0

دستگیری دو کوون پس از سقوط ۴۰ میلیارد دلاری استیبل کوین ترا در مونته‌نگرو

دو کوون
بازدید 645

پلیس مونته‌نگرو، دو کوون از ناظران ارشد بنیاد ترا را در حال فرار به دبی دستگیر کرد. دو کوون (Do Kwon)، پادشاه سقوط کرده‌ی دنیای کریپتو که بر فروپاشی فاجعه‌بار ۴۰ میلیارد دلاری دو مورد از بزرگترین رمزارزها در سال گذشته نظارت داشته است، روز پنج‌شنبه هفته گذشته در مونته‌نگرو دستگیر و در ایالات متحده با اتهامات کلاهبرداری مواجه شد.

کوون ۳۱ ساله، یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه ترافرم در فرودگاه پایتخت بالکان در حالی که قصد داشت با یک پرواز به دبی برود، دستگیر شد.

پلیس محلی می‌گوید کوون و مظنون دیگری که بلومبرگ از آن با نام هان چانگ جون، مدیر مالی ترافرم یاد کرده است، در زمان دستگیری چند پاسپورت جعلی کاستاریکا و بلژیک را به همراه داشتند.

به گزارش نایپست، مشخص نیست پلیس منتهنگرو، کوون را به دستور وزارت دادگستری آمریکا دستگیر کرده است یا خیر. فدرال رزروها، هشت اتهام از جمله کلاهبرداری و دستکاری بازار مرتبط با نابودی خیره‌کننده‌ی استیبل کوین تراUSD و رمزارز همخانواده‌ی آن یعنی لونا را علیه کوون فاش کردند.

در کیفرخواست مربوط به پروندهٔ کوون، ادعا شده که او با اظهارات نادرست و گمراه‌کننده دربارهٔ فناوری و محصولات ترا، سرمایه‌گذاران و مشتریان را فریب داده است.

به گزارش بلومبرگ، دادستانان فدرال اعلام کرده‌اند که کوون برای مواجهه با اتهاماتی که به وی وارد شده است، به ایالات متحده بازمی‌گردد. همچنین، از سپتامبر سال گذشته، کوون در کرهٔ جنوبی تحت تعقیب قرار داشته است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ماه گذشته شکایت‌های مدنی خود را علیه آزمایشگاه ترافرم و کوون مطرح کرده بود و مدیر اجرایی این شرکت را به توطئهٔ چند میلیارد دلاری در بازار اوراق بهادار مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری‌شده، از جمله استیبل کوین و سایر اوراق بهادار مرتبط با دارایی‌های رمزارزی، متهم کرده بود.

کوون، رمزارز استیبل کوین TerraUSD را که همواره به ارزش دلار آمریکا نسبت یک به یک داشت، به عنوان یک جایگزین پایدار برای رمزارزهای نوسان‌پذیر معرفی کرده بود. اما ارزش این رمزارز و همچنین توکن Luna در ماه مه سال گذشته با یک افت شدید مواجه شد و میلیاردها دلار از دارایی‌های سرمایه‌گذاران نابود شد.

بعد از فروپاشی بنیاد ترا به ارزش 40 میلیارد دلار، کل بازار رمزارزها نیز با یک کاهش قابل توجه روبرو شد و ارزش بازار استیبل کوین TerraUSD و توکن Luna چند روز پس از این حادثه به طور کامل از بین رفت.

دستگیری کوون در حالی انجام شد که مقامات ایالات متحده در پی چندین رویداد مهم که به سرمایه‌گذاری‌های عمومی آسیب زده بود، به دنبال سرکوب کلاهبرداران در حوزه رمزارزها هستند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *