0

تسلا با سرمایه‌گذاری ۲۰۴ میلیون دلار در بیتکوین ضرر دید

سرمایه گذاری
بازدید 485

در سال گذشته، تسلا به علت سرمایه‌گذاری ۲۰۴ میلیون دلاری در بیتکوین، با تجربه ضرر ناپایداری مواجه شد.

براساس اسناد ثبت‌شده در نهادهای رگولاتوری، تسلا در سال ۲۰۲۲ با سرمایه‌گذاری در بیتکوین، مواجه به ضرر ناپایداری به مبلغ ۲۰۴ میلیون دلار شد. با این حال، خودروساز بزرگ آمریکایی با فروش بیتکوین به ارزش ۱۰۱ میلیون دلار، سودی به مبلغ ۶۴ میلیون دلار کسب کرد و خسارت ناخالص ناشی از سرمایه‌گذاری در بیتکوین را به ۱۴۰ میلیون دلار کاهش داد.

در فصل اول سال ۲۰۲۱، تسلا اعلام کرد که به دلیل اعتقاد به مزایای بیتکوین، ۱٫۵ میلیارد دلار از این رمزارز را خریداری می‌کند. آن‌ها در آن زمان اعلام کردند که بیتکوین یک روش عالی برای سرمایه‌گذاری است و نسبت به بانک‌های سنتی سود بیشتری را ارائه می‌دهد. تسلا بعد از مدتی، ۱۰ درصد از مقدار بیتکوین خریداری شده را به فروش رساند و ۱۰۱ میلیون دلار سود کسب کرد.

در اواخر فصل اول ۲۰۲۳، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که پذیرش بیتکوین به عنوان روش پرداخت برای خودروهای تسلا آغاز خواهد شد. این اعلام باعث رشد قابل توجهی در قیمت بیتکوین شد. اما چند هفته بعد، ماسک و تسلا از تصمیم خود منصرف شدند و دلیل اصلی را مصرف انرژی زیاد برای استخراج بیتکوین اعلام کردند. به علت این موضوع، قیمت بیتکوین شروع به کاهش یافت.

در سال گذشته، همزمان با شروع روند نزولی قیمت بیتکوین، تسلا ۷۵ درصد از مقدار بیتکوین خود را به فروش رساند و با سرمایه به دست آمده، به تهیه ارزهای سنتی پرداخت. در حال حاضر، خودروساز آمریکایی تقریباً ۱۸۴ میلیون دلار بیتکوین در اختیار دارد و ممکن است در آینده مقادیر بیشتری را خریداری کند.

ارزش بازار کریپتو در سال گذشته تجربه‌ی یک کاهش شدید را تجربه کرده است. در لحظه نگارش این پاسخ، هر بیتکوین با قیمت ۲۳٬۰۴۵ دلار معامله می‌شود که تقریباً ۶۶ درصد کمتر از بالاترین رکورد قیمتی (۶۸٬۷۸۹ دلار) است.

از آنجا که ارزش بیش از نیمی از ارزش قبلی را از دست داده است، با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند که بیتکوین هنوز مقاومت قابل توجهی دارد و ممکن است در آینده دوباره به روند صعودی بازگردد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *