0

راهنمایی کامل در مورد کیف پول جکس

Jax's wallet
بازدید 82

کیف پول جکس (Jaxx) یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال مختلف است. این کیف پول به دلیل رابط کاربری ساده و قابلیت پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع و شبکه‌های مختلف، در بین کاربران جدید و قدیم بسیار محبوب است. کیف پول جکس در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت دیسنترال (Decentral) تأسیس شد. آنتونی دی‌لوریو (Anthony Di Iorio)، بنیان‌گذار این شرکت، در فهرست ثروتمندترین افراد در صنعت ارزهای دیجیتال قرار دارد. شرکت دیسنترال به طور اختصاصی در زمینه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین فعالیت می‌کند.

این کیف پول قبلاً با نام Jaxx شناخته می‌شد و تا سال 2018 با این نام شناخته می‌شد

اما با یک به‌روزرسانی از سوی تیم توسعه‌دهنده، با نام Jaxx Liberty ادامه یافت. این به‌روزرسانی باعث بهبود چشمگیری در امنیت این کیف پول شد. اگر از نسخه قدیمی این کیف پول استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود به وب‌سایت Jaxx Wallet مراجعه کرده و آخرین نسخه را دریافت کنید. برای استفاده از نسخه جدید، باید با استفاده از ۱۲ کلمه بازیابی، حساب خود را در نسخه جدید بازیابی کنید.

این کیف پول قابلیت پشتیبانی بیش از ۸۵ ارز دیجیتال را دارد. در مجموع، Jaxx Wallet دارای مزایای بسیاری نسبت به رقبای خود است، از جمله امنیت بالا، رابط کاربری جذاب و استفاده از تکنولوژی ShapeShift. این تکنولوژی به کاربران اجازه می‌دهد در داخل کیف پول به سرعت و با کارمزد قابل قبول، ارزهای دیجیتال خود را مبادله کنند. با این ویژگی، دیگر نیازی به انتقال ارزهای دیجیتال به صرافی برای مبادله نخواهید داشت.

ویژگی‌های کیف پول جکس عبارتند از:

رابط کاربری: کیف پول جکس دارای رابط کاربری جذاب و ساده است. این رابط کاربری بسیار آسان برای استفاده است، به طوری که حتی افرادی که تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال هستند، به سرعت می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند. قسمت آموزش کیف پول نیز برای آشنایی کاربران با رابط کاربری آن در نظر گرفته شده است.

قابلیت استفاده در پلتفرم‌های مختلف: کیف پول جکس به صورت رایگان بر روی سیستم‌عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس، همچنین دستگاه‌های اندروید و iOS قابل اجرا است. در نسخه قبلی این کیف پول، مشکلاتی در پلتفرم موبایل وجود داشت که با به‌روزرسانی‌های انجام شده، بزرگ‌ترین بخش از آنها برطرف شده است.

  • دسترسی: این کیف پول قابلیت اجرا در انواع پلتفرم‌ها را دارد و برای ورود به حساب کیف پول، کافیست وارد حساب کاربری خود شوید. به دلیل این ویژگی، دسترسی به کیف پول جکس بسیار آسان است و شما می‌توانید هر زمان و هر مکانی با اتصال به اینترنت، از طریق گوشی، لپتاپ و کامپیوتر، به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. همچنین، انتقال و جابجایی ارزها به راحتی قابل انجام است.
  • پشتیبانی: کیف پول جکس از بیش از ۸۵ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این به‌معنی این است که شما می‌توانید ارزهای مختلف را در این کیف پول ذخیره و مدیریت کنید. همچنین، تیم پشتیبانی جکس آماده‌ی کمک به کاربران است و می‌توانید در صورت نیاز از طریق راه‌های ارتباطی موجود با آنها تماس بگیرید.

یکی از مزایای دیگر کیف پول جکس، وجود یک تیم پشتیبانی قوی است. در صورت بروز هر گونه مشکل در ارتباط، انتقال یا دسترسی به کیف پول، شما به راحتی می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و مشکل خود را به سرعت حل کنید. ارتباط با تیم پشتیبانی کیف پول جکس از طریق توییتر (Twitter) و ردیت (Reddit) نیز ممکن است. همچنین، این تیم پشتیبانی به سرعت به پیام‌های اطلاع‌رسانی مربوط به وجود باگ‌ها و مشکلات اقدام می‌کند.

  • امنیت: کیف پول قدیمی جکس در گذشته مورد هک قرار گرفته و در یکی از حوادث، بیش از ۴۰۰,۰۰۰ دلار از آن سرقت شد! بیشترین مقدار دارایی متعلق به یک فرد در این کیف پول، ارز دیجیتال اتریوم بود. این سرقت به طور کامل به علت نقص امنیت کیف پول جکس نبود، اما با به‌روزرسانی‌هایی که انجام شد، بخش عمده‌ای از این مشکلات امنیتی برطرف شد. استفاده از رمزنگاری AES-256 به همراه تابع هش PBKDF2، امنیت این کیف پول را تقویت کرده است.
    کیف پول جکس در حال حاضر برای انجام تراکنش‌ها، علاوه بر ۱۲ کلمه بازیابی، از یک پین استفاده می‌کند. اما هنوز قابلیت امضای چندگانه و تأیید دو مرحله‌ای در این کیف پول وجود ندارد. مهم است بدانید که هنگام ایجاد این کیف پول، نیازی به مدارک هویتی یا حتی آدرس ایمیل نیست و هویت تمامی کاربران این کیف پول به صورت ناشناس باقی می‌ماند.
  • کارمزد: همانند اکثر کیف پول‌های نرم‌افزاری دیگر، استفاده از کیف پول جکس رایگان است، اما در هنگام انجام تراکنش، شما باید کارمزد تراکنش را پرداخت کنید. (برای سه سطح کارمزد مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته، هرچه مقدار کارمزد بیشتری پرداخت کنید، تراکنش شما سریع‌تر انجام می‌شود. توصیه می‌شود تراکنش را با کمترین کارمزد ممکن ارسال کنید و به حالت پیش‌فرض باقی بگذارید.) این کارمزد برای کیف پول جکس نیست، بلکه برای ماینرهای تأییدکننده تراکنش است. بنابراین، منفعت کیف پول جکس در چیستی؟ در واقع، کیف پول جکس کارمزد خود را از طریق صرافی شیپ‌شیفت دریافت می‌کند.
  • پشتیبانی از کیف پول کاغذی: کیف پول‌های کاغذی یک دسته دیگر از کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند که برای دسترسی به آن‌ها نیاز به یک کیف پول دیگر دارید. در واقع، کلید خصوصی و عمومی برای کیف پول‌های کاغذی روی یک برگه نوشته شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر بخواهید به آن واریز انجام دهید، می‌توانید با استفاده از کلید عمومی این کار را انجام دهید. اما برای برداشت، شما نیاز به اطلاعات کیف پول کاغذی و کلید خصوصی خود دارید و باید از یک کیف پول دیگر برای برداشت استفاده کنید. کیف پول جکس این قابلیت را دارد که از کیف پول‌های کاغذی پشتیبانی کند.

آموزش استفاده از کیف پول جکس به سادگی

برای نصب کیف پول جکس، کافیست به وب‌سایت کیف پول جکس (www.jaxx.io) مراجعه کنید و فایل نصب مورد نظرتان را در قالبی که به نیازتان می‌خورد دانلود و نصب کنید. برای ورود، بر روی لینک کلیک کنید. (توجه: ممکن است آی‌پی ایران تحریم شده باشد؛ در نتیجه، در صورت بروز مشکل در دانلود، می‌توانید از فیلترشکن استفاده کنید.) پس از دانلود، یک فایل به شما ارائه می‌شود که به راحتی می‌توانید مانند نصب یک نرم‌افزار آن را نصب کنید. پس از نصب و بازکردن برنامه، دو گزینه در اختیارتان قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید یک حساب کیف پول جدید ایجاد کنید، بر روی گزینه “Create New Wallet” کلیک کنید و اگر می‌خواهید حساب خود را بازیابی کنید، بر روی گزینه “Pair/Restore Existing Wallet” کلیک کنید. (برای بازیابی حساب، باید دسترسی به 12 کلمه بازیابی داشته باشید.)

آموزش کامل و ساده‌ی استفاده از کیف پول جکس

در مرحله‌ی بعد، پس از خواندن توافقنامه، به ترتیب بر روی گزینه “AGREE” و “Continue” کلیک کنید. در این صفحه، قادر خواهید بود ارزش دارایی‌های موجود در کیف پول خود را با قیمت روز مشاهده کنید. همچنین، می‌توانید اخبار جدید در مورد ارزهای دیجیتال را در قسمت “News” مشاهده کنید. سپس بر روی “Back Up Wallet” کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، تیک امنیتی را فعال کنید و بر روی گزینه “Start Backup” کلیک کنید. با این کار، 12 کلمه در سه بخش چهارتایی برای شما نمایش داده می‌شود. شما باید این 12 کلمه را با رعایت ترتیب، یادداشت کنید. سپس از شما خواسته می‌شود جهت اطمینان از درستی کلمات و ترتیب آن‌ها، یک بار آن‌ها را به ترتیب در صفحه‌ی باز شده وارد کنید. سپس بر روی “Confirm” کلیک کنید. در صورت صحیح بودن کلمات و ترتیب آن‌ها، عملیات بازیابی 12 کلمه به پایان رسیده است.

نحوه استفاده از کیف پول جکس برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال به سادگی

برای دریافت و یا انتقال دارایی‌ها، کافیست در صفحه اصلی کیف پول جکس روی رمز ارز مورد نظر خود کلیک کنید. این گزینه در قسمت “Wallets” قرار دارد. با کلیک بر روی آن، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که مربوط به ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال است. برای دریافت رمز ارز، بر روی گزینه “Receive” و برای ارسال، بر روی گزینه “Send” کلیک کنید.

در قسمت “Send”، شما باید مقدار رمز ارز مورد نظرتان و آدرس کیف پول گیرنده را وارد کنید. همچنین، قیمت بر حسب ارز فیاتی که قبلاً تعیین کرده‌اید به همراه کارمزد تراکنش نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی گزینه “Send”، ارسال انجام می‌شود.

در قسمت “Receive”، آدرس کیف پول یا کلید عمومی به صورت کد QR و نوشتاری نمایش داده می‌شود. برای دریافت رمز ارز مورد نظر به کیف پول خود، کافیست این آدرس را به فرستنده ارائه دهید.

چگونگی تبدیل رمز ارزها در کیف پول جکس به سادگی

در کیف پول جکس، شما می‌توانید رمزارزها را به یکدیگر تبدیل کنید از طریق ابزار ShapeShift. برای انجام این کار، کافیست در صفحه اصلی بر روی گزینه “Exchange Now” کلیک کنید. سپس شما باید رمزارز مورد نظرتان و مقداری که قصد تبدیل آن را دارید، در قسمت “Send to ShapeShift” وارد کنید. همچنین، می‌توانید رمزارزی که قصد انتقال آن به کیف پول خود دارید، در قسمت “Receive from ShapeShift” مشخص کنید. سپس بر روی گزینه “Continue” کلیک کنید. با انجام این مراحل، تبدیل رمزارزها با موفقیت انجام می‌شود.

برای افزایش امنیت کیف پول خود، شما می‌توانید یک رمزعبور ۴ تا ۳۲ رقمی برای تراکنش‌ها در کیف پول جکس ایجاد کنید.

مراحل تعیین رمزعبور در کیف پول جکس به ترتیب زیر است:

از منوی نرم‌افزار، گزینه “Security Password” را انتخاب کنید.
تیک کادرهای امنیتی را بزنید و بر روی گزینه “Set Password” کلیک کنید.
رمزعبور را در کادر بالا و تکرار آن در کادر پایین وارد کنید و سپس بر روی گزینه “Continue” کلیک کنید. با انجام این مراحل، رمزعبور کیف پول شما با موفقیت تنظیم می‌شود و سطح امنیت آن افزایش می‌یابد.

دریافت کلید خصوصی از کیف پول جکس به سادگی

برای دریافت کلید خصوصی کیف پول‌های خود، کافیست به منوی تنظیمات رفته و بر روی گزینه “Display Private Keys” کلیک کنید.

با فعال کردن تیک کادر امنیتی و انتخاب گزینه “View Private Keys” و همچنین انتخاب کوین مورد نظر، شما می‌توانید کلید خصوصی مربوط به ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را مشاهده کنید.

به این ترتیب، برای هر ارز دیجیتال، ۲۰ کلید عمومی و ۲۰ کلید خصوصی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

انتخاب کیف پول رمز ارزهای مختلف در جکس

برای فعال یا غیرفعال کردن کیف پول‌های مربوط به رمزارزهای مختلف خود، به منوی تنظیمات رفته و بر روی سه خط موازی در سمت راست بالای کیف پول کلیک کنید. سپس گزینه “Manage Wallets” را انتخاب کنید.

در منوی تنظیمات، شما می‌توانید لیستی از تمام رمزارزهایی که توسط جکس پشتیبانی می‌شوند را مشاهده کنید. شما می‌توانید هر کیف پول را که می‌خواهید فعال کنید و آن را در صفحه اصلی کیف پول جکس قابل دسترسی کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *