0

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ بهترین توکن هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ بهترین توکن هوش مصنوعی
بازدید 519

علاقه به فناوری هوش مصنوعی (AI) در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. هوش مصنوعی یک فناوری نوآورانه است که پتانسیل ایجاد تغییرات اساسی در صنایع بی شماری را دارد که در میان آنها صنعت ارزهای دیجیتال برجسته است. بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، فناوری هوش مصنوعی را جزء کلیدی اکوسیستم های اجتماعی و مالی جدید، از جمله امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) می دانند. بنابراین، جای تعجب نیست که بسیاری از پروژه‌های جدید ارزهای دیجیتال با جنبه‌های هوش مصنوعی مرتبط هستند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با مفهوم ارز دیجیتال هوش مصنوعی و بهترین توکن های هوش مصنوعی در بازار بیشتر آشنا شوید.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

به عبارت ساده، ارز دیجیتال هوش مصنوعی، ارز دیجیتالی است که از فناوری هوش مصنوعی به نحوی برای بهبود امنیت، تجربه کاربری، مقیاس‌پذیری یا موارد دیگر استفاده می‌کند. در تئوری، هوش مصنوعی را می توان برای خودکارسازی بیشتر و ایجاد اعتماد یا افزایش کارایی در بسیاری از سیستم های رمزنگاری آموزش داد.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی

یک توکن هوش مصنوعی همچنین می‌تواند ارز دیجیتالی باشد که برای تقویت برنامه‌ها یا پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله بازارها یا مبادلات غیرمتمرکز، خدمات تولید تصویر یا متن، پروتکل‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی و غیره طراحی شده است.

ظهور ربات های ChatGPT و ظهور توکن های هوش مصنوعی

از زمانی که OpenAI ربات هوش مصنوعی ChatGPT را در اواخر سال 2022 منتشر کرد، دنیای ارزهای دیجیتال، تجارت، آموزش و غیره شاهد هیجانات زیادی بوده است. ابزار ChatGPT که اخیراً محبوبیت باورنکردنی به دست آورده است، یک ربات چت است که برای تولید متن و انجام تعدادی از وظایف زبانی مانند پردازش اطلاعات، پاسخ به سؤالات و غیره طراحی شده است.

در همین حال، گسترش ناگهانی ربات‌های ChatGPT در بین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری مایکروسافت در شرکت توسعه دهنده ChatGPT نیز علاقه کاربران را به این ربات افزایش داده است.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی

طبق داده‌های بازار، بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده با هوش مصنوعی در اواخر سال 2022 در میان محبوبیت روزافزون ChatGPT رشد دو رقمی و حتی سه رقمی را تجربه خواهند کرد. از اوایل فوریه 2023، ارزش کل بازار رمزنگاری هوش مصنوعی در حدود 1.6 میلیارد دلار بود که در مقایسه با فضای گسترده تر ارزهای دیجیتال بسیار ناچیز است. اما به دلیل هیاهوی موجود در اطراف این دارایی ها و جریان نقدینگی از سوی سرمایه گذاران نهادی به سمت بازار ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی، این تعداد به سرعت در حال افزایش است.

1. نمودار با علامت اختصاری GRT
پروژه گراف پروتکلی برای نمایه سازی و جستجوی داده ها از شبکه های بلاک چین است. در واقع، Graph مانند گوگل عمل می‌کند، که داده‌های وب‌سایت‌ها را فهرست‌بندی و جستجو می‌کند. نمایه‌سازی داده‌های اکوسیستم بلاک چین می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما پروژه Graph با سازمان‌دهی داده‌ها در زیرگراف‌های کوچک‌تر، این مشکل را حل می‌کند. ارز دیجیتال بومی گراف که با نام اختصاری GRT شناخته می شود، یک توکن مبتنی بر اتریوم است.

2. SingularityNet به اختصار AGIX است
پروتکل SingularityNet یک پلتفرم بلاک چین است که به هر کسی اجازه می‌دهد خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی بسازد، به اشتراک بگذارد و کسب درآمد کند. این پلتفرم دارای یک بازار داخلی است که در آن کاربران می توانند خدمات هوش مصنوعی را جستجو کنند و با AGIX، توکن بومی پروتکل، هزینه آن را بپردازند. توسعه دهندگان می توانند از راه حل ها و مدل های هوش مصنوعی بدون نیاز به ساخت برنامه های کامل برای کاربران نهایی کسب درآمد کنند. آنها همچنین می توانند این خدمات را برای استفاده در برنامه های خود خریداری کنند.

3. Fetch.ai با علامت اختصاری FET
توکن هوش مصنوعی

پروژه Fetch.ai یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که از فناوری بلاک چین استفاده می کند. هدف اصلی این پروژه خودکارسازی عملیات تجاری مانند پردازش داده و تجارت است. ارز دیجیتال بومی این پلتفرم، FET، برای پرداخت تراکنش ها در شبکه استفاده می شود.

4. Ocean Protocol با مخفف OCEAN
پروژه Ocean Protocol یک پلت فرم مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که به مشاغل و افراد اجازه می دهد داده ها و خدمات مبتنی بر داده را مبادله کنند و از این طریق درآمد کسب کنند. این می‌تواند شامل در دسترس قرار دادن داده‌ها برای محققان و استارت‌آپ‌ها باشد بدون اینکه دارندگان داده‌ها را کنار بگذارند.

5. iExec RLC با علامت اختصاری RLC
پروژه iExec یک پلتفرم بلاک چین مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران اجازه می‌دهد از قدرت محاسباتی خود درآمد کسب کنند و در صورت نیاز به منابع رایانش ابری دسترسی داشته باشند. رمز RLC ارز دیجیتال بومی iExec است که برای پرداخت هزینه استفاده از خدمات این پلتفرم استفاده می شود.

6. Numeraire با علامت اختصاری NMR
Numerai Platform یک شبکه بلاک چین مبتنی بر هوش مصنوعی است که به عنوان یک صندوق تامینی عمل می کند و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای سرمایه گذاری در بازارهای سهام در سراسر جهان استفاده می کند. توکن Numeraire با مخفف NMR، Numerai ارز دیجیتال بومی شبکه است که پرداخت‌های درون شبکه را تسهیل می‌کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *