0

آشنایی با بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties)

Cryptokitties game
بازدید 118

بازی CryptoKitties، یک نوع بازی بلاکچینی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا گربه‌های بامزه کارتونی را جمع‌آوری کرده و در پلتفرم مخصوصی خرید و فروش نمایند. این بازی در جامعه کاربران بسیار محبوب شده و در زمان انتشار خود، باعث کندی بسیاری در شبکه اتریوم شد. با توسعه این بازی، بیش از یک میلیون دلار تبادلات مالی نیز انجام شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این بازی، می‌توانید مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بازی CryptoKitties، یا به عبارت دیگر CryptoKitties

یک بازی مجازی بر پایه بلاکچین است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا گربه‌های مجازی را در محیط بازی نگهداری و پرورش دهند. این بازی توسط شرکتی به نام Axiom Zen طراحی شده است و به عنوان یک DApp (تطبیق قابل توزیع) برای سرگرمی ایجاد شده است. با شخصیت‌های بامزه که دارد، این بازی بسیار جذاب است، اما هدف اصلی آن، اثبات تأثیرات و کاربردهای بالقوه بلاکچین در افزایش سطح امنیت و آسان‌تر شدن معاملات دارایی‌های دیجیتال است.

تمرکز اصلی این بازی بر روی پرداخت‌هاست و به همین دلیل، توسعه‌دهندگان این بازی باور دارند که با گسترش دید خود، به درک بهتری از کارهایی که بلاکچین به آنها می‌پردازد، خواهند رسید.

ماهیت کریپتوکیتیز چیست؟

بیشتر پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین با انتشار یک ارز دیجیتال همراه هستند. این ارزهای دیجیتال، به عنوان توکن‌های معاملاتی عمل می‌کنند که ارزش کاربردی دارند و می‌توانند مبادله شوند، مانند سهم‌های شرکت مربوطه. عرضه توکن‌ها به یکی از ابزارهای موفق تامین بودجه برای استارتاپ‌ها تبدیل شده است و در بسیاری از موارد، بودجه این پروژه‌ها به میلیون‌ها دلار هم می‌رسد.

از طرف دیگر، نمی‌توان کریپتوکیتی‌ها را به عنوان ارزهای دیجیتال در نظر گرفت؛ بلکه آن‌ها دارایی‌های بلاکچینی هستند که ساختاراً شباهت‌های بسیاری با سایر توکن‌ها دارند. هر کریپتوکیتی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که با هیچ کریپتوکیتی دیگری تطابق ندارد. این اصل، یکی از اصول کلیدی در بحث ارزهای دیجیتال است که به این معناست که هر دلار، مستقل از اینکه از کجا دریافت می‌شود، چگونه چاپ می‌شود یا به دست می‌آید، همچنان فقط یک دلار است.

ارزش توکن‌های منحصر به فرد از کمیاب بودن آن‌ها نشأت می‌گیرد. هر کریپتوکیتی نوعی از توکن‌های استاندارد ERC-721 است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که بر روی کدهای آن‌ها تعبیه شده است. این ویژگی‌های خاص را می‌توان در کد کریپتوکیتی پیدا کرد که تعیین کننده فنوتایپ یا ژنوتایپ آن است. ژنوتایپ بودن به معنای داشتن ژنتیک مخصوصی است که ویژگی‌های هر کدام از این کدها را مشخص می‌کند. با ترکیب فنوتایپ و ژنوتایپ، تا چهار میلیون حالت ممکن است برای کریپتوکیتی‌ها تعریف شود و هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

این پلتفرم بر پایه شبکه اتریوم قرار دارد.

پلتفرم بازی کریپتوکیتیز، که بر اساس شبکه اتریوم ایجاد شده است، وظیفه مدیریت تمام فعالیت‌های مرتبط با ساخت و مبادله کریپتوکیتی‌ها را از طریق قراردادهای هوشمند بر عهده دارد. این بدان معناست که هیچ نیروی مرکزی مستقیمی نظارت و کنترل بر دارایی‌های شما ندارد. هر فردی که توکن را در اختیار داشته باشد، مالکیت بر کریپتوکیتی را دارا می‌باشد و می‌تواند آن را نگهداری یا مبادله کند.

با توجه به استفاده از شبکه اتریوم، تمامی پرداخت‌ها با استفاده از اتر انجام می‌شوند. این به این معناست که خرید کریپتوکیتی‌ها با استفاده از ارزهای سنتی امکان‌پذیر نیست، اما تیم توسعه‌دهنده‌ها قصد دارند این قابلیت را برای کاربران فراهم کنند.

برای ذخیره و نگهداری این نوع توکن‌ها، نیاز به یک کیف پول اتریوم با قابلیت اجرایی در مرورگر وب وجود دارد. در حال حاضر، استفاده از کیف پول متامسک به عنوان روشی آسان‌تر برای ذخیره این نوع توکن‌ها پیشنهاد می‌شود.

منشا پیدایش کریپتوکیتی‌ها به این صورت است که در سال 2017، اولین کیتی ایجاد شد و از آن زمان به بعد، هر 15 دقیقه یک گربه جدید ایجاد می‌شد. این فرآیند تولید گربه‌ها تا نوامبر سال 2018 ادامه یافت و باعث شد هیچ گربه‌ای از نسل صفر باقی نماند. بر اساس گزارشات موجود در بازی کریپتوکیتیز، در حال حاضر 50 هزار گربه از نسل صفر وجود دارند.

پس از رسیدن تعداد گربه‌های نسل صفر به این حد، آن‌ها قادر به تولید و تکثیر می‌شوند. به همین دلیل، هر گربه می‌تواند نقش پدر یا مادر را بر عهده بگیرد. صاحب گربه مادر نیز از این تولیدات بهره‌مند می‌شود. گربه‌های تازه متولد شده، علاوه بر ویژگی‌های مشابه با والدینشان، ممکن است ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری نیز داشته باشند. در برخی موارد خاص که به ندرت اتفاق می‌افتد، یک گربه تجملی نیز به وجود می‌آید که ارزش بالایی دارد.

از نظر تئوری، تعداد گربه‌ها محدودیتی ندارد و تا زمانی که بتوانید هزینه تراکنش‌ها را پرداخت کنید، می‌توانید گربه‌های جدیدی ایجاد کنید. علاوه بر این، در بازاری که برای ایجاد گربه‌های دیگران وجود دارد، با پرداخت مبلغی به صاحب گربه مادر، می‌توانید تولید و تکثیر گربه‌ها را انجام دهید.

برای شروع بازی CryptoKitties و خرید گربه، مراحل زیر باید طی شود:

1- ورود به سایت CryptoKitties و ایجاد حساب کاربری:
کاربران باید ابتدا به سایت CryptoKitties.co وارد شده و یک حساب کاربری ایجاد کنند. پس از شارژ کیف پول MetaMask با استفاده از اتریوم، باید بر روی گزینه “Start” در صفحه اصلی سایت کلیک کنند.

2- تکمیل فرم ثبت نام:
در این مرحله، کاربران باید فرم ثبت نام را تکمیل کنند. آدرس خود را وارد کرده و یک نام مستعار برای خود انتخاب کنند. در صورت استفاده از نسخه افزونه MetaMask در مرورگر، آدرس کیف پول MetaMask به طور خودکار وارد می‌شود. در غیر این صورت، کاربر باید MetaMask را در مرورگر خود راه‌اندازی کند. پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، باید بر روی دکمه “Save Account Info” کلیک شود.

3- اتصال کیف پول به سایت:
در این مرحله، یک هشدار از طرف کیف پول MetaMask به کاربر ارسال می‌شود. همچنین می‌توان با انتخاب گزینه “Sign In” به سایت CryptoKitties، کیف پول را به سایت متصل کرد. با ورود به سایت CryptoKitties و انتخاب این گزینه، می‌توانید به خرید گربه‌های دلخواهتان بپردازید.

4- وارد شدن به بازار خرید گربه‌های CryptoKitties
برای خرید گربه‌ها، روی دکمه “Marketplace” کلیک کنید.

5- انتخاب گربه مورد نظر
در بازار، بیش از ۱۴۰,۰۰۰ نوع CryptoKitties وجود دارد. شما می‌توانید گربه‌ای که می‌خواهید را از بین آنها انتخاب کنید و آن را پرورش دهید. در این قسمت، با انتخاب گزینه “Filter”، می‌توانید جستجوی گربه‌ها را محدودتر کنید.

6- خرید گربه‌ها
پس از انتخاب گربه‌ی مورد نظر و کلیک بر روی آن، با انتخاب گزینه “Buy Now”، می‌توانید گربه را خریداری کنید.

7- تکمیل خرید
با کلیک بر روی گزینه “OK, buy this Kitty”، شما اطلاعات پرداخت و هزینه را تکمیل می‌کنید.

8- تایید اطلاعات پرداخت در کیف پول متاماسک
در این مرحله، جزئیات معامله و هزینه کارمزد یا گس در یک کادر برای شما نمایش داده می‌شود. اگر مبلغ تراکنش را تایید کنید، گزینه “Confirm” را برای تکمیل معامله انتخاب کنید.

گربه‌های نسل صفر به دلیل محدودیت تعداد، ارزش زیادی دارند. بنابراین، اگر یک گربه نر و یک گربه ماده از نسل صفر تهیه کنید و آنها را پرورش دهید، یک CryptoKitty نسل ۱ تولید می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک Dame نسل ۲ را با یک Sire نسل ۴ تولید کنید، یک CryptoKitty نسل ۶ به دست خواهید آورد. هر چه نسل کمتر باشد، هزینه Siring بیشتر خواهد بود.

یافتن Siring رایگان در بازی CryptoKitties

برای پرورش گربه‌ها، کاربران می‌توانند گاهی از گربه‌هایی که به صورت رایگان در سایت وجود دارند و دارای ظاهر مناسبی هستند، استفاده کنند.

برای تهیه آنها، مراحل زیر باید طی شود:

  • انتخاب گربه مورد نظر: در زیر کادر جستجو، می‌توانید با انتخاب گزینه “Siring”، Sire دلخواه خود را انتخاب کنید.
  • خرید CryptoKitties: با انتخاب گزینه “Breed Now”، می‌توانید گربه‌ی مورد نظر خود را برای جفت گیری با گربه‌ای که در مالکیت شماست، انتخاب کنید.
  • تکمیل فرآیند خرید: در این مرحله، باید یکی از Dame’s را انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه “Select a Kitty”، مراحل انتخاب را تکمیل کنید. پس از تایید تراکنش، CryptoKitty جدید به کیف پول شما ارسال خواهد شد.

چگونه می‌توان کریپتوکیتی را خرید؟

روش آسان‌ترین برای خرید کریپتوکیتی، استفاده از فروشگاه Marketplace است. هر کریپتوکیتی دارای یک قیمت منحصر به فرد است. قیمت‌های این گربه‌ها متناسب با ویژگی‌ها و کیفیت آنها می‌باشد و می‌تواند بین 0.003 تا 100,000 اتریوم باشد. بنابراین، برای خرید کریپتوکیتی‌ها، نیاز به اتریوم دارید. برای تهیه اتریوم، می‌توانید از صرافی‌های خارجی مانند بیت‌فاینکس، کوین‌بیس و یا صرافی‌های داخلی استفاده کنید. پس از انتقال اتریوم به کیف پول متامسک خود، تنها کاری که باید انجام دهید، ثبت نام در وبسایت مربوطه و خرید کریپتوکیتی مورد نظرتان است.

کجا می‌توانید کریپتوکیتی خود را ذخیره کنید؟

برای ذخیره کریپتوکیتی‌های خود، می‌توانید از کیف پول رسمی اتریوم در متامسک (MetaMask) روی مرورگر خود استفاده کنید. متامسک به شما این امکان را می‌دهد که دارایی‌های خود را ذخیره کرده و از طریق آن معامله کنید.

اگر تمایل دارید از کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ذخیره کریپتوکیتی‌های خود استفاده کنید، کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) می‌تواند گزینه مناسبی برای ذخیره این دارایی‌های دیجیتال باشد. کیف پول لجر پشتیبانی از توکن‌های ERC-721 را نیز دارد.

تیم توسعه دهنده بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties)

آکسیوم ژن است که تاکنون موفق به راه‌اندازی پروژه‌های متعددی شده است. این پروژه‌ها شامل عینک‌های واقعیت مجازی و فناوری‌های مرتبط با بلاکچین هستند. درآمدی که از طریق این بازی قابل کسب است، بسیار منحصربه‌فرد است. شرکت توسعه دهنده با فروش گربه‌های نسل صفر سود قابل توجهی به دست آورده است. با هر تراکنش در بازی، مبلغی حدود 3.75 درصد از کل تراکنش به شرکت توسعه دهنده واریز می‌شود.

با پایان سال جاری و پایان تولید گربه‌های نسل صفر، تنها منبع درآمد توسعه دهنده از تراکنش‌های انجام شده در بازی است. با این حال، این موضوع به معنای عدم وجود منابع دیگری برای خرید گربه‌های بازی از جاهای رسمی نیست و شما می‌توانید گربه‌های خود را از منابع دیگری نیز خریداری کنید. البته، قراردادهای هوشمند بخش حراجی بازی را به‌عنوان یک منبع قابل اعتماد برای انجام تراکنش‌ها در نظر نمی‌گیرند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *