0

معرفی شبکه Blast: لایه 2 اتریوم با تراکنش‌های سریع و کم‌هزینه

شبکه Blast
بازدید 23

شبکه Blast موفق به جذب بیش از 1 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده (TVL) در استیبل کوین ها و اتریوم شده است. این از طریق برنامه سهام و پاداش بومی خود به دست آورده است.

این شبکه لایه 2، با یک شبکه جدید که قرار است در ژانویه 2024 راه اندازی شود، شاهد جریان سرمایه گذاری بوده است. انتظار می رود که تعداد ثبت نام کاربران همچنان افزایش یابد، زیرا کاربران همچنان به ورود دارایی های خود به Blast برای واجد شرایط بودن برای airdrop ادامه می دهند.

این پروژه توسط Pacman، بنیانگذار بازار NFT BLUR در شبکه اتریوم، پایه گذاری شده است. همچنین توسط سرمایه گذاران خطرپذیر مانند Paradigm و Standard Crypto حمایت می شود.

Blast به دلیل برنامه استیکینگ و ایده سود بومی برای کاربران به موضوع داغی در بین بازاریابان ارز دیجیتال تبدیل شده است.

Blast معرفی شده است که یک شبکه لایه 2 بر اساس Optimistic Rollup است

Optimistic Rollup یک فناوری است که امکان انجام تراکنش‌های سریع‌تر و کارمزد‌های ارزان‌تر را فراهم می‌کند. در این فناوری، تراکنش‌ها تا زمانی که خلاف آن ثابت نشده است، معتبر فرض می‌شوند و برداشت‌ها نیاز به یک دوره اختلاف هفت روزه دارند.

Blast ادعا می‌کند که معادل ماشین مجازی اتریوم (EVM) است. این به معنای آن است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز موجود (dApp) خود را از شبکه‌های سازگار با EVM به Blast منتقل کنند بدون نیاز به تغییر در کد زیربنایی. این برنامه‌ها در Blast همانطور که هستند اجرا می‌شوند.

در مجموع، Blast یک شبکه لایه 2 بر اساس Optimistic Rollup است که به کاربران امکان انجام تراکنش‌های سریع‌تر و کارمزد‌های ارزان‌تر را می‌دهد و به توسعه‌دهندگان امکان انتقال برنامه‌های موجود خود به این شبکه را بدون نیاز به تغییر در کد زیربنایی فراهم می‌کند.

شبکه Blast ادعا می‌کند که اولین و تنها شبکه لایه 2 (L2) است که بازدهی بومی را برای اتر و استیبل کوین ها و همچنین یارانه هزینه گس برای برنامه‌های غیرمتمرکز ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها مزایایی را هم برای توسعه‌دهندگان و هم برای کاربران نهایی فراهم می‌کند.

Blast نرخ بهره 4% برای اتریوم و 5% برای استیبل کوین‌های USDT، USDC و DAI در شبکه ارائه می‌دهد. سود این دارایی‌ها ترکیبی است، یعنی موجودی شما در شبکه به مرور زمان افزایش می‌یابد و به جای مانده اولیه، سود به مانده فعلی شما اعمال می‌شود. این عملکرد بازدهی بومی توسط Rebasing Tokens انجام می‌شود و بر اساس ساختار بازده نرخ بهره بدون ریسک (RFR) است.

همچنین، کارمزدهای ارزان‌تر در شبکه به معامله‌گران در بازار Blur این امکان را می‌دهد تا NFT ها را با کارمزد ارزان‌تری معامله کنند و از دارایی‌های غیرفعال در بازار درآمد کسب کنند. این پروژه همچنین ادعا می‌کند که روی NFT perpetuals کار می‌کند.

تحلیل شما در مورد نرخ تورم و بازدهی استیک کردن اتر در شبکه اتریوم دقیق است.

اتر با داشتن 4% استیک در بلاک چین اتریوم، نرخ تورم 4% دارد. بدون بازدهی بومی در سطوح زنجیره ای پایین تر، هر ETH به دلیل این تورم 4% ضرر غیرفعال خواهد داشت. پروژه Blast ادعا می کند که ویژگی بازخورد بومی آن این تلفات را کاهش می دهد و بازدهی بومی از اتر استیک و دارایی های جهان واقعی به دست می آید.

بازده 4% اتر از طریق استیکینگ مایع در شبکه اتریوم تامین می شود. پروژه های مانند Lido نیز بازدهی بالاتری را برای اترهای استیک شده ارائه می دهند. اما توسعه دهندگان Blast معتقدند که هیچ شبکه لایه دو موجود بهترین راه را برای استفاده از این ویژگی پیدا نکرده است.

وقتی یکی از استیبل کوین‌های پشتیبانی شده به شبکه Blast متصل می‌شود، پروتکل، استیبل کوین‌های موجود در زنجیره منبع را به پروتکل T-bill MakerDAO هدایت می‌کند. در این حالت، کاربر USDB را در Blast دریافت می‌کند. USDB یک دارایی بازدهی بومی و ترکیبی خودکار است که در طول زمان پنج درصد سود افزایش می‌دهد. هنگامی که کاربر از Blast به اتریوم یا هر شبکه پشتیبانی شده دیگری سوئیچ می‌کند، می‌تواند USDB را با USDC مبادله کند.

توسعه‌دهندگان شبکه Blast ادعا می‌کنند که ساختار کاری سیستم بازدهی بومی با فعال‌سازی DAO برای جامعه منتشر می‌شود. در آینده، جامعه می‌تواند پروتکل‌های اشتراک ETH و RWA را انتخاب کند؛ به این معنی که جامعه می‌تواند به استفاده از ارائه‌دهندگان بازخورد شخص ثالث به غیر از Lido و MakerDAO رأی دهد.

وقتی یکی از استیبل کوین های پشتیبانی شده به شبکه Blast متصل می‌شود، پروتکل آن استیبل کوین را به پروتکل T-bill MakerDAO هدایت می‌کند. در نتیجه، کاربر USDB را در شبکه Blast دریافت می‌کند. USDB یک دارایی بازده بومی و ترکیبی خودکار است که طی زمان، در ماه آوریل 5% افزایش می‌یابد. هنگامی که کاربر از Blast به اتریوم یا هر شبکه پشتیبانی شده دیگری سوئیچ می‌کند، می‌تواند USDB را با USDC مبادله کند.

توسعه دهندگان Blast ادعا می‌کنند که ساختار کاری سیستم بازدهی بومی با فعال شدن DAO برای جامعه منتشر می‌شود. جامعه در آینده می‌تواند پروتکل‌های اشتراک ETH و RWA را انتخاب کند؛ به این معنی که جامعه می‌تواند به استفاده از ارائه دهندگان بازخورد شخص ثالث به غیر از Lido و MakerDAO رأی دهد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *