0

بررسی تأثیر حواشی و اخبار بر روی بازار ارز‌های دیجیتال

بررسی تأثیر حواشی و اخبار بر روی بازار ارز‌های دیجیتال
بازدید 261

در سال‌های اخیر، رمز ارز‌های مختلفی همچون بیت کوین و اتریوم به‌عنوان جایگزین‌های دیجیتالی برای ارز‌های سنتی فیات، توجه جهانی را به خود جلب کرده و افراد بسیاری جذب این بازار نوپا شده‌اند؛ ازهمین‌رو‌‌، به‌طورکلی می‌توان گفت اخبار و اطلاعاتی که در دسترس عموم قرار می‌گیرد، نقش مهمی در شکل‌دهی احساسات سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال ایفا می‌کنند.

معمولا این احساسات برگرفته از دو دسته اخبار مثبت و منفی هستند که تأثیر متفاوت آن‌ها بر فعالیت معاملاتی افراد، باعث شده است تا روند بازار ارز‌های دیجیتال دستخوش نوسانات بسیاری شود. در این متن، به بررسی نقش تأثیرگذار حواشی و خبرهای مختلف بر روی بازار ارز‌های دیجیتال می‌پردازیم.

 

دنیای کریپتو با حواشی گره خورده‌است

بدون تردید، جریان اطلاعات، اخبار و حواشی از عوامل اصلی کمک‌کننده در تعیین قیمت دارایی‌های مالی، به‌خصوص کریپتوکارنسی‌ها، به‌شمار ‌می‌روند. درحقیقت‌، نتایج تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد که اخبار مثبت با جلب‌اعتماد سرمایه‌گذاران، بازدهی بازار را افزایش داده است و در مقابل اخبار منفی باعث عدم‌اطمینان افراد در این بازار می‌شوند. به‌طورکلی، در جبهه نوسان و نقدینگی، اخبار مثبت یا منفی باعث افزایش یا کاهش دامیننس تتر و نوسانات مختلف بر روی معاملات ارز‌های دیجیتال می‌شوند.

در این میان، معامله‌گران مبتدی و ناآگاه با خبر‌های مثبتی که درجهت رشد بازار منتشر شده‌است، دچار پدیده فومو (ترس از دست دادن) شده‌اند و به‌صورت هیجانی دست به خرید می‌زنند. از سویی دیگر، خبر‌های منفی با ایجاد عدم‌اطمینان در میان معامله‌گران آگاه و ناآگاه، نقدینگی را کاهش می‌دهند. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که یک خبر یا حاشیه حتی به دروغ می‌تواند به‌سرعت در روند بازار و احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشته و رشد و افول‌های بسیاری را برای رمز ارز‌ها رقم بزند.

نگاهی به برخی از حواشی و اخبار تاثیر‌گذار در بازار ارز‌های دیجیتال

اکنون که با تاثیر‌گذاری اخبار و حواشی بر روی روند قیمت کریپتوکارنسی‌ها آشنا شدید، در ادامه به برخی از معروف‌ترین این خبر‌ها اشاره می‌کنیم.

توییت‌های شخصیت‌های تاثیرگذار

شرکت تسلا در اوایل ماه فوریه سال 2021، در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که در حدود 1.5میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است. از طرفی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، BTC را به‌عنوان یک راه پرداخت هزینه محصولات خود در نظر گرفته ‌است و در بیوگرافی توییتر خود هشتگ bitcoin را اضافه کرد. این موضوع هیجان بسیاری به بازار تزریق کرد و باعث شد تا بیت کوین برای اولین بار از قیمت 44000 دلار عبور کند.

پیشنهاد طرح ETF بیت کوین

در سال 2018، در بازار رمز ارز‌ها پیشنهاد ETF برای پذیرش ارز دیجیتال بیت کوین توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا مطرح شد. همین موضوع باعث شروع روند صعودی بیت کوین در آن سال شد که پس از مدت کوتاهی با رد این پیشنهاد، ارز دیجیتال BTC به‌همراه کل بازار کریپتوکارنسی‌ها ریزش کرد. این نکته را هم درنظر داشته ‌باشید که این طرح در ابتدای سال 2024 از سوی کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا تایید شد.

بررسی تأثیر حواشی و اخبار بر روی بازار ارز‌های دیجیتال

بهترین منابع برای رصد اخبار ارز‌های دیجیتال

حوزه کریپتوکارنسی‌ها در مرحله تکامل است. روزانه به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی از طریق منابع مختلف برای علاقه‌مندان به رمز ارز‌ها عرضه می‌شوند. از طرفی، منابع فراوانی در تلاش هستند تا اخبار و اطلاعات ارز‌های دیجیتال را در اختیار علاقه‌مندان به این صنعت قرار دهند. باوجوداین، شناسایی پورتال‌های خبری این حوزه که قابل‌اعتماد باشند و به تصمیم‌گیری آگاهانه در معاملات کمک کنند، چالش‌برانگیز است. در ادامه این بخش، چند وب‌سایت خبری محبوب ارز‌های دیجیتال را برای شما معرفی می‌کنیم.

1- Bitcoin.com

بیت کوین دات‌کام یکی از بهترین وب‌سایت‌های خبری حوزه رمزنگاری است که اخبار قابل‌اعتماد و بی‌درنگی مربوط به دنیای NFT را به اشتراک می‌گذارد. این وب‌سایت با محتوای خبری خود، نظرات کارشناسان DeFi مانند Lucaz Lee، Nate Holiday و مصاحبه‌های Ben Caselin درمورد موضوعات پرطرفدار Web3 را نیز منتشر می‌کند. اخبار ارزهای دیجیتال نیز به‌تفصیل توضیح داده شده و براساس ماهیت آن‌ها ازجمله تجزیه و تحلیل فنی، گزارش‌های مطبوعاتی و تجزیه و تحلیل بازار تفکیک شده است.

2- cointelegraph.com

یکی از پرطرف‌دارترین و قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های خبری ارز‌های دیجیتال، کوین تلگراف است. این سایت آخرین به‌روزرسانی‌ها را درمورد موضوعات مختلف مرتبط با Web3 از‌جمله بیت کوین، آلت‌کوین‌ها، بلاک‌چین، کسب‌وکار، NFTs و DeFi منتشر می‌کند.

پورتال خبری کریپتو دارای منابع اطلاعاتی فراوانی همچون ابزار‌های تجزیه و تحلیل بازار، ویدئوهای آموزشی NFT، پادکست‌های تخصصی، مجلات تعاملی و مقالات کاربردی حوزه بلاک‌چین است تا به سرمایه‌گذاران برای درک مفهوم DeFi و به‌روز ماندن از آخرین تحولات کمک کند.

3- CoinDesk

یکی دیگر از معروف‌ترین سایت‌های خبری حوزه ارز‌های دیجیتال، کوین دسک (CoinDesk) است که اخبار معتبر حوزه DeFi و crypto را از طریق پلتفرم‌های مختلف ازجمله وبلاگ‌ها، تلویزیون، ویدئوها، خبرنامه‌ها و پادکست‌ها ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در موضوعات مختلف اشتراک خبرنامه‌های هفتگی آن‌ها را خریداری کنید و از یک مبتدی به یک متخصص Web3 تبدیل شوید.

4- BeInCrypto

BeIn Crypto یک وب‌سایت خبری جذاب ارز‌های دیجیتال است که اطلاعات کاملی درمورد به‌روزرسانی‌های بلاک‌چین، روند‌های Web3، شاخص‌های قیمت، برنامه‌های DeFi و سایر اخبار مهم در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌دهد. اخبار رمزنگاری‌شده در این سایت، به‌تفصیل توضیح داده شده و براساس ماهیت آن‌ها از جمله تجزیه ‌و تحلیل فنی، گزارش‌های مطبوعاتی و تحلیل بازار تفکیک شده است.

استراتژی معامله با اخبار در بازار ارز‌های دیجیتال

بدون شک می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تحلیل بنیادی در دنیای کریپتوکارنسی‌ها به اندازه تحلیل تکنیکال اهمیت خواهد داشت؛ چراکه انتشار اخبار ارز دیجیتال، چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی، به‌طور قابل‌توجهی بر قیمت رمزارز‌ها تأثیر می‌گذارد. یک استراتژی معاملاتی خبری شامل معاملات براساس انتظارات بازار، هم قبل و هم بعد از انتشار خبر است. این بدان معناست که این مدل استراتژی، فرصت‌های معاملاتی منظمی را فراهم می‌کند؛ اما این فرصت‌ها خالی از خطر نیستند.

درحقیقت، استفاده از استراتژی معامله با اخبار و افزودن اعلان‌های اقتصادی به رویکرد صرفا فنی و نموداری، می‌تواند استراتژی معاملاتی معامله‌گران را تقویت کند؛ البته باید به‌خوبی یاد بگیرید که چگونه با اخبار معامله کرده و فرصت‌های معاملاتی بالقوه را در بازار‌های مالی شناسایی کنید.

هنگام معامله بر روی اخبار، مهم است که از نحوه عملکرد بازار‌های مالی آگاه باشید. گاهی اوقات اخبار از قبل در قیمت ارز دیجیتال موردنظرتان تاثیر خودش را گذاشته است. درواقع، به این دلیل اتفاق می‌افتد که معامله‌گران تلاش می‌کنند نتایج تاثیر خبر‌های آینده همچون تایید ETFبیت کوین را پیش‌بینی کنند. به‌طورکلی، صرفا تجارت مبتنی بر اخبار، مخصوصا برای بازار‌های پرنوسان مانند کریپتوکارنسی‌ها، بسیار پرریسک خواهد بود.

بررسی تأثیر حواشی و اخبار بر روی بازار ارز‌های دیجیتال

سخن آخر

همان‌طور که می‌دانید، فناوری نه‌تنها شیوه داد و ستد بازار‌های مالی، بلکه نحوه توزیع و تحلیل اخبار مالی را نیز تغییر داده است. ارائه‌دهندگان اخبار به‌سادگی و در عرض چند ثانیه با کمک رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها، اطلاعات را به معامله‌گران در سراسر جهان می‌رسانند؛ ازهمین‌رو، بسیار اهمیت دارد که به منابع معتبر و قابل‌اعتماد دسترسی داشته باشید تا تصمیمی احساسی و لحظه‌ای برای معاملات خود در بازار نگیرید. این نکته را هم هرگز فراموش نکنید که به‌طور قطعی نمی‌توان آینده بازار ارز‌های دیجیتال را پیش‌بینی کرد؛ به‌همین‌دلیل، تلاش کنید با آگاهی کامل و آموزش قدم در این راه بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *