0

مفهوم یونیون فایننس (Union Finance) چیست؟

Union Finance
بازدید 112

یونیون فایننس (Union Finance) یک پلتفرم فناوری است که حفاظت همراه و بازار ثانویه لیکویید را با استفاده از یک مدل چند توکنی ترکیب می‌کند. این پلتفرم هدف خود را در تضمین حفاظت کامل DeFi برای تمام کاربران قرار داده است، با کاهش خطرات و هزینه‌ها در لایه ۱، قراردادهای هوشمند، ریسک تکمیل تراکنش و تعرض به خطر. یونیون فایننس از زمان معرفی خود تأثیر قابل توجهی در صنعت ارزهای دیجیتال داشته است و تشکیل شده است از تیمی از متخصصان با سال‌ها تجربه در زمینه‌های مرتبط. اتحادیه این پروتکل ترکیبی منحصر به فرد از بیمه سنتی و کارایی برجسته بلاکچین را از طریق پوشش گسترده و مدل صرفه‌جویی در هزینه‌های خاص بخش DeFi ارائه می‌دهد.

یونیون فایننس

  • شباهت با بیمه سنتی:

همچنین، الگوریتم یونیون فایننس در مقایسه با سایر راه‌حل‌های مبتنی بر بلاکچین، به بررسی و تفاوت ظاهری بین DeFi و CeFi می‌پردازد. این الگوریتم از لایه‌های مختلف پوشش و قرارگیری در معرض مجزای بیمه‌گر با استفاده از یک پروتکل چند توکنی استفاده می‌کند که به طور واضح حاکمیت را از پویایی بازار خرید حفاظتی جدا می‌کند.

مشابه شرکت‌های بیمه سنتی، پروتکل یونیون با افتخار در حفاظت و پوشش کامل تحت بسته‌های بیمه همراه مبتنی بر بلاکچین عمل می‌کند. اما با استفاده از مفهوم غیرمتمرکز زنجیره بلوکی، این پلتفرم از مدل‌های “فقط اعضا” و الزامات KYC آزاد می‌باشد. همچنین، یونیون یک فرآیند حاکمیتی مؤثر را برای حفاظت از اعتبار ادعاها و پرداخت بدهی استخرها به منظور برآورده کردن برنامه‌های پوشش ارائه می‌دهد.

  • خطرات مربوط به DeFi:

تیم یونیون فایننس همچنین یک بازار ثانویه را ارائه می‌دهد که امکان مدیریت ریسک‌های مرتبط با DeFi را فراهم می‌کند و به معامله‌گران و نویسندگان در اکوسیستم DeFi حفاظت می‌کند. این اقدام همچنین سرمایه را آزاد کرده و توزیع ریسک را بهبود می‌بخشد و به بخش DeFi اجازه می‌دهد تا با حفظ روندهای فعلی بازار، به طور کارآمدتری رشد کند.

راه حل بلاکچین دارای یک مدل اقتصادی منحصر به فرد است که به طور پایدار رشد اکوسیستم غیرمتمرکز را ترویج می‌دهد. این مدل سرمایه و قیمت‌گذاری را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که منحنی عرضه و تقاضا را تعادل می‌بخشد و به صورت پویا با شرایط اقتصادی تعیین شده توسط بازار سازگاری دارد و گزارش شفافیت عملکرد مالی و ریسک کلیدی را حفظ می‌کند. شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) برای ایجاد اعتماد و افزایش پذیرش پروتکل نیز وجود دارد.

همچنین، مدل سه توکن (سه توکنی) در این راه حل استفاده می‌شود.

به طور کلی، پلتفرم حفاظتی DeFi یونیون فایننس از طریق یک سیستم سه توکن مدیریت می‌شود که شامل توکن‌های UNN، uUNN و pUNN می‌شود.

توکن UNN، توکن اصلی پلتفرم تامین مالی است و برای اهداف حاکمیتی استفاده می‌شود. کاربران UNN حق رای در شرکت را دارند و این حق به آن‌ها امکان می‌دهد در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با حفاظت و پروتکل‌های حل تعارض، تنظیم پارامترهای ریسک و برنامه‌های تشویقی و غیره دخالت کنند.

توکن‌های uUNN و pUNN مورد استفاده قرار می‌گیرند در یونیون فایننس (Union Finance)، یک پلتفرم حفاظتی DeFi. توکن uUNN به مشتریان و خریداران حفاظتی اجازه می‌دهد تا بر سیاست‌های حفاظتی پلتفرم تأثیر بگذارند. از سوی دیگر، توکن pUNN به نویسندگان حفاظت اختصاص داده می‌شود و نشان‌دهنده سهمی از حفاظتی است که نویسنده در اختیار می‌گذارد.

توکن‌های uUNN و pUNN فقط در بازار ثانویه اتحادیه در دسترس هستند. این امر جدایی توکن‌های حاکمیتی از توکن‌های حفاظتی را تضمین می‌کند و تداخل منافع در پلتفرم را ممکن نمی‌سازد.

علاوه بر این، یونیون فایننس از طریق سیستم سه توکن، به کاربران امکان می‌دهد از یک مدل قیمت‌گذاری پویا و منحصربه‌فرد برای حق بیمه حمایتی بهره‌مند شوند. این مدل قیمت‌گذاری مکانیزم کشف قیمت کارآمد و در زمان واقعی را فراهم می‌کند و همچنین یک مدل سرمایه را تنظیم می‌کند که پرداخت بدهی استخرهای حفاظتی را به حداکثر می‌رساند و در عین حال بازدهی را از طریق سرمایه مازاد فراهم می‌کند. همچنین، با وجود مکانیسم حاکمیت، ادعا و چالش چند لایه، اطمینان حاصل می‌شود که همه عملیات به صورت منصفانه و شفاف انجام می‌شود.

این عناصر کلیدی به همراه دیگر جوانبی که در متن اشاره نشده‌اند، اجزای مهمی از یونیون فایننس را تشکیل می‌دهند.

مدل سرمایه، یا Capital Model، یک عنصر اساسی است که بهینه‌سازی اهرم نویسندگان حفاظت را فراهم می‌کند. این مدل به نویسندگان حفاظت امکان می‌دهد سرمایه‌ای را جمع‌آوری کنند که براساس استانداردهای سختگیرانه مورد استفاده در صنعت بیمه و امور مالی، توانایی پرداخت بدهی را داشته باشد. همچنین، این مدل انگیزه‌های اقتصادی را ارائه می‌دهد که نویسندگان حفاظت را جذب می‌کند و به توسعه اکوسیستم مالی کمک می‌کند.

به علاوه، نویسندگان حفاظت می‌توانند از توکن‌های pUNN و سهامی که در UNN دارند، بیشتر بهره‌برداری کنند. این به آنها امکان می‌دهد تا در قسمتی از UNN که در هر بلوک جمع‌آوری می‌شود، سهام خود را به اشتراک بگذارند.

دارندگان UNN می‌توانند دارایی‌های خود را به اشتراک بگذارند تا UNN اضافی را از طریق استخراج نقدینگی به دست آورند. این استخراج نقدینگی به دو دسته مجزا تقسیم می‌شود. در دسته اول، ارائه‌دهندگان نقدینگی و توکن‌های قفل شده را برای اهداف حاکمیتی می‌توانند ارائه کنند. به علاوه، یونیون به زودی به دارندگان UNN اجازه می‌دهد تا نقدینگی را در اکوسیستم‌های مختلف DeFi مانند Uniswap فراهم کنند. در دسته دوم، کاربران UNN از طریق فرآیند حاکمیت غیرمتمرکز، کنترل بر تصمیمات مربوط به آینده توکن UNN را خواهند داشت.

ورود Union Finance به بخش DeFi در زمانی رخ داد که کاربران DeFi با خطرات و مشکلات بالقوه روزانه مواجه بودند و این وضعیت برای آنها بسیار خسته‌کننده بود. اما خوشبختانه، این پلتفرم توانست همزمان با این مسائل، با استفاده از اکوسیستم و محصولات حفاظتی منحصر به فرد خود، این خطرات را برطرف کند.

پروتکل Union Finance پتانسیل بزرگی دارد که با تأثیرگذاری بیشتر و توانمندسازی سرمایه‌گذاران در بلاکچین، بخش DeFi را بهبود بخشد. این پروتکل توانایی کاهش موانع ورود برای کاربران خرده‌فروش را دارد و اساسی برای سرمایه‌گذاران نهادی فراهم می‌کند، در نتیجه یک اکوسیستم DeFi قابل اعتماد ایجاد می‌شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *