0

یک تاجر برای خرید ۱۵۵ هزار دلار از میم کوین، یک هزار و ۲۰۰ دلار کارمزد پرداخت کرد!

معامله گر
بازدید 528

یک تاجر رمزارز برای خرید میم کوین موردنظر خود، ۷۶ درصد از مبلغ بیشتری را پرداخت کرد که این مبلغ برای هزینه تراکنش استفاده شد.

یک تاجر رمزارز ۶۴ اتر (ETH) با ارزش تقریبی ۱۱۸ هزار دلار را به عنوان هزینه گاز (Gas Fee) برای ثبت تراکنش خرید ۱۵۵ هزار دلار از میم کوین (Meme Coin) پرداخت کرد.

بر اساس به‌روزرسانی سرویس ردیابی بلاکچین Whale Alert، این تاجر مبلغ قابل توجهی معادل ۱۱۹،۱۵۷ دلار را در قالب اتر به عنوان کارمزد پرداخت کرده است. معامله او در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ (Uniswap) انجام شد و در طول آن، ۸۴ واحد اتر (WETH) با معادل ۱۳.۸ میلیارد واحد توکن Four (FOUR) مبادله شد.

به نظر می‌رسد که تاجر، به‌صورت داوطلبانه هزینه گاز تراکنش خود را افزایش داده است تا زمان لازم برای خرید میم کوین موردنظر خود را کاهش دهد. طبق گفته یک کاربر به نام FlurETH در توییتر، این تاجر در حال حاضر با خرید میم کوین Four مبلغی معادل ۱۳۳ اتر را به عنوان سود بدون‌محقق دست یافته است.

هزینه گاز (Gas Fee) در شبکه اتریوم به موضوع بحث در جامعه رمزارزی تبدیل شده است. برخی از افراد به دلیل افزایش فعالیت در شبکه و سودآوری، از این فرآیند حمایت می‌کنند. اما برخی دیگر انتقادهایی درباره هزینه گاز دارند و ادعا می‌کنند تا زمانی که شبکه به صورت مقرون به صرفه‌تری عمل نکند، به طور گسترده توسط مردم قبول نخواهد شد.

به گزارش کوین تلگراف، یکی از عوامل اصلی افزایش هزینه‌های گاز در اتریوم، عملکرد عجیب میم کوین PEPE بود که فشار خرید بسیار زیادی را بر شبکه دومین رمزارز محبوب جهان ایجاد کرد. در زمان نوشتن این مقاله، میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم ۲۲.۹۸ دلار بوده است و بالاترین رکورد کارمزد در بلاکچین در تاریخ ۱۲ مه ۲۰۲۲ به مقدار ۳۱.۱۱ دلار رسیده است.

یکی از دلایل اصلی افزایش چشمگیر کارمزدهای تراکنش در شبکه اتریوم، وجود ربات‌های معامله‌گر است. به عنوان مثال، ربات مشهور MEV و هکری به نام jaredfromsubway.eth با حمله‌هایی که به آن “ساندویچ” می‌گویند، سود بسیار زیادی را از شبکه اتریوم به دست آورده‌اند.

حمله ساندویچی زمانی رخ می‌دهد که هکر، تراکنش‌های قربانی را بین دو تراکنش قرار می‌دهد تا قیمت و سود آن را دستکاری کند.

jaredfromsubway.eth در تاریخ ۱۸ آوریل، ۹۵۰ هزار دلار سود از حمله‌های ساندویچی به دست آورد. او همچنین یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان هزینه گاز در شبکه اتریوم بوده است. به عنوان مثال، در تاریخ ۲۰ آوریل، ۷ درصد از کل هزینه گاز شبکه را مصرف کرده است و بدین منظور ۴۵۵ اتر به عنوان کارمزد پرداخت کرده است.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *