0

آیا با افزایش تقاضا برای بیتکوین، شروع بازار گاوی نزدیک است؟

بیتکوین
بازدید 380

بر اساس داده‌های معیارهای آن‌چین، تقاضا برای بیتکوین در حال افزایش است، اما این روند با سرعت کمتری نسبت به چرخه‌های قبلی ادامه می‌یابد.

با توجه به یکی از تحلیلگران بلاکچین، فعالیت بازار رمزارزها به شدت تغییر کرده است، که این اطلاعات در یک پست در CryptoQuant منتشر شده است. در این گزارش، شاخص سطح تقاضا برای بیتکوین به وسیله‌ی فعالیت روزانه آدرس‌های کیف پول نگه‌دارنده‌ی بیتکوین اندازه‌گیری می‌شود و اخیراً در برخی تراکنش‌های بلاکچین، این رمزارز حضور داشته است.

معیار سطح تقاضا تنها آدرس‌های منحصر به فرد را در نظر می‌گیرد، به این معنی که اگر یک آدرس در هر روز چندین تراکنش انجام دهد، تنها یک بار شمارش خواهد شد. همچنین، این شاخص به فرستنده و گیرنده توجه می‌کند.

زمانی که ارزش معیار سطح تقاضا بالا باشد، به این معنی است که تعداد زیادی از آدرس‌ها در حال حاضر در شبکه به انجام تراکنش‌ها مشغول هستند. این روند نشان می‌دهد که تمایل کاربران به انجام تراکنش‌های شبکه افزایش یافته است. به عبارت دیگر، مقادیر بالاتر در این شاخص نشان‌دهنده فعالیت بیشتر در بلاکچین و انجام تراکنش‌های رمزارز است. در مقابل، مقادیر کمتر در این شاخص نشان‌دهنده کمتر بودن تعداد کاربرانی است که روی بلاکچین تراکنش رمزارز انجام می‌دهند. این نوع روند می‌تواند نشان دهنده تقاضای کمتری برای دارایی دیجیتال باشد.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، آدرس‌های فعال بیتکوین در دوره نزول بازار به سطح نسبتاً کمی رسیده‌اند؛ اما اخیراً با رشد بازار، بهبودهای قابل توجهی در این شاخص مشاهده می‌شود.

قیمت رمزارزها در بازارهای نزولی معمولاً باعث کاهش تمایل بسیاری از کاربران به معامله می‌شود. با این حال، با شروع حرکات نوسانی، سرمایه‌گذاران عجله می‌کنند تا در معاملات شرکت کنند؛ به همین دلیل، معیار میزان تقاضا ممکن است مقادیر بیشتری را نشان دهد.

بیت‌کوینیست اعلام کرد :

که سقوط صرافی FTX منجر به یک افزایش ناگهانی در میزان معاملات شده است. همانطور که قیمت بیتکوین پس از سقوط صرافی مذکور دوباره رشد خود را ادامه داد، تعداد آدرس‌های فعال نیز بار دیگر روند کاهشی را تجربه کرد.

معیار میزان تقاضا با افزایش قیمت بیتکوین تا حدی بهبود یافته است؛ اما این افزایش هنوز به اندازه کافی قابل توجه نیست. در مقایسه، در دوره 2018 تا 2019، شاهد افزایش سریع فعالیت‌ها پس از تشکیل شرایط پایان بازار نزولی بودیم.

نوسانگر قیمت کاهش‌یافته (DPO) بهبودهای موجود را بهتر نشان می‌دهد

در حال حاضر، روند DPO فقط نشانه‌های اولیه خروج از بازار نزولی را در چرخه فعلی نشان می‌دهد.

در حال حاضر، ترس معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تأثیر زیادی بر بازگشت کامل سطح تقاضا دارد و باعث تأخیر در بهبود کامل شبکه می‌شود.

علاوه بر این، با وجود پیش‌بینی‌هایی درباره یک سال پرتلاطم احتمالی در بخش اقتصاد کلان، هنوز هم احساس بیشتری از ریسک در میان سرمایه‌گذاران وجود ندارد و آن‌ها با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند.

 

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *