0

صرافی بیت‌مارت (Bitmart)

صرافی بیت‌مارت
بازدید 500

بیت‌مارت (Bitmart)، یکی از صرافی‌های معروف و محبوب در حوزه ارزهای دیجیتال است که بسیاری از کاربران بازار ارزهای دیجیتال با نام آن آشنا هستند و یا در این صرافی فعالیت می‌کنند. این صرافی در مارس ۲۰۱۸ در جزایر کیمن راه‌اندازی شده است. Bitmart مجموعه‌ای از قابلیت‌های گسترده برای کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال، معاملات NFT و بخش Earn را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این صرافی، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

تاریخچه صرافی بیت‌مارت به شرح زیر است:

در سال ۲۰۱۷، بیت‌مارت به عنوان یک صرافی ارزهای دیجیتال در جزایر کیمن تأسیس شد. در سال ۲۰۱۸، این صرافی توکن BMX را راه‌اندازی کرد و آن را برای استفاده‌های مختلف در دسترس عموم قرار داد. بیت‌مارت ویژگی‌های متنوعی را از جمله وام‌دهی، پس‌انداز ارزهای دیجیتال و معاملات آتی به خدمت کاربران خود اضافه کرد.

در دسامبر ۲۰۲۱، این صرافی با یک حمله امنیتی مواجه شد و بعد از دستگیری توسط هکرها، تقریباً ۱۹۶ میلیون دلار ضرر دید. پس از این اتفاق، مدیرعامل بیت‌مارت، شلدون شی، در توییتر خود اعلام کرد که به هر کسی که در این حمله دست داشته است، جریمه مالی تعلق خواهد گرفت. امروزه، بیت‌مارت خدمات خود را به بیش از ۹ میلیون کاربر در بیش از ۱۸۰ کشور ارائه می‌دهد که این عدد نشان‌دهنده حضور قابل توجه آن در بازار ارزهای دیجیتال است.

ارزهای دیجیتال موجود در صرافی بیت‌مارت:

صرافی بیت‌مارت از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند. این نشان می‌دهد که در این پلتفرم، طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال معامله می‌شوند. برخی از ارزهای محبوب در این صرافی عبارتند از: بیتکوین (BTC)، اتریوم (ETH)، آوالانچ (AVAX)، بایننس کوین (BNB)، بیت‌مارت (BMX)، سند باکس (SAND)، شیبا اینو (SHIB)، ترون (TRX) و بسیاری از ارزهای دیگر که پس از ثبت نام در این پلتفرم، می‌توانید با آنها معامله کنید.

کارمزد معاملات در صرافی بیت‌مارت:

صرافی بیت‌مارت ساختار کارمزدی پلکانی دارد. در این ساختار، کاربران بر اساس حجم تراکنش‌های خود در یک بازه زمانی مشخص، کارمزد معاملات را پرداخت می‌کنند. کارمزد پیش‌فرض برای پرداخت کارمزد از ۰.۲۵٪ در دسترس است. همچنین، کسانی که توکن BMX را در اختیار دارند (توکن این صرافی)، هزینه کمتری برای معاملات خود می‌پردازند.

بیت‌مارت در تلاش برای تضمین امنیت خود از یک سیستم کنترل ریسک بسیار پیشرفته استفاده می‌کند. این سیستم ترکیبی از کیف پول سرد و گرم و فناوری‌های چند امضایی استفاده می‌کند. قبل از حمله هکی به این صرافی، این مدل حفاظتی به عنوان یک مدل با امنیت بالا در نظر گرفته می‌شد. در حالی که بسیاری از صرافی‌ها دارایی‌های مشتریان خود را در یک کیف پول سرد نگهداری می‌کردند، بیت‌مارت از یک سیستم کیف پول سرد و گرم استفاده می‌کرد. متأسفانه، این نقطه ضعف در سیستم امنیتی صرافی، به هکرها اجازه دسترسی و سرقت ۱۹۶ میلیون دلار را می‌دهید. اگرچه بیت‌مارت تعهد داده است که تمام دارایی‌های سرقتی را به مشتریان بازپرداخت کند، اما این واقعه نیاز به بهبود سیستم امنیتی آن را نشان می‌دهد. به غیر از این نقطه ضعف، مشکل امنیتی دیگری درباره صرافی بیت‌مارت وجود ندارد.

برای ایجاد یک حساب کاربری در صرافی Bitmart، ابتدا باید شماره تلفن یا آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس برای شروع تراکنش، صرافی نیاز دارد که هویت شما را تأیید کند (KYC). در این صرافی، دو سطح تأیید هویت وجود دارد.

  • سطح یک: این سطح برای افرادی مناسب است که می‌خواهند مقدار محدودی از دارایی را منتقل کنند و معاملات محدود و اولیه را انجام دهند. با تأیید هویت در این سطح، این امکان برای شما فراهم می‌شود.
  • سطح دو: این سطح برای افراد پیشرفته‌تر است و نیاز به ارائه مدارک بیشتر و تأیید صحت چهره دارد. با دستیابی به این سطح، شما قادر خواهید بود مبالغ بالاتری را منتقل کنید و از تمامی تراکنش‌ها و امکانات صرافی بهره‌برداری کنید. همچنین، تأیید هویت سازمانی نیز وجود دارد که برای حساب‌های سازمانی نیازمند ارائه اسناد بیشتر و تأیید دقیق‌تر است.

قبل از ثبت نام و واریز وجه در صرافی، مهم است که از وضعیت این صرافی درباره کشور ایران آگاه شوید. هم اکنون، این صرافی در لیست کشورهای قابل دسترسی برای کاربران ایرانی نیست و افراد ایرانی قادر به استفاده از آن نخواهند بود.

با توجه به آمار موجود، خدمات مشتری صرافی بیت‌مارت (BitMart) بیشترین صرافی ها که اکثراً پشتیبانی تلفنی ارائه نمی‌دهند، تفاوت دارد. بیت‌مارت همچنان ارائه خدمات تماس تلفنی در برنامه خدمات و پشتیبانی خود ندارد، اما دارای یک مرکز پشتیبانی اختصاصی است که مشکلات شما را از طریق تیکت پیگیری بهبود می‌بخشد. همچنین، ارائه یک چت آنلاین برای رفع مشکلات شما و ارسال اطلاعیه‌ها از طریق ایمیل نیز در دسترس است.

بعد از وقوع حمله هکی به این صرافی، دیدگاه بسیاری از کاربران که فکر می‌کردند دارایی‌هایشان در این صرافی کاملاً امن هستند، تغییر کرد و بسیاری از کاربران از نحوه برخورد صرافی با مشکلات و پشتیبانی آن ناراضی بودند. متوسط امتیاز برنامه‌های این صرافی در اکثر وب‌سایت‌ها 3.5 از 5 است که به عنوان یک نمره متوسط در نظر گرفته می‌شود.

ویژگی‌های صرافی بیت‌مارت به شرح زیر است:

معاملات فیوچرز و مارجین: صرافی بیت‌مارت، علاوه بر معاملات نقطه‌ای و معمولی، امکان معاملات حاشیه‌ای و فوروارد را فراهم می‌کند. شما می‌توانید از قراردادهای آتی با تا 100 برابر ضریب اهرم استفاده کنید و همچنین برخی از خدمات DeFi مانند وام‌دهی و قرض‌دهی را نیز در این صرافی تجربه کنید.
به‌خاطر داشته باشید که اگر در زمینه معاملات آتی و مارجین به‌خصوص آموزش کافی نداشته باشید، این بازار بسیار خطرناک و پرریسک است. بدون داشتن آموزش کافی، در کسری از ثانیه ممکن است تمام دارایی‌هایتان را از دست بدهید. لذا در صورت تمایل به استفاده از این قابلیت‌ها، حتماً به آموزش مناسب و درک کامل از مخاطرات همراه با آنها توجه کنید.

در این پلتفرم، امکاناتی برای کسب درآمد برای شما در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید در وام‌دهی این صرافی شرکت کنید. برای شرکت در وام، باید توکن خود را قفل کنید. پس از پایان مدت زمان مشخص شده، مبلغ توکن به شما منتقل می‌شود و سود به شما بازگردانده می‌شود. سود سالانه می‌تواند در بازه 5٪ تا 120٪ متغیر باشد.

با صرافی بیت‌مارت، شما می‌توانید درآمد کسب کنید.

طهمانطور که در بالا اشاره کردیم، در این پلتفرم فرصت‌هایی برای کسب درآمد با ریسک کمتر و با استفاده از روش‌های غیر از معامله وجود دارد. بخش درآمد صرافی شعبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که شما می‌توانید از آنها برای کسب درآمد استفاده کنید. یکی از این شاخه‌ها، استیکینگ است که در آن می‌توانید دارایی‌های خود را در مکان‌های مشخصی قفل کنید و با زمان‌های قفل‌گذاری مختلف، درآمد کسب کنید.

در بخش پس‌انداز این صرافی، امکان کسب 50٪ APY وجود دارد. با ورود به این بخش، می‌توانید با استفاده از ارزهای مختلف، درآمد کسب کنید. با این حال، میزان سرمایه نیز بر درآمد تاثیرگذار خواهد بود. سرمایه‌گذاری دوگانه، یک شاخه دیگر است که می‌توانید با معامله جفت ارزها، درآمد کسب کنید. معامله جفت ارز شامل BTC/USDC، ETH/USDC، SOL/USDC و BCH/USDC قابل دسترسی است. در این بخش، می‌توانید در برابر نوسانات شدید ارزهای دیجیتال تا حدودی ایمن و مقاوم باشید.

صرافی بیت‌مارت و بازار NFT

بازار NFT یکی از گزینه‌های جذابی است که در صرافی بیت‌مارت ارائه می‌شود و می‌تواند به مرور زمان تعداد زیادی از کاربران را به خود جذب کند. این بخش برای جمع‌آوری هنرمندان، انجمن‌ها، کالکتورهای NFT و افراد فعال در زمینه NFT ایجاد شده است. بله، برای دسترسی به این بخش باید یک حساب کاربری در صرافی بیت‌مارت داشته باشید. کارهایی که در این بخش پشتیبانی می‌شوند، در بلاکچین اتریوم ثبت می‌شوند و می‌توانید از Etherscan برای تأیید آنها استفاده کنید.

لانچ‌پد بیت‌مارت

در این بخش، توکن‌ها و آیتم‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. همچنین، این بخش به‌عنوان مکانی برای عرضه موارد دیگر و پیشبرد اهداف استفاده می‌شود. در اینجا، شما می‌توانید با انتقال مقدار مشخصی از توکن BMX از استارتاپ یا توسعه‌دهنده، آنها را حمایت کنید و در ازای آن، سود کسب کنید. پیگیری مکرر اخبار و اطلاعات مربوط به صرافی بیت‌مارت ضروری است.

موسسه بیت‌مارت

این بخش به منظور جذب سرمایه‌گذاران نهادی طراحی شده است. این بخش فرصتی را برای تبدیل شدن به یک کارفرما یا بازارساز فراهم می‌کند. همچنین، شما می‌توانید توکن خود را در این بخش لیست کنید و شرایط و مقررات ورود به این موسسه را برآورده کنید. بیت‌مارت طبق گفته خود، این بخش می‌تواند برای موسسات و سرمایه‌گذاران بزرگ بسیار سودآور باشد زیرا فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی را ارائه می‌دهد.

  • پاداش برای دعوت دوستان

در این صرافی، شما می‌توانید دوستان خود را به صرافی دعوت کنید و در ازای هر تراکنش تا 40 درصد از کارمزد تراکنش دریافت کنید. این کار با ارسال لینک دعوت، کد معرفی یا کد QR قابل انجام است.

  • مشارکت با بیت‌مارت

هر کاربر می‌تواند درخواستی برای تبدیل شدن به یک کسب‌وکار یا همکار وابسته به بیت‌مارت داشته باشد. با به اشتراک گذاشتن طرح‌ها و نظرات خود با بیت‌مارت، می‌توانید به عنوان یک بخش از این پروژه عمل کنید و موارد مرتبط را در شبکه‌های مرتبط خود تا 100 درصد به اشتراک بگذارید. همچنین، شما می‌توانید درصدی از کمیسیون در معاملات آینده یا لحظه‌ای را دریافت کنید.

  • پاداش بیت‌مارت

کاربران بیت‌مارت می‌توانند تا 3000 دلار جایزه ببرند. با ثبت نام در صرافی بیت‌مارت و ایجاد حساب، شما می‌توانید تا 500 دلار جایزه دریافت کنید. همچنین، اگر برای اولین بار 100 دلار یا بیشتر صرف کنید و واریز کنید، می‌توانید تا 1000 دلار جایزه ببرید. حتی اگر اولین معامله شما 100 دلار یا بیشتر باشد، شما احتمال بردن جایزه تا 1500 دلار یا بیشتر را دارید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *