0

ارز دیجیتال لایت کوین را بیشتر بشناسید

ارز دیجیتال لایت کوین را بیشتر بشناسید
بازدید 423

عناوینی که در این مقاله می خوانید

لایت کوین یک ارز دیجیتالی است که شباهت زیادی به بیت کوین دارد. این ارز دیجیتال در سال 2011 توسط چارلی لی (Charlie Lee) ابداع شد. هدف اصلی ایجاد لایت کوین، حل مشکلات بشردوستانه تر و کارآیی بیشتر در مقایسه با بیت کوین است. به عنوان مثال، زمان تولید بلاک های لایت کوین به طور متوسط 2.5 دقیقه است، در حالی که بیت کوین به طور متوسط 10 دقیقه طول می کشد. همچنین، لایت کوین از الگوریتم معدنی Scrypt استفاده می کند، که از تجهیزاتی که به طور خصوصی تولید شده اند، سختی معدنکاری کمتری نیاز دارد. در نتیجه، معدنکاران می توانند بدون انتشار تجهیزات ماهرانه‌تر لایت کوین را استخراج کنند.

لايت کوین، همانند بيت کوين امکان انتقال پول با کارمزد کمتری با تأیید بلوک های معاملاتی سریع می‌کند. اما در مقایسه با بیت کوین، سرعت انتقال نقدینگی در شبکه توزیعی لایت کوین بیشتر و دارای کارمزد کمتری است. در طرف دیگر لایت کوین، بر خلاف بیت کوین، برای فایل های Block توزیعی از الگوریتم نسخه مستقل از بیت کوین SHA-256 استفاده نمی‌کند ، با توجه به این که بر اساس Scrypt است.

خوشبختانه، لایت کوین مانند همه ارزهای دیجیتال دیگر نیست و قابلیت پذیرش برای خریداران بالا رفته است. به عنوان یک پرداخت کننده ممکن است برای شما جذاب باشد، زیرا این الهام از بلوکچین، امنیت بیشتر را در معاملات دیجیتالی و فرصت کاهش کارمزدها به عنوان یک قطعه سکه الکترونیکی است.

لايت کوین در بورسهای مختلفی مانند Binance، Coinbase، Kraken و… مورد معامله قرار می‌گیرد و با داشتن متا ماسک یا والت های قابل اعتماد می‌توانید آن ‌را خریداری و نگه‌داری کنید.

<h2 “>خالق لایت کوین کیست ؟

خالق لایت کوین، چارلی لی (Charlie Lee) است. او یکی از توسعه دهندگان اصلی بیتکوین بوده است و در سال ۲۰۱۱ این ارز دیجیتال را معرفی کرده است. در سال ۲۰۱۳، لی به عنوان مدیر توسعه بلاکچین در کمپانی کوین‌بیس (Coinbase) استخدام شد. در سال ۲۰۱۷، او تصمیم گرفت لایت کوین را از موسسه توسعه بلاکچین مستقل کند و به عنوان مدیر عامل لایت کوین شروع به کار کند. در اوایل ۲۰۱۸، لایت کوین کش به عنوان یک نسخه‌ی رمزارز برتر از لایت کوین معرفی شد و کمپانی لایت کوین کش به صورت مستقل توسعه داده می‌شود.

استخراج لایت کوین با گوشی

اگرچه استخراج لایت کوین (Litecoin) از طریق گوشی ممکن است، اما به علت محدودیت‌های سخت‌افزاری گوشی‌ها، استخراج موفقیت‌آمیز نسبتاً غیرممکن است. به طور کلی، برای استخراج لایت کوین به دستگاهی با سخت‌افزار مناسب به عنوان ماینر نیاز است، که توانایی پردازشی بالا و مصرف انرژی مناسبی دارد. در صورتی که ماینر لایت کوین ندارید، می‌توانید به عنوان یک معامله‌گر با بازار لایت کوین فعالیت کنید و به این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، اما برای استخراج، نیاز به تجهیزات خاصی دارید که بعضی از آن‌ها همراه با هزینه‌های قابل توجهی هستند.

لایت کوین کش

لایت کوین کش (Litecoin Cash) یکی از ارزهای دیجیتالی است که در فوریه ۲۰۱۸ در خودشکوفایی بیتکوین کش پاره شد. این ارز دیجیتال، برپایه تکنولوژی بلاکچین کار می‌کند و دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی مانند سرعت بالا در تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌های مربوط به تراکنش‌ها، ایمنی بالا در انجام تراکنش و قابلیت مقیاس‌پذیری است. لیت کوین کش از پروتکل شبکه‌ی بلاکچین بیتکوین کش ارث بری کرده و برای رقابت با برخی از رقبای خود – اعم از بیت کوین و اتریوم – بهینه سازی شده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *