0

بیش از ۱۰۳ میلیون دلار ارز دیجیتال در ماه آوریل به سرقت رفته است.

رمزارز
بازدید 373

به نظر می‌رسد روند سرقت‌های بزرگ در فضای رمزارزها همچنان ادامه دارد. گزارش اخیر CertiK نشان می‌دهد که سرقت‌های بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد و مجرمان سایبری فقط در ماه آوریل ۱۰۳.۷ میلیون دلار رمزارز را به سرقت برده‌اند.

در ماه جاری نیز، موجی از نقص‌های امنیتی و فعالیت‌های کلاهبرداری منجر به افزایش حجم کل رمزارزهای سرقت‌شده از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون به ۴۳۰ میلیون دلار شده است.

با توجه به اینکه صنعت کریپتو همچنان با خطرات امنیتی بسیاری روبه‌رو است، کارشناسان هشدار می‌دهند که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران رمزارز نیازمند بیشترین احتیاط در هنگام انجام تراکنش‌ها هستند.

به گزارش بیت‌کوینیست، با وجود تلاش‌های فراوان برای افزایش امنیت رمزارزها، ماه آوریل برای این حوزه بسیار چالش‌برانگیز بوده است و در این بازه زمانی، حمله‌های موسوم به “Loan Flash Attack” نیز افزایش یافت. طبق گزارش CertiK، ارزش کل رمزارزهای سرقت‌شده با این نوع حملات به ۷۵ میلیون دلار می‌رسد.

یکی از مهمترین حوادث مرتبط با سال مالی جاری، از طریق سوءاستفاده هکرها از قرارداد هوشمند قدیمی رخ داد که منجر به سرقت ۲۰ میلیون دلار شد. همچنین، در همین ماه نیز شاهد چندین حمله دیگر بوده‌ایم، از جمله سرقت ۲۵.۴ میلیون دلار از ربات‌های معامله‌گر MEV.

علاوه بر این، صرافی Bitrue و صرافی GDAC کره‌ی جنوبی به ترتیب ۲۲ میلیون و ۱۳ میلیون دلار به دست هکرها از دست رفتند. همچنین، پروتکل Ovix نیز تحت حمله مجرمان سایبری قرار گرفت و در این رویداد ۲ میلیون دلار رمزارز از این پلتفرم به سرقت رفت.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *