0

ماینرها در سال ۲۰۲۲ تقریباً تمامی بیتکوین‌های استخراج شده را به فروش رسانده‌اند

بیتکوین‌های
بازدید 435

به نظر می‌رسد تقریباً تمامی دارایی‌های بیتکوین استخراج شده توسط ماینرهای عمومی در سال ۲۰۲۲ به فروش رفته است. اما این ماینرها به گونه‌ای به فعالیت جمع‌آوری این رمزارز بازگشته‌اند.

ماینرها تقریباً تمامی بیتکوین‌هایی که در سال ۲۰۲۲ استخراج کرده بودند را فروخته‌اند

این موضوع باعث بروز بحث‌هایی شده است که آیا فروش رمزارزهای استخراج شده تأثیر دائمی بر روی بازار کریپتو داشته است.

یک تحلیلگر به نام تام دانلیوی از شرکت تحقیقاتی بلاکچین مساری در تاریخ ۲۶ دسامبر در یک توییت اعلام کرد که تقریباً ۴۰،۳۰۰ بیتکوین از کل ۴۰،۷۰۰ بیتکوینی که شرکت‌های Iris Energy، HIVE، Hut8، Marathon، Cleans Park، Bitfarms، Riot، Core Scientific، Argo و Bit از ابتدای ژانویه تا ۳۰ نوامبر استخراج کرده بودند، به فروش رسیده است.

به گزارش کوین‌تلگراف، در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، به ویژه در ماه نوامبر، ذخایر بیتکوین شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است؛ این امر به دلیل تأثیر فروپاشی صرافی FTX بر صنعت رمزارز رخ داده است. دانلیوی باور دارد که ماینرها به طور مداوم بیتکوین‌های استخراج شده را به فروش می‌رسانند و این موضوع باعث فشار نزولی بر روی قیمت این رمزارز پیشرو می‌شود.

بعضی از تحلیلگران صنعت، از جمله آرتور هیز، مدیرعامل سابق BitMEX، باور دارند که فشار فروش ناشی از افزایش عرضه بیتکوین‌های استخراج شده توسط ماینرها به‌طور قابل توجهی نیست.

او در تاریخ ۹ دسامبر در یک پست وبلاگی اعلام کرد:

به گزارش بیتکوین ویژوال در تاریخ ۲۶ دسامبر، حجم معاملات روزانه بیتکوین به میزان ۱۲٫۲ میلیارد دلار بود. بر اساس گزارش CryptoQuant، خروجی بیتکوین‌های استخراج شده توسط ماینرها در همان روز ۹۱۹ بیتکوین (معادل ۱۵٫۳۵ میلیون دلار) بود که تنها ۰٫۱۳ درصد از کل حجم معاملات را تشکیل می‌دهد.

ذخایر ماینرها در ماه دسامبر به‌طور کمی افزایش یافته و تقریباً ۱ درصد بیشتر شده است. این رقم با دیدگاه تحلیلگر رمزارزها، IT Tech، که به وجود آمدن وضعیتی پایدار برای استخراج‌کنندگان رمزارز اشاره می‌کند، سازگار است.

در سال ۲۰۲۲، ماینرها با چالش‌های زیادی روبرو شدند؛ از جمله قیمت بالای برق، کاهش شدید قیمت رمزارزها و موانع متعدد در فرایند استخراج. با افزایش هزینه‌های ماینرها و با توجه به روند کاهشی قیمت بیتکوین، شرکت‌های استخراج رمزارز مانند Core Scientific مجبور شدند برخی از ذخایر خود را با ضرر به فروش برسانند تا بتوانند همچنان به فعالیت و توسعه ماینرهای خود ادامه دهند.

بر اساس اطلاعات موجود تا سال ۲۰۲۱، قیمت برق در برخی مناطق و بازارها در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل افزایش یافت. اما این افزایش قیمت برق ممکن است در هر منطقه و بازار متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند سیاست‌های انرژی، تقاضا و عرضه، قوانین محلی و شرایط اقتصادی وابسته باشد. بنابراین، برای دقت بیشتر، بهتر است اطلاعات محلی و مربوط به منطقه خاص خود را بررسی کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *