0

استیکینگ تزوس در تراست والت به زبان ساده

آموزش کامل ویدئویی استیکینگ زئوس در تراست ولت
بازدید 401

پلتفرم باز تزوس است که نسخه‌های جدیدی از دارایی‌ها و اپلیکیشن‌های خود را ارائه می‌دهد. سهام‌داران این شبکه مسئول نظارت و بروزرسانی پروتکل اصلی، که شامل اصلاحات است، هستند.

معرفی کیف پول تراست ولت و امکانات آن برای کاربران ذکر شده است. استیکینگ ارز دیجیتال و کاربردهای مربوط به آن نیز توضیح داده شده است. در این روش، اعتبارسنج‌ها از کوین‌های بلاک چین به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند تا شانس ایجاد بلاک را بر اساس نسبت کوین‌های بلاک شده خود به کل بلاک‌ها به دست آورند. کاربران امکان دارند با استفاده از تراست ولت، کوین‌های خود را به بلاک چین‌ها تخصیص دهند و از این طریق در تامین امنیت شبکه نقش ایفا کنند. این کیف پول امکان استیکینگ برای بیشتر ارزهای دیجیتال را نیز در آینده در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

درباره بلاک چین «تزوس» و الگوریتم اجماع اثبات سهام شناور (LPOS) مورد استفاده در آن صحبت می‌کند. در این الگوریتم، کاربران می‌توانند حق رای خود را به ولیدیتورها اختصاص داده و به استیکینگ از تزوس با نماد XTZ در تراست ولت پرداخت کنند تا درآمد بدست آورند. نرخ سود استیکینگ تزوس در تراست ولت متغیر بین 4.57 تا 6.09 است و بیش از 15 ولیدیتور فعال در تراست ولت این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند. کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را در یک یا چند ولیدیتور سرمایه‌گذاری کنند.

ویدئوی آموزشی استیکینگ تزوس در تراست والت

 

بیکینگ (Baking) چیست ؟

به فرآیند “بیکینگ” در بلاکچین تزوس پرداخته شده است. بیکرها مسئول ثبت و انتشار بلاک‌ها در این شبکه هستند و بر اعتبارسنجی تراکنش‌ها، ترتیب آن‌ها و جلوگیری از دوبار خرج کردن دارایی نظارت می‌کنند. این فرآیند، یکی از اجزای حیاتی در مکانیزم اجماع گواه اثبات سهام (POS) است.

در پلتفرم تزوس، حق اعتبارسنجی می‌تواند به دیگر افراد با حفظ حق مالکیت انتقال داده شود. این روش به LPOS یا Liquid Proof Of Stake شهرت دارد.

بیکرها پس از تأیید و اضافه کردن تراکنش‌ها به بلاکچین، به عنوان پاداش، توکن‌های tez را دریافت می‌کنند.

روش دریافت پاداش استیکینگ تزوس در تراست والت داده شده است. در پایان هر دوره، پاداش‌ها به بیکرها تعلق می‌گیرند و بیکر مربوطه باید کارمزد خود را پرداخت کند. فراوانی پاداش دریافتی شما، به بیکر انتخابی شما بستگی دارد و پس از طی 21 روز، شما می‌توانید اولین پاداش خود را دریافت کنید.

توضیح داده شده که خروج توکن‌ها از حالت فریز هر 7 دوره یکبار صورت می‌گیرد که هر دوره شامل تشکیل 4096 بلاک است. علاوه بر این، بیان شده است که پس از پرداخت کارمزد بیکر، پاداش استیکینگ به افراد توزیع خواهد شد.

مراحل اصلی استیکینگ تزوس در تراست والت

برای آماده‌سازی توکن‌های XTZ برای استیکینگ تزوس در تراست والت، ابتدا باید توکن‌های XTZ را از یک صرافی ارز دیجیتال خریداری کنید و به کیف پول تراست والت خود منتقل نمایید. سپس، از صفحۀ اصلی کیف پول، به قسمت Finance مراجعه کنید و تمامی توکن‌هایی که امکان استیکینگ دارند را با انتخاب Tezos (XTZ) مشاهده کنید.

بعد از اتمام مرحلۀ اول، با استفاده از گزینۀ More، به بخش استیکینگ بروید. در این بخش، گزینۀ Stake برای شروع فرآیند استیکینگ تزوس در تراست والت و گزینه‌ی Validator برای انتخاب بیکر مورد نظر خود و گزینه‌ی Next جهت ادامۀ فرآیند استفاده کنید.

پس از بررسی جزئیات تراکنش، می‌توانید با انتخاب گزینۀ Send وارد مرحلۀ بعدی شوید. در نهایت، با استفاده از گزینۀ More و انتخاب Stake Details می‌توانید نتیجۀ تراکنش خود را ببینید و توکن‌های استیک شده را در صفحۀ اصلی کیف پول تزوس مشاهده کنید.

رهگیری تراکنش‌های تزوس

برای رهگیری تراکنش‌های تزوس، به سایت tzstats.com بروید و با جستجوی آدرس تزوس، وضعیت استیکینگ خود را ببینید. با توجه به اجماع LPOS در شبکۀ تزوس، موجودی قابل برداشت، معادل موجودی کل شما است و کیف پول تزوس تحت هیچ شرایطی فریز یا قفل نمی‌شود.

در صورتی که استیکینگ تزوس را در تراست والت اجرا کرده‌اید، با مشاهده صفحۀ مشابه تصویر زیر، می‌توانید این را تأیید کنید.

در نتیجه، با اطلاع از نحوه استیکینگ تزوس در تراست والت و خطرات آن، می‌توانید درآمد خود را از طریق این فرایند افزایش دهید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *