0

فارکس یا ارز دیجیتال؛ کدام سود بیشتری دارد؟

فارکس یا ارز دیجیتال؛ کدام سود بیشتری دارد؟
بازدید 68

 

فکر می‌کنید بازار فارکس بهتره یا ارز دیجیتال؟ این روزها می‌توان تاثیر تکنولوژی را در عرصه‌های مختلف جهانی مشاهده کرد. ادغام تکنولوژی و اقتصاد سبب به وجود آمدن بازارهای آنلاینی شده است که به کاربران کمک می‌کنند سرمایه خود را گسترش دهند. هر کدام از این بازارها بر اصول خاصی پایبند هستند و شرط ورود به معاملات آن‌ها، آشنایی با این قوانین است. طبق آموزش بازار های معاملاتی متوجه می‌شویم که فارکس و رمزارزها در صدر لیست پلتفرم‌های ترید قرار دارند. اما کدام بهتر است؛ فارکس یا ارز دیجیتال؟ در این مطلب به کمک کارشناسان آکادمی مالی میثم دهقانی، می‌فهمیم که انتخاب بین این دو مورد به شرایط مختلفی بستگی دارد اما فارکس انتخاب مطمئن‌تری محسوب می‌شود.

بازار رمزارز را بشناسید!

پیش از بررسی تفاوت فارکس و ارز دیجیتال، باید با ماهیت هر کدام آشنا شویم. برای بررسی 0 تا 100 ارز دیجیتال باید بدانیم که معامله در این بازار بر روی پول‌های غیرحقیقی مثل بیت کوین و اتریوم استوار است. در واقع این ارزها مفاهیم رمزنگاری شده هستند که کمتر تحت تاثیر تغییرات اقتصاد جهانی قرار می‌گیرند. این بازار در سال 2009 و با راه‌اندازی بیت کوین به وجود آمد. با این که تنها 15 سال از حضور کریپتوکارنسی در دنیا می‌گذرد، شاهد فعالیت کاربران و سرمایه‌گذاری زیادی در این فضا هستیم. این بازار دارای سرعت و نوسانات زیادی است که بسیاری از کاربران آن را مزیت می‌دانند!

با فارکس آشنا شوید!

جهت بررسی این که بازار فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال، باید اطلاعاتی در مورد فارکس نیز در دست داشته باشیم. فارکس به عنوان بزرگترین و امن‌ترین بازار مالی جهان شناخته می‌شود که در ابتدا تنها معامله جفت ارزها را برای کاربران امکان‌پذیر ساخته بود. جفت ارزها همان ارزهای ملی اصلی مثل دلار، یورو و پوند انگلیس هستند که به شکل EUR/USD یا GBP/USD نمایش داده می‌شوند. امروزه می‌توان کالاهای ارزشمندی مثل طلا و حتی کالاهایی مانند گندم را نیز در این بازار خرید و فروش کرد و از این معاملات سود بالایی به دست آورد.

مهم‌ترین تفاوت‌های فارکس و کریپتوکارنسی

حالا که به صورت جزئی با هر یک از بازارهای مالی پرطرفدار آشنا شدیم، باید تفاوت‌های آن‌ها را بررسی کنیم. بررسی دقیق این تفاوت‌ها به ما کمک می‌کند که بتوانیم به سوال ترید در فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال، پاسخ دهیم. در این بخش چند مورد از اساسی‌ترین اختلافات موثر در انتخاب فارکس یا ارز های دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

قدمت فارکس بیشتر است یا ارز دیجیتال؟

فرق فارکس و کریپتو از نظر قدمت، اولین تفاوتی است که بررسی می‌کنیم. همانطور که گفته شد بازار ارز دیجیتال قدمت کمی دارد و هنوز بازاری نوین محسوب می‌شود. به همین دلیل شاهد تغییرات زیادی در ساختار این بازار هستیم. از سوی دیگر بازار فارکس دارای قدمتی حدود 40 ساله است که این امر ثبات نسبی آن را نشان می‌دهد. این مسئله می‌تواند برای برخی از کاربران حائز اهمیت باشد.

فرق فارکس و ارز دیجیتال از نظر طبقه دارایی

یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای تصمیم‌گیری درباره این که بازار فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال، بررسی طبقه دارایی است. تنوع گزینه‌های قابل معامله در فارکس بیشتر گزارش می‌شود. علاوه بر جفت‌ارزهای مختلف در این بازار می‌توانید کالاهایی مثل طلا، نقره یا حتی شکر و شاخص‌های سهام جهانی مثل اس اند پی 500 را معامله کنید. از سوی دیگر ارزهای دیجیتالی که بر طبق فناوری بلاک چین ساخته شده‌اند، انواع مختلفی دارند. ارزش و کاربرد هر یک از ارزها نیز با هم متفاوت است و انتخاب و معامله آن‌ها باید با دانش و تخصص انجام شود.

مقررات کریپتو و فارکس؛ کدام امن‌تر است؟

مقررات بازارهای مالی به حفظ امنیت این فضاها کمک بیشتری می‌کند. با توجه به بین‌المللی بودن بازارهای فارکس یا کریپتو، بدیهی است که هیچ‌کدام از قوانین یک کشور خاص پیروی نمی‌کنند. با این حال معامله ارزهای ملی در فارکس سبب نظارت بانک‌های مرکزی بر روی معاملات آن می‌شود. همین امر می‌تواند تضمینی بر امنیت بیشتر فارکس باشد. از سوی دیگر رگوله بودن یا قانونی بودن بروکرهای فارکس، شانس کلاهبرداری را تا حد خوبی کاهش می‌دهد.

در مقابل بازار کریپتو تاکنون تحت نظارت هیچ نهاد دولتی قرار نگرفته و در بسیاری از کشورها معامله این رمزارزها جرم محسوب می‌شود. امکان هک شدن و از بین رفتن اطلاعات ارزهای دیجیتالی نیز وجود دارد. با این حال به تازگی شاهد فعالیت SEA (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) در این بازار هستیم که می‌تواند امنیت آن را درآینده بهبود ببخشد.

فارکس یا ارز دیجیتال؛ ساعات کاری کدام بهتر است؟

از دیگر تفاوت‌های ترید در فارکس یا ارز دیجیتال ساعات و روزهای کاری این دو بازار است. ساعات فعالیت بازارهای مالی می‌توانند زندگی یک تریدر را تحت تاثیر قرار بدهند! بازار فارکس مطابق با روزهای کاری جهانی یعنی از دوشنبه تا جمعه به شکل 24 ساعت فعالیت می‌کند. به همین دلیل بسیاری از تریدرها روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه را بهترین زمان برای انجام معاملات در فارکس می‌دانند؛ چرا که ثبات بیشتری در بازار دیده می‌شود.

در مقابل بازار کریپتوکارنسی در تمامی روزهای هفته به صورت 24 ساعته فعال است و هیچگونه تعطیلی نمی‌تواند مانع انجام معاملات این بازار بشود. انتخاب این مسئله که کدام بهتر است، باید با توجه به شرایط زندگی معامله‌گر و فعالیت‌های وی صورت بگیرد. بدیهی است که فعالیت در بازار ارز دیجیتال به نظارت و زمان بیشتری نیاز دارد.

نقدینگی فارکس بیشتر است یا ارز دیجیتال؟

پیش از ترید ارز دیجیتال یا فارکس باید میزان نقدینگی هر کدام از این بازارها را به خوبی بررسی کنید. نقدینگی نشان‌دهنده پایداری و ثبات بازار است؛ بنابراین باید در هنگام انتخاب بازار فارکس یا ارز دیجیتال این نکته را به خوبی در نظر بگیرید. به طور کلی می‌توان گفت که با توجه به حجم بالای معامله در فارکس، نقدینگی آن نسبت به بازار کریپتو بیشتر است.

شیوه‌های انجام معامله در فارکس خوبه یا ارز دیجیتال؟

از اساسی‌ترین فرق فارکس و ارز دیجیتال، تکنیک‌ها و شیوه‌های انجام معامله است. بازار فارکس تحت تاثیر وقایع ژئوپلیتیکی، تورم و نرخ بیکاری قرار می‌گیرد. همین امر سبب می‌شود که در انجام این معاملات، از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال در کنار هم استفاده شود. البته در دوره معامله گری طلا می‌آموزید که استراتژی‌های مختلفی برای معامله در بازار فارکس وجود دارد. برای مثال در دوره پرایس اکشن، استفاده از نمودارها و تحلیل تکنیکال، حرف اول را می‌زند!

از طرف دیگر ارزهای دیجیتال کمتر تحت تاثیر وقایع و رخدادهای جهانی قرار می‌گیرند. این مسئله باعث می‌شود که در معاملات کریپتو، کمتر از تحلیل‌های فاندامنتال استفاده شود. با این وجود تصمیم‌گیری این که سرمایه گذاری در فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال به خود فرد و ویژگی‌های شخصیتی او بستگی دارد.

سود بیشتر؛ با فارکس یا ارز دیجیتال

حتما از خود می‌پرسید که سود فارکس بیشتر است یا ارز دیجیتال؟ حقیقت این است که مقایسه این فاکتور کار چندان آسانی نیست؛ زیرا عوامل متعددی در میزان سود دریافتی از معاملات تاثیرگذار هستند. میزان سرمایه اولیه، مهارت فرد، پیش‌بینی درست از شرایط بازار و میزان تحمل ریسک از مواردی هستند که بر روی سود نهایی کریپتو یا فارکس تاثیر می‌گذارند.

تفاوت در نوسانات بازار فارکس و رمزارزها

بدیهی است که بازارهای ارز دیجیتال یا فارکس از تغییرات زیادی برخوردار هستند؛ اما می‌توان اصلی‎ترین فرق فارکس با ارز دیجیتال را در سرعت نوسانات دانست. تغییرات کریپتو به صورت ناگهانی، سریع و گاهی غیرقابل پیش‌بینی هستند. این مسئله می‌تواند ریسک انجام هر معامله را تا چند برابر افزایش دهد.

از سوی دیگر حجم بالای معاملات بازار فارکس و هماهنگی آن با تغییرات اقتصادی جهانی، سبب شده است که کاربران ثبات بیشتری را تجربه کنند. البته که نمی‌توان منکر وجود این نوسانات شد، اما دامنه پایین این تغییرات آرامش بیشتری را در دل معامله‌گران ایجاد می‌کند.

فارکس یا ارز دیجیتال؛ کدام سود بیشتری دارد؟

 

فارکس یا ارز دیجیتال کدام بهتر است؟

تا اینجا با تفاوت‌های اساسی مهم‌ترین بازارهای مالی جهان آشنا شدیم؛ طبیعی است که اکنون از خود بپرسید فارکس یا ارز دیجیتال کدام بهتر است؟ واقعیت این است که انتخاب میان این دو بازار به شرایط فردی، میزان مدیریت ریسک، اهداف مالی و وضعیت اقتصادی کشور وابسته است. در حال حاضر غیرقانونی بودن معاملات کریپتو و نقدینگی پایین آن، می‌تواند تبعات ناخوشایندی به دنبال داشته باشد. با توجه به ثبات بیشتر فارکس، خصوصا در بازار طلا، پیشنهاد می‌کنیم با فراگیری دوره‌های مختلف به این حوزه قدم بگذارید.

آکادمی میثم دهقانی یکی از برترین مجموعه‌های ایرانی در حوزه ترید طلا در فارکس است. این مجموعه دوره‌هایی را در سطوح مختلف طراحی کرده است تا شما را با تکنیک‌های ترید آشنا کند. همه محتوای این دوره‌ها، متناسب با آخرین تغییرات جهانی طراحی شده‌اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ثبت نامه در دوره‌ها می‌توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

کلام آخر

فارکس کار کنیم یا ارز دیجیتال؟ انتخاب بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری یا ترید، یکی از دغدغه‌های انسان‌های امروزی است. انتخاب میان فارکس یا ارز دیجیتال می‌تواند کاری پیچیده باشد که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. در این مطلب ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو بازار پرطرفدار را بررسی کردیم. شما با بررسی این اطلاعات می‌توانید تصمیم بگیرید که دارایی خود را در چه مسیری قرار بدهید. اگر قصد دارید ترید طلا در فارکس را پیش بگیرید، می‌توانید در دوره‌های حرفه‌ای آکادمی مالی میثم دهقانی شرکت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب این مجموعه در تماس باشید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *