0

لزوم خرید کیف پول سخت افزاری

لزوم خرید کیف پول سخت افزاری
بازدید 233

دارایی‌های دیجیتال هر روز با ارزش‌تر از قبل می‌شوند و به همین نسبت نیاز به محافظت از آنها هم بیشتر می‌شود. برخلاف سرمایه‌های سنتی، دارایی‌های دیجیتال را نمی‌توان زیر تشک یا در صندوق امانات مخفی کرد. این دارایی‌ها را باید به شکل دیجیتال ذخیره کنید و این کار آنها را نسبت به حملات سایبری آسیب‌پذیر می‌کند. بسیاری از کاربران از ولت های نرم افزاری برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده می‌کنند اما آنها امن‌ترین گزینه موجود نیستند. امن‌ترین گزینه‌ای که در اختیار داریم کیف پول سخت افزاری است.

کیف پول های سخت افزاری را می‌توان کامپیوترهای بسیار خلاصه‌شده‌ای دانست که تنها برای انجام چند قابلیت ساده طراحی شده‌اند. شما برای خرید ارز دیجیتال، نگهداری ارز دیجیتال یا ارسال آنها به ولت سخت افزاری نیازی ندارید اما کیف پول سخت افزاری می‌تواند امنیت رمزارزهای شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

لزوم خرید کیف پول سخت افزاری

ولت های سخت افزاری یا والت های «سرد» عموماً دستگاه‌های کوچکی شبیه یک فلش USB هستند. آنها معمولا چند دکمه بیشتر ندارند و گاهی یک صفحه نمایشگر دارند. این کیف پول‌ها دو کاربرد دارند: از کلید خصوصی شما محافظت می‌کنند و اجازه می‌دهند تراکنش‌هایی را روی بلاک چین امضا و تایید کنید. دقت داشته باشید که ارزهای دیجیتال هیچ وقت روی خود کیف پول سخت افزاری قرار ندارند، آنها همیشه روی بلاک چین زندگی می‌کنند. والت سخت افزاری تنها کلید خصوصی شما را نگهداری می‌کند. این کلید خصوصی قفل آدرس شما روی بلاک چین را که دارایی‌هایتان روی آن قرار دارد، باز می‌کند. از آنجایی که از همه جا می‌توان به بلاک چین دسترسی داشت تنها چیزی که نیاز دارید یک والت است تا از طریق آن با توکن‌های خود تعامل کنید.

در مورد کیف پول نرم افزاری یا والت «گرم» باید به یک نرم افزار روی کامپیوتر برای نگهداری کلید خصوصی و ارزهای دیجیتال خود اعتماد کنید اما کیف پول سخت افزاری کلید خصوصی شما را روی یک دستگاه فیزیکی که به اینترنت متصل نیست، نگه می‌دارد. وقتی قصد دارید ارز دیجیتالی را ارسال یا مبادله کنید این تراکنش باید با استفاده از کلید خصوصی شما امضا شود. در مورد یک کیف پول سخت افزاری، تراکنش‌ها داخل دستگاه امضا می‌شوند. برای انجام تراکنش (یا مشاهده موجودی والت) باید کیف پول سخت افزاری خود را به کامپیوتر (یا گوشی هوشمند) خود وصل کنید. کامپیوتر با کیف پول سخت افزاری ارتباط برقرار می‌کند و تراکنش‌ها را به آن ارسال می‌کند تا تایید شده و برگردانده شوند. نتیجه اینکه، کلید خصوصی شما هیچ وقت روی کامپیوتر قرار ندارد و نسبت به انواع ویروس‌ها مصون است.

اگر والت سخت افزاری شما گم شود، دارایی‌ها را می‌توان با عبارت بازیابی (Seed Phrase) برگرداند. سید فریز لیستی از کلمات تصادفی است که می‌توانند کلید خصوصی شما را بازتولید کنند. شما می‌توانید از این عبارت بازیابی برای انتقال کلید خصوصی خود به یک کیف پول سخت افزاری دیگر استفاده کنید.

چرا باید از کیف پول سخت افزاری استفاده کنیم

اگر بخواهید طبق بهترین توصیه‌ها و رویه‌های امنیتی بلاک چین عمل کنید هیچ وقت نباید مقادیر زیادی ارز دیجیتال را در یک والت آنلاین نگهداری کنید. اما تنها این نیست؛ اگر یک هولدر هستید و قصد دارید فعلا به دارایی‌های دیجیتال خود دست نزنید،‌ باز هم بد نیست به کیف پول های سخت افزاری فکر کنید. ما در اینجا اصلی‌ترین دلایل استفاده از کیف پول سخت افزاری را مرور می‌کنیم.

  1. شما کلید خصوصی خود را فقط در والت سخت افزاری که یک دستگاه امن و رمزنگاری شده است وارد می‌کنید. کلیدها هیچ وقت در معرض اینترنت قرار نگرفته‌اند بنابراین نمی‌توان آنها را دزدید. پسورد یا پین دستگاه شما هم هیچ وقت روی یک کامپیوتر یا دستگاه موبایل وارد نمی‌شود در نتیجه ریسک کپی شدن یا دزدیده شدن توسط هکرها را ندارد. نتیجه اینکه اگر سارقی کیف پول سخت افزاری شما را بدزدد تقریبا غیر ممکن است که کلید خصوصی شما را از آن استخراج کند.

  2. ویروس‌ها،‌ بدافزارها و حتی باج‌افزارها می‌توانند ولت های آنلاین را تهدید کنند اما نمی‌توانند امنیت یک کیف پول سخت افزاری را به خطر بیندازند.

  3. برای انجام هر تراکنشی به در اختیار داشتن والت سخت افزاری خود نیاز دارید. هیچ کس حتی خود شما نیز نمی‌تواند بدون دسترسی به والت سرد شما تراکنشی را انجام دهد.

  4. خیال آسوده مهم‌ترین مزیت کیف پول سخت افزاری است. این مزیت مخصوصا برای کاربرانی که مقدار زیادی ارز دیجیتال دارند،‌ حیاتی است. شما حداقل می‌دانید که کیف پول سخت افزاری شما هیچ راهی برای متصل شدن به اینترنت ندارد در نتیجه تقریبا غیر ممکن است که هکری به محتوای آن دسترسی پیدا کنند.

  5. کیف پول های سخت افزاری غیر حضانتی هستند،‌ به این معنا که شما تنها کسی هستید که کنترل والت را در اختیار دارید. هیچ نهادی از جمله شرکت سازنده به کلید خصوصی و دارایی‌های شما دسترسی ندارد.

  6. سازگاری. کیف پول های سخت افزاری می‌توانند از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی کنند. همچنین، بیشتر آنها می‌توانند به رابط کاربری دیگر والت‌ها مثل متامسک متصل شوند و از این طریق با اپلیکیشن‌های مختلف روی بلاکچین ارتباط برقرار کنند.

با این حال،‌ باید اشاره کرد که کیف پول های سخت افزاری برای همه کاربران مناسب نیستند. استفاده از آنها به طور کلی آسان است اما در مقایسه با والت های نرم افزاری دردسر بیشتری دارند زیرا برای انجام هر تراکنش باید دستگاه خود را به یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند متصل کنید. اگر تراکنش‌های زیادی انجام می‌دهید این کار می‌تواند پرزحمت باشد. همچنین برخلاف والت‌های گرم،‌ کیف پول های سخت افزاری رایگان نیستند و می‌توانند نسبتا گران باشند.

سخن پایانی

کیف پول های سخت افزاری طوری طراحی شده‌اند که بسیار امن باشند. آنها چند لایه محافظت در مقابل هک و بدافزارها دارند. همچنین در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن به راحتی می‌توان از آنها بکاپ گرفت.

به طور کلی، کیف پول های سخت افزاری توسط کاربرانی که توجه بیشتری به امنیت دارند یا کاربرانی که سرمایه ارز دیجیتال زیادی دارند،‌ استفاده می‌شوند. ترجیح داده شدن توسط کاربرانی که سرمایه زیادی دارند،‌ شاهد خوبی از امنیت بالاتر کیف پول های سخت افزاری است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *