0

بررسی میزان سرعت شبکه TRC20 با ERC20؟

بررسی میزان سرعت شبکه TRC20 با ERC20؟
بازدید 389

دو شبکه TRC20 و ERC20 از مهم‌ترین استانداردهای ایجاد و انتشار توکن‌های کریپتو در دنیای بلاکچین به‌شمار می‌روند. TRC20 بر روی شبکه ترون و ERC20 بر روی شبکه اتریوم پیاده‌سازی شده‌اند. سرعت بالای انجام تراکنش‌ها یکی از مهم‌ترین مزایای شبکه TRC20 نسبت‌به ERC20 است. در این مقاله پس از معرفی اجمالی هر دو شبکه، به بررسی تفاوت trc20 و erc20 در سرعت دو شبکه خواهیم پرداخت. این مقایسه به خوانندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از تفاوت‌ شبکه TRC20 و ERC20 داشته باشند.

معرفی شبکه TRC20

شبکه TRC20 یک شبکه بلاکچین عمومی و بازمتن است که در سال ۲۰۱۷ توسط جاستین سان ایجاد شده‌است. این شبکه بر پایه زنجیره بلاکی اتریوم ساخته شده و از الگوریتم اجماع Delegated Proof of Stake استفاده می‌کند. شبکه TRC20 یک پلتفرم بلاکچین هوشمند است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند و ایجاد توکن‌های دیجیتال بر روی آن وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بلاکچین ترون، پایین بودن هزینه و سرعت بالای انجام تراکنش است که مهم‌ترین تفاوت TRC20 و ERC20 را رقم می‌زند. در حالی که شبکه اتریوم حدود ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا یک بلاک تأیید شود، شبکه TRC20 با سرعت بسیار بالاتری عمل می‌کند و می‌تواند تا ۲۰۰۰ تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند. همچنین هزینه انجام تراکنش در این شبکه بسیار پایین و در حدود چندصدم سنت است.

استفاده از شبکه TRC20 برای ایجاد توکن‌های دیجیتال بسیار آسان است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از قراردادهای هوشمند، توکن‌های جدیدی را براساس استاندارد TRC20 ایجاد کنند. این توکن‌ها کاربردهای متنوعی دارند و می‌توانند به‌عنوان ارز دیجیتال، توکن مالکیت، توکن حاکمیتی و… مورد استفاده قرار بگیرند. تفاوت شبکه trc20 و erc20 در این بخش چندان زیاد نیست و هر دو کارایی مشابهی دارند.

شبکه TRC20 با ارائه مزایایی همچون سرعت بالا، هزینه پایین و قابلیت‌های گسترده، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین پیدا کند. پروژه‌های متعددی توکن‌های خود را بر پایه استاندارد TRC20 منتشر کرده‌اند که نشان‌دهنده محبوبیت روزافزون این شبکه است. انتظار می‌رود آینده این شبکه روشن باشد.

بررسی میزان سرعت شبکه TRC20 با ERC20؟

معرفی شبکه ERC20

درخواست نظر اتریوم ۲۰ (ERC20) یک استاندارد فنی است که مجموعه‌ای از قوانین مشترک را برای توکن‌های اتریوم تعریف می‌کند. این استاندارد به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد توکن‌های هوشمندی را ایجاد کنند که با زنجیره بلوکی اتریوم سازگار باشند. پروتکل ERC20 در سال ۲۰۱۵ توسط توسعه‌دهنده اتریوم، فابین ووگلستلر، پیشنهاد شد. پس از طی فرایند پیشنهاد بهبود اتریوم، این پروتکل در سپتامبر ۲۰۱۷ به‌عنوان یک پروتکل و استاندارد رسمی اتریوم تصویب شد.

از زمان پیدایش، ERC20 به استاندارد اولیه توکن‌ها در اتریوم تبدیل شده‌است؛ به‌طوری‌که اکثر توکن‌های شبکه از استاندارد ERC20 پیروی می‌کنند. این استاندارد شش تابع اجباری را مشخص می‌کند که توکن‌های ERC20 باید آن را پیاده‌سازی کنند. این شامل totalSupply ،balanceOf ،transfer ،transferFrom ،approveو allowance است.

هدف اصلی ERC20 ایجاد توانایی برقراری ارتباط میان توکن‌های مبادله‌شده روی بلاکچین اتریوم است. با پیروی از مجموعه‌ای استاندارد از قوانین، ERC20 اطمینان حاصل می‌کند که توکن‌های تازه ساخته‌شده با برنامه‌ها و پروژه‌های موجود سازگارند. این امر مانع از تجزیه شبکه می‌شود و قابلیت گسترش و طول عمر بلندمدت اکوسیستم را فراهم می‌کند. تفاوت trc20 و erc20 را می‌توان در اهداف هر دو شبکه جست‌وجو کرد.

بررسی میزان سرعت شبکه TRC20 با ERC20؟

تفاوت شبکه ERC20 و TRC20 در سرعت

شبکه ترون با استفاده از الگوریتم اجماع DPoS توانسته است سرعت بسیار بالایی نسبت‌به شبکه اتریوم داشته باشد. درحالی‌که شبکه اتریوم با استفاده از الگوریتم اجماع PoW، تنها قادر به پردازش ۱۵ تراکنش در ثانیه است، شبکه ترون با بهره‌گیری از DPoS می‌تواند تا ۲۰۰۰ تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند. این بدان معناست که سرعت پردازش تراکنش‌ها در شبکه ترون حدود ۱۳۳ برابر سریع‌تر از شبکه اتریوم است.

علاوه‌براین زمان تأیید بلاک‌ها نیز در شبکه ترون بسیار کوتاه‌تر از اتریوم است. میانگین زمان تأیید بلاک در شبکه اتریوم حدود ۱۳ ثانیه است، درحالی‌که این زمان برای شبکه ترون تنها ۳ ثانیه است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سرعت تأیید بلاک‌ها در شبکه ترون نیز حدود ۴ برابر شبکه اتریوم است که مهم‌ترین تفاوت trc20 و erc20 در این بخش به‌چشم می‌آید.

با توجه به این ارقام، کاملاً مشهود است که شبکه ترون توانسته است با بهره‌گیری از الگوریتم اجماع DPoS، سرعت پردازش تراکنش‌ها و تأیید بلاک‌ها را به مراتب بالاتر از شبکه اتریوم ببرد. این مزیت سرعت باعث شده‌است تا شبکه ترون بتواند ظرفیت بسیار بالاتری نسبت‌به اتریوم داشته باشد و همین امر موجب جذابیت بیشتر آن برای کاربران و توسعه‌دهندگان شده‌است.

این سرعت بالاتر شبکه ترون باعث شده‌است تا کارمزد تراکنش‌های آن نیز نسبت‌به اتریوم کمتر باشد. در حال حاضر میانگین کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم حدود ۲ دلار است، درحالی‌که این رقم برای شبکه ترون تنها چند سنت است. پایین بودن کارمزد تراکنش‌ها نیز دیگر تفاوت trc20 و erc20 است که جذابیت این شبکه را برای کاربران دو چندان کرده‌است.

امنیت یا انعطاف‌پذیری: دو روی سکه ERC20 و TRC20

استانداردهای ERC20 و TRC20 هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ERC20 با بهره‌گیری از الگوریتم اجماع PoW اتریوم، امنیت بالاتری نسبت‌به TRC20 فراهم می‌کند. در ERC20 برای تأیید یک تراکنش، ۱۲ نود باید آن را تأیید کنند که این امر منجر به افزایش امنیت می‌شود. از طرف دیگر TRC20 که از الگوریتم DPoS استفاده می‌کند، تنها یک نود برای تأیید تراکنش کافی است که سرعت بالا و کارمزد پایین‌تری را موجب می‌شود. البته این امر به قیمت کاهش امنیت تمام می‌شود. بنابراین درحالی‌که ERC20 امنیت بالاتر و TRC20 انعطاف‌پذیری و سرعت بیشتری دارد، انتخاب بین این دو بستگی به اولویت‌های کاربر دارد.

علاوه‌بر امنیت و سرعت، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که انتخاب بین ERC20 و TRC20 را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. ازجمله این‌که ERC20 با توجه به قدمت و محبوبیت بیشتر، از حمایت گسترده‌تری از سوی صرافی‌ها و کیف‌پول‌ها برخوردار است. همچنین اکوسیستم غنی‌تر Ethereum به معنای وجود برنامه‌ها و سرویس‌های بیشتری است که از ERC20 پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از سرعت و هزینه پایین TRC20، برنامه‌هایی با کارایی بالاتر تولید کنند. بنابراین درنهایت انتخاب بستگی به نیاز کاربر و کاربرد دارد.

سرعت برتر ترون؛ آینده‌ای روشن‌تر

شبکه TRC20 با بهره‌گیری از الگوریتم اجماع DPoS، توانسته است نسبت‌به شبکه ERC20 در اتریوم، سرعت بسیار بالاتری در انجام تراکنش‌ها و تأیید بلاک‌ها داشته باشد. ظرفیت پردازش ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه و میانگین زمان تأیید بلاک ۳ثانیه‌ای، شبکه TRC20 را حدود ۱۳۰ برابر سریع‌تر از ERC20 کرده‌است. این تفاوت trc20 و erc20 باعث شده‌است تا هزینه تراکنش‌های TRC20 بسیار پایین‌تر و در حد چندصدم سنت باشد. به نظر می‌رسد آینده‌ای روشن در انتظار شبکه TRC20 با ویژگی برتر سرعت بالا و هزینه پایین تراکنش است و این شبکه می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در عرصه ارزهای دیجیتال و بلاکچین به‌دست آورد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *