0

معرفی کامل بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties)

بازی
بازدید 48

بازی CryptoKitties یکی از انواع بازی‌های بلاکچینی است که به کاربران امکان می‌دهد گربه‌های بامزه و کارتونی را جمع آوری کنند و در یک پلتفرم مخصوص آن‌ها را خرید و فروش کنند. این بازی با استقبال فراوانی از جامعه کاربران مواجه شد به حدی که در زمان عرضه، شبکه اتریوم با سرعت کاهش عملکرد دست به گریبان شد. محبوبیت بازی به حدی رسید که بیش از یک میلیون دلار تبادل مالی را به همراه داشت. برای بیشتر آشنایی با این بازی، مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

معرفی بازی CryptoKitties:

همانطور که ذکر شد، بازی CryptoKitties یا کریپتوکیتی ها یک بازی مجازی است که بر روی بلاکچین اجرا می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا گربه‌های مجازی را در محیط بازی نگهداری و پرورش دهند. این بازی توسط شرکتی به نام Axiom Zen در حوزه بلاکچین طراحی شده است و به عنوان یک DAPP (اپلیکیشن قراردادهای هوشمند توزیع شده) به منظور سرگرمی ایجاد شده است.

با شخصیت‌های بامزه و دلپذیری که دارد، این بازی بسیار جذاب است، اما هدف آن اثبات تأثیرات و کاربردهای بالقوه بلاکچین در افزایش سطح امنیت و تسهیل معاملات دارایی‌های دیجیتال است. تمرکز اصلی بازی بر روی عملیات پرداخت است و به همین دلیل، توسعه‌دهندگان باور دارند که با گسترش دیدگاه خود، به درک بهتری از قابلیت‌هایی که بلاکچین در اختیار قرار می‌دهد، خواهند رسید.

ماهیت بازی CryptoKitties چیست؟

بیشتر پروژه‌های برپایه بلاکچین از یک ارز دیجیتال به عنوان توکن معاملاتی استفاده می‌کنند. این رمزارزها ارزش کاربردی دارند و می‌توانند به عنوان سهمی از یک شرکت معامله شوند. عرضه توکن‌ها به یکی از راه‌های موفق برای تأمین بودجه استارتاپ‌ها تبدیل شده است و بسیاری از این پروژه‌ها میلیون‌ها دلار جمع آوری کرده‌اند.

اما نمی‌توان کریپتوکیتی‌ها را به عنوان ارزهای دیجیتال تلقی کرد؛ زیرا آن‌ها دارایی‌هایی بر پایه بلاکچین هستند و با توکن‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارند. هر کریپتوکیتی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که با هیچ کریپتوکیتی دیگری مشابه نیست. این اصل از اصول مهم در مورد ارزهای دیجیتال است که می‌گوید هر دلار، بدون توجه به مکان دریافت، چاپ یا به دست آوردن آن، فقط یک دلار است.

ارزش منحصر به فرد توکن‌ها از ندرت آن‌ها مشتق می‌شود. هر کریپتوکیتی نوعی از توکن‌های استاندارد ERC-721 است که ویژگی‌های خاصی دارد که در کدهای آن تعبیه شده است. این ویژگی‌های خاص برای تعیین فنوتایپ یا ژنوتایپ آن استفاده می‌شوند. ژنوتایپ، ژنتیک کریپتوکیتی را که ویژگی‌های هر کدام را تشکیل می‌دهد، مشخص می‌کند. با ترکیب فنوتایپ و ژنوتایپ، تا چهار میلیون حالت ممکن برای کریپتوکیتی‌ها تعریف می‌شود و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

پلتفرم بازی CryptoKitties، که بر مبنای شبکه اتریوم عمل می‌کند، قراردادهای هوشمند را مدیریت کرده و تمام فعالیت‌های مربوط به ساخت و مبادله کریپتوکیتی‌ها را به صورت غیرمتمرکز انجام می‌دهد. به این ترتیب، هیچ نیروی مرکزی نظارت و کنترل مستقیمی بر دارایی‌های شما نخواهد داشت. هر فردی که صاحب توکن باشد، می‌تواند کیتی‌ها را نگهداری یا تبادل کند.

با توجه به استفاده از شبکه اتریوم، تمام پرداخت‌ها با استفاده از اتر انجام می‌شود. به همین دلیل، امکان خرید کریپتوکیتی‌ها با استفاده از ارزهای سنتی وجود ندارد، اما تیم توسعه‌دهنده‌ها در نظر دارند تا این امکان را برای کاربران فراهم کنند.

برای ذخیره و نگهداری این نوع توکن‌ها، نیاز به یک کیف پول اتریوم است که بتواند در مرورگرهای وب اجرا شود. در حال حاضر، استفاده از کیف پول MetaMask، به عنوان روشی آسانتر برای ذخیره این نوع توکن‌ها پیشنهاد می‌شود.

منشأ تولید کریپتوکیتی‌ها

اولین کیتی در سال ۲۰۱۷ به وجود آمد و از آن زمان به بعد، هر ۱۵ دقیقه یک گربه تولید می‌شد. این فرایند تولید گربه‌ها تا نوامبر ۲۰۱۸ ادامه یافت و به گونه‌ای بود که هیچ گربه‌ای از نسل صفر باقی نماند. بر اساس گزارشات موجود از بازی CryptoKitties، در حال حاضر ۵۰ هزار گربه از نوع نسل صفر وجود دارند.

با رسیدن تعداد گربه‌های نسل صفر به این مقدار، آن‌ها قادر به تولید فرزند می‌شوند. به همین دلیل هر گربه می‌تواند نقش پدر یا مادر را داشته باشد. صاحب گربه مادر همچنین از تولید فرزندان این گربه‌ها بهره‌مند می‌شود. گربه‌های متولد شده، علاوه بر ویژگی‌های مشابه با والدین خود، ممکن است دارای ویژگی‌های ویژه‌ای نیز باشند. در برخی از جهش‌های خاص که به ندرت رخ می‌دهد، گربه‌های تجملی با ارزش بالا نیز به وجود می‌آیند.

از نظر تئوری، تعداد گربه‌ها محدودیتی ندارد و تا زمانی که بتوانید کارمزد تراکنش‌ها را پرداخت کنید، قادر به تولید گربه‌های جدید هستید. حتی در این میان بازاری برای تولید گربه‌های دیگران نیز وجود دارد و می‌توانید با پرداخت مبلغی به صاحب گربه مادر، فرزندان را تولید کنید.

آموزش بازی CryptoKitties

برای شروع خرید و بازی CryptoKitties، مراحل زیر را طی کنید:

1- ورود به سایت CryptoKitties و ایجاد حساب کاربری
بعد از شارژ کردن کیف پول MetaMask با Ethereum، شما باید یک حساب کاربری در سایت CryptoKitties.co ایجاد کنید. سپس در صفحه اصلی سایت، بر روی گزینه “Start” کلیک کنید.

2- تکمیل فرم ثبت نام
در این مرحله، پس از وارد کردن آدرس، باید برای خود یک نام مستعار انتخاب کنید. اگر از نسخه افزونه MetaMask در مرورگر استفاده می‌کنید، آدرس کیف پول MetaMask به طور خودکار درج می‌شود. در غیر این صورت، از شما خواسته می‌شود MetaMask را در مرورگر خود راه‌اندازی کنید. پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، بر روی دکمه “Save Account Info” کلیک کنید.

3- اتصال کیف پول به سایت
در این مرحله، شما یک هشدار از طرف کیف پول MetaMask دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه “Sign In”، کیف پول را به سایت CryptoKitties متصل کنید. با انتخاب این گزینه و ورود به سایت CryptoKitties، می‌توانید برای خرید گربه‌های دلخواه خود اقدام کنید.

4- ورود به بازار خرید گربه‌های CryptoKitties
برای خرید گربه‌ها، بر روی گزینه “Marketplace” کلیک کنید.

5- انتخاب گربه مورد نظر
در CryptoKitties بیش از ۱۴۰,۰۰۰ نوع گربه وجود دارد که کاربران می‌توانند گربه مورد نظر خود را از میان آنها انتخاب کنند و آن را پرورش دهند. در این بخش، می‌توانید با انتخاب گزینه “Filter” جستجوی گربه‌ها را محدودتر کنید.

6- خرید گربه‌ها
پس از انتخاب گربه مورد نظر و کلیک بر روی آن، با انتخاب گزینه “Buy Now”، امکان خرید گربه فراهم می‌شود.

7- تکمیل خرید
برای پذیرش اطلاعات پرداخت و هزینه، با کلیک بر روی گزینه “OK, buy this Kitty” این مرحله را پشت سر می‌گذارید.

8- تأیید اطلاعات پرداخت در کیف پول MetaMask
در این مرحله، جزئیات معامله و هزینه کارمزد یا گس در یک کادر برای شما نمایش داده می‌شود. در صورت تأیید مبلغ تراکنش، با انتخاب گزینه “Confirm” معامله را تکمیل کنید.

گربه‌های نسل صفر به دلیل محدودیت تعداد، ارزش زیادی دارند. بنابراین، در صورت پرورش یک گربه نر و ماده از نسل صفر، یک CryptoKitty نسل ۱ تولید می‌شود. همچنین، به عنوان مثال، در صورتی که یک Generation-2 Dame را با یک Generation-4 Sire پرورش دهید، یک CryptoKitty نسل ۶ تولید خواهد شد. هرچه Generation (نسل) کمتر باشد، هزینه Siring بیشتر خواهد بود.

یافتن Siring رایگان در بازی کریپتوکیتیز
کاربران می‌توانند گاهی از گربه‌هایی که به صورت رایگان در سایت وجود دارند و دارای ظاهر مناسبی هستند، برای پرورش استفاده کنند. برای تهیه آنها، مراحل زیر باید طی شود:

1- انتخاب گربه مورد نظر: در زیر کادر جستجو، می‌توانید با انتخاب گزینه “Siring”، Sire دلخواه خود را انتخاب کنید.

2- خرید کریپتوکیتیز: با انتخاب گزینه “Breed Now”، می‌توانید گربه مورد نظر جهت جفت‌گیری با گربه‌ای که در مالکیت کاربر است، انتخاب کنید.

3- تکمیل فرآیند خرید: در این مرحله، باید یکی از Dame ها را انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه “Select a Kitty”، مراحل انتخاب تکمیل می‌شود. هنگام تأیید تراکنش، CryptoKitty جدید به کیف پول کاربر ارسال می‌شود.

آسان‌ترین روش برای خرید کریپتوکیتی، استفاده از فروشگاه Marketplace است. هر کریپتوکیتی دارای یک قیمت منحصر به فرد است و می‌تواند در بازه قیمتی 0.003 تا 100,000 اتریوم قرار بگیرد. بنابراین، برای خرید آنها نیاز به اتریوم دارید. اتریوم را می‌توانید از صرافی‌های خارجی مانند بیت‌فاینکس، کوین‌بیس و یا صرافی‌های داخلی تهیه کنید. پس از انتقال اتریوم به کیف پول MetaMask، تنها کاری که باید انجام دهید، ثبت نام در وبسایت مربوطه و خرید کریپتوکیتی مورد نظرتان است.

برای ذخیره کریپتوکیتی‌های خود، می‌توانید از کیف پول رسمی اتریوم در متامسک که بر روی مرورگر خود استفاده می‌کنید، استفاده کنید. متامسک به شما امکان ذخیره دارایی‌هایتان و انجام معاملات را می‌دهد. اگر می‌خواهید از کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ذخیره کریپتوکیتی‌هایتان استفاده کنید، کیف پول لجر نانو اس یک گزینه خوب برای ذخیره این دارایی‌های دیجیتال است. کیف پول لجر از توکن‌های ERC-721 پشتیبانی می‌کند.

تیم توسعه‌دهنده بازی CryptoKitties

یک شرکت پیشرو در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاکچین است. آنها با موفقیت پروژه‌های متعددی راه‌اندازی کرده‌اند، از جمله عینک‌های واقعیت مجازی و فناوری‌های بلاکچینی. منحصربه‌فرد بودن درآمدی که می‌توان از این بازی کسب کرد، یکی از ویژگی‌های آکسیوم ژن است. این شرکت با فروش گربه‌های نسل صفر، سود قابل توجهی به دست آورده است. به ازای هر تراکنش در بازی، تیم توسعه‌دهنده حدود 3.75 درصد از مبلغ کل تراکنش را دریافت می‌کند.

با پایان سال جاری و به اتمام رسیدن فاز گربه‌های نسل صفر، تنها منبع درآمد توسعه‌دهنده از تراکنش‌ها خواهد بود. اما این نکته نیز مهم است که بازار رسمی بازی CryptoKitties تنها منبعی برای خرید گربه‌ها نیست و می‌توانید از سایر بازارها نیز گربه‌ها را تهیه کنید. همچنین، قراردادهای هوشمند مربوط به بخش حراجی بازی، به طور کامل به عنوان یک روش قابل اعتماد و مفید برای انجام تراکنش‌ها مورد نظر، در نظر گرفته نمی‌شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *