0

نحوه کار با سایت گلس نود (Glassnode)

گلس نود
بازدید 84

سایت گلس نود یک پایگاه داده بلاکچین است که از تحلیل‌های درون زنجیره استفاده می‌کند تا اطلاعات مفید و منحصر به فرد را به کاربران خود ارائه دهد. تحلیل درون زنجیره، جریان سرمایه فعلی در بلاکچین را بررسی کرده و به اندازه‌گیری پارامترهای شبکه بلاکچین می‌پردازد. در این مقاله، می‌خواهیم به شما سایت گلس نود را معرفی کنیم و آموزش کاملی درباره آن ارائه دهیم.

سایت گلس نود چیست؟

بلاکچین، کریپتوکارنسی و امور مالی موضوعاتی پیچیده هستند. تجزیه و تحلیل آنها می‌تواند بسیار پیچیده باشد و برای بسیاری از افراد سختی‌هایی را به همراه داشته باشد. اگر به این موضوعات علاقه‌مند هستید، اما زمان یا تمایل برای تجزیه و تحلیل خود ندارید، گلس نود یک گزینه بسیار مناسب است.

گلس نود یک آژانس تحلیلی آنلاین است که داده‌های بلاکچین را تجزیه و تحلیل می‌کند. آنها ابزارهای مختلفی را برای افراد مرتبط فراهم می‌کنند و آمارهای زنجیره‌ای را برای همه کسانی که از داده‌های هوشمند در دنیای ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، تولید می‌کنند.

Glassnode یک سرویس اطلاعاتی است که توسط تیم پشت این نام ارائه می‌شود و برخورداری از زیرساخت با کیفیتی را دارد که تنها با تخصص می‌توان به آن دست یافت. وب سایت Glassnode یک دروازه برای داده‌های زنجیره‌ای شماست. این وب سایت تمام اعداد و آمارهای مربوط به بلاک چین‌های مختلف را که در یک پلتفرم جمع‌آوری شده‌اند، ارائه می‌دهد.

سایت Glassnode به متغیر بودن ماهیت امور مالی اشاره می‌کند. همچنین، این سایت به حقیقتی اشاره می‌کند که بلاک چین‌ها به صورت پیوسته حجم زیادی از داده‌های مالی غیرقابل تغییر و شفاف تولید می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به معیارهای قابل اعتماد و دقیق دسترسی کامل داشته باشند. با باز کردن داده‌های زنجیره‌ای، می‌توان تغییرات رفتار بازار و احساسات را مورد بررسی قرار داد. سایت Glassnode این روند را از طریق بررسی و تحلیل داده‌های مربوطه از روی بلاک چین بهبود می‌بخشد. این سایت اطلاعات تحلیل شده را درباره رمزارزهای خود از طریق اشتراک با بلاک چین بلورین به مخاطبان خود نمایش می‌دهد.

حالا قصد داریم به شما آموزش ثبت نام در سایت Glassnode را ارائه دهیم.

برای شروع فرایند ثبت نام در سایت Glassnode، کاربران باید وارد سایت شده و روی “Sign Up” کلیک کنند. سپس، در صفحه‌ای که باز می‌شود، نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و یک رمزعبور 8 حرفی را وارد می‌کنند و همچنین باید تیک را در قسمت توافقنامه بزنند. سپس بر روی “Sign Up” کلیک می‌کنند. بعد از انجام این مراحل، یک ایمیل به کاربران ارسال می‌شود و آنها با تایید آن می‌توانند از طریق گزینه “Log In” و وارد کردن ایمیل و رمزعبور، به سایت وارد شوند.

حالا به معرفی بخش‌های مختلف سایت Glassnode می‌پردازیم:

Glassnode Academy:
این بخش در سایت Glassnode به آموزش استفاده از نمودارهای مختلف که در این سایت قرار دارند، می‌پردازد و اطلاعات مفیدی را به کاربران ارائه می‌دهد.

بخش Pricing در وب‌سایت Glassnode شامل نمودارها و جزئیات قیمتی است که برخی از آنها برای کاربران رایگان در دسترس نیستند. البته، نمودارهای رایگان موجود در این بخش می‌توانند نیازهای سرمایه‌گذاران عادی را برآورده کنند. نمودارهایی که با برچسب خاکستری T1 مشخص شده‌اند، برای کاربران سایت رایگان می‌باشند. همچنین، نمودارهایی که برچسب آبی T2 دارند، در حال بروزرسانی هستند و به تاخیر افتاده‌اند. اما نمودارهایی که برچسب قرمز دارند، برای کاربران رایگان در دسترس نیستند و برای استفاده از آنها باید هزینه پرداخت شود.

در قسمت چارت (Charts)، کاربران می‌توانند رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنند. این قسمت شامل پارامترهای زیر است: (Addresses)، (Indicators)، (Exchanges)، (Transactions)، (Markets)، (Entities)، (Supply)، (UTXO)، (Fees)، (Mining)، (Blocks) و (Distribution).

هر یک از این پارامترها دارای زیربخش‌هایی هستند که در ادامه به معرفی جزئی‌تر آنها می‌پردازیم.

1- زیربخش (Addresses):
در زیربخش آدرس‌ها، پنج زیربخش دیگر وجود دارد که اطلاعات مفیدی را به کاربران ارائه می‌دهند. این زیربخش‌ها عبارتند از:

آدرس‌های فعال: این زیربخش تعداد آدرس‌های فعال موجود را نشان می‌دهد.
آدرس‌های فرستنده: این زیربخش تعداد آدرس‌هایی که به عنوان فرستنده عمل می‌کنند، را نشان می‌دهد.
آدرس‌های گیرنده: این زیربخش تعداد آدرس‌هایی که به عنوان گیرنده عمل می‌کنند، را نشان می‌دهد.
آدرس‌های جدید: این زیربخش تعداد آدرس‌های جدیدی که ایجاد شده‌اند، را نشان می‌دهد.
کلیه آدرس‌ها: این زیربخش تعداد کلی آدرس‌های موجود در شبکه بلاکچین را نشان می‌دهد.

دسته اندیکاتور (INDICATOR CATEGORY):
دسته اندیکاتور شامل 47 اندیکاتور و ابزارهای زیادی است که به کاربران امکان تحلیل بیت‌کوین را به روش‌های متنوعی فراهم می‌کند.

دسته صرافی‌ها (EXCHANGES CATEGORY):
در دسته صرافی‌ها، اطلاعات مربوط به جریان ورود و خروج ارز دیجیتال بیت‌کوین به صرافی‌های بایننس، کراکن، کوین‌بیس و سایر صرافی‌ها در سایت Glassnode قابل پیگیری است. همچنین، می‌توان میزان تعادل سپرده‌گذاری و برداشت را در این صرافی‌ها مشاهده نمود.

دسته تراکنش‌ها (TRANSACTIONS CATEGORY):
در دسته تراکنش‌ها، می‌توان همه‌ی اطلاعات مربوط به تراکنش‌های ثبت شده در بلاکچین بیت‌کوین را مشاهده کرد. در این دسته، نرخ انجام تراکنش‌ها و تعداد آنها قابل اندازه‌گیری هستند.

دسته بازار (MARKET CATEGORY):
در دسته بازار، می‌توان اطلاعات بازار فعلی مانند ارزش بازار، قیمت و شاخص نوسان بیت‌کوین (Bitcoin Volatility Index) را مشاهده کرد.

دسته موجودیت‌ها (ENTITIES CATEGORY):
در دسته موجودیت‌ها، کاربران می‌توانند اطلاعات مربوط به وجود نهنگ‌ها، نهادها، سرمایه‌گذاران حقوقی و سازمان‌ها را مشاهده نمایند. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

تعداد کل نهنگ‌ها
تعداد نهادهای فعال در ترید بیت‌کوین
رشد تعداد نهادها
نهادهایی که در ارسال و دریافت بیت‌کوین فعالیت می‌کنند
دسته عرضه (SUPPLY CATEGORY):
در دسته عرضه، اطلاعات و داده‌های مربوط به مقدار بیت‌کوین‌های تازه استخراج شده، مقدار عرضه در گردش بیت‌کوین، اطلاعات مربوط به هودل کردن بیت‌کوین، و سود یا ضرر عرضه موجود بیت‌کوین به کاربران ارائه می‌شود.

دسته خروجی تراکنش‌های ناخریده (UTXO CATEGORY):
هر مبلغی که در طی یک تراکنش بیت‌کوین باقی مانده و به صورت خرج نشده است، به عنوان خروجی تراکنش ناخریده معروف است. اطلاعات مربوط به UTXO، از جمله سود، زیان، حجم، درصد و تعداد، به عنوان ابزاری برای تحلیل قرار دارند.

دسته کارمزدها (FEES CATEGORY):
در دسته کارمزدها، اطلاعات مربوط به کارمزدهای مرتبط با تراکنش‌های بیت‌کوین قابل مشاهده است. این اطلاعات شامل نرخ‌ها، مقدار کارمزد و دیگر جزئیات مرتبط با هزینه‌های تراکنش بیت‌کوین می‌باشند.

کارمزد تراکنش‌ها، مبالغی است که کاربران به ماینرها پرداخت می‌کنند تا تراکنش‌ها را در بلاکچین ثبت کنند. این مبالغ می‌توانند به عنوان کارمزدهای تراکنش در نظر گرفته شوند که از آن‌ها برای تحلیل‌های مختلف استفاده می‌شود.

10- دسته استخراج (Mining Category):
در این دسته، اطلاعاتی در دسترس است که شامل موارد زیر است:

نرخ سختی معماها (Difficulty Rate) که باید توسط ماینرها حل شوند تا تراکنش‌ها به بلاک اضافه شوند.
درآمد ماینرها (Revenue) از پاداش‌ها و کارمزدهای تراکنش‌ها.
نرخ هش (Hash Rate) فعلی شبکه بیت‌کوین.
11- دسته بلاک (Block Category):
در این دسته، اطلاعاتی در دسترس است که شامل موارد زیر می‌شود:

تعداد کل بلاک‌های اضافه شده به بلاکچین اصلی.
آخرین بلاک استخراج شده.
میانگین زمان بین ایجاد دو بلاک.
12- دسته توزیع (Distribution Category):
دسته توزیع فقط شامل توکن‌های استاندارد ERC-20 است و شامل موارد زیر است:

درصد توکن‌های محبوس در قرارداد هوشمند.
توزیع توکن‌های ERC-20.
لیست 1 درصد بالاتر.

انواع اشتراکات در سایت گلس نود به صورت زیر است:

1- اشتراک رایگان گلس نود:
در این نوع اشتراک، اطلاعات ارزشمندی برای کاربران در دسترس قرار نمی‌گیرد. با اشتراک رایگان گلس نود، می‌توان به اطلاعاتی مانند تعداد آدرس‌های فرستنده، اطلاعات UTXOها، تعداد آدرس‌های گیرنده، تعداد آدرس‌های فعال، تعداد آدرس‌های تازه اضافه شده به شبکه، تعداد تراکنش‌های ثبت شده و غیره دسترسی پیدا کرد.

2- اشتراک معامله‌گری گلس نود:
در این نوع اشتراک، کاربران برای دسترسی به اطلاعات باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند، به همین دلیل از اطلاعات معتبر و مفید بیشتری بهره خواهند برد. با اشتراک معامله‌گری گلس نود، می‌توان به اطلاعاتی مانند آدرس‌هایی با موجودی بیشتر از ۱ بیت کوین، آدرس‌هایی با موجودی بیشتر از ۱۰ بیت کوین، آدرس‌هایی با موجودی بیشتر از ۱۰۰ بیت کوین، بررسی رفتار صرافی‌ها و شرکت‌های دارای تعداد بالایی از بیت‌کوین و اتریوم، آدرس‌هایی با موجودی بیشتر از ۱۰۰۰ بیت کوین، مقدار ارزش قفل شده در پروژه دیفای (اتریوم)، داده‌های کلی راجع به فیوچرزها، اندیکاتور‌های غیررایگان تریدینگ ویو، حجم ورودی و خروجی مبادلات و موارد مشابه دسترسی داشت.

3- اشتراک حرفه‌ای گلس نود:
این نوع اشتراک شامل تمامی خدمات ارائه شده توسط سایت گلس نود است. با این اشتراک، شما قادر خواهید بود تمامی شاخص‌ها و آمارهای موجود در سایت را بررسی کرده و به عنوان یک حرفه‌ای در تحلیل داده‌ها عمل کنید.

سخن پایانی:

سایت گلس نود (Glassnode) به عنوان یک پایگاه داده بلاکچین، اطلاعات بسیار مفید و منحصربه‌فردی را به کاربران ارائه می‌دهد. این سایت از تحلیل‌های خود در زمینه بلاکچین استفاده می‌کند تا اطلاعات قابل اعتمادی را ارائه دهد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *