0

معاملات طلا سود بیشتری دارد یا معاملات ارز؟ در کدام یک سرمایه گذاری کنیم؟

معاملات طلا سود بیشتری دارد یا معاملات ارز؟ در کدام یک سرمایه گذاری کنیم؟
بازدید 442

معاملات فارکس که به آن معاملات ارز نیز می گویند، خرید و فروش ارز با هدف کسب سود است. این یک بازار با نقدینگی بالا است که 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته کار می کند. یکی از تصمیمات کلیدی که معامله گران باید بگیرند این است که آیا روی ارزهای تجاری تمرکز کنند یا سرمایه گذاری در دارایی های دیگر مانند طلا داشته باشند. در این مقاله به بررسی سودآوری معاملات طلا در مقایسه با معاملات ارز در بازار فارکس می پردازیم.

طلا که اغلب از آن به عنوان دارایی “پناهگاه امن” یاد می شود، قرن ها به دلیل کمیاب بودن و ارزش ذاتی آن ارزشمند بوده است. به عنوان یک ذخیره ارزش و پوششی در برابر تورم و عدم اطمینان اقتصادی در نظر گرفته می شود. معاملات طلا در بازار فارکس محبوبیت بسیار زیادی دارد. در این بازار طلا در برابر ارزهای اصلی مانند دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس و ین ژاپن معامله می شود.

از سوی دیگر معاملات ارزی شامل خرید و فروش ارزهای مختلف به صورت جفتی است. بازار فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است که میانگین حجم معاملات روزانه آن بیش از 7 تریلیون دلار است. این فرصت را به معامله گران می دهد تا از نوسانات نرخ ارز سود ببرند.

برای معاملات طلا و ارز یک کارگزاری خوب انتخاب کنید

حتما یک بروکر یا کارگزاری بین المللی که پشتیبانی و وبسایت فارسی برای کاربران ایرانی دارد را انتخاب کنید. بروکر اینوسلو چنین ویژگی هایی دارد و روش های واریز و برداشت ویژه ای برای تمام کاربران در نظر گرفته است. شما ضمن اینکه میتوانید حساب آزمایشی رایگان در اینوسلو افتتاح کنید، تنها با 100 دلار سرمایه گذاری میتوانید ماهیانه سود قابل قبولی کسب نمایید. البته به شرط اینکه کمی در فارکس دانش خود را بالا ببرید!

کارگزاری اینوسلو فقط به معاملات ارزهای خارجی فارکس محدود نمی شود و خدمات متنوع دیگری هم دارد. شما می توانید به منظور ورود به معاملات جهانی طلا، با ثبت نام رایگان در بروکر اینوسلو، ضمن دریافت پاداش 50 درصدی این کارگزاری، معاملات خود را به بهترین نحو انجام دهید. همچنین اگر قصد دارید با شرایط بازار بصورت رایگان آشنا شوید، می توانید حساب آزمایشی باز کنید و بدون سرمایه گذاری و استفاده از پول واقعی در بازار معامله کنید.

معاملات طلا در مقابل ارز: کدام یک در فارکس سودآورتر است؟

برای تعیین اینکه کدام یک سودآورتر است، باید چندین عامل را در نظر بگیریم.

نوسان

نوسان به درجه نوسان قیمت در یک بازار اشاره دارد. نوسانات بیشتر به معنای پتانسیل سود بیشتر، اما همچنین ریسک بالاتر است. وقتی صحبت از معاملات طلا می شود، نوسانات در مقایسه با جفت ارزها به طور کلی کمتر است. قیمت طلا معمولاً تحت تأثیر عوامل بلندمدت مانند شرایط اقتصادی جهانی و رویدادهای ژئوپلیتیکی با سرعت کمتری حرکت می کند. از سوی دیگر، جفت ارزها به دلیل عوامل مختلفی مانند انتشار داده های اقتصادی، تصمیمات بانک مرکزی و رویدادهای سیاسی می توانند تغییرات قیمتی سریعی را تجربه کنند. نوسانات بیشتر در معاملات ارز می تواند فرصت های معاملاتی بیشتر و سود بالقوه بالاتری را فراهم کند.

نقدینگی

نقدینگی به سهولت خرید یا فروش دارایی بدون ایجاد تغییرات قابل توجه قیمت اشاره دارد. در بازار فارکس، ارزها با حجم معاملات زیاد و اسپردهای محدود، نقدشوندگی بالایی دارند. این بدان معناست که معامله‌گران می‌توانند بدون نگرانی در مورد لغزش یا تغییرات قابل توجه قیمت، به سرعت وارد و خارج شوند. طلا، اگرچه نقدینگی نیز دارد، اما به اندازه جفت ارزهای اصلی از نقدینگی برخوردار نیست. این می‌تواند منجر به اسپرد گسترده‌تر و هزینه‌های تراکنش بالاتر شود که می‌تواند منجر به سود بالقوه شود.

عوامل فاندامنتال

عوامل بنیادی نقش مهمی در معاملات طلا و ارز دارند. برای طلا، عواملی مانند رشد اقتصادی، تورم و تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌توانند بر قیمت آن تأثیر بگذارند. از سوی دیگر جفت ارزها به شدت تحت تاثیر شاخص های اقتصادی، نرخ بهره، سیاست های بانک مرکزی و تحولات سیاسی قرار دارند. معامله گران باید از اخبار و داده های مربوطه به روز باشند تا تصمیمات معاملاتی آگاهانه بگیرند. در حالی که هم طلا و هم ارزها تحت تأثیر عوامل اساسی هستند، بازار ارز تمایل دارد به رویدادهای خبری سریع‌تر واکنش نشان دهد و فرصت‌های سود فوری بیشتری را فراهم کند.

عوامل تکنیکال

تجزیه و تحلیل تکنیکال روشی محبوب است که توسط معامله گران فارکس برای پیش بینی تغییرات قیمت در آینده بر اساس داده های تاریخی استفاده می شود. این شامل مطالعه الگوهای نمودار، شاخص ها و روندها برای شناسایی نقاط ورود و خروج بالقوه است. هم معاملات طلا و هم ارز می توانند از تحلیل تکنیکال سود ببرند، اما تفاوت هایی در نحوه رفتار این دارایی ها وجود دارد. قیمت طلا تمایل به پیروی از روندهای بلندمدت دارد و آن را برای معامله گرانی که معاملات نوسانی یا استراتژی های معاملاتی موقعیت را ترجیح می دهند مناسب می کند. از سوی دیگر، جفت ارزها می توانند روندهای کوتاه مدت و نوسانات روزانه بیشتری را نشان دهند و آنها را برای معامله گران روزانه و اسکالپرها مناسب کند.

مدیریت ریسک

سودآوری در معاملات فارکس ارتباط تنگاتنگی با مدیریت ریسک موثر دارد. معامله گران باید درک روشنی از تحمل ریسک خود داشته باشند و استراتژی های مدیریت ریسک مناسبی مانند تنظیم دستورات توقف ضرر و استفاده از اندازه موقعیت مناسب را اجرا کنند. معاملات طلا و ارز هر دو دارای ریسک هستند، اما سطح ریسک می تواند متفاوت باشد. طلا به عنوان یک دارایی فیزیکی به طور کلی در مقایسه با ارزها دارای ریسک کمتری است که می تواند تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی و سیاسی قرار گیرد. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که قیمت طلا همچنان می تواند نوسانات قابل توجهی را تجربه کند، به خصوص در زمان عدم اطمینان بازار.

در نتیجه، سودآوری معاملات طلا در مقابل معاملات ارز در بازار فارکس به عوامل مختلفی مانند نوسانات، نقدینگی، عوامل بنیادی، تحلیل تکنیکال و مدیریت ریسک بستگی دارد. در حالی که معاملات طلا ممکن است ثبات و روندهای بلندمدت بیشتری را ارائه دهد، معاملات ارز فرصت های معاملاتی مکرر و نوسان بیشتری را فراهم می کند. در نهایت، انتخاب بین معاملات طلا و ارز به ترجیحات فردی معامله گر، سبک معاملاتی و ریسک اشتها بستگی دارد. توصیه می شود درک کاملی از هر دو بازار به دست آورید و یک استراتژی معاملاتی ایجاد کنید که با اهداف و تحمل ریسک شما همسو باشد.

اینوسلو را بیشتر بشناسید

Inveslo Trading Ltd با شماره شناسایی بازرگانی 210540039066 در کشور قزاقزستان ثبت شده است. همچنین به عنوان ارائه‌ دهنده خدمات مالی، در وزارت اقتصاد این کشور به ثبت رسیده است. این شرکت با اعتبارنامه صادر شده توسط «آژانس تنظیم و توسعه بازار مالی جمهوری قزاقستان»، در تاریخ 13-07-2021، مجوز ارائه خدمات پردازش پرداخت، کیف پول الکترونیکی، خدمات فارکس و خدمات رمزارز را به مشتریان داخل و خارج کشور قزاقستان کسب کرده است.

 

معاملات طلا سود بیشتری دارد یا معاملات ارز؟ در کدام یک سرمایه گذاری کنیم؟

تیم حرفه‌ای Inveslo بالغ بر ۲۲ سال است که در راه فتح قله‌های جدید و رسیدن به اهداف مالی، یاری‌رسان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بوده است. آنها با گشودن دروازه‌ای به سوی دنیای مالی، راه را برای معامله‌گران روشن کرده اند.

Inveslo محیط معاملاتی فوق‌العاده‌ای را برای معامله‌گران استثنایی فراهم می‌کند. غرق در دنیای مالی شوید و معامله کنید – فارکس، CFDهای سهام، فلزات اسپات، CFDهای شاخص، حامل‌های انرژی اسپات و رمزارزها.

نحوه ثبت نام در کارگزاری inveslo

همانطور که در ابتدا هم گفتیم، این کارگزاری بین المللی دارای تیم پشتیبانی فارسی است و همانطور که میبینید، وبسایت فارسی این شرکت در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفته است. زمانیکه وارد لینک ثبت نام شدید، با وارد کردن نام و نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس ایمیل و انتخاب یک پسوورد ثبت نام شما انجام میشود.

 

معاملات طلا سود بیشتری دارد یا معاملات ارز؟ در کدام یک سرمایه گذاری کنیم؟

معامله موفق در بازارهای مالی را آغاز کنید و گام در راه شکوفایی مالی خود و کسب درآمد دلاری بگذارید. امنیت بالای سرمایه های شما، سرعت بالای اجرای دستورات معاملاتی ، پایین ترین کمیسیون ها و اسپردهای بسیار کم، فرصت‌های فوق‌العاده در محبوب‌ترین بازارهای جهانی و همچنین تامین طیف گسترده ابزارهای معاملاتی توسط این کارگزاری از جمله مهمترین نکات مثبتی هستند که میتوان به آنها اشاره کرد.

توجه! در حال حاضر اگر بخواهید از طریق دامنه inveslo.com/fa وارد سایت شوید باید از vpn استفاده کنید. اما اگر دسترسی به vpn ندارید، می توانید از دامنه invesloir.com/fa اقدام به ثبت نام کنید. ثبت نام اولیه کاملا رایگان است و حتی پس از ثبت نام می توانید از حساب آزمایشی و بدون واریز سرمایه استفاده نمایید و بازار فارکس را تجربه کنید.

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:, , , ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *