0

قیمت و بررسی انواع لوله فولادی

قیمت و بررسی انواع لوله فولادی
بازدید 388

لوله فولادی یکی از انواع لوله‌های پرکاربرد است که در صنایع مختلف به طرز چشمگیری استفاده می‌شود. این لوله دارای انواع مختلفی است که هر نوع آن به منظور هدفی مورد استفاده در صنایع  قرار می‌گیرد. تنوع قیمت لوله‌های فولادی نیز نشأت گرفته از همین مبنا است و به همین دلیل انواع متنوع آن در قیمت‌های متنوع به بازار عرضه می‌گردد. هدف ما در این مقاله بررسی  قیمت لوله فولادی، انواع آن و… است، با ما همراه باشید.

 

لوله فولادی چیست؟

برای اینکه بتوانیم طیف متنوعی از لوله‌های فولادی را بررسی کنیم، ابتدا باید مفهوم و منظور خود از لوله فولادی را بیان کنیم. بطور کلی لوله فولادی فلزی است توخالی که دارای دو سر باز است. این لوله در اکثر مواقع بصورت سطح مقطع دایره‌ای شکل بوده و همانطور که از نامش مشخص است از جنس فولاد است. حال هرچه ضخامت لوله‌ها بیشتر باشد، حجم زیادی از مواد را می‌توان در مدت زمان کمی منتقل کرد.

از کاربرد‌های این لوله با ارزش که حتی می‌توان نوعی مزیت تلقی کرد، عبارتند از:

  • مقاومت فوق‌العاده بالا در برابر فشار
  • انتقال نفت و گاز با سرعت بالا
  • مقاومت بالای سطح داخلی آن در برابر انواع خوردگی
  • امکان ساخت در ضخامت و قطرهای متنوع

با خرید لوله فولادی می‌توانید به راحتی از مزایای گفته شده بهره ببرید که البته بسته به نوع هدف شما می‌توانید از انواع لوله‌های فولادی استفاده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع لوله فولادی

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، لوله فولادی دارای انواع مختلفی است که می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • لوله مبلی
  • لوله بدون درز
  • لوله درزدار
  • لوله لنس
  • لوله گوشت دار
  • لوله جدارچاه
  • لوله آتشخوار
  • لوله استنلس استیل
  • لوله گالوانیزه
  • لوله داربستی
  • لوله گاز
  • لوله API
  • لوله اسپیرال

 

 

لوله مبلی

لوله مبلی، دارای ورق‌های روغنی با قطر کم است که توسط عملیات نورد سرد ساخته می‌شود. فرایند تولید آن منجر به داشتن ویژگی‌هایی چون: انعطاف پذیری، استقامت، مقاومت در برابر خوردگی و… است.

لوله بدون درز

لوله بدون درز یا مانیسمان نیز یکی دیگر از انواع لوله‌های فولادی است که به دلیل استحکام بالا و یکپارچگی کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، کشتی‌سازی، هسته‌ای و… دارد. علاوه بر مقاومت بالا در برابر فشار، سرعت انتقال این لوله‌ها به قدری بالاست که همین امر موجب کیفیت و دقت فراوان می‌گردد.

قیمت و بررسی انواع لوله فولادی

لوله درز دار

لوله درز دار یکی دیگر از انواع لوله‌های مستحکم و مقاوم فولادی است که ضخامت خاصی را در پی دارد و طی فرایند برشکاری و سپس عبور از روی غلتک و در نهایت تشکیل لوله‌ای دایره‌ای شکل، ایجاد می‌شود.

لوله لنس

لوله لنس جنسی از فولاد دارد و از مهمترین کاربرد آن می‌توان به انتقال پودر‌های ذوب شده و گاز اشاره کرد. گازهایی مانند اکسیژن، نیتروژن، آرگون و… توسط این لوله‌ها منتقل می‌گردند.

لوله گوشت دار

جنس این نوع لوله از فولاد کربن دار بوده و ضخامت بیشتری نسبت به سایر لوله‌ها دارد و به همین دلیل مقاومت بالایی از خود به نمایش می‌گذارد. از کاربردهای آن می‌توان به استفاده در صنایع پتروشیمی، انتقال مواد سیالات، ساخت پل‌های فلزی و … اشاره کرد.

 

لوله جدارچاه

اگر به دنبال لوله‌ای برای دیواره چاه هستید، لوله جدار چاه فولادی پیشنهاد ما به شما است. کاربرد این لوله‌ها بیشتر در استخراج منابعی چون نفت و گاز است که این امر موجب مقاومت بالا و جلوگیری از ریزش و تخریب چاه می‌گردد.

 

لوله آتشخوار

این لوله فولادی به دلیل مقاومت در برابر فشار و حرارت مناسب برای صنایع مختلف است و به همین دلیل در صنعتی که ارتباط مستقیمی با گرما و دمای بالا دارد مورد استفاده انبوه قرار می‌گیرد. قیمت لوله فولادی آتشخوار به عواملی چون درز‌ها، شکاف‌ها و سایز آن وابسته است.

 

لوله استنلس استیل

اگر به دنبال لوله‌ای مقاوم در برابر خوردگی هستید، لوله استنلس استیل پیشنهاد خوبی است. این لوله به دلیل مقاومت در برابر خوردگی در صنعت مواد غذایی کاربرد گسترده‌ای دارد.

 

لوله گالوانیزه

این لوله نیز مانند لوله استنلس استیل مقاوم در برابر خوردگی است که از استحکام بالایی نیز برخوردار است. دو نوع لوله گالوانیزه فولادی وجود دارد که عبارتند از: فولادی و آهنی. اگر به دنبال خرید لوله فولادی با مقاومت و استحکام فوق‌العاده عالی هستید، لوله گالوانیزه مناسب شما است.

 

لوله داربستی

از این لوله‌ها برای نگهداری سازه‌ها و یا به عبارتی کمک کننده سازه‌ها استفاده می‌گردد. تفاوت چشمگیری با سایر لوله‌های فولادی دارد که در دو نوع سبک و سنگین موجود است.

 

لوله گاز

همانطور که از نام این لوله فولادی پیداست برای انتقال گاز از این لوله‌ها استفاده می‌شود.

در دو نوع لوله گاز توکار و روکار موجود است که نوع اول مقاومت بالایی در برابر فرسودگی و خوردگی دارد و نوع دوم به قیمت پایین‌تری در بازار موجود است.

 

لوله API

این لوله از استانداردترین لوله‌های فولادی محسوب می‌گردد که توانایی تحمل فشار بالایی دارد و برای انتقال نفت و گاز استفاده می‌شود. همچنین برای انتقال آب و فاضلاب، کشتی سازی و … کاربرد دارد.

 

لوله اسپیرال

لوله‌های اسپیرال از لوله‌های فولادی است که کاربرد زیادی دارد و ویژگی‌های بارز آن فراوان است. به عنوان مثال دارای مقاومت در برابر ترک برداشتن و شکستی است، نیازی به تجهیزات سنگین و گران برای تولید ندارد، دارای شکل پذیری بالایی است، محدودیتی برای طول لوله ندارد، هزینه پایینی را داراست و از خواص مکانیکی بالایی بهرمند است.

 

قیمت لوله فولادی

قیمت همیشه از چالش برانگیزترین موضوعات بوده است؛ زیرا به هیچ عنوان نمی‌توان تعیین کرد که چه لوله‌ای دارای چه هزینه‌ای است. قیمت لوله فولادی رابطه مستقیمی با طریقه تولید آن دارد و بنابراین هرچه سخت‌تر و با هزینه بیشتری ساخته شود، قطعا دارای قیمت بالاتری خواهد بود.

 

 

خرید لوله فولادی

برای خرید انواع لوله فولادی با استانداردهای مدنظرتان می‌توانید به فروشگاه پایپینو مراجعه کنید و یا از طریق شماره 02155690451 با این شرکت در تماس باشید و از تخفیف های ویژه خرید انواع لوله و تیبوب و سایر محصولات صنعتی بهره مند شوید. همچنین در صورت عدم آشنایی دقیق با کاربرد های این لوله از کارشناسان کاربلد این مجموعه مشاوره دریافت کنید.

 هدف ما در این مقاله بررسی انواع مختلفی از لوله‌های فولادی بود. سعی کردیم تمام نکات ریز و درشت درباره نوع و جنس و کاربرد آن‌ها و همچنین قیمت آن‌ها را برای شما شرح دهیم. بی شک داشتن اطلاعات عمومی در خرید چنین تجهیزاتی لازم است و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

5/5 - (2 امتیاز)

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *