0

صرافی‌های برتر ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی

صرافی
بازدید 532

صرافی‌های ارز دیجیتال مختلف دارای سطوح مختلفی از امنیت هستند و امنیت هر صرافی بسته به سیاست‌ها، روش‌های امنیتی و تکنولوژی‌هایی که استفاده می‌کنند، متفاوت است. برخی از صرافی‌ها از روش‌های پیچیده و پیشرفته امنیتی استفاده می‌کنند، از جمله امضای چندگانه، کد دو مرحله‌ای، رمزنگاری اطلاعات کاربری و محافظت از اموال دیجیتال در کیف پول سرد (cold wallet)، در حالی که برخی صرافی‌ها از این روش‌ها استفاده نمی‌کنند و در نتیجه، امنیت پایین‌تری دارند.

برای اطمینان از امنیت یک صرافی، بهتر است قبل از استفاده از آن، با دقت شرایط و قوانین آن را مطالعه کرده و نظرات کاربران دیگر را نیز بررسی کنید. همچنین می‌توانید از صرافی‌های مطرح و با سابقه استفاده کنید که ارائه خدمات پشتیبانی و امنیتی بالا دارند.

برای ورود به دنیای رمزارزها، کاربران نیاز به فعالیت در صرافی‌ها دارند.

در این مقاله، بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی معرفی خواهیم کرد.

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و آمیخته شدن آن با زندگی مردم، رمزارزها بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه قرار گرفته‌اند. در کشور ما نیز بازار ارزهای دیجیتال پیروان بسیاری دارد و روزانه هزاران نفر به معاملات توکن‌های متعدد مشغول هستند.

در این میان، صرافی‌ها بستری را برای معاملات رمزارزها ایجاد کرده‌اند و از آنجا که بحث معاملات واقعی پول در میان است، باید کاربران در انتخاب صرافی معتبر با حجم نقدینگی مناسب، اهمیت بسیاری قائل باشند. این اهمیت در ناحیه جغرافیایی ما حتی دوچندان می‌شود؛ زیرا بسیاری از صرافی‌های بزرگ و معتبر بین‌المللی به‌دلیل تحریم‌ها، امکان تعامل با کاربران ایرانی را ندارند و دور زدن تحریم‌ها از طریق تغییر آی‌پی تبعات و ریسک مسودود شدن دارایی را به همراه دارد.

با تمامی این تفاسیر، در این مقاله بهترین صرافی‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی معرفی خواهیم کرد؛ البته پیش از شروع، فراموش نکنید که صرافی‌های خارجی همچنان مستعد چالش‌های زیاد هستند و مواردی که معرفی می‌شوند، تنها ریسک کم‌تری در مقایسه با سایرین دارند.

برای شناسایی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، باید به چندین مؤلفه بسیار مهم توجه کرد؛

از جمله امنیت، تاریخچه تأسیس و فعالیت، پشتیبانی آنلاین، حجم معاملات، تعداد توکن یا همان ارزهای دیجیتال و رابط کاربری وب‌سایت یا اپلیکیشن صرافی. هر یک از این موارد می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. به عنوان مثال، حجم معاملات نشان می‌دهد که افراد زیادی در حال انجام معاملات در آن صرافی هستند و نقدینگی کافی وجود دارد. همچنین، پشتیبانی سریع و ۲۴ ساعته نیز نشان از احترام و اعتبار آن صرافی می‌دهد.

صرافی نوبیتکس

یکی از نخستین و نام‌آشناترین صرافی‌های ایرانی است که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این صرافی با ۴ میلیون کاربر فعال و حجم معاملات ۲۰۰ میلیارد تومانی، بزرگ‌ترین صرافی ایرانی در حوزه رمزارزها است. این موضوع در وب‌سایت صرافی نیز ذکر شده است.

دلیل اینکه نوبیتکس در فهرست بهترین صرافی‌های ایرانی قرار گرفته، این است که این صرافی تقریباً بسیاری از مؤلفه‌هایی که برای کاربران ایرانی مطمئن هستند را داراست. این صرافی چندین سال از شروع فعالیت‌هایش می‌گذرد، حجم معاملاتی خوبی دارد و معاملات ۱۰۴ توکن و کوین مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

صرافی والکس

یکی دیگر از صرافی‌های با سابقه در حوزه ارزهای دیجیتال است که امکان استفاده از ابزارهای مدرن برای انجام معاملات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ این ابزارها شامل محاسبه‌ی حد سود و ضرر، امکان تنظیم هشدار قیمت، ربات‌های معامله‌گر و همچنین نمودارهای قیمتی و ابزارهای تحلیل بازار هستند. والکس همچنین دارای مشخصه‌هایی نظیر نقدینگی عمیق، حجم معاملاتی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی در حین نوشتن مقاله و بیش از یک میلیون کاربر فعال است.

تترلند

یکی از صرافی‌هایی است که بر خلاف سایر صرافی‌های معرفی‌شده، روی معاملات توکن تتر تمرکز کرده است. تتر یکی از بزرگ‌ترین استیبل کوین‌ها در بازار رمزارزها است و قیمت آن همیشه معادل یک دلار آمریکا است. کاربران معمولاً برای خروج از بازار، ارزهای دیجیتال خود را به تتر و در نهایت به تومان تبدیل می‌کنند و عده‌ای نیز از آن به‌عنوان جایگزین دلار برای سرمایه‌گذاری بهره می‌گیرند.

در حقیقت، هدف اصلی از ایجاد صرافی تترلند، ایجاد بستری برای معاملات ارز دیجیتال تتر است؛ با این حال، در این صرافی امکان تبادل سایر ارزهای دیجیتال با یکدیگر نیز وجود دارد.

صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال بهترین انتخاب‌ها برای کاربران ایرانی هستند، اما یکی از نکات حائز اهمیت برای انتخاب این صرافی‌ها، مؤلفه‌ی KYC یا احراز هویت اجباری است. برخی از صرافی‌ها بدون نیاز به فرایند احراز هویت، به کاربران اجازه می‌دهند تا سقف چند هزار دلار واریز و برداشت داشته باشند، اما برای استفاده از تمامی صرافی‌های خارجی، استفاده از VPN و تغییر IP الزامی است.

صرافی Mexc Global

یکی از صرافی‌هایی است که در سال‌های اخیر برای کاربران ایرانی چالش‌برانگیز نبوده است و حتی به‌صورت رسمی از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد که در روز تا سقف ۳ بیت کوین یا معادل آن، بدون نیاز به احراز هویت برداشت داشته باشند و به همین دلیل، گزینه‌ی مناسبی برای کاربران ایرانی است.

 صرافی Mexc Global

جزو برترین صرافی‌های جهان از منظر حجم معاملات، امنیت و ارائه خدمات محسوب نمی‌شود. بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت‌کپ، این صرافی در رتبه‌ی ۲۰ برترین صرافی‌های جهان قرار دارد.

صرافی Kucoin

نیز چهارمین صرافی معتبر جهان در فهرست کوین مارکت‌کپ است و خوشبختانه تا به این لحظه، احراز هویت را اجباری نکرده است. با این حال، به دلیل سخت‌گیری نهادهای نظارتی، قوانین صرافی‌ها هر لحظه ممکن است تغییر کند و گزارش‌هایی نیز از مسدود شدن دارایی برخی ایرانیان به دلیل نشت IP شنیده می‌شود.

کلیت‌بخشی، صرافی Kucoin

یک صرافی معتبر است که ابزارهای معاملاتی بسیاری را به کاربران ارائه می‌دهد، با این حال، در مقایسه با Mexc، کاربران باید برای استفاده از آن محتاط‌تر باشند؛ زیرا شواهد نشان می‌دهد کوکوین حساسیت بیشتری نسبت به نشت IP دارد.

صرافی بای‌بیت

نیز به دلیل عدم اجباری بودن احراز هویت، حجم معاملات بسیار خوب و برای کاربران ایرانی بسیار محبوب است. کاربران بدون نیاز به احراز هویت می‌توانند روزانه دو بیت کوین یا معادل آن را از این صرافی برداشت کنند.

مانند سایر صرافی‌های معتبر خارجی، صرافی بای‌بیت نیز ابزارهای معاملاتی متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد و در فهرست کوین مارکت‌کپ، رتبه پنجم را در اختیار دارد. با این حال، بار دیگر تأکید می‌شود که ارائه خدمات به کاربران ایرانی در تمامی صرافی‌های خارجی ممنوع است و باید از نرم افزارهای تغییر IP مطمئن و بدون نشت برای استفاده از این صرافی استفاده شود.

در نتیجه، تا به حال هیچ یک از صرافی‌های معتبر بین‌المللی اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی را نداشته‌اند. بنابراین، معرفی صرافی‌های خارجی در این مقاله، منوط به استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP معتبر و بدون نشت است. همانطور که بیان شد، صرافی‌های معرفی شده، امکان برداشت دارایی را بدون KYC یا احراز هویت فراهم می‌کنند؛ اما در صورت تغییر قوانین یا نشت IP، ممکن است احراز هویت را اجباری کنند و دارایی کاربران را مسدود کنند.

در نتیجه، کاربران باید با دانش و آگاهی خود به فعالیت در صرافی‌های نام برده‌شده اقدام کنند و زومیت در قبال ریسک، زیان و هرگونه مشکل در این زمینه مسئولیتی نخواهد داشت.

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *