذخایر طلای آن با عرضه توکن‌های PAXG مطابقت دارد. گزارش‌های این اسناد در وب‌سایت رسمی Paxos منتشرشده است. علاوه‌ بر این، توسعه‌دهندگان PAXG به‌طور مداوم قراردادهای هوشمند را بررسی می‌کنند تا هرگونه آسیب‌پذیری و باگ احتمالی در سیستم را پیدا کنند.

 آیا پکس گلد طلا است؟

 همان‌طور که گفتیم PAXG درواقع طلای توکن‌‌شده است که بر مبنای شبکه بلاک‌چین کار می‌کند. توکن PAXG به‌طور خاص نشان‌دهنده شمش‌های طلای ذخیره‌شده توسط کمپانی پکسوس تراست است و شما می‌توانید با مراجعه به این شرکت، در ازای توکن‌های خود طلا دریافت کنید. طلا همواره یک کالای ارزشمند بوده که برای سرمایه‌گذاری از آن استفاده می‌شده است. طلا معمولاً در برابر تورم مقاوم است و حتی زمانی که ارزش دلار آمریکا کاهش می‌یابد، ارزش طلا در برابر دلار بالا می‌رود؛ به همین دلیل بسیاری از افراد در سراسر جهان به‌ویژه کسانی که در کشورهایی با نرخ تورم بالا زندگی می‌کنند، دارایی‌های خود را به طلا تبدیل می‌کنند. خرید پکس گلد به مراتب از خرید مستقیم طلا آسان‌تر بوده و هزینه کمتری نیز دارد.

آیا می‌توان به جای طلا پکس گلد خرید و نگهداری کرد؟

 هر کدام از توکن‌های پکس گلد دارای یک شماره‌سریال هستند که بر روی شمش طلای متناظر آن‌ها نیز ثبت‌شده است. شماره‌سریال، ارزش و سایر مشخصات طلای فیزیکی را می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت پکس گلد و واردکردن آدرس والت خود به‌دست آورید. همچنین شما می‌توانید ارزش توکن‌های خود را به دلار یا سایر ارزهای فیات مشاهده کنید.

خرید پکس گلد؛ جایگزینی مناسب برای سرمایه‌گذاری در طلا

 در این مقاله سعی کردیم یکی از استیبل کوین‌های بازار که ارزش آن به طلا گره‌خورده را بررسی‌کرده و ویژگی‌های آن را بیان کنیم. به‌خاطر داشته باشید که خرید پکس گلد و به‌طورکلی خرید ارز دیجیتال نیاز به تجربه و دانش زیادی دارد و درصورتی‌که شما این دو را ندارید، بهتر است از یک متخصص مشورت بگیرید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *