0

دلایل محبوبیت ایتالیا به عنوان یک مقصد تحصیلی

دلایل محبوبیت ایتالیا به عنوان یک مقصد تحصیلی
بازدید 303

چکیده : قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا در ایتالیا وجود دارد و خیلی راحت فرهنگ چند زبانی را در کشور خودش باب کرده که افراد از سراسر دنیا بتوانند به زبان‌ های انگلیسی و ایتالیایی در این کشور تحصیل کنند که این خودش جزو بزرگترین مزایا به حساب می‌ آید.

دلایل محبوبیت ایتالیا به عنوان یک مقصد تحصیلی

وقتی که قصد دارید تحصیلات خود را به طور جدی ادامه دهید، به دنبال کشورها و دانشگاه‌‌هایی می‌روید که می‌دانید در سراسر دنیا به عنوان بهترین‌ها شناخته می‌شوند. یکی از کشورها و مقاصد تحصیلی که خیلی زیاد محبوبیت دارد، ایتالیا است‌. در حقیقت بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که تحصیل رشته پزشکی یا رشته‌‌های مهندسی و خیلی خاص را در کشوری مانند ایتالیا به انجام برسانند. حال سوال اینجاست که چرا ایتالیا برای تحصیل به عنوان یک کشور محبوب شناخته می‌شود؟ با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

چرا تحصیل در کشور ایتالیا؟

خیلی‌ ها این سوال را دارند که چرا ایتالیا برای تحصیل انقدر طرفدار دارد؟ مگر این کشور چه مزایایی را در اختیار دانشجویانش قرار می‌‌ دهد که رقابت سنگینی برای ویزای تحصیلی آن وجود دارد؟

ایتالیا همیشه به عنوان اولین گزینه‌‌های پیشنهادی برای اپلای در رشته‌ های تحصیلی مختلف معرفی می‌ شود. علت هم این است که از لحاظ سطح علمی جزو بهترین کشورها است. دانشگاه‌ های آن رنکینگ و رتبه‌بندی بالایی دارند.

قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا در ایتالیا وجود دارد و خیلی راحت فرهنگ چند زبانی را در کشور خودش باب کرده که افراد از سراسر دنیا بتوانند به زبان‌ های انگلیسی و ایتالیایی در این کشور تحصیل کنند که این خودش جزو بزرگترین مزایا به حساب می‌ آید.

البته که دلایل دیگری هم وجود دارد که افراد ترجیح می‌دهند ادامه تحصیل در ایتالیا داشته باشند که در مراکز مشاوره مهاجرتی مانند اپلای ایتالی راجع به این موضوع بیشتر صحبت می‌ کنند. اگر بخواهیم کارتان را راحت‌ تر کنیم، باید بگوییم که این دلایل محبوبیت شامل موارد زیر است:

  1. هزینه مقرون به صرفه برای تحصیل و زندگی؛

موردی که در کشورهای دیگر خیلی راجع به آن صحبت نمی‌شود؛ چراکه هزینه‌‌ها بالا است. مثلاً شما برای مقطع کارشناس در این کشور فقط باید بین ۱۲۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو پول پرداخت کنید. در صورتی که این رقم در کشورهای دیگر که دانشگاه‌‌های معتبری دارند، بالاتر است. به خاطر همین است که ایتالیا همیشه طرفداران زیادی دارد.

  1. اعتبار بالای رتبه‌ بندی و علمی دانشگاه‌ ها

در کشور ایتالیا هم جزو مواردی است که به محبوبیت آن اضافه می‌ کند. دانشگاه‌ هایی مانند تورنتو، تورین، پادو؛ میلان پیزا و بلونیا جزو بهترین‌ ها هستند. البته موارد دیگری هم هستند که آنها را معرفی نکردیم. همه آنها اساتید با تجربه با بار علمی بسیار قوی و بالایی دارند. اگر شما برای مهاجرت تحصیلی به مراکز معتبری مانند اپلای ایتالی مراجعه کنید، آنها راجع به رتبه‌بندی دانشگاه‌ ها نیز به طور کامل برایتان توضیح می‌دهند و متوجه می‌شوید کدام دانشگاه می‌تواند برایتان مفیدتر باشد.

  1. شاخص‌ های بالای زندگی در کشور ایتالیا

شاخص‌ها که به معنای همان کیفیت بالای زندگی در این کشور است. دانشگاه‌‌های ایتالیا کیفیت بسیار بالایی دارند، هزینه‌ها و شهریه‌ها در آنجا مقرون به صرفه است. شما می‌توانید خدمات بسیار خوبی را از دولت و دانشگاه‌‌های آن بگیرید. به این صورت که کمک هزینه‌های تحصیلی و ویژه‌ای برای دانشجویان نخبه در نظر می‌گیرد‌ هزینه زندگی بالا نیست و شما خیلی راحت می‌توانید با یک درآمد معمولی هزینه‌های حمل و نقل، غذا، تفریحات؛ اجاره مسکن و غیره را پرداخت کنید. در نتیجه از لحاظ مالی دغدغه ندارید که همین باعث می‌شود به کیفیت بالای تحصیلاتتان هم کمک کند.

  1. امکان دریافت اقامت دائم

بعد از پایان تحصیلات در کشور ایتالیا هم یکی دیگر از دلایل محبوبیت اقامت دائم است و باعث می‌شود که این افراد خیالشان راحت باشد و بعد از به پایان رساندن تحصیلات خود در این کشور شرایط شغلی عالی و ایده آلی داشته باشند. در نتیجه بعد از اینکه اقامت ۵ ساله برای تحصیلات به اتمام می‌رسد، برای اخذ شغل اقدام خواهند که این خودش یکی از بزرگترین مزایا است و رقابت را سنگین‌تر می‌کند‌.

جمع‌ بندی

کشورهای مختلفی هستند که افراد برای مهاجرت آنجا را انتخاب می‌کنند اما بعضی کشورها محبوبیت بیشتری دارند که یکی از آنها ایتالیا است. در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح دادیم که دلایل محبوبیت ایتالیا برای تحصیل چیست. چنانچه می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید یا برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام نمایید، کافی است که به اپلای ایتالی سر بزنید تا بتواند روال کارتان را به صورت اصولی پیش ببرند.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *