0

شناسایی بهترین پروژه‌های NFT

istockphoto-902191710-612x612
بازدید 151

بسیاری از سرمایه‌گذاران اولیه NFT به طور نزدیک به میلیونر تبدیل شده‌اند. در آوریل 2021، یک NFT با نام Bored Ape Yacht Club (BAYC) با فقط 0.08 ETH فروخته شد. کمتر از یک سال بعد، قیمت آن به 118 ETH رسید. اما چگونه می‌توان پروژه‌های برتر NFT را شناسایی کرد؟ البته همه پروژه‌ها به موفقیت یکسانی نرسیده‌اند، بنابراین یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه در NFT‌های با ارزش موفق خواهد بود. در این مقاله، همه چیز را از درک دلایل خرید یک NFT تا کشف جدیدترین پروژه‌های داغ پوشش می‌دهیم.

قبل از ورود به موضوع شناسایی پروژه‌های برتر NFT، بهتر است مفهوم این نوع توکن‌های دیجیتال را مرور کنیم. NFTها (غیرقابل تعویض توکن) سوابق دیجیتالی هستند که در یک بلاکچین مانند اتریوم ذخیره می‌شوند. آنها مالکیت قطعات مختلف رسانه‌های دیجیتالی مانند هنر، ویدیو، موسیقی، آیتم‌های بازی و حتی میم کوین‌ها را تأیید می‌کنند. هر فردی می‌تواند آنها را ایجاد کند، با آنها معامله کند و یا مالک آنها باشد.

برای شناسایی پروژه‌های برتر NFT، مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید:

  • درک دلیل خرید NFT: برای شناسایی پروژه‌های برتر NFT، اولین قدم این است که بفهمید چرا شما قصد خرید NFT را دارید. هر فرد دلایل متفاوتی برای خرید NFT دارد. با درک دلیل خرید خود، می‌توانید پروژه‌های NFT مناسب برای خود را پیدا کنید. در زیر، چند دلیل رایج برای خرید NFT را بررسی می‌کنیم:
    کسب درآمد از NFT: برخی افراد به دنبال کسب درآمد از خرید و فروش NFT هستند. این افراد با خرید و فروش NFT‌ها به صورت موفق، سود قابل توجهی کسب کرده‌اند. اگر این هدف را دارید، بهتر است تحقیقات دقیقی انجام داده و پروژه‌هایی با قیمت مناسب و پتانسیل رشد بالا را پیدا کنید.
  • علاقه به هنر و ارزش‌گذاری: برخی افراد به دنبال خرید NFT هستند تا به هنرمندان و خلاقانی که آثارشان به صورت دیجیتال در قالب NFT عرضه می‌شود، حمایت کنند. آنها ارزش هنری و ارزش احتمالی آینده این آثار را در نظر می‌گیرند.
  • جمع آوری و عشق به مجموعه‌سازی: برخی افراد به دنبال جمع آوری و ساخت مجموعه از NFT‌های خاص هستند. آنها به خرید NFT‌ها به عنوان قطعات مجموعه ارزش می‌دهند و به تدریج مجموعه‌ی خود را گسترش می‌دهند.
  • تحقیق و بررسی: پس از درک دلیل خرید، مرحله بعدی تحقیق و بررسی است. این شامل مطالعه و بررسی پروژه‌های مختلف NFT، کیفیت آثار هنری، تاریخچه و شهرت هنرمندان، تیم توسعه و تکنولوژی بکارگرفته شده در پروژه است. این تحقیقات شما را در شناسایی پروژه‌های با ارزش و برتر NFT کمک می‌کند.
  • ارزیابی بازار و عوامل مرتبط: عواملی مانند قیمت‌ها، عرضه و تقاضا، شهرت پروژه‌ها و جامعه‌ی اطراف آنها نیز باید مورد بررسی قرار گیرند. ارزیابی بازار و عوامل مرتبط همچگونه می‌توانیم پروژه‌های برتر NFT را شناسایی کنیم؟

پروژه های پرطرفدار
راه بعدی در شناسایی پروژه های برتر NFT شناسایی پروژه های پرطرفدار است. کدام پروژه ها در 24 ساعت گذشته بیشترین حجم فروش خود را داشته اند؟ برترین پروژه های هفته گذشته کدامند؟ با نگاهی به آمار بزرگترین بازار NFT، OpenSea، می توانید پروژه های برتر 24 ساعت (یا هفته) گذشته را بیابید تا ببینید چه چیزی در حال حاضر محبوبیت پیدا کرده است. حتی می توانید پروژه های NFT بیشتری را در وب سایت جمع آوری NFT به نام CryptoSlam ارزیابی کنید.

پروژه‌های پرطرفدار

روش بعدی برای شناسایی پروژه‌های برتر NFT، شناسایی پروژه‌های پرطرفدار است. کدام پروژه‌ها در طول ۲۴ ساعت گذشته بیشترین حجم فروش را داشته‌اند؟ و کدام پروژه‌ها در طول هفته گذشته برترین عملکرد را داشته‌اند؟ با نگاهی به آمار بازار NFT بزرگترین پلتفرم OpenSea، شما می‌توانید پروژه‌های برتر در طول ۲۴ ساعت یا هفته گذشته را پیدا کنید تا ببینید کدام پروژه‌ها در حال حاضر محبوبیت زیادی دارند. همچنین، شما می‌توانید بیشترین پروژه‌های NFT را در وب‌سایت جمع‌آوری NFT به نام CryptoSlam بررسی کنید.

سودمندی (Utility):

سودمندی به مزایایی اشاره دارد که به NFT در دنیای واقعی اضافه می‌شود. این مزایا شامل حقوق تجاری برای تصویر، دسترسی به محتوای انحصاری و حتی ایردراپ‌ها می‌شود. همچنین، NFTهای پویا در بازی‌های مبتنی بر بلاکچین مانند Axie Infinity نیز بسیار محبوب هستند؛ به عنوان مثال، این NFTها می‌توانند به گیمرها قدرت و طلسم‌های ویژه ارائه دهند.

نادر بودن (Rarity):

NFTهایی که با تقاضای بالا همراه هستند و عرضه آنها محدود است، قیمت‌های بسیار بالاتری نسبت به پروژه‌هایی که کمبود ندارند، دارند. اگرچه همه‌ی NFTها به نوعی بی‌نظیر هستند، اما بسیاری از آنها به عنوان بخشی از مجموعه‌های موضوعی عرضه می‌شوند؛ به عنوان مثال، Bored Ape Yacht Club که شامل ۱۰,۰۰۰ NFT است. این کمبودی که وجود دارد، به محبوبیت و ارزش یک پروژه کمک می‌کند.

جامعه (Community):

هرچه جامعه یک پروژه NFT بزرگتر باشد، پخش پروژه از طریق دهان به دهان راحت‌تر خواهد بود. همچنین، سلبریتی‌ها می‌توانند نقش مهمی در رشد یک پروژه ایفا کنند، زیرا می‌توانند پروژه را با میلیون‌ها دنبال‌کننده خود به اشتراک بگذارند و تبلیغات آن را افزایش دهند.

قیمت کف (Floor price):

قیمت کف به معنای پایین‌ترین قیمتی است که هر NFT در یک مجموعه به فروش می‌رسد. وقتی قیمت کف در حال افزایش است، این یک شاخص مثبت است و اگر به سرعت کاهش یابد، ممکن است نگرانی‌هایی به همراه داشته باشد.

حجم (Volume):

حجم معاملات NFT در یک مجموعه، نشان‌دهنده تقاضای خوبی برای پروژه است. شما می‌توانید حجم یک پروژه خاص را با سایر پروژه‌ها مقایسه کنید و همچنین ببینید که آیا حجم آن در طول زمان در حال افزایش است یا روند کاهشی دارد.

ارزش تخمینی بازار (Estimated market cap):
ارزش تخمین زده شده بازار یک معیار اساسی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران NFT برای ارزیابی اینکه آیا یک پروژه بیشتر از ارزش تعیین شده دارد یا کمتر، استفاده می‌کنند. شما می‌توانید ارزش بازار تخمینی برای صدها پروژه را در وبسایت Rarity پیدا کنید.

تیم (Team):
آیا بنیانگذاران و تیم پروژه، تجربه کاری قابل اثباتی دارند؟ این یک نشانه مثبت است که آنها به عنوان افرادی شناخته شده در صنعت، که پروژه‌های ارزشمندی را ایجاد می‌کنند، شناخته می‌شوند. در حالی که برخی از سرمایه‌گذاران از واقعیت نام و چهره افراد پشت پروژه خوش‌شانسند، برخی دیگر راحت‌تر با یک تیم کاملاً مجازی همکاری می‌کنند.

نقشه راه (Roadmap):
آیا برنامه‌ها، فرصت‌های تجاری یا پیشرفت‌های آتی برای پروژه وجود دارد؟ در حالی که برخی از پروژه‌های NFT مانند CryptoPunks و Ether Rocks معمولاً به عنوان مجموعه‌های کلکسیونی عمل می‌کنند، برخی دیگر در حال ساخت جهان‌های متافرضی هستند که در آنها NFTها می‌توانند استفاده شوند یا به روش‌های دیگری به دنیای واقعی ارزش اضافه کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *