1

جدید ترین فناوری ها در حوزه پرداخت های ارزی

جدید ترین فناوری ها در حوزه پرداخت های ارزی
بازدید 863

چکیده : سیستم‌های بانکی و مالی همواره با فناوری‌های جدید همراه بوده‌اند و از یکدیگر تاثیر گرفته‌اند. در سال‌های گذشته، بانک‌ها و سیستم‌های پرداختی برای این که خدمات بهتر و بیشتری به مشتریان خود ارائه بدهند، از فناوری‌های جدید استفاده کرده‌اند. بانک‌ها و ارائه دهندگان خدمات مالی با همراهی سیستم‌های جدید و تکنولوژی‌های نوین توانسته‌اند خدمات خود را گسترش داده و تحولی جدید در سیستم‌های پرداخت ایجاد کنند.

 

سیستم‌های بانکی و مالی همواره با فناوری‌های جدید همراه بوده‌اند و از یکدیگر تاثیر گرفته‌اند. در سال‌های گذشته، بانک‌ها و سیستم‌های پرداختی برای این که خدمات بهتر و بیشتری به مشتریان خود ارائه بدهند، از فناوری‌های جدید استفاده کرده‌اند. بانک‌ها و ارائه دهندگان خدمات مالی با همراهی سیستم‌های جدید و تکنولوژی‌های نوین توانسته‌اند خدمات خود را گسترش داده و تحولی جدید در سیستم‌های پرداخت ایجاد کنند.

استفاده از فناوری های جدید در حوزه پرداخت های ارزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تا جایی که موسسات مالی با نام عمومی غیر بانک‌ها (Non-banks) از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند تا خدمات مالی بانک‌ها را به مردم ارائه کنند. در سال‌های اخیر فناوری‌هایی موسوم به فین تک (Fintech) به بازار عرضه شدند تا امورات بانکی مانند پرداخت‌های ارزی را تسهیل کنند. همچنین، فناوری‌های بلاکچینی نیز یکی دیگر از مهم‌ترین تحولات در این زمینه به شمار می‌روند. با ما در این گزارش همراه باشید تا این فناوری‌ها و کاربردهای آن‌ها را بررسی کنیم.

اهمیت فناوری‌های جدید در پرداخت‌های ارزی

در دنیای امروز بسیاری از افراد اقدام به کسب درآمد دلاری می‌کنند و یا از وبسایت‌های خارجی خدمات مورد نیاز خود را می‌خرند. در چنین مواردی و برای انجام پرداخت‌ها، روش‌های سنتی و معمول مانند مراجعه به بانک‌ها و یا پرداخت از طریق ATM های معمول قابل انجام نیست. بانک‌ها و موسسات مالی برای ارائه چنین خدماتی به کاربران خود با چالش‌های زیادی مواجه شدند و برای برطرف کردن این چالش‌ها نیز از فناوری‌های نوین بهره گرفتند.

در سال 2018، اصطلاحی جدید در سیستم‌های مالی به وجود آمد به نام فین تک (Fintech). این عبارت از دو کلمه Financial به معنای مالی و Technology به معنای فناوری تشکیل شده و به فناوری‌هایی که در زمینه مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره دارد. این فناوری‌ها معمولا به برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و موارد این چنینی گفته می‌شود که کاربران می‌توانند روی گوشی‌های خود از آن‌ها استفاده کرده و پرداخت‌های ارزی و غیر ارزی خود را به راحتی انجام دهند.

استفاده از فناوری‌های جدید در زمینه پرداخت‌های ارزی مشکلات بسیاری را از بین برده است. کاربران بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک‌ها یا موسسات مالی می‌توانند به راحتی پرداخت‌های خود را انجام دهند و به حساب دیگران به صورت ارزی پول واریز کنند. چنین فناوری‌‌هایی مزایای بسیاری دارند که باعث شده روز به روز به تعداد آن‌ها نیز افزوده شود.

در حوزه فناوری‌هایی جدید که برای پرداخت‌های بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرند، پلتفرم‌های مختلفی مانند پی پال یا دیگر موارد به وجود آمده‌اند و کاربران با ثبت نام و احراز هویت در آن‌ها می‌توانند از خدمات پرداختی استفاده کنند. با استفاده از این پلتفرم‌ها امکان واریز وجه به حساب دیگران در کشورهای مختلف وجود دارد. همچنین شما می‌توانید از وبسایت‌ها خدمات را خریداری کرده و با استفاده از این پلتفرم‌ها هزینه آن را پرداخت کنید. این فناوری‌ها باعث شده فاصله فیزیکی دیگر اهمیت نداشته باشد و شما بتوانید در هر زمانی که خواستید اقدام به پرداخت کنید.

روش‌های نوین پرداخت‌های ارزی

برای انجام پرداخت‌های ارزی روش‌های سنتی کاربردی ندارد و با گسترش فناوری‌های جدید، استفاده از بانک و سیستم‌های قدیمی بانکی تا حدود زیادی منسوخ شده است. به علاوه این که با توجه به تحریم‌های بانکی اعمال شده علیه بانک‌های ایرانی، بسیاری از کاربران برای انجام این پرداخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند. در ادامه، روش‌های پرداخت ارزی که در دنیا مرسوم هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

جدید ترین فناوری ها در حوزه پرداخت های ارزی

پلتفرم‌های پرداخت ارزی آنلاین

با توجه به نیاز کاربران و بازار برای انجام پرداخت‌های ارزی در سرتاسر دنیا، پلتفرم‌های متعددی برای این منظور ایجاد شده‌اند. یکی از معروف‌ترین و بهترین این پلتفرم‌ها پی پال (Pay pal) است که به عنوان یک کیف پول دیجیتال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند با استفاده از این پلتفرم، پول و ارز ‌کشورهای مختلف را به حساب افراد در کشوری دیگر واریز کنند. همچنین، این پلتفرم برای کسب و کارها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و با امکاناتی که در اختیار فروشنده و مشتری قرار می‌دهد، آن‌ها را مجاب می‌کند تا از این پلتفرم استفاده کنند. پی پال از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و تقریبا تمام وبسایت‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند این پلتفرم را به عنوان یکی از گزینه‌های پرداخت خود پیشنهاد می‌کنند؛ اما متاسفانه کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های بانکی آمریکا از استفاده از این پلتفرم محروم هستند.

با توجه به این محرومیت، پلتفرم‌های پرداخت دیگری مانند وب مانی و پرفکت مانی وجود دارند که بدون توجه به محدودیت‌های موجود، به ایرانیان خدمات پرداخت ارزی ارائه می‌کنند. کاربران می‌توانند با ثبت نام و بدون نیاز به احراز هویت در این پلتفرم‌ها اقدام به استفاده از آن‌ها کرده و به به افراد دیگر ارز ارسال کنند.

با وجود این که پلتفرم‌های وب مانی و پرفکت مانی امکان فعالیت بدون محدودیت برای کاربران ایرانی را فراهم می‌کنند؛ اما در بسیاری از جهات نیز قابل مقایسه با پی پال نیستند. پی پال یک کیف پول پذیرفته شده توسط بیشتر فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در دنیاست و از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. همچنین، کارمزد کمتر و سرعت بالای تراکنش نیز از جمله مواردی است که باعث شده کاربران پی پال را به دو پلتفرم دیگر ترجیح دهند.

پلتفرم‌ وب مانی جزو روش های تراکنشی محبوب است اما در مقایسه با پی پال کمی کارمزد تراکنش بیشتری را دارا خواهد بود. در پی پال کارمزد تراکنش‌ها با توجه به فاکتورهای مختلف بین 3 تا 3.9 درصد است؛ در حالی که در پرفکت مانی تا 5 درصد کارمزد تراکنش دریافت می‌شود.

پی پال کارایی‌های بسیار بیشتر و امنیت بالاتری را ارائه می‌کند و به عنوان یک کیف پول دیجیتال برای پرداخت‌های ارزی مناسب خواهد بود. کاربران ایرانی برای احراز هویت در این پلتفرم باید با چالش‌های سختی مواجه شوند؛ اما برخی از پلتفرم‌های داخلی این کار برای آن‌ها ساده می‌کنند؛ وبسایت آریاپی که یک پلتفرم پرداخت ارزی داخلی است، این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا بتوانند در پی پال حساب ایجاد کرده، آن را شارژ کنند و با استفاده از آن پول انتقال بدهند.

فناوری بلاکچین و پرداخت ارزی

یکی دیگر از روش‌های جدید و جذاب در رابطه با پرداخت‌های ارزی، استفاده از فناوری بلاکچین است. امروزه فناوری بلاکچین در همه زمینه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و بسیاری از فروشگاه‌ها و پلتفرم‌ها، درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال دارند. با استفاده از این درگاه‌ها، کاربران می‌توانند بدون استفاده از پول رایج کشور، از ارز دیجیتال استفاده کرده و پرداخت‌های خود را انجام دهند.

برای این کار شما باید در یک صرافی معتبر ثبت نام کرده و یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. پس از این که کیف پول خود را ایجاد کردید، باید آن را با ارز دیجیتال مورد نظر شارژ کنید. شما می‌توانید پرداخت‌های خود را در وبسایت‌های خرید کالا و خدمات با توجه به نوع درگاه پرداخت ارز دیجیتال و پشتیبانی آن‌ها از ارزهای دیجیتال انجام دهید.

این کار مزایای بسیاری دارد؛ از جمله این که امنیت بسیار بالایی در اختیار کاربر قرار داده و سرعت تراکنش نیز بالا خواهد بود. یکی دیگر از مواردی که کاربران پرداخت با ارز دیجیتال را در اولویت خود قرار می‌دهند، کارمزد پایین این نوع تراکنش‌ها است.

پرداخت با ارزهای دیجیتال، در کنار مزایای بسیار، باز هم با چالش‌هایی همراه است. تحریم‌های بین المللی در این زمینه نیز برای کاربران ایرانی محدودیت ایجاد کرده و آن‌ها نمی‌توانند از بسیاری از صرافی‌های معتبر و کیف پول‌های امن استفاده کنند؛و ممکن است قیمت‌ها در طول تراکنش‌ها تغییر کرده و کاربران دچار ضرر و زیان شوند که همین امر ریسک معاملات را کمی بالا خواهد برد. در هر صورت، بلاکچین به عنوان یک فناوری جدید در پرداخت ارزی توسط بسیاری از افراد پذیرفته شده و روز به روز در حال ارتقا و بهبود است.

 

جدید ترین فناوری ها در حوزه پرداخت های ارزی

بهترین پلتفرم ایرانی برای پرداخت ارزی امن

امروزه انجام پرداخت‌های ارزی با چالش‌های جدی برای کاربران ایرانی همراه شده است. ارسال پول به دوستان و اعضای خانواده در خارج از کشور، خرید محصولات و خدمات از وبسایت‌های خارجی و موارد دیگر، از جمله نیازها و موارد استفاده از پلتفرم‌ها و فناوری‌های جدید در حوزه پرداخت‌های ارزی به شمار می‌روند. در این مطلب، به بررسی فناوری‌های جدید مانند: کیف پول‌های دیجیتال پی پال، وب مانی، پرفکت مانی و غیره پرداختیم و همچنین با فناوری بلاکچین برای پرداخت ارزی نیز آشنا شدیم. هر چند که این موارد برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی دارند؛ اما در ایران شما می‌توانید با استفاده از پلتفرم آریاپی این خدمات را دریافت کنید.

آریاپی یک وبسایت ایرانی برای پرداخت‌های ارزی است که از امنیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است. این پلتفرم با ارائه خدمات ارزی، یکی از پلتفرم‌های پیشرو در ایران به شمار می‌رود. ثبت نام و افتتاح حساب پی پال، شارژ حساب، نقد کردن دلار پی پال و خرید اینترنتی با پی پال، تنها بخشی از خدمات پرداخت ارزی است که می‌توانید از طریق این وبسایت انجام دهید. بسیاری دیگر از خدمات نظیر پرداخت هزینه آزمون‌های بین المللی و یا احراز هویت صرافی‌های ارز

دیجیتال نیز از طریق آریاپی قابل دریافت هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات پرداخت ارزی این پلتفرم ایرانی به وبسایت آریاپی مراجعه کرده و در صورت نداشتن حساب کاربری یک اکانت ایجاد کنید و از امکانات آن لذت ببرید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ali گفت:

    با سلام
    مقاله ی جالبی داشتن راجب این موضوع واقعا پیشنهاد میکنم مطالعه کنید مقالاتشون رو خیلی جذاب بودن