0

چه تعداد بیت کوین همیشه گم شده‌اند؟

بیت کوین
بازدید 398

تحلیلگران IntoTheBlock اعلام کرده‌اند که تعداد زیادی از بیت کوین‌ها که هیچگونه نقل‌وانتقالی نداشته‌اند، احتمالاً برای همیشه گم شده‌اند.

شرکت تحلیلی IntoTheBlock با بررسی داده‌های آن‌چین (On-Chain) اعلام کرد که در پنج سال گذشته، تقریباً ۲۹ درصد از کل بیت کوین‌های موجود جابه‌جا نشده‌اند. تحلیلگران IntoTheBlock با انتشار توییتی توضیح دادند که تعداد زیادی از بیت کوین‌هایی که جابه‌جایی نداشته‌اند، احتمالاً برای همیشه گم شده‌اند.

تجزیه‌وتحلیل‌های اخیر IntoTheBlock با گزارش اخیر صرافی رمزارز Bitfinex همخوانی دارد

در گزارش مذکور، اشاره شده است که مقدار بیت کوین‌های جابه‌جا‌نشده به بیشترین حد خود رسیده و همین موضوع به کاهش نقدینگی این دارایی دیجیتال منجر شده است. بر اساس اعلام Bitfinex، تقریباً ۷۰ درصد بیت کوین‌های درگردش نیز حداقل در یک‌ سال اخیر جابه‌جا نشده‌اند و این بیشترین رکورد ثبت‌شده از زمان آغاز به‌ کار پادشاه رمزارزها است.

تحلیلگران حدس می‌زنند که بیشتر بیت کوین‌هایی که در سال‌های اخیر جابه‌جا نشده‌اند، احتمالاً برای همیشه گم شده‌اند، درحالی‌که دلیل خاصی برای این موضوع وجود ندارد. این ممکن است نشان‌دهنده‌ی افزایش علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به ظرفیت‌های افزایش ارزش این دارایی دیجیتال در بلندمدت باشد.

بعضی از سرمایه‌گذاران بزرگ، نگرش نگه‌داری برای مدل طولانی (HODL) را در پیش گرفته‌اند؛ زیرا انتظار دارند ارزش بیت کوین به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا کند و در نتیجه، این رمزارز را به‌عنوان گزینه‌ی سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر می‌گیرند.

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در نظر گرفت، رویداد هاوینگ بعدی بیت کوین است که در آوریل ۲۰۲۴ رخ خواهد داد. مکانیزم بیت کوین باعث می‌شود که هر چهار سال یک‌ بار، پاداش استخراج بلوک‌های جدید در شبکه‌ی این رمزارز به‌ نصف کاهش یابد. هاوینگ آتی پاداش استخراج هر بلوک جدید در بلاک چین بیت کوین را از ۶٫۲۵ به ۳٫۱۲۵ بیت کوین کاهش خواهد داد.

رویداد هاوینگ به‌عنوان یکی از عوامل مهم افزایش قیمت بیت کوین در نظر گرفته می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، شرکت‌های سرمایه‌گذاری سعی می‌کنند تا قبل از رویداد مذکور، بیشتر بیت کوین را جمع‌آوری و نگه‌داری کنند.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *