0

چه روش هایی برای تحلیل اتریوم وجود دارد؟

چه روش هایی برای تحلیل اتریوم وجود دارد؟
بازدید 411

Ethereum یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ارزهای دیجیتال در جهان است که در سال 2015 توسط ویتالیک بوترین و تیمی از توسعه‌دهندگان دیگر ایجاد شد و به‌ سرعت، به یکی از بازیگران اصلی در فضای ارزهای دیجیتال تبدیل شد. رمزارز Ethereum روی فناوری بلاک‌چین ساخته شده است و از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. این قراردادها، برنامه‌های کامپیوتری خود اجرایی هستند که می‌توانند بدون نیاز به دخالت انسان‌ها عمل کنند. این ویژگی موجب شد تا Ethereum، به یک پلتفرم قدرتمند برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) تبدیل شود. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران، علاقه بسیاری برای خرید اتریوم از خود نشان می‌دهند. در این مقاله، تصمیم داریم شما را با انواع روش‌های تحلیل و قیمت اتریوم آشنا کنیم.

بررسی ارز دیجیتال Ethereum

در حال حاضر، اتریوم در مسیر تبدیل‌شدن به پلتفرم اصلی برای توسعه DApps قرار دارد. این ارز، بیش از 90% بازار برنامه‌های غیرمتمرکز را در اختیار گرفته است و روزبه‌روز تعداد DAppsهای جدیدی که روی اتریوم ساخته می‌شوند، در حال افزایش است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت خرید ارز دیجیتال Ethereum، قابلیت‌های پیشرفته آن در زمینه DeFi است. دیفای، مجموعه‌ای از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز است که می‌تواند خدمات مالی سنتی را بدون نیاز به دخالت بانک‌ها یا سایر نهادهای مالی ارائه دهد. هم اکنون Ethereum برای بسیاری از برنامه‌های DeFi پلتفرم اصلی محسوب می‌شود. Ethereum به دلیل قابلیت‌های توسعه‌یافته خود در زمینه DeFi، در موقعیت خوبی برای رهبری این صنعت قرار گرفته است.

روش‌های تحلیل اتریوم

اکثر معامله‌گران دنیای کریپتو به جهت پیش‌بینی قیمت اتریوم، ابتدا آن را تحلیل کرده و سپس، سرمایه‌گذاری روی این رمزارز را انجام می‌دهند. در مجموع، دو روش کلی برای تحلیل اتریوم وجود دارد:

تحلیل اتریوم به روش تکنیکال

این تحلیل، بر اساس بررسی رفتار قیمت گذشته Ethereum و استفاده از ابزارهای تکنیکال انجام می‌شود. این روش سعی دارد تا با شناسایی الگوهای قبلی، پیش‌بینی کند که قیمت این رمزارز در آینده به چه سمتی حرکت خواهد کرد.

تحلیل اتریوم به روش بنیادی

این تحلیل، بر اساس بررسی عوامل بنیادی نظیر: ارزش بازار Ethereum، میزان نقدینگی و توسعه‌های آتی آن صورت می‌گیرد. تحلیل بنیادی در تلاش است تا با ارزیابی عوامل بنیادی، ارزش واقعی این ارز را تعیین کند. به‌منظور آن که بیشتر با این روش‌ها و تعیین قیمت اتریوم آشنا شوید، در بخش بعد هر یک از آن‌ها را به‌صورت مفصل شرح خواهیم داد.

تحلیل تکنیکال Ethereum

ابزارهای مختلفی، برای استفاده از تحلیل تکنیکال Ethereum مورد استفاده قرار می‌گیرند که پرکاربردترین آن‌ها عبارت‌اند از:

روند شناسی

یکی از پایه‌های اصلی تحلیل تکنیکال، روند شناسی است که به مطالعه جهت حرکت قیمت در گذشته می‌پردازد. این روش می‌تواند به شناسایی روند صعودی، نزولی یا خنثی کمک کند.

کندل شناسی

کندل شناسی، یک راهکار نموداری برای تحلیل تکنیکال است که از کندل‌ها برای نشان‌دادن تغییرات قیمت در بازه‌های زمانی مشخص استفاده می‌کند؛ چرا که کندل‌ها می‌توانند اطلاعات زیادی در مورد رفتار قیمت اتریوم در گذشته، ارائه دهند.

چه روش هایی برای تحلیل اتریوم وجود دارد؟

اندیکاتورها

به ابزارهایی که بر اساس داده‌های قیمت در گذشته، شاخص‌هایی را برای پیش‌بینی قیمت آینده محاسبه می‌کنند، اندیکاتور گفته می‌شود. پرکاربردترین این ابزارها عبارت‌اند از:

  • میانگین متحرک (Moving Average)
  • اندیکاتور یا شاخص قدرت نسبی (RSI)
  • اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic Oscillator)

سطوح حمایت و مقاومت

حمایت و مقاومت، سطوحی هستند که قیمت قبلا در آنجا با مقاومت یا حمایت روبه‌رو شده است. این سطوح، می‌توانند به شناسایی مناطق احتمالی بازگشت قیمت کمک کنند.

برای آموزش کامل این تحلیل‌ها می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف، آن‌ها را فرابگیرید و در مواقع انجام معامله با استفاده از تحلیل‌های گوناگون، معامله‌ای پرسود را تجربه کنید. به‌خاطر بسپارید که تنها از طریق تحلیل، نمی‌توان قیمت را بررسی کرد؛ چرا که اخبار مثبت و منفی و … می‌توانند تأثیر به‌سزایی در تعیین قیمت اتریوم داشته باشند. پس، همیشه مدیریت سرمایه و تعیین حد سود و ضرر را رعایت کنید؛ زیرا در برخی مواقع، دنیای کریپتو می‌تواند بسیار هیجانی عمل کند و اگر شما این نکات را نادیده بگیرید، قطعا کل سرمایه یا بخش عظیمی از دارایی خود را از دست خواهید داد.

تحلیل بنیادی Ethereum

تحلیل بنیادی این ارز در صرافی ارز دیجیتال، بر اساس بررسی فاکتورهای بنیادی صورت می‌گیرد. در متن ذیل، شما را با این المان‌ها آشنا می‌کنیم:

ارزش بازار

این عامل اندازه‌گیری می‌‌کند که Ethereum چقدر ارزش دارد. همین موضوع می‌تواند بر قیمت اتریوم تأثیر بگذارد.

 میزان نقدینگی

 این گزینه، مقدار راحتی خرید اتریوم و فروش آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

توسعه‌های آتی

این عامل، تأثیر به‌سزایی در تعیین قیمت رمزارز Ethereum دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر شبکه اتریوم 2.0 به‌طور موفقیت‌آمیزی راه‌اندازی شود، می‌تواند باعث افزایش نرخ Ethereum در صرافی ارز دیجیتال شود.

بررسی قیمت Ethereum

در حال حاضر، قیمت این رمزارز 2,104.95 دلار است و در حدود 56.68% از بالاترین قیمت تاریخی آن در 16 نوامبر 2021، پایین‌تر مشاهده می‌شود. قیمت Ethereum در سال جاری، با نوسانات زیادی همراه بوده و در ماه می به بالاترین قیمت خود رسیده است؛ اما با سقوط بازار ارزهای دیجیتال، قیمت اتریوم هم به‌شدت کاهش یافت. تحلیلگران، انتظار دارند که قیمت این ارز در سال 2023 افزایش یابد. این انتظارات بر اساس عواملی نظیر: توسعه‌های آتی شبکه Ethereum، افزایش‌ پذیرش ارزهای دیجیتال و بهبود شرایط اقتصادی جهانی است. بااین‌حال، توجه داشته باشید که همیشه پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال، دشوار خواهد بود؛ چرا که فاکتورهای مختلفی از جمله: عوامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می‌توانند بر قیمت خرید ارز دیجیتال تأثیر بگذارند.

نکته: فراموش نکنید که متن محتوا هیچ‌گونه پیشنهادی به خرید کوین مربوطه و سرمایه‌گذاری روی آن نیست و هر گونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود.

چه روش هایی برای تحلیل اتریوم وجود دارد؟

سخن پایانی

در این مقاله، سعی داشتیم شما را با روش‌های پیش‌بینی قیمت اتریوم آشنا کنیم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتر، برای خرید ارز دیجیتال Ethereum اقدام کنید و سودآوری خوبی را از معامله خود دریافت کنید. بهترین راه برای کسب سود از دنیای کریپتو، آموزش تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی است؛ زیرا شما با یادگیری آن در هر ساعت از شبانه‌روز، قادر خواهید بود معامله موردنظر خود را بازکرده و با بستن آن در محل پیش‌بینی‌شده، سود خوبی را به دارایی خود بیفزایید. حتما در تمام معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال، مدیریت سرمایه و ریسک را فراموش نکنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *