0

آشنایی با لیست سفید NFT

NFT
بازدید 32

در این متن، مفهوم لیست سفید NFT توضیح داده شده است. لیست سفید NFT به لیستی از مخاطبین تایید شده و قابل اعتماد اشاره دارد که توسط صادرکنندگان NFT ایجاد می شود. این لیست شامل آدرس کیف پول افراد است که به آنها اجازه می دهد NFT ها را قبل از عرضه عمومی و برای مدت زمان محدودی خریداری کنند. افرادی که در لیست سفید قرار دارند، نسبت به سایر خریداران در اولویت هستند.

اصطلاح لیست سفید NFT

در واقع شبیه به مفهوم پیش فروش است. افرادی که در لیست سفید قرار دارند، می توانند NFT را قبل از اینکه به بازار عرضه شود، خریداری یا حتی به صورت رایگان دریافت کنند. این مزیت به دلیل اعتماد و تأیید صادرکنندگان NFT برای آنها ایجاد شده است.

بر اساس آمار منتشر شده، 75 درصد از سود بازار NFT به کسانی که در لیست سفید قرار دارند تعلق می‌گیرد. این نشان می‌دهد که قرار گرفتن در این لیست به سرمایه‌گذاران فرصتی برای کسب سود بزرگ می‌دهد. گاهی اوقات می‌توان با پرداخت هزینه، درخواست‌هایی مانند قرار گرفتن در لیست سفید NFT و دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی را انجام داد. در این صورت، باید مراقب کلاهبرداری‌ها و پروژه‌های تقلبی باشید.

صادرکنندگان NFT تلاش می‌کنند تا طرفداران واقعی و حامیان اولیه خود را در لیست سفید قرار دهند. به همین دلیل، همه آدرس‌های درخواست‌کننده برای قرار گرفتن در لیست سفید توسط آنها بررسی می‌شوند. بنابراین، امکان قرار گرفتن همه افراد در لیست سفید NFT وجود ندارد. پس از تأیید آدرس‌ها، به کاربران مهلت داده می‌شود تا توکن‌های جدید را مینت کنند.

لیست سفید NFT برای پوشش برخی نقاط ضعف بازار NFT ایجاد شد و ماموریت آنها موفقیت‌آمیز بوده است، زیرا بسیاری از معامله‌گران ارزهای دیجیتال با استفاده از این لیست سفید به موفقیت رسیده‌اند.

در ادامه، دلایل تشکیل وایت لیست در پروژه‌های NFT را به شرح زیر توضیح خواهیم داد:

توسعه اجتماعی و حامیان پاداش: برای رشد پروژه‌های NFT، نیاز به جذب حامیانی است که در شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و محتوا تولید کنند. حتی برخی از این حامیان به صورت داوطلبانه برای پروژه فعالیت می‌کنند. جمع‌آوری چنین جمعیتی برای پروژه‌های NFT که هنوز سرمایه‌گذاری نکرده‌اند، دشوار است. در این راستا، قرار دادن افراد در وایت لیست و پاداش‌دهی به آنان، می‌تواند افراد را به حمایت از پروژه ترغیب کند. کسانی که مدت‌ها در وایت لیست NFT قرار گرفته‌اند، ممکن است خود تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرند. در نتیجه، تلاش این افراد منجر به رشد بیشتر پروژه خواهد شد و احتمال فروش عمومی موفق را افزایش می‌دهد.

جلوگیری از تقلب: علی‌رغم سال‌ها تجربه در ارزهای دیجیتال، پروژه‌های تقلبی همچنان یکی از مشکلات اصلی است. در پیش‌فروش NFT، کلاهبرداران با ایجاد صدها آدرس کیف پول، سعی در برش دادن NFT‌ها داشتند. این اقدامات، به موفقیت راه‌اندازی NFT آسیب می‌رساند. با استفاده از وایت لیست، آدرس‌های مخرب و هرزنامه شناسایی و حذف می‌شوند. در نتیجه، تنها افراد واقعاً علاقه‌مند به پروژه NFT در وایت لیست قرار می‌گیرند و مخاطبان واقعی و تعاملی خواهند بود.

بلاک چین اتریوم همچنان محبوب ترین شبکه برای مینت های NFT است. هنگامی که این شبکه شلوغ است، کارمزد تراکنش ها بسیار بالا می رود. لیست سفید می تواند تا حدی این مشکل را حل کند. افراد در لیست سفید زمان مشخصی برای مینتینگ NFT دارند و تعداد آنها محدود است. این باعث می شود که ازدحام شبکه کاهش یابد.

از آنجایی که NFT ها دارایی های ارزشمند با عرضه محدود هستند، رقابت در بازار آنها بسیار زیاد است. تامین کنندگان برای اجتناب از این رقابت شدید، گروه هایی ایجاد کرده اند که در آنها کاربران می توانند با هم تعامل داشته و ایده ها را به اشتراک بگذارند. لیست سفید به افراد مورد اعتماد امکان دسترسی به NFT ها را داده و رقابت را با حذف دلالان محدود می کند.

وایت لیست (White list) برای جمع‌آوری و بررسی آدرس کیف پول ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. چون اکثر NFT‌ها با اتریوم مرتبط هستند، آدرس کیف پول اتریوم آخرین آدرسی است که در وایت لیست قرار می‌گیرد. پروژه‌ها معمولاً می‌خواهند که فقط طرفداران واقعی توکن‌های خود را در وایت لیست قرار دهند و ربات‌ها را حذف کنند. بنابراین، اولین کاری که خریداران باید انجام دهند، تأیید آدرس کیف پول خود است.

پروژه‌ها آدرس کیف پول کاربران را بررسی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا این آدرس را در وایت لیست قرار دهند یا خیر. پس از قرار گرفتن آدرس در وایت لیست، به هر آدرس یک بازه زمانی داده می‌شود که در طی آن می‌تواند پرداخت‌های مینت توکن را انجام دهد. معمولاً این بازه زمانی دو روز است. بنابراین، تمام آدرس‌های موجود در وایت لیست باید تا زمان مشخص شده منتظر بمانند.

مزایا و معایب قرار دادن NFT در وایت لیست

مزایا:

دسترسی تضمین شده به NFT مورد نظر با قیمت مطمئن: قرار گرفتن در وایت لیست می‌تواند از نگرانی ناشی از دست دادن کوین اولیه و خرید آن در بازار ثانویه گرانتر جلوگیری کند.
پرداخت هزینه‌های کمتر: وجود بازه زمانی تعیین شده برای هر کاربر، نیاز به عجله برای تکمیل تراکنش را از بین می‌برد و به این ترتیب هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
قرار گرفتن در گروه‌های اصلی NFT: این امر می‌تواند دانش شما را درمورد کاربران حرفه‌ای و نحوه عملکرد سیستم NFT افزایش دهد.

معایب:

وایت لیست ممکن است لزوماً بهترین گزینه نباشد: هرچند وایت لیست مزایای زیادی دارد، اما ممکن است همیشه بهترین راه برای سرمایه‌گذاری نباشد. بنابراین مدیریت ریسک امری ضروری است.
محدودیت در دسترسی: قرار گرفتن در وایت لیست می‌تواند به معنای محدودیت در دسترسی به برخی NFT‌ها باشد که این امر ممکن است برای برخی کاربران مطلوب نباشد.
در مجموع، قرار گرفتن در وایت لیست NFT می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد اما لازم است کاربران به دقت مزایا و معایب آن را ارزیابی کنند تا بتوانند تصمیم آگاهانه‌ای اتخاذ نمایند.

معایب وایت لیست:

فرآیند زمان‌بر: شرکت در وایت لیست ممکن است ساعت‌ها به طول انجامد تا آنلاین شوید و آدرس کیف پول شما تأیید شود. شما باید توکن را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و در مورد آن با دیگر طرفداران در سرورهای Discord بحث کنید. با وجود تمام این تلاش‌ها، ممکن است در نهایت در وایت لیست قرار نگیرید.
احتمال شکست پروژه: در این روش، باید احتمال شکست پروژه را در کنار احتمال برنده شدن در نظر بگیرید. اگر پس از قرار گرفتن در وایت لیست، پروژه شکست بخورد، هم زمان و هم پول خود را از دست خواهید داد.
خطر کلاهبرداری: کلاهبرداران می‌توانند از تمایل کاربران برای قرار گرفتن در وایت لیست سوءاستفاده کنند و اطلاعات و ارز آن‌ها را به سرقت ببرند. این افراد ممکن است پیام‌های مستقیم ارسال کنند یا از پیوندهایی برای جذب کاربران به سایت خود استفاده کنند. برای جلوگیری از این خطر، باید اخبار وایت لیست را فقط از منابع معتبر دریافت کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *