0

اکثر طرفداران فناوری بلاکچین هنوز از بیتکوین استفاده نکرده‌اند

فناوری بلاکچین هنوز از بیتکوین
بازدید 418

براساس گزارش جدیدی، به نظر می‌رسد بیشتر ازافراد حمایت کننده از فناوری بلاکچین تاکنون حتی از بیتکوین استفاده نکرده‌اند.

بیتکوین باعث شده است که اصطلاح بلاکچین به طور گسترده‌ای در میان مردم سراسر جهان شناخته شود. اگرچه بلاکچین‌ها یا دفترهای دیجیتال غیرمتمرکز، که برای ثبت تراکنش‌ها در شبکه‌ای از رایانه‌ها استفاده می‌شوند، به نوعی از ۳۰ سال پیش وجود داشته اند، اما بیتکوین به عنوان نمونه‌ای از بلاکچین، نام اصلی را به خود اختصاص داده است.

اولین بلوک در بلاکچین بیتکوین

بیش از ۱۴ سال پیش استخراج شد و هنوز هم این رمزارز به عنوان پادشاه بازار ارزهای رمزی شناخته می‌شود. بنابراین، منتظریم که بیشترین حامیان بلاکچین از بیتکوین استفاده کنند و این فناوری را درک کنند.

در رویداد بلاکچین ماه فوریه در اروپا، خبرنگار وب‌سایت کوین‌تلگراف از حاضران پرسش کرد که کدام یک از آنها تاکنون از بیتکوین استفاده کرده‌اند. از بین تقریباً ۲۵۰ نفر، تنها ۲۰ نفر از آنها از این ارز دیجیتال اصلی جهان استفاده کرده بودند. همچنین، از حاضرین سوال شد که کدام یک از آنها از شبکه لایتنینگ استفاده کرده‌اند، که تنها ۱۰ نفر در پاسخ مثبت دست بالا بردند. لایتنینگ یک شبکه پرداخت است که بر پایه بیتکوین ساخته شده است و امکان انجام تراکنش‌های سریع با کارمزد کم را فراهم می‌کند.

مقالات مرتبط:

  1.  تعداد کیف‌پول‌هایی که حاوی حداقل یک واحد بیتکوین هستند به زودی به یک میلیون عدد خواهد رسید.
  2.  یک گیمر ۱۸ ساله در مسابقات برنده شده و NFT خود را با قیمت ۱.۶ میلیون دلار فروخته است.

البته نتیجه‌گیری بسته به متن اصلی و قسمت بعدی آن مشخص خواهد شد.

البته براساس یک نمونه داده کافی، نتیجه‌گیری قابل اطمینان به دست نمی‌آید. به همین دلیل، خبرنگار کوین‌تلگراف در رویداد بلاکچین اروپا از تماشاگران حاضر درخواست پاسخ به این سوال را داد و پاسخ‌هایی شگفت‌انگیز به دست آمد. حدود ۸۰ درصد افراد حاضر به این سوال اعلام کردند که هرگز از بیتکوین استفاده نکرده‌اند.

اما چرا حتی اکثر حامیان بیتکوین هم از این رمزارز استفاده نکرده‌اند؟ به طور کلی، همانطور که ساتوشی ناکاموتو در وایت‌پیپر بیتکوین توضیح داده است، بلاکچین هنوز ابعاد نسبتاً کوچکی دارد. هر فردی که یک لپتاپ قدیمی داشته باشد، می‌تواند تمام تراکنش‌های ثبت شده در شبکه پرداخت بیتکوین را دانلود کند. این شبکه می‌تواند به میلیون‌ها و به‌زودی به میلیاردها نفر دسترسی را فراهم کند و در عین حال، بلاکچین آن هرگز هک نشده است. با این حال، تنها تعداد کمی از افراد حاضر در کنفرانس بلاکچین اروپا اعلام کردند که در فرایند استخراج بیتکوین شرکت کرده‌اند یا تراکنش‌هایی را بر روی آن انجام داده‌اند.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *