0

بررسی قیمت بیت کوین در ۵ سال اینده

بررسی قیمت بیت کوین در ۵ سال اینده]
بازدید 317

بیت کوین را دیگر حتی کسانی که به بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌ای ندارند هم می‌شناسند. بیت‌کوین، در کنار بقیه بازار ارزهای دیجیتال، به دلیل توانایی‌اش در غلبه بر هر چالشی و بازگشت قوی، شناخته شده است. این رمز ارز به عنوان ارز شماره یک بازار همیشه حرف‌های زیاد برای گفتن داشته اما آیا در این مرحله نیز چیز جدید درباره این ارز باقی مانده که بتواند در قیمت آن تحولی ایجاد کند؟ آیا تحلیل‌های بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری به واقعیت می‌پیوندد؟ اگر برای خرید بیت کوین دو دل هستید و می‌خواهید رفتار آینده آن را بدانید، می‌توانید بررسی قیمت بیت کوین در ۵ سال اینده را در این مقاله بخوانید.

روند قیمت بیت کوین به چه عواملی بستگی دارد؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که نه توسط بانک مالی کنترل می‌شود و نه تحت نظارت سازمان یا نهاد خاصی است. بنابراین، ابزارهای سیاست پولی، نرخ‌های تورم و اندازه‌گیری‌های رشد اقتصادی که معمولاً بر ارزش یک ارز تأثیر می‌گذارند، برای بیت‌کوین اعمال نمی‌شوند. این یعنی بیت کوین بیشتر به عنوان یک کالا برای ذخیره ارزش عمل می‌کند و عواملی که می‌تواند بر روند قیمتی آن تاثیر بگذارند عبارتند از:

  • عرضه بیت کوین و تقاضای بازار برای آن

  • هزینه تولید بیت کوین از طریق فرآیند استخراج

  • تعداد ارزهای دیجیتال رقیب

  • مقررات حاکم بر فروش و استفاده از آن

  • رسانه‌ها و اخبار

همانطور که می‌دانید، عرضه و تقاضا نقش مهمی در قیمت یک ارز دارد. بیت کوین از آن دسته ارزهایی است که عرضه محدودی دارد.

باید بدانیم که با توجه به مکانسیم این رمزارز عرضه آن در آینده رو به کاهش خواهد بود و این به تقاضای آن می‌افزاید. در همین حوالی، پلتفرم‌های جوان زیادی برای رقابت با این پیر بازار تلاش می‌کنند تا بتوانند جایگاه آن را از آن خود کنند؛ همانطور که هم‌اکنون ما نیز شاهد کاهش سلطه آن بر بازار هستیم. از سوی دیگر اگر دولت‌ها و اخبار به نفع بیت کوین باشند و پذیرش آن در جهان افزایش یابد، روند قیمتی آن صعودی خواهد بود و در غیر آن نزولی.

پس آنچه تعیین‌کننده قیمت بیت کوین در ۵ سال آینده است عنصر مهمی به نام زمان خواهد بود. به یاد داشته باشید در بازار ارزهای دیجیتال هیچ پیش‌بینی‌ قطعی نیست و بازار می‌تواند در یک لحظه حتی محکم‌ترین تحلیل‌ها را بر هم بزند.

بررسی وضعیت فعلی بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر ۲۶۴۹۸.۳۳ دلار ارزش دارد. این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۳۴-% حرکت کرده و حجم معاملات آن ۱۱,۵۱۰,۸۹۹,۰۱۸ دلار بوده است. بیت کوین همچنین در حال حاضر با ارزش بازار ۵۱۶,۳۷۵,۳۲۳,۷۸۲ دلار آمریکا در رتبه اول در بین تمام ارزهای دیجیتال قرار دارد. BTC در هفته گذشته روند صعودی ملایمی را تجربه کرده و اخیراً نیز پتانسیل‌های بسیار قوی‌ برای رشد از خود نشان داده است که این می‌تواند فرصت خوبی برای افرادی که به دنبال خرید آن هستند باشد.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال آینده

برای این که بتوانید وضعیت بیت کوین را در ۵ سال آینده پیش‌بینی کنیم باید به سراغ تحلیل‌های مختلف و معتبر مانند تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برویم. این دو تحلیل در مجموع می‌توانند آگاهی نسبی از وضعیت بیت کوین به ما بدهند تا بدانیم آیا می‌توان برای سال‌های آینده روی پادشاه ارزها حساب باز کرد یا خیر.

بررسی قیمت بیت کوین در ۵ سال اینده

تحلیل تکنیکال بیت کوین

معامله بیت کوین بدون کمک تحلیل تکینکال مانند یک معامله با ریسک کنترل نشده است. تحلیل تکنیکال برای شما نمودارها را تجزیه و تحلیل می‌کند و با استفاده از ایده تحلیل تاریخی و الگوهای قیمت، حرکت قیمت ارزها را در آینده پیش‌بینی می‌کند.

همانطور که می‌دانید سرمایه‌گذاران بیت کوین به دو دسته هولدرها (یعنی کسانی که نگاه طولانی مدت به این ارز دارند) و تریدرها (معامله‌گران کوتاه مدت) تقسیم می‌شوند که در تحلیل تکنیکال باید رفتار هردوی این‌ها در نظر گرفته شود.

همچنین در تکنیکال نمودارهایی مانند MA و RSI زیرنظر گرفته می‌شوند. به همین ترتیب برای بیت کوین با توجه به نمودارها انتظار داریم روند صعودی ادامه یابد و میانگین قیمت آن را به حدود ۱۶۴،۲۸۹.۶۲ دلار برساند. اگر BTC موفق به شکستن سطح مقاومت در سال ۲۰۲۸ شود، می‌توانیم حداکثر قیمت ۱۷۲،۲۳۹.۱۱ دلار را نیز برای این ارز ببینیم. اما در صورتی که BTC نتواند تا سال ۲۰۲۸ انتظارات را برآورده سازد، قیمت آن می‌تواند در حداقل ترین حالت به ۱۵۸.۹۸۹.۹۵ دلار برسد.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین

برای تحلیل ارزهای دیجیتال باید به یاد داشته باشید که این ارزها برخلاف بازار سهام بیشتر پروژه هستند تا شرکت. بنابراین، با انجام یک تحلیل بنیادی مناسب و در نظر گرفتن تمام اطلاعات موجود در مورد پروژه، می‌توانید ارزیابی کنید که آیا یک ارز دیجیتال ارزش خرید دارد یا خیر.

تمرکز تحلیل بنیادی بیت کوین، بیشتر بر روی پیش‌بینی جهت قیمت دارایی است. روش های زیادی برای محاسبه بنیادی بیت کوین در آینده وجود دارد، اما بیشتر آن‌ها به شدت به عرضه و تقاضای ارز بستگی دارند.

از آنجایی که قیمت بیت کوین خیلی سریع تغییر نمی‌کند و با در نظر گرفتن این موضوع که این شبکه بسیار قابل اعتماد است، تخمین زدن قیمت آن در سال‌های آینده کمی چالش‌انگیز است. با این حال، عواملی مانند نحوه استفاده مردم از بیت کوین، میزان محبوبیت آن، هزینه‌های شبکه، سهولت استفاده و به طور کلی تقاضای بازار می‌تواند تحت تأثیر شرایط کلان اقتصادی قرار گیرد.

به عنوان مثال، تورم اغلب قبل از افزایش پایه‌های پولی ارزهای فیات رخ می‌دهد. بنابراین با توجه به تورمی که پیش‌بینی شده سرمایه‌گذاران ممکن است در تحلیل بنیادی این الگوی کلان به این نتیجه برسند که تقاضا برای بیت کوین به عنوان یک پوشش تورمی باعث افزایش قیمت آن در سال‌های آینده می‌شود.

بررسی قیمت بیت کوین در ۵ سال اینده

بزرگان درباره بیت کوین چه می گویند؟

حال که بررسی قیمت بیت کوین در ۵ سال اینده را انجام دادیم، خوب است تا نظر بزرگان این حوزه را نیز درباره آینده بیت کوین بدانیم. در نهایت آن‌ها کسانی هستند که در زندگی خود سرمایه‌گذاری‌های موفقی داشته‌اند و گفته‌های آنان می‌تواند درس‌های مهمی همراه داشته باشد. در ادامه می‌توانید بدانید نظر افراد مشهور را درباره آینده بیت کوین چیست.

گروهی متشکل از ۵۵ متخصص که توسط Finder در اکتبر ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار گرفتند، انتظار دارند که بیت کوین تا دسامبر ۲۰۳۰ به ۲۷۰۷۲۲ دلار برسد.

یاسین المانجرا، تحلیلگر ARK Invest، چشم‌انداز مثبت‌تری را برای بیت کوین در سال ۲۰۳۰ دارد و اعلام کرده است که قیمت آن می‌تواند به ۱ میلیون دلار برسد.

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ اینتلیجنس، به Capital.com اعلام کرده است که عرضه محدود و افزایش تقاضا نشان دهنده صعود قیمت بیت کوین است. این تحلیلگر انتظار دارد که تا سال ۲۰۳۰، بیت کوین به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد.

سایر افراد معروفی که درباره بیت کوین نظر داده‌اند:

«وقتی بیت کوین است خبر بد یا خوب خیلی مهم نیست. نگهدارنده بلندمدت باشید. این تمام چیزی است که واقعاً در این بازی ریسک و پاداش مهم است.»

اولواله دانیل، بنیانگذار Boost My Media، معاون رئیس PATECH و مدیر عامل و بنیانگذار TechAtLast International.

«هدف پی پال ایجاد یک ارز جدید بود. ما در آن شکست خوردیم و فقط یک سیستم پرداخت جدید ایجاد کردیم. من فکر می‌کنم بیت کوین در سطح یک ارز جدید موفق شده است، اما سیستم پرداخت تا حدودی ضعیف است. استفاده از آن بسیار سخت است و این چالش بزرگ در سمت بیت کوین است.»

پیتر تیل، موسس پی‌پال.

«بیت کوین هیجان‌انگیز است زیرا نشان می‌دهد که چقدر می‌تواند ارزان باشد. بیت کوین از این جهت بهتر از ارز است که مجبور نیستید از نظر فیزیکی در یک مکان باشید و البته برای تراکنش‌های بزرگ، ارز می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد.»

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، سرمایه گذار و نیکوکار.

نتیجه گیری

بیت کوین از روز اول پادشاه ارزهای دیجیتال بوده و این که توانسته پس از ده سال این جایگاه را برای خود حفظ کند قطعا تصادفی نیست. این ارز مهم با بنیان‌گذار مرموز خود آنچنان تحولی در جهان ایجاد کرده که دیگر هیچکس نمی‌تواند موفقیت آن را انکار کند و به همین دلیل بسیاری معتقدند باید دیر یا زود منتظر جایگزین شدن ارزهای فیات با بیت کوین باشیم. شکی نیست که اگر این اتفاق رخ دهد قیمت بیت کوین سربه‌فلک می‌کشد و با توجه به تحلیل‌ها نیز آن روز دیر نیست! برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت کوین و خرید و سرمایه‌گذاری روی btc پیشنهاد می‌کنیم سری به صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت بزنید تا بتوانید معاملات خود را با کمترین هزینه و بیشترین امنیت پیش ببرید.

منبع: /www.iranicard.ir/blog/what-is-bitcoin

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *