0

پروژه‌های برتر دائو برای سرمایه‌گذاری چیست؟

Dao to invest
بازدید 408

سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) به عنوان بخش حیاتی ترین در دنیای فناوری بلاکچین شناخته می‌شوند. این سازمان‌ها، همانطور که از نامشان پیداست، پروتکل‌های غیرمتمرکزی هستند که تحت کنترل یک مقام مرکزی قرار نمی‌گیرند. به جای آن، DAO‌ها رویکردی از پایین به بالا را اتخاذ کرده‌اند و اعضای جامعه را قادر می‌سازند تا سازمان را مدیریت کرده و آینده پروژه را تعیین کنند. در این مقاله، قصد داریم به معرفی بهترین پروژه‌های DAO برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ بپردازیم. همراه ما باشید.

بهترین پروژه‌های DAO برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳:

لاکی بلاک.

پروژه Lucky Block یکی از بهترین پروژه‌های دائو برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال است. این پروژه به دلیل استفاده از بلاکچین برای توسعه اکوسیستم خود و استفاده از یک پلتفرم رقابتی غیرمتمرکز و شفاف، جزو بهترین پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. Lucky Block امکان پرداخت‌های آنی بدون واسطه را برای کاربرانش فراهم کرده است.

پلتفرم مسابقه LuckyBlock به کاربران اجازه می‌دهد جوایزی همچون لامبورگینی، 1 میلیون دلار بیتکوین و یک خانه یک میلیون دلاری را برنده شوند. برای شرکت در قرعه‌کشی‌ها، سرمایه‌گذاران باید توکن بومی این شبکه، یعنی LBLOCK را در اختیار داشته باشند.

تاکنون، توکن LBLOCK در صرافی‌های معروفی مانند PancakeSwap، LBank، MEXC و Gate.io لیست شده است. یکی از پیشرفت‌های مهم Lucky Block، امکان سوزاندن توکن است که می‌تواند موجب کمیاب شدن آن و در نتیجه افزایش قیمت آن شود.

درباره بازی Battle Infinity نمی‌توانم اطلاعات دقیقی را از متن فوق استخراج کنم. لطفاً با ارائه اطلاعات بیشتر درباره این بازی، سوال خود را مطرح کنید تا بتوانم به شما کمک کنم.

پروژه دیگری که در لیست بهترین پروژه‌های دائو برای سرمایه‌گذاری جلوه می‌کند، Battle Infinity است. این بازی به بازیکنان امکان می‌دهد با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی (VR) دنیای متاورس را کاوش کنند و به شش پلتفرم غیرمتمرکز دسترسی پیدا کنند. نبردهای اصلی در لیگ برتر IBAT رخ می‌دهد و بازیکنان باید تیم‌هایی را برای رقابت با یکدیگر و کسب جوایز تشکیل دهند.

دیفای سواپ (DeFi Swap) نیز یکی دیگر از بهترین پروژه‌های دائو برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 می‌باشد. این پروژه، علاوه بر ارائه یک صرافی غیرمتمرکز، امکان مبادله توکن‌های سازگار با ERC-20 را در چندین شبکه فراهم می‌کند. DeFi Swap یک صرافی غیرحضانتی است که بدون داشتن دارایی سرمایه‌گذاران، انتقال وجوه را انجام می‌دهد. برای حفظ عملکرد، این پروژه بر نقدینگی تولید شده توسط سرمایه‌گذاران در بخش فارمینگ تکیه می‌کند.

در قلب DeFi Swap،

توکن اصلی صرافی به نام DeFi Coin (DEFC) قرار دارد. این توکن به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد از طریق آن به عنوان وسیله‌ای برای مبادله توکن‌ها استفاده کنند. یکی از مزایای اساسی داشتن این توکن، بازدهی بالقوه آن است. سرمایه‌گذاران می‌توانند به وسیله روش‌های مختلف، از جمله حصص سهام، به درآمد غیرفعال از ارزهای دیجیتال دسترسی پیدا کنند. با قفل کردن DEFC به مدت 12 ماه، سرمایه‌گذاران می‌توانند تا 75 درصد بازدهی را به دست آورند.

کامپاند (Compound):

کامپاند یکی از پروژه‌های برجسته در دنیای DeFi می‌باشد. این پروتکل مالی غیرمتمرکز امکان قرض‌گیری و قرض‌دادن ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزهای خود را به عنوان وثیقه وارد پلتفرم کامپاند کنند و در مقابل آن قرض بگیرند. همچنین، سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزهای قرض داده شده را به عنوان وثیقه قرار دهند و به عنوان پاداش بهره بگیرند. کامپاند از یک سیستم توکن به نام COMP استفاده می‌کند که به صاحبان وثیقه و بهره‌برداران این پروتکل اجازه می‌دهد در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پروتکل شرکت کنند و مزایایی را کسب کنند.

یکی از بهترین پروژه‌های دائو برای سرمایه‌گذاری در سال 2023، پلتفرم کامپاند است

این اکوسیستم یک گزینه ایده‌آل برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال قرض‌گرفتن و قرض‌دادن ارزهای دیجیتال یا قفل کردن کوین‌های خود به منظور کسب سود هستند. یکی از مزایای کلیدی قرض‌گرفتن ارزهای دیجیتال از Compound، عدم نیاز به بررسی اعتباری برای تعیین واجدشرایط بودن است. توکن بومی این اکوسیستم، COMP، یک توکن ERC-20 است. دارندگان این توکن حق بحث، پیشنهاد و رأی در مورد تغییرات پروتکل را دارند. همانند سایر پروژه‌های دائو، تیم Compound ترجیح می‌دهد مدیریت پروتکل خود را به کاربران خود واگذار کند.

یونی‌سواپ (UniSwap):

پروتکل UniSwap یک صرافی غیرمتمرکز است و همچنین نام رمز این پلتفرم است. صرافی UniSwap در جامعه صرافی‌های غیرمتمرکز طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل می‌توان آن را در رده بهترین پروژه‌های دائو برای سرمایه‌گذاری قرار داد.

یکی از دلایل عمده موفقیت UniSwap، امکان مبادله، کسب درآمد و ایجاد برنامه‌ها است. این پروژه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های DeFi خود را با ارائه راهنماها، اسناد پروتکل و ابزارهای لازم ایجاد کنند. در عین حال، برنامه Uniswap Grant نیز بودجه‌ای را برای توسعه‌دهندگانی که برنامه‌ها و ابزارهایی را بر اساس پروتکل UniSwap ایجاد می‌کنند، فراهم می‌کند.

داشتن توکن UNI به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به عنوان بخشی از جامعه حاکم بر این پروتکل شرکت کنند. به عبارت دیگر، این توکن حاکمیتی را به دارندگان خود اعطا می‌کند تا در مورد پیشنهادات و پیشرفت‌های پروتکل رأی دهند. اکوسیستم UniSwap از توسعه‌دهندگان، کاربران، طراحان و مربیان تشکیل شده است که درباره آینده پلتفرم تصمیم‌گیری می‌کنند و پروتکل را از طریق فرآیند حاکمیت زنجیره‌ای اداره می‌کنند. به منظور تضمین این امر، تیم یونی‌سواپ 60 درصد از توکن UNI را به اعضا پرداخت کرده است.

تامادوج:

یکی از بهترین پروژه‌های دائو برای سرمایه‌گذاری در سال 2023، Tamadog است. این پروژه یک بازی است که به بازیکنان امکان کسب درآمد را می‌دهد و آنها را در اولویت قرار می‌دهد. در این پلتفرم، بازیکنان می‌توانند با رقابت در بین تابلوهای امتیازات، برای کسب بالاترین پاداش‌ها مسابقه بدهند. برای کسب جوایز بیشتر، بازیکنان نیاز دارند حیوانات خانگی دیجیتال خود را پرورش داده و با افزایش قدرت، آنها را در مقابل حیوانات خانگی دیگر قرار دهند. در Tamadog، جوایز با استفاده از توکن‌های TAMA واریز می‌شوند.

بازیکنان نه تنها می‌توانند پاداش‌های ارز دیجیتال را برای مبادله با ارزهای فیات دریافت کنند، بلکه از داشتن توکن TAMA نیز بهره‌برداری می‌کنند. مهم است بدانید که این پروژه در مرحله پیش‌فروش، در کمتر از دو ماه، مجموعاً 19 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

با توجه به تقاضای فراوان برای توکن TAMA در مرحله پیش فروش، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند فرآیند لیست کردن این ارز دیجیتال را در صرافی ها شتاب ببخشند. در حال حاضر، توکن TAMA در صرافی های معروفی مانند Gate.io و Okex معامله می‌شود. مجموع تعداد توکن های TAMA که عرضه می‌شود، 2 میلیارد واحد است، اما این مقدار در طول زمان به دلیل سوختن توکن، کاهش خواهد یافت.

در این مقاله، به بررسی بهترین پروژه‌های مبتنی بر دائو برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 پرداخته شده است. این پروژه‌ها ارزهای دیجیتالی با مزایای فراوانی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند، اما مهمترین آنها این است که برای انجام تراکنش‌های مالی نیازی به واسطه‌ای ندارند. در این پروژه‌ها، هیچ فردی به عنوان مالک دائو تعیین نشده است و تصمیم‌گیری درباره عملکرد و آینده پروتکل به عهده کاربران است. شفافیت نیز یک عامل مهم است که سرمایه‌گذاران را به پروژه‌های ارز دیجیتال مبتنی بر دائو جذب می‌کند. در این پروژه‌ها، آراء کاربران به صورت عمومی در بلاکچین قابل دسترسی هستند و هیچ نهادی قادر به دستکاری یا تحت تأثیر قرار دادن آن‌ها نیست.

بنابراین، در نهایت تصمیم‌گیری درباره نحوه عملکرد پروتکل به عهده کاربران است. اگرچه دائو می‌تواند به عنوان یک پناهگاه مالی به نظر برسد، اما همچنین با مجموعه‌ای از خطرات خود همراه است. به عنوان مثال، در صورت عدم وجود یک مرجع مرکزی برای عملیات، هیچ مرکز پشتیبانی وجود ندارد که بتواند به مشکلات و سوالات کاربران پاسخ دهد. در نتیجه، تقریباً غیرممکن است تراکنش‌ها را معکوس یا اصلاح کرد و اطلاعات مرتبط با پروژه معمولاً محدود به وایت‌پیپر می‌شود.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *