0

معرفی ابزار هوش مصنوعی + کاربرد آن

معرفی ابزار هوش مصنوعی + کاربرد آن
بازدید 416

چکیده : ابزارهای هوش مصنوعی تاثیر بسیار شگرفی روی زندگی انسان دارد، مهم ترین ابزار هوش مصنوعی گرامرلی (Grammarly)، ابزار ChatGPT، معرفی سایت های هوش مصنوعی و کاربرد آن‌ها

 

هوش مصنوعی یکی از زمینه های فناوری است که با سرعت زیادی در حال رشد هست و می تواند روی شیوه عملکرد کسب و کارها و حوزه های مختلف تاثیر بگذارد و آن را متحول کند. با استفاده از این فناوری فرآیندهای انسانی توسط کامپیوترها، نرم افزارها و ربات ها شبیه سازی می شود. هوش مصنوعی باعث ساخت ابزارهای فراوانی با امکانات بسیار خوب شده است که در این مقاله سعی شده مهم ترین ابزار هوش مصنوعی معرفی و کاربردهای آن‌ها در حوزه های مختلف بیان شود.

ابزار هوش مصنوعی چیست؟

ابزارهای هوش مصنوعی برنامه های نرم افزاری و سایت هایی هستند که طراحی آن‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی است و توانسته اند مدیریت کارها و دیگر فرآیندها را آسان کنند. هدف نهایی از تولید و استفاده از انواع ابزار هوش مصنوعی بهبود بهره وری، صرفه جویی در هزینه ها و زمان بدون از دست رفتن کیفیت است. این ابزارها می تواند شامل دستیارهای مجازی یا ربات ‌های گفتگو، برنامه‌ های اتوماسیون گردش کار، تولیدکننده‌های تصویر و ویدیو و دستیارهای نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی باشد. با اطمینان می توان گفت برای انجام شدن بهتر هر وظیفه ای، یک برنامه هوش مصنوعی تولید شده است.

معرفی سایت های هوش مصنوعی پرکاربرد

ابزارهای هوش مصنوعی بسیاری ساخته شده که دارای کاربردهای متنوعی در زندگی بشر دارند و توانسته اند نحوه انجام کارها را راحت نمایند. این ابزارها در قالب برنامه های نرم افزاری و سایت های مختلف وجود دارند؛ در ادامه به معرفی سایت های هوش مصنوعی پر کاربرد و بهترین ابزارهای هوش مصنوعی می پردازیم.

1.ابزار هوش مصنوعی گرامرلی  (Grammarly)

با استفاده از برنامه یا ابزار هوش مصنوعی Grammarly یک الگوریتم هوش مصنوعی در دسترس افراد قرار می گیرد تا بتوانند با توجه به اهداف خود آن را تغییر دهند. این ابزار ویرایشگر می تواند با تشخیص لحن نویسنده مواردی مثل خطاهای املایی، دستوری و نشانه‌گذاری را بررسی نماید. نسخه رایگان و پولی برنامه گرامرلی در دسترس است و نسخه وب این برنامه نیز ارائه می شود؛ از مهم ترین امکانات این ابزار می توان به بررسی املا و دستور زبان، پیشنهادهایی برای وضوح، فرهنگ لغت داخلی، راهنمای تنظیم خلق و خو و سبک سفارشی برای تیم ها اشاره کرد.

2.ابزار هوش مصنوعی  ChatGPT

طراحی ابزار هوش مصنوعی ChatGPT AI  بر مبنای سازگاری با پردازش زبان طبیعی برای پاسخ دهی به درخواست ‌های کتبی انسانی انجام شده است. این ابزار می تواند مثل یک انسان صحبت کند و قابلیت استفاده از آن برای نوشتن محتوا، توضیح کد و نوشتن شعر به عنوان یک موتور جستجو وجود دارد. اصلی ترین امکانات این ابزار هوش مصنوعی شامل ایجاد متنی شبیه زبان انسان، محتوای شخصی شده، ترجمه متن و خلاصه‌سازی است.

3.چت مسترز اِی‌آی  (Chat Masters AI)

با به کارگیری برنامه Chat Masters AI  امکان ساخت یک ربات هوش مصنوعی سفارشی سازی شده وجود داشته که قابلیت پاسخ دهی به سوالات کاربران را دارد. این پلتفرم یا ابزار هوش مصنوعی دارای ویژگی ‌های چون پشتیبانی از چند زبان، تجربه کاربری پیشرفته و خدمات مشتری خودکار است.

 

معرفی ابزار هوش مصنوعی + کاربرد آن

4. یوتیوب دایجست  (YoutubeDigest)

برنامه  YoutubeDigest با استفاده از پلتفرم ChatGPT AI می تواند ویدئوهای سایت یوتیوب را خلاصه کند؛ همچنین امکان دریافت خلاصه در فرمت های مختلف PDF، DOCX  یا متن معمولی وجود دارد.

5. ابزار هوش مصنوعی ارنی بات  (ERNIE Bot)

ربات ERNIE  ساخت شرکت Baidu بوده و به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی همه کاره قابلیت تولید متن، تصویر، صدا، گفتار و ویدئو دارد. ارنی بات دارای ویژگی هایی همچون قابلیت انجام تسک ‌های پردازش زبان طبیعی و پشتیبانی از چندین زبان از جمله چینی و انگلیسی است.

6.سایت استاک آی‌ام‌جی  (StockIMG)

برای دسترسی رایگان به عکس ها و طرح های استوک بهترین ابزار هوش مصنوعی استفاده از سایت StockIMG  است؛ در این برنامه امکان ساخت راحت لوگو، تصویر استوک و طرح‌ های دلخواه وجود دارد.

در مقاله معرفی سایت های هوش مصنوعی می توانید با تعداد بیشتری از این ابزارها آشنا شوید.

کاربرد انواع ابزار هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف

علم هوش مصنوعی قابل استفاده در کسب و کارهای مختلفی است و در هر زمینه‌ای می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. در ادامه به چند کاربرد هم ابزار هوش مصنوعی اشاره می کنیم.

1.کاربرد هوش مصنوعی در حوزه سلامت

مهم ترین نکته در کاربرد ابزار هوش مصنوعی در حوزه سلامت، بهبود نتایج حاصل از درمان بیماران و کاهش هزینه های درمان است. استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با هدف تسریع در روند تشخیص و درمان بهتر صورت می گیرد. سیستم IBM Watson از معروف‌ترین فناوری های هوش مصنوعی در حوزه سلامت است که قادر به درک زبان طبیعی بوده و می تواند به سوالات پرسیده شده پاسخ دهد.

2.استفاده هوش مصنوعی در انواع کسب و کار

فرآیندهای اتوماسیون رباتیک بهترین روش برای کارها و فرآیندهای تکراری است که توسط انسان در کسب و کارها باید انجام شود. با ادغام analytics  و  CRM به عنوان الگوریتم های یادگیری ماشین می توان اطلاعات لازم را به دست آورد و به مشتریان بهتر خدمت رسانی کرد. همچنین از ابزار هوش مصنوعی چت بات ها برای ارائه خدمات فوری به مشتریان در سایت ها می توان استفاده کرد.

3.کاربرد ابزار هوش مصنوعی در آموزش و پرورش

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در آموزش و پرورش امکان نمره دهی و درجه بندی دانش آموزان به صورت خودکار وجود دارد که باعث صرفه جویی در زمان معلمان می شود. یک ابزار هوش مصنوعی می تواند با ارزیابی دانش آموزان با نیازهای آنها سازگار شود و متناسب با سرعت یادگیری هر دانش آموز با آن‌ها کار کند. از طریق به کارگیری سیستم های مربی هوش مصنوعی امکان ارائه پشتیبانی بیشتر به دانش آموز وجود دارد و می تواند این اطمینان را بدهد که فرآیند آموزش دانش آموزان در مسیر صحیحی است. همچنین با هوش مصنوعی تغییر نحوه یادگیری و مکان یادگیری دانش آموز امکان پذیر است.

 

معرفی ابزار هوش مصنوعی + کاربرد آن

4. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه اقتصاد

از ابزار هوش مصنوعی می توان در برنامه های مالی شخصی استفاده کرد؛ برای مثال در Mint  یا  Turbo Tax هوش مصنوعی مالی فرد را جمع آوری می کند و به شخص مشاوره مالی می دهد. در حال حاضر نرم افزارهای طراحی شده براساس هوش مصنوعی در وال استریت قابلیت انجام بخش عظیمی از معاملات را بر عهده دارند؛ برای مثال در معامله خرید خانه می توان از برنامه IBM Watson استفاده کرد.

از دیگر کاربردهای ابزارهای هوش مصنوعی می توان به حوزه قانون و قضا، فعالیت های امنیتی و تفسیر داده ها اشاره کرد. در هر یک از این موارد می توان با به کارگیری هوش مصنوعی کارها را به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن انجام داد.

جمع بندی

فناوری AI  یا هوش مصنوعی پتانسیل های زیادی دارد؛ ولی اجرای پروژه های توسعه نرم افزار هوش مصنوعی در برخی مواقع می تواند کار سختی باشد. البته با توجه به کاربردهای فراوان ابزار هوش مصنوعی در زمینه های مختلف زندگی می توان استفاده از این سیستم را بسیار مفید و مقرون به صرفه دانست. در این مقاله برخی از مهم ترین سایت هوش مصنوعی را به همراه کاربردهای آن ها در زمینه های مختلف معرفی کردیم.

 

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *