0

کاهش موقت خطر برای صرافی بایننس

ارز دیجیتال
بازدید 616

توافق اولیه با دولت آمریکا؛ کاهش موقت خطر برای صرافی بایننس

به دلیل توافق اولیه بایننس با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، موقتاً از مسدودسازی دارایی‌های این صرافی در آمریکا جلوگیری شده است. بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارزها، اعلام کرده است که با SEC توافق کرده است تا به فعالیت خود در آمریکا ادامه دهد. چند هفته پیش، کمیسیون بورس و اوراق بهادار بایننس را به دادگاه کشانده بود و با توجه به توافق جدید، بایننس می‌تواند تا زمان تعیین‌تکلیف پرونده، به فعالیت‌هایش در آمریکا ادامه دهد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است که بایننس و بنیان‌گذار آن (چانگ‌پنگ ژائو یا سی‌زی) به صورت غیرقانونی حجم معاملات را افزایش داده‌اند و دارایی‌های مشتریان را ادغام کرده‌اند. با توجه به قوانین، سرمایه‌گذاران آمریکایی باید در شعبه آمریکایی بایننس معامله کنند، اما به نظر می‌رسد بایننس نتوانسته است فعالیت آن‌ها در سرویس بین‌المللی را محدود کند.

به گزارش انگجت، SEC در تلاش بود تا تمامی دارایی‌های بایننس را در آمریکا مسدود کند تا از سرمایه‌ی مشتریان محافظت کند و از انتقال پول به حساب‌های خارج از آمریکا جلوگیری کند. بایننس همچنین اعلام کرده است که مسدودسازی دارایی‌ها باعث خروج این شرکت از بازار پراهمیت آمریکا خواهد شد.

بعد از گذشت مدت زمان طولانی و پیگیری‌های فراوان، قاضی مسئول پرونده در حکمی اعلام کرد که بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید به توافقی دست پیدا کنند تا از دارایی مشتریان محافظت شود.

به گفته‌ی SEC، بایننس موافقت کرده است که تمامی دارایی مشتریان آمریکایی را به داخل این کشور منتقل کند. به‌علاوه، شعبه‌ی بین‌المللی بایننس و سی‌زی، بنیان‌گذار آن، اجازه ندارند به دارایی‌های موجود در شعبه‌ی آمریکایی دسترسی پیدا کنند یا سراغ کنترل کردن‌ آن دارایی‌ها بروند.

بدین ترتیب، شعبه‌ی آمریکایی بایننس، یعنی Binance.US، تا زمان حل شدن پرونده صرفاً اجازه دارد به‌منظور پرداخت هزینه‌ها و پایبندی به تعهدات قانونی‌اش، انتقال پول را امکان‌پذیر کند. بایننس موظف است والت‌های جدیدی برای مشتریان بسازد که کارکنان بین‌المللی اجازه‌ی دسترسی به آن‌ها را نخواهند داشت.

توافق‌نامه‌ی بین بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باید به تأیید قاضی ایمی برمن نیز برسد و حتی در صورت عملیاتی‌شدن، پرونده‌‌ای را که این کمیسیون باز کرده است به پایان نمی‌رساند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌گوید مشتریان آمریکایی می‌توانند در جریان رسیدگی به پرونده، تمامی دارایی خود را از بایننس بیرون بکشند.

پرونده‌ی بایننس تنها بخشی از پروژه‌ی بزرگ دولت آمریکا برای سخت‌گیری به صنعت کریپتو است. در پایان سال گذشته‌ی میلادی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل صرافی ورشکسته‌ی FTX، را به چندین فقره کلاه‌برداری متهم کرد. یک روز پس از ثبت پرونده‌ی بایننس، شاهد شکایت از کوین‌بیس نیز بودیم. کوین‌بیس، بزرگ‌ترین پلتفرم معامله‌ی رمزارز در ایالات متحده محسوبمی‌شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *