0

شیبا موفق به قتل دوج می‌شود؟ شیبا یا دوج کوین کدام را بخریم؟

شیبا موفق به قتل دوج می‌شود؟ شیبا یا دوج کوین کدام را بخریم؟
بازدید 19

شیبا اینو (Shiba Inu) از ابتدا خود را به‌عنوان قاتل دوج کوین (Dogecoin) معرفی کرد و قصد داشت که از این رمزارز عبور کند. در سال ۲۰۲۴، قیمت شیبا بیش از دوبرابر افزایش را نشان داده است؛ درحالی‌که پادشاه رمزارزها، بیت کوین، تنها توانسته ۵۰ درصد رشد کند. یکی از اصلی‌ترین عوامل رشد رمزارزها در این سال، به‌خاطر قانون‌گذاری صندوق‌های قابل معامله (ETFs) بیت کوین بوده است که خوش‌بینی فزاینده‌ای را پیرامون این بازار ایجاد کرد.

اگرچه ارزش بازار یا مارکت کپ شیبا اینو به ۱۰ میلیارد دلار رسیده‌، اما هنوز ۷ میلیارد دلار کمتر از ارزش بازار دوج کوین است. به همین خاطر، باید ببینیم که آیا قاتل دوج کوین می‌تواند از این رمزارز عبور کند و به ارزش بازار بیشتری دست یابد و یا اینکه از این مبارزه تنگاتنگ عقب‌نشینی خواهد کرد.

تلاش‌های شیبا اینو برای عبور از دوج کوین

از نظر تاریخی، قیمت بیت کوین همیشه در اوج رتبه‌بندی بازار رمزارزها قرار داشته است؛ اما ارزهای دیگر بارها جای خود را با یکدیگر تغییر داده‌اند. از نظر ارزش بازار نیز تاکنون شیبا اینو موفق به عبور از دوج کوین نشده است. بااین‌حال، در سال ۲۰۲۴، شیبا اینو توانست در عرض ۲۴ ساعت از ارزش بازار ارزهای سرشناسی، مانند چین لینک (LINK)، ترون (TRX)، پولکادات (DOT) و پالیگان (MATIC) عبور کند و به نزدیکی ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار برسد.

حالا دوج کوین نزدیک شدن شیبا را به عنوان یک رقیب سرسخت احساس می‌کند و هرلحظه احتمال قتل این رمزارز به دست شیبا وجود دارد. به‌طور کلی، شیبا اینو ارزش خود را از فرهنگ «میم» (Meme) و جامعه پرشور هواداری‌اش (ارتش شیب) به دست می‌آورد؛ اما افزودن چندین ویژگی‌ جدید به این رمزارز، در رشد قابل توجه آن بی‌تأثیر نیستند.

یکی از این ویژگی‌های اساسی، راه‌اندازی «شیباریوم» (Shibarium) است که به‌صورت یک لایه دوم برای اتریوم عمل می‌کند. از زمان راه‌اندازی شیباریوم، این شبکه مورد استقبال شرکت‌های خرده‌فروشی قرار گرفته و در کاربردهای سازمانی نیز استفاده شده است. علاوه‌بر آن، مکانیزم توکن‌سوزی این پروژه نیز کمک زیادی به افزایش ارزش SHIB می‌کند.

عوامل موثر بر افزایش مارکت کپ شیبا اینو

به‌طور کلی، ارزش بازار یک رمزارز از «حاصل‌ضرب قیمت در توکن‌های در گردش آن» به دست می‌آید. بنابراین، برای رشد مارکت کپ شیبا اینو، قیمت این رمزارز باید افزایش یابد. تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهند که توکن SHIB در تلاش است تا به سطوح قیمتی بالاتری برسد؛ اما بر سر راه این توکن، سطوح مقاومتی نیز قرار دارند. ازاین‌رو، اگر فشار خرید این ارز دیجیتال بیشتر شود، می‌تواند سطح مقاومت را بشکند و رشد بیشتری را نشان دهد؛ وگرنه با روند اصلاحی مواجه می‌شود و عقب‌گرد خواهد کرد.

بااین‌حال، افزایش قیمت شیبا برای عبور از مارکت کپ دوج کافی نیست؛ بلکه باید قیمت دوج کوین نیز مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع، تنها زمانی ارزش بازار SHIB از DOGE عبور می‌کند که شتاب رشد قیمتی آن نسبت به دوج کوین بیشتر باشد.

از طرفی، عوامل بنیادین نیز در رشد این رمزارز مؤثر هستند. برای مثال، جامعه پرشور این توکن منتظرند تا صندوق قابل معامله (ETF) شیبا اینو نیز تأییدیه‌های قانونی را به دست آورد. درحال‌حاضر، این جامعه از شرکت Grayscale تقاضا کرده‌اند تا ای‌تی‌افِ شیبا را نیز راه‌اندازی کند. درصورتی‌که چنین اتفاقی رخ دهد، احتمالاً این رمزارز می‌تواند در رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال، چندپله‌ای بالاتر برود.

آیا باید روی شیبا اینو سرمایه‌گذاری کنیم؟

شیبا اینو یکی از ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان بازار است. بااینکه چندسالی از راه‌اندازی شیبا می‌گذارد، اما هنوز هم این توکن ناپایداری زیادی را نشان می‌دهد. اگرچه سرمایه‌گذاران شیبا دوست دارند که این رمزارز روند صعودی خود را همچنان حفظ کند، اما هیچ تضمینی برای این مسئله وجود ندارد. بنابراین، شما باید فقط بخشی از سرمایه خود را به خرید SHIB اختصاص دهید که توانایی ازدست‌دادن آن را داشته باشید. همچنین، از یاد نبرید که بهترین استراتژی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، تنوع‌بخشیدن به سبد سرمایه است.

آلت کوین‌های شیبا اینو کدامند؟

به‌طور کلی، به ارزهای دیجیتالی که به‌عنوان جایگزینی برای بیت کوین به بازار می‌آیند، «آلترناتیو کوین» یا «آلت کوین» گفته می‌شود. بااین‌حال، با رجوع به ارزهایی که مارکت کپ روبه‌رشدی دارند، می‌توان آلترناتیوهایی را برای شیبا اینو نیز پیدا کرد. در واقع، شناخت این ارزهای جایگزین به شما کمک می‌کند تا در کنار شیبا، بر روی چنین ارزهایی نیز سرمایه‌گذاری کرده و به سبد سرمایه خود تنوع ببخشید.

درحال‌حاضر، کارشناسان «بیت کوین سبز» یا «گرین بیت کوین» (GBTC) را به‌عنوان اصلی‌ترین آلت کوین شیبا اینو در نظر می‌گیرند. این رمزارز با استاندارد ERC-20 و مبتنی بر شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است و سقف عرضه محدود ۲۱ میلیون واحدی دارد. در پیش‌فروش گرین بیت کوین، به‌سرعت ۵ میلیون واحد از GBTC به فروش رسید که این مسئله نشان‌دهنده اعتقاد سرمایه‌گذاران به پتانسیل این رمزارز است.

بیت کوین سبز قصد دارد تا علی‌رغم برخورداری از ویژگی‌های بیت کوین، خطرات زیست‌محیطی ارزهای دیجیتال را کاهش دهد. همچنین، این پروژه یک مدل پیش‌بینی را به کاربران ارائه داده تا این افراد با تخمین‌زدن آینده بیت کوین، پاداش‌های بیشتری را به دست آورند.

سخن پایانی؛ شیبا یا دوج کوین؟

شیبا اینو از زمان تأسیس تا کنون، رشد قابل توجهی را تجربه کرده و دائماً ارزش بازار خود را افزایش داده است. شاید در سال‌های اولیه، حتی خود ارتش شیب هم به قتل دوج کوین به دست شیبا اینو باور نداشتند؛ اما حالا این رمزارز توانسته به DOGE برسد و تنها چندگام تا عبور از آن فاصله دارد. اگرچه سطوح مقاومت قیمتی می‌توانند شیبا اینو را به عقب‌نشینی وادار کنند، اما حمایت پرشور جامعه، موفقیت شیباریوم، امکان راه‌اندازی صندوق قابل معامله و سایر پیشرفت‌های این پروژه، می‌توانند منجر به عبور SHIB از مارکت کپ دوج کوین شوند. بنابراین، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا شیبا می‌تواند از دوج کوین پیشی بگیرد یا نه؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *