0

آیا استفاده از سیگار الکترونیکی به ترک سیگار معمولی کمک می‌کند؟

آیا استفاده از سیگار الکترونیکی به ترک سیگار معمولی کمک می‌کند؟
بازدید 809

آیا استفاده از سیگار الکترونیکی به ترک سیگار معمولی کمک می‌کند؟ اگر بخواهیم یک پاسخ کوتاه به این سوال بدهیم باید بگوییم بله با استفاده صحیح از سیگار الکترونیکی امکان ترک سیگار سنتی وجود دارد. از آنجایی که این سیگارها می‌توانند حجم نیکوتین وارد شده به بدن را کنترل کنند، امکان کاهش وابستگی افراد به این ماده اعتیادآور فراهم می‌گردد و البته مصرف مواد شیمیایی به شدت مضر هم تا حد زیادی کاهش می‌ یابد. در صورتی که دستگاه ویپ را از مجموعه روکو ویپ تهیه کنید، می‌توانید با دریافت مشاوره‌های کارشناسانه مناسب‌ترین لوازم جانبی ویپ را هم خریداری کرده و به بهترین روش از آنها استفاده نمایید.

سیگار الکترونیکی چیست؟

سیگار الکترونیکی (e-cigarettes; ECs) شباهت زیادی به سیگارهای معمولی داشته به جای سوختن تنباکو یک مایع حاوی نیکوتین را بخار می ‌کند. این مایع که شامل نیکوتین پروپیلن گلیکول و آب است، مضرات بسیار کمتری نسبت به تنباکوهای سنتی دارد.

سیگارهای الکترونیکی از یک باتری، یک مخزن مایع و یک المنت گرمایشی تشکیل می‌ شوند، معمولاً کاربر مایع الکترونیکی را درون مخزن ریخته و پس از روشن کردن سیگار الکترونیکی، یا همان ویپ المنت آن مایع را گرم و آنرا به بخار تبدیل می ‌کند، کاربر با استنشاق بخار میزان نیکوتین مورد نیاز بدن خود را به دست می ‌آورد.

در حال حاضر سیگارهای الکترونیکی در شکل‌ها و فرم‌های مختلف طراحی شده است، برخی از آنها به شکل قلم یا به صورت لوله‌ای هستند و برخی دیگر طراحی‌ های پیچیده‌تری دارند. همچنین برخی از آنها از لحاظ ابعاد و اندازه نیز با یکدیگر متفاوت می ‌باشند. در حال حاضر شرایط خرید سیگارهای الکترونیک در بسیاری از فروشگاه‌ها وجود دارد، اما مجموعه روکو ویپ یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده تنوع بالای این محصولات است.

آیا سیگار الکترونیک باعث ترک سیگار سنتی است؟

تا اینجا متوجه شدیم که سیگار الکترونیکی کارکردی بسیار شبیه به سیگار معمولی دارد، به همین جهت جایگزین کردن آن برای افرادی که به شدت به سیگار وابسته هستند، به راحتی امکان پذیر است. برای بسیاری از افراد سوال است که آیا استفاده از سیگار الکترونیکی به ترک سیگار معمولی کمک می‌کند؟

ممکن است شک و شبهه‌های زیادی در هنگام پاسخ به این سوال به وجود بیاید؛ اما اگر بخواهیم به شکل صریح و قاطع پاسخ بدهیم، باید بگوییم بله استفاده از سیگار الکترونیک به ترک سیگار سنتی کمک می ‌کند. معمولاً انواع ویپ که با توجه به نیاز هر فرد تهیه می ‌شود، کمک می ‌کند تا وابستگی ‌هایی که افراد به سیگار کشیدن مداوم دارند برطرف شود. اما مسئله مهم این است که استفاده کردن از ویپ یا سیگار الکترونیک نمی‌ تواند به تنهایی سبب ترک سیگار شود. بلکه اراده و پشتکار قوی فرد باید برای ترک سیگار وجود داشته باشد.

باید از سیگار الکترونیک فقط به عنوان یک ابزار کمکی، به جهت ترک سیگار استفاده شود و همچنین ترک یکباره سیگار موفقیت آمیز نیست. باید در طی دوره‌های زمانی، مصرف سیگار سنتی را کاهش داده و از این ابزار جایگزین استفاده نمود، تا رفته رفته نیکوتین موجود در بدن دفع شده و نیاز به تأمین آن کاهش پیدا کند.

استفاده کردن از سیگارهای الکترونیک به دلایل مختلفی می‌تواند باعث ترک سیگار سنتی شود که در ادامه به آنها می‌ پردازیم:

کاهش وابستگی به نیکوتین

نیکوتین یک ماده اعتیاد آور است که عامل اصلی وابستگی به سیگار می ‌باشد، با استفاده از دستگاه ویپ می ‌توانید، کمتر در معرض مستقیم آن و مواد شیمیایی حاصل از سوختن نیکوتین قرار بگیرید.

جایگزین سیگار سنتی

سیگارهای الکترونیک به راحتی جایگزین سیگارهای سنتی شده، تا افراد عادات و رفتارهای سیگار کشیدن خود را ترک کنند.

کاهش خطرات بیماری‌ها

سیگار معمولی بیماری‌های زیادی از جمله بیماری‌های قلبی، بیماری‌های ریوی را ایجاد می‌کند، سیگارهای الکترونیک به شدت این مشکلات را کاهش می‌ دهند.

آیا استفاده از سیگار الکترونیکی به ترک سیگار معمولی کمک می‌کند؟

حقایق مهم در مورد انواع دستگاه ویپ

اگر جز افرادی هستید که قصد دارید سیگار را ترک کنید، این می‌تواند بهترین تصمیم در تمام طول عمر شما باشد. زیرا حفظ سلامتی اولین قدم برای موفقیت‌ های بیشتر است. چرا که سلامت همه اعضای بدن موجب می‌شود تا بدون مشکل در جامعه به زندگی خود ادامه دهید.

دستگاه ویپ یا همان سیگار الکترونیک یک ابزار جدید اما پرطرفدار است که بسیاری از افراد سیگاری برای ترک سیگار یا حتی برای شرکت در مهمانی‌ها و مراسمات از آن استفاده می‌ کنند. حتی با تهیه لوازم جانبی ویپ از شکل بهتری از این دستگاه بهره می ‌برند، محبوبیت این دستگاه در سال‌ های اخیر به قدری زیاد شده که نوجوانان هم به سمت استفاده کردن از آن پیشروی کرده ‌اند.

حقایقی در مورد انواع ویپ و سیگار الکترونیک وجود دارد که دانستن آنها کمک می ‌کند تا کمتر دچار مشکل شوید که در ادامه به چند مورد آن می ‌پردازیم:

بررسی میزان خطرات ویپ نسبت به سیگار سنتی

دستگاه ویپ از مایع الکترونیک برای تولید دود استفاده می ‌کند که این مایع شامل نیکوتین، مواد شیمیایی و طعم دهنده‌ها است. دود شدن این مایع مانند سیگار سنتی شامل هزاران مواد سمی و شیمیایی نیست. اما در ترکیبات آن هم مواد شیمیایی وجود دارد که استفاده بیش از حد ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

مضر بودن مصرف بی‌رویه ویپ برای سلامتی

درسیگارهای سنتی، نیکوتین به عنوان مهم‌ترین عامل سمی به شمار می ‌رود. نیکوتین در سیگار الکترونیک هم وجود دارد که موجب افزایش فشار خون و آدرنالین شده که نتیجه آن افزایش ضربان قلب و احتمال حمله قلبی است.

اعتیادآور بودن سیگارهای الکترونیک به اندازه سیگارهای سنتی

بر اساس تحقیقات علمی استفاده بی‌رویه از دستگاه ‌های ویپ موجب افزایش اعتیادآوری آن به اندازه سیگارهای سنتی و حتی بیشتر از مواد مخدر است. چرا که گاهی اوقات افراد با تهیه کارتریج‌های قوی‌تر و مایع الکترونیکی با غلظت بیشتر، حجم نیکوتین بالاتری را وارد بدن خود می ‌کنند.

درگیر شدن نسل جدید با نیکوتین

از آنجایی که دستگاه‌های ویپ شکل ظاهری لوکس و زیبایی دارند، در میان جوانان و نوجوانان هم استفاده از آنها رواج پیدا کرده است. به همین دلیل نسل جدید هم با نیکوتین درگیر می‌شوند و این در حالی است که تعداد کمتری از نوجوان ترغیب به مصرف سیگار سنتی می گردند.

آیا استفاده از سیگار الکترونیکی به ترک سیگار معمولی کمک می‌کند؟

خرید مستقیم دستگاه ویپ از روکو ویپ

اگر جزء افرادی هستید که بین سیگار کشیدن سنتی و استفاده از انواع دستگاه ویپ مردد مانده‌اید، باید بدانید که در صورت استفاده صحیح از دستگاه‌های الکترونیکی، ضمن توانایی برای ترک سیگار سنتی هیچ مشکلی هم برای شما جهت کنار گذاشتن سیگار الکترونیک ایجاد نمی ‌شود. فقط کافی است یک مجموعه معتبر مانند روکو ویپ را برای خرید انواع لوازم جانبی ویپ و نمونه‌های مختلف این دستگاه انتخاب کنید.

در مجموعه روکو ویپ به دلیل حذف کامل واسطه‌ها بهترین شرایط خرید مستقیم دستگاه ویپ با قیمت مناسب و کیفیت اصلی فراهم آمده است. همچنین در وب سایت rocovape1.com مشاوره‌های کاملاً تخصصی برای انتخاب نوع مناسب دستگاه ویپ، انواع سالت، جویس و موارد دیگر ارائه می‌ گردد، تا با خیال راحت‌تر بتوانید از این محصول استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا دستگاه ویو برای ترک سیگار مناسب است؟

در یک پاسخ کلی باید بگوییم دستگاه ویپ کاملا بی ضرر نیست؛ اما نسبت به سیگار سنتی سالم‌تر است.

آیا سیگار الکترونیک سرطان زا است؟

سیگارهای الکترونیک بدون ضرر نبوده؛ اما سرطان زا بودن آنها هم تأیید نشده است.

بی ضررترین دستگاه ویپ کدام است؟

تمام دستگاه‌های ویپ که از انرژی الکتریکی استفاده می ‌کنند، معایبی دارند و با قطعیت نمی‌توان بی‌ضررترین دستگاه را انتخاب کرد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *