0

بررسی تفاوت استاپ لیمیت و استاپ مارکت

استاپ مارکت
بازدید 312

اگر شما به جای نگهداری طولانی مدت ارزهای دیجیتال، در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر معامله می‌کنید، مناسب است با سبک‌های مختلف سفارش آشنا شوید تا بتوانید در هر شرایط بازار، نقاط ورود بهینه‌تری را تشخیص داده و استراتژی معاملاتی خود را به طور کامل اجرا کنید. در این مقاله، به بررسی دو استراتژی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازیم و تفاوت بین استاپ لیمیت و استاپ مارکت را بررسی می‌کنیم و نقش و کاربرد هرکدام در بازار را بررسی می‌کنیم. قبل از هر چیز، به تعریف هر یک از این دو پارامتر می‌پردازیم.

مفهوم سفارشات استاپ در بازار ارزهای دیجیتال

دستورهای استاپ، یک نوع از سفارشات شرطی هستند که در شرایط خاصی که توسط معامله‌گر تعیین می‌شود، فعال می‌شوند و در دفترچه سفارش قرار می‌گیرند. به زبان ساده، با استفاده از این نوع سفارش، شما یک قیمت توقف را تعیین می‌کنید و سفارش مورد نظر تنها زمانی فعال می‌شود که قیمت بازار به قیمت توقف (قیمت استاپ) برسد. این قیمت توقف در بعضی موارد به عنوان قیمت فعال‌سازی یا تریگر نیز شناخته می‌شود.

در اینجا، ما نیاز به بررسی وضعیت سفارش خرید با استفاده از روش استاپ (Stop) داریم.

فرض کنید تحلیل شما نشان می‌دهد که بازار در حال حاضر در یک روند صعودی قرار دارد و پس از شکستن سطح مقاومت، روند صعودی تأیید شده است. در این صورت، زمانی که شما یک دستور توقف می‌دهید، می‌توانید سطح مقاومت را به عنوان “قیمت توقف” در نظر بگیرید و با توجه به استراتژی معاملاتی خود، سفارش خرید مورد نظر خود را قرار دهید تا از ادامه افزایش قیمت بهره‌مند شوید.

در این بخش، نیاز به بررسی وضعیت سفارش فروش با استفاده از روش توقف (Stop) داریم.

فرض کنید بازار در حال حاضر در یک روند نزولی قرار دارد و یک سطح حمایتی در برابر آن وجود دارد. حالا فرض کنید تحلیل شما نشان می‌دهد که در صورت شکست این سطح حمایت، بازار به پیوستگی در مسیر نزولی خود ادامه خواهد داد. در این صورت، شما می‌توانید این سطح حمایت را به عنوان “قیمت توقف” در نظر بگیرید و با ثبت سفارش فروش با استفاده از روش توقف، از زیان بیشتر در معامله خود جلوگیری کنید. دستورات توقف به دو دسته استاپ لیمیت و استاپ مارکت تقسیم می‌شوند و در ادامه، نحوه استفاده از آن‌ها توضیح داده شده است.

در بازار ارزهای دیجیتال، نیاز به بررسی سفارشات محدود یا استاپ لیمیت وجود دارد.

در سفارشاتی که با استفاده از روش استاپ لیمیت ثبت می‌شوند، معامله‌گران می‌توانند علاوه بر تعیین قیمت مشروط برای فعال‌سازی سفارش، قیمت مورد نظر خود را نیز مشخص کنند.

سفارشات ثبت شده با استفاده از روش استاپ لیمیت، دارای سه ویژگی مهم هستند:

۱. حجم سفارش: این ویژگی نشان می‌دهد که سفارش چه تعداد واحد از ارز دیجیتال مورد نظر را شامل می‌شود.

۲. قیمت توقف (Stop price): قیمت توقف به معنی قیمتی است که با رسیدن قیمت بازار به آن، سفارش فعال می‌شود و وارد دفتر سفارش (Order Book) می‌شود. در واقع، این قیمت توقف عاملی است که باعث فعال شدن سفارش می‌شود.

۳. قیمت سفارش (Order price): این ویژگی نشان می‌دهد که معامله‌گر قصد دارد سفارش خود را با چه قیمتی ثبت کند. این قیمت معمولاً با توجه به شرایط بازار و استراتژی معاملاتی معامله‌گر تعیین می‌شود.

با استفاده از سفارشات استاپ لیمیت، معامله‌گران می‌توانند به طور دقیقتر و مشروط‌تر سفارشات خود را در بازار ارزهای دیجیتال ثبت کنند.

• قیمت سفارش: قیمت سفارش به معنی مبلغی است که سفارش شما با آن تکمیل می‌شود. به عبارت دیگر، پس از رسیدن قیمت بازار به قیمت توقف، سفارش شما با قیمتی که شما تعیین کرده‌اید، اجرا می‌شود.

بررسی استاپ لیمیت در معاملات خرید ارزهای دیجیتال

برای درک بهتر مفهوم استاپ لیمیت در معاملات خرید در بازار ارزهای دیجیتال، با یک مثال این مفهوم را توضیح می‌دهیم. به عنوان مثال، فرض کنید قیمت فعلی بیت کوین 18000 دلار است و نمودار بیت کوین در حال نزدیک شدن به مقاومت 19000 دلار در یک روند صعودی قرار دارد. حالا فرض کنید تحلیل شما نشان می‌دهد که اگر مقاومت 19000 دلار شکسته شود، روند صعودی بیت کوین تداوم خواهد یافت. در این صورت، می‌توانید با استفاده از روش استاپ لیمیت، سفارش خرید خود را ثبت کنید. به سادگی قیمت توقف را روی 19000 دلار تعیین کنید و قیمت سفارش را کمی بالاتر یا برابر با 19000 دلار مشخص کنید و حجم خرید خود را نیز مشخص کنید. در این شرایط، اگر قیمت بازار به 19000 دلار برسد، سفارش خرید شما در دفترچه سفارشات ثبت می‌شود و براساس قیمت مشخص شده توسط شما اجرا می‌شود.

بررسی استاپ لیمیت در معاملات فروش ارزهای دیجیتال

فرض کنید در شرایطی قرار داریم که بیت کوین در حال سقوط است و قیمت فعلی آن 19000 دلار است و سطح حمایت قبل از آن برابر با 18000 دلار است. تحلیل شما نشان می‌دهد که اگر سطح حمایت 18000 دلاری شکسته شود، بیت کوین به سقوط خود ادامه خواهد داد. در این موقعیت، می‌توانید با استفاده از سفارش فروش با روش حد مجاز، معاملات خود را در برابر ضررهای بیشتری که ناشی از کاهش قیمت می‌شود، محافظت کنید. به عبارت دیگر، می‌توانید حد ضرر را برای معامله خود مشخص کنید.

به سادگی قیمت توقف را روی 18000 دلار تعیین کنید و قیمت سفارش را کمی بالاتر یا برابر با 18000 دلار قرار دهید و حجم فروش خود را مشخص کنید. در این شرایط، زمانی که قیمت بازار بیت کوین به 18000 دلار می‌رسد، سفارش فروش شما به دفترچه سفارشات اضافه می‌شود و براساس قیمت سفارشی که شما مشخص کرده‌اید، اجرا خواهد شد.

بررسی استاپ مارکت در بازار ارزهای دیجیتال

در سفارش‌های استاپ مارکت، معامله‌گران قادرند قیمت توقف را تعیین کنند و هنگامی که قیمت بازار به قیمت توقف می‌رسد، سفارش با بهترین قیمت بازار فعال و اجرا می‌شود و نیازی به اعلام قیمت سفارش توسط معامله‌گران نیست. برای ثبت سفارش استاپ مارکت، کافیست مقدار سفارش و قیمت توقف را وارد کنید و سفارش خرید یا فروش مورد نظر با قیمت فعلی بازار پر می‌شود.

بنابراین، قیمت توقف به عنوان حد ضرر عمل می‌کند و سفارش فروش شما زمانی فعال می‌شود که قیمت بازار به آن قیمت برسد. لازم به ذکر است که تعیین قیمت سفارش در سفارش‌های استاپ مارکت به تحلیل و استراتژی شخصی شما بستگی دارد، اما به طور معمول در ثبت سفارش‌های فروش با استفاده از حد مجاز، قیمت سفارش کمی کمتر از قیمت توقف در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، قیمت توقف، قیمت فعال‌سازی سفارش و قیمت سفارش، قیمتی است که سفارش شما در آن ثبت می‌شود. لازم به ذکر است که نشان دادن قیمت سفارش برای سفارش‌های حد مجاز به تحلیل شخصی شما بستگی دارد، اما به طور کلی برای سفارش‌های خرید ثبت‌شده به روش حد مجاز، قیمت سفارش کمی بالاتر از قیمت توقف است.

بررسی تفاوت استاپ لیمیت و استاپ مارکت در بازار ارز دیجیتال

بعد از آشنایی با وضعیت سفارش در بازار ارز دیجیتال، حالا به بررسی تفاوت بین استاپ لیمیت و استاپ مارکت در این بازار می‌پردازیم. یکی از تفاوت‌های اصلی بین استاپ لیمیت و استاپ مارکت در قیمت سفارش است. در استاپ لیمیت، علاوه بر قیمت توقف، قیمت سفارش نیز توسط خود معامله‌گر تعیین می‌شود.

اما در استاپ مارکت، فقط قیمت توقف توسط معامله‌گر مشخص می‌شود و قیمت سفارش با بهترین قیمت فعلی بازار تعیین می‌شود. پس از آشنایی با این تفاوت بین استاپ لیمیت و استاپ مارکت، مهمترین اصل این است که برای کسب سود بیشتر از بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال و مدیریت بهتر نقاط ورود و خروج، معامله‌گران نیاز به کسب مهارت‌های لازم در این زمینه دارند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *