0

علائم و 9 راه برای زود جوش خوردن ایمپلنت

علائم و 9 راه برای زود جوش خوردن ایمپلنت
بازدید 418

ایمپلنت دندان یک درمان برای بی دندانی است که در این درمان یک پایه فلزی در درون استخوان قرار داده شده و به استخوان فک جوش می خورد. در این مقاله به راهکارهایی برای زود جوش خوردن ایمپلنت دندان می پردازیم.

افراد ایمپلنت های دندانی را به دلیل ویژگی های متمایز آن از جمله طبیعی بودن، استحکام و دوام دوست دارند. ایمپلنت های دندانی اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند زیرا مردم به دنبال بهبود ظاهر لبخند خود و بازیابی توانایی خود در جویدن غذا هستند. با توجه به اینکه کاشت ایمپلنت به روش جراحی انجام می شود، طول جوش خوردن و بازیابی آن بسیار مهم است. از آنجایی که ایمپلنت دندان و استخوان فک با هم ترکیب شده اند، احتمال عفونت، شل شدن ایمپلنت یا رد ایمپلنت بسیار کم است.

اگر می خواهید از قیمت روز ایمپلنت 1402 مطلع شوید، می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

استئواینتگراسیون چیست ؟

استئواینتگراسیون اصطلاحی است که در بحث درمان جوش خوردن ایمپلنت دندان استفاده می شود، اما برای اکثر بیماران، واژه ای ناآشنا است. استئواینتگراسیون اصطلاح پزشکی است که برای توصیف فرآیند جوش خوردن که در حین بهبودی بیمار از درمان ایمپلنت دندان انجام می‌شود، استفاده می‌شود. هنگامی که استئواینتگراسیون اتفاق می افتد، ایمپلنت دندان اساسا به بخشی از لثه و استخوان فک تبدیل می شود. بافت‌های فک در اطراف ایمپلنت رشد می‌کنند و استحکام و ثبات بیشتری به آن می‌دهند.

 

علائم و 9 راه برای زود جوش خوردن ایمپلنت

پیچ ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده است. جالب است بدانید که بخشی از استخوان انسان را می توان در داخل بدن با تیتانیوم جایگزین کرد. تیتانیوم یک نوع فلز است سازگاری زیادی با بدن انسان دارد به همین دلیل برای اتصال ایمپلنت به استخوان آلوئول، از این فلز برای ایجاد پایه ایمپلنت استفاده می شود.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت دندان چیست ؟

رابط های پریودنتال در ریشه دندان به دندان‌های طبیعی انسان اجازه می‌دهند به استخوان متصل شده و توده ایجاد کنند. در نتیجه دندان های شما محکم در جای خود باقی می مانند. به همین منظور شباهت نزدیک به ساختار کلی دندان های انسان و حفظ ثبات آن، ایمپلنت نیز با همان ساختار ساخته می شود. در نتیجه، پایه ایمپلنت بسیار شبیه به ریشه دندان عمل می. به طور طبیعی، ایمپلنت باید در اسرع وقت نصب شود زیرا بیماری لثه مانع از قرار دادن پیچ می شود.

در واقع، پایه ایمپلنت با استخوان فک و لثه‌ها ترکیب می‌شود تا به بخشی طبیعی از بدن شما تبدیل شود. پس از آن، بافت‌های فک اطراف ایمپلنت برای حمایت از آن درست مانند یک ریشه استخوان یا دندان واقعی رشد می‌کنند. جوش خوردن به زمان زیادی نیاز دارد. فرآیند استخوان سازی و پیوند کامل ایمپلنت به استخوان لثه در طول 3 تا 5 ماه انجام می شود. بدن فرد تعیین می کند که با چه سرعتی بهبود یابد.

نکات مهم در مورد موفقیت در جوش خوردن ایمپلنت دندان

استئواینتگراسیون (جوش خوردن) یک فرآیند طبیعی است که تا زمانی که بیمار از سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار باشد، باید به خودی خود رخ دهد. با این حال، شرایط و عاداتی وجود دارد که می‌تواند در فرآیند ادغام استخوانی اختلال ایجاد کند، بنابراین رعایت تمام دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از جراحی مهم است. نکات زیر می تواند به بیماران کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که جوش خوردن انجام می شود و درمان ایمپلنت دندان در نهایت موفقیت آمیز است:

  1. برای جلوگیری از عوارض مربوط به کاشت ایمپلنت، انتخاب جراح ایمپلنت دندان با تجربه و آگاه بسیار حائز اهمیت است.
  2. از تمام آنتی بیوتیک های تجویز شده طبق دستور استفاده کنید
  3. استفاده از دهانشویه های ضد باکتریایی را برای کاهش بیشتر باکتری های موجود در دهان جدی بگیرید
  4. حداقل دو هفته قبل از درمان ایمپلنت دندان و در طول دوره بهبودی از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.
  5. برای جلوگیری از پوسیدگی و عفونت، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را به طور منظم ادامه دهید.
  6. برنامه ای از معاینات و تمیز کردن دندان ها را هر دو سال یک بار حفظ کنید
  7. هر گونه عوارض جانبی غیرعادی را در اسرع وقت به دندانپزشک خود گزارش دهید.
  8. موز و هلو انتخاب های ایده آلی برای روزهای بعد از کاشت هستند. پس از جراحی ایمپلنت، مصرف میوه های سفت تر مانند سیب توصیه نمی شود. در عوض، آب آنها را بنوشید.
  9. منیزیم، فسفر و ویتامین D نیز برای رشد و تراکم استخوان ها ضروری هستند. یکی از مهم ترین عناصر مورد نیاز برای رشد استخوان و جوش خوردن پروتئین است. پروتئین برای جذب کلسیم ضروری است. یکی از انواع اسیدهای آمینه که برای کمک به جذب بسیار مهم است، لیزین است. به همین دلیل باید مطمئن شوید که حداقل یکی از وعده های غذایی شما حاوی اسیدهای آمینه حیاتی باشد. از جمله غذاهای سرشار از لیزین می توان به پنیر سویا، بوقلمون، ماهی تن، گوشت گاو و پنیر پارمزان اشاره کرد.

 

علائم و 9 راه برای زود جوش خوردن ایمپلنت

فرآیند استئواینتگراسیون یا جوش خوردن ایمپلنت دندان مدتی طول می کشد تا به پایان برسد. در بیشتر موارد، 3 تا 6 ماه طول می کشد تا ایمپلنت های دندانی به طور کامل با استخوان فک استخوانی شوند. در این مدت یک پیوند محکم بین ایمپلنت و استخوان اطراف ایجاد می شود. پایداری و ایمنی ایمپلنت تا حد زیادی به این رابطه بستگی دارد. بسته به محل ایمپلنت و سلامت بیمار، جوش خوردن ایمپلنت دندان ممکن است مدتی طول بکشد. به طور کلی جوش خوردن ایمپلنت در فک پایین ۲ تا ۳ ماه و در فک بالا ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.

جوش نخوردن ایمپلنت دندان چه علائمی دارد؟

پس از کاشت ایمپلنت، اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، باید فوراً به جراح ایمپلنت خود مراجعه کنید زیرا ممکن است نشان دهند جوش نخوردن ایمپلنت دندان باشد:

  • لیز خوردن و شل شدن ایمپلنت دندان
  • فرورفتگی لثه در محل عفونت ایمپلنت
  • افرایش درد
  • خونریزی، تورم و التهاب
  • داشتن مشکل در جویدن

کلام آخر

یکی از فرآیندهای کلیدی و حیاتی در فرآیند ایمپلنت دندان، جوش خوردن ایمپلنت دندانی است. به گونه ای که به طور قابل توجهی بر دوام و کیفیت ایمپلنت تاثیر می گذارد. البته می توانید با مراجعه به ایمپلنتولوژیست ماهر و رعایت دستورات آنها، روند جوش خوردن ایمپلنت را تسریع کنید. مشکلی نخواهید داشت زیرا ایمپلنت در مدت زمان کوتاهی تقویت شده و استحکام مناسبی در استخوان فک دارد.

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *