0

ویزای کانادا را چطور دریافت کنیم؟

ویزای کانادا را چطور دریافت کنیم؟
بازدید 190

چکیده : کانادا کشوری مهاجرپذیر است و هرساله پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین از کشورهای مختلف است. کانادا از مقاصد محبوب برای مهاجرت چه به‌صورت موقت و چه به‌صورت دائم برای ایرانیان محسوب می‌شود. بر اساس آخرین آمار تاکنون 423 هزار ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم نحوه‌ی دریافت ویزای کانادا برای مهاجرت دائم و یا موقت به کانادا را شرح دهیم.

 

کانادا کشوری مهاجرپذیر است و هرساله پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین از کشورهای مختلف است. کانادا از مقاصد محبوب برای مهاجرت چه به‌صورت موقت و چه به‌صورت دائم برای ایرانیان محسوب می‌شود. بر اساس آخرین آمار تاکنون 423 هزار ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم نحوه‌ی دریافت ویزای کانادا برای مهاجرت دائم و یا موقت به کانادا را شرح دهیم.

چرا مهاجرت به کانادا موردعلاقه‌ی ایرانیان است؟

اولین دلیل از دلایل محبوبیت کانادا برای ایرانیان، شرایط اقتصادی مطلوب و رو به سامان این کشور است. کانادا یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان را دارد. نرخ بیکاری در کانادا پایین است و کشوری توسعه‌یافته محسوب می‌شود. فرصت‌های شغلی بسیاری در زمینه‌های مختلف مانند فناوری، علوم مهندسی، بهداشت و غیره در این کشور وجود دارد. این امر نیز شانس ایرانیان را برای امکان مهاجرت به آن افزایش می‌دهد. اقتصاد کانادا چندبعدی است و وابستگی خاصی به یک کالا ندارد.

کیفیت بالای زندگی در کانادا هم باعث افزایش سیل مهاجرت به آن شده است. سیستم بهداشتی و درمانی رایگان، سیستم آموزشی پیشرفته، امنیت بالا و آزادی‌های مدنی کیفیت زندگی در این کشور را افزایش می‌دهند. وجود دانشگاه‌های معتبر در این کشور ورود دانشجویان را تسهیل می‌کند.

کانادا کشوری مهاجرپذیر است و در زمینه‌ی پذیرش مهاجر، برنامه دارد. کانادا قصد دارد نیروهای متخصص و کارآمد را از کشورهای مختلف جذب کند. شرایط دریافت ویزای کانادا نیز به دلایل سیاست‌های مهاجر‌پذیری این کشور آسان است. تمام این دلایل سبب شده ایرانیان برای مهاجرت به کانادا به یک گزینه‌ی مطلوب نگاه کنند.

انواع ویزای کانادا

ویزای کانادا به دو دسته تقسیم می‌شود: ویزای اقامت موقت و ویزای اقامت دائم. ویزای اقامت موقت به افراد این اجازه را می‌دهد که به مدت محدودی در کانادا اقامت‌ داشته باشند. مدت‌زمان اقامت افراد، بسته به نوع ویزای اخذشده‌ی آن‌ها، توسط سفارت تعیین می‌شود. ویزای دائم هم اجازه‌ی اقامت دائمی را به افراد می‌دهد. انواع ویزای اقامت موقت شامل موارد زیر می‌شود:

ویزای توریستی

این نوع ویزا برای افرادی است که به‌‌قصد تفریح به کانادا سفر می‌کنند. این تفریح می‌تواند شامل شرکت در کنسرت، گذراندن تعطیلات و غیره شود.

ویزای تحصیلی دانش‌آموزی

این ویزا برای دانش‌آموزان دیگر کشورها که قصد تحصیل در کانادا را دارند صادر می‌شود. از مزایای این ویزای کانادا این است که برای والدین دانش‌آموز ویزای همراه نیز صادر می‌شود.

ویزای کار

این نوع ویزا برای افرادی که قصد دارند، به‌عنوان نیروی کار وارد کانادا شوند صادر می‌شود. سه‌ راه برای اخذ این نوع ویزا وجود دارد: ویزای جاب آفر، ویزای کار تخصصی و ویزای کار باز.

برای دریافت ویزای جاب آفر، نیاز به یک پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما در کانادا وجود دارد. تغییر موقعیت شغلی فرد در این نوع ویزا، امکان ندارد. در صورت اتمام قرارداد کاری با شرکت و یا تصمیم به تعویض شغل، فرد باید پیشنهاد کاری دیگری برای ادامه‌ی حضورش در کانادا و یا تمدید ویزای کانادا پیدا کند. مدت ویزای کار تخصصی دو سال است. این ویزا برای افراد متخصص و باسابقه صادر می‌شود. ویزای کار آزاد نیز موقت و دوساله است. برای دریافت آن، پیشنهاد از طرف کارفرمای کانادایی نیاز نیست و فرد می‌تواند به هر شغل قانونی در کانادا مشغول شود.

ویزای کانادا را چطور دریافت کنیم؟

ویزای تجاری

این نوع ویزا شامل دو نوع است. یک نوع برای افرادی است که قصد شرکت در همایش و یا نمایشگاه‌های برگزارشده در کانادا رادارند و نوع دوم برای افرادی که قصد بررسی اقتصاد و بازار کار کانادا را دارند. نوع ویزای دوم توریستی_تجاری است.

ویزای مطالعاتی

یک نوع از ویزای مطالعاتی مخصوص دانشجویان، محققان و دانشمندان است که قصد تبادل علم خود را با افراد هم‌رده‌ی خود در دانشگاه‌ها و فضاهای علمی کانادا دارند. نوع دوم ویزای مطالعاتی، برای افراد رده‌بالا در زمینه‌ی تحصیلی صادر می‌شود.

سوپر ویزای کانادا

این ویزا برای والدینی صادر می‌شود که فرزندان آن‌ها در کانادا اقامت دارند. این‌گونه ورود و خروج والدین به کانادا آسان می‌شود. ویزای اهدای اعضای بدن، تولد فرزند، محرمانه، پژوهشی و غیره از دیگر انواع ویزای موقت کانادا هستند.

ویزای دائم کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • ویزای سرمایه‌گذاری که به ویزای طلایی معروف است. این ویزا برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای کانادا است.
  • ویزای استارت‌آپ برای حمایت از افرادی که ایده‌هایی مبتنی بر کارآفرینی دارند، مناسب است. می‌توانید برای جذب اسپانسر برای ایده‌تان از کانادا هم کمک بگیرید.
  • ویزای اسپانسرشیپ ویژه‌ی افرادی است که فردی از خانواده‌شان در کانادا اقامت دارد و دارای تمکن مالی است. به‌صورتی که بتواند از فرد حمایت مالی کند.
  • و غیره.

مدارک و مراحل دریافت انواع ویزا

برای دریافت هر نوع ویزای کانادا مدارک و روش خاصی نیاز است؛ ولی به‌صورت کلی، مدارک و روش ثبت‌نام را که در تمام ویزاها مشترک است، در اینجا بیان می‌کنیم:

  • در ابتدا باید انتخاب کنید که شرایط دریافت کدام نوع ویزا را دارید. انتخاب نوع ویزا باید با توجه ‌به شرایط شما باشد.
  • مدارکی که برای دریافت ویزا نیاز هست را گردآوری و به‌صورت تخصصی ترجمه کنید.
  • وارد سایت اداره‌ی مهاجرتی کانادا شوید و نوع برنامه‌ی مهاجرتی خود را انتخاب کنید. باید اکانت آنلاینی در این سایت بسازید.
  • اکنون نوبت به پاسخ‌دهی به سؤالات و بارگذاری مدارک است.
  • هزینه‌ها را پرداخت کنید.
  • انگشت‌نگاری را انجام دهید.
  • اگر اطلاعاتتان نواقصی دارد برطرف کنید.
  • اگر مدارکتان تأیید شد، باید پاسپورت را برای سفارت کانادا ارسال کنید.

اکنون نوبت به معرفی مدارک مشترک برای انواع ویزای کانادا است:

  • مدارک شناسایی
  • ترجمه‌ی سند ازدواج
  • مدارک تحصیلی
  • نامه‌ها و پیشنهادات شغلی
  • عدم سوءپیشینه
  • مدرک زبان معتبر
  • و غیره.

 

ویزای کانادا را چطور دریافت کنیم؟

انتخاب یک روش مطمئن برای دریافت ویزا

در طی پروسه‌ی دریافت ویزا همواره به یک مشاور و متخصص در این زمینه احتیاج دارید. یک مشاور باسابقه که اگر نیاز به دریافت راهنمایی دارید، در این امر شمارا یاری کند. مؤسسه‌ی کارت سبز به نشانی www.cartesabz.net می‌تواند مشاور شما برای دریافت ویزای مهاجرتتان باشد. سابقه و تجربه‌ی مؤسسه‌ی کارت سبز شمارا در رسیدن به مقصدتان یاری می‌کند. برای دریافت انواع مشاوره در زمینه‌ی انواع ویزا، نوع ویزای متناسب با شرایط شما، شرایط دریافت هر ویزا و غیره می‌توانید از مؤسسه کارت سبز کمک بگیرید. مؤسسه‌ی کارت سبز خدمات تخصصی در زمینه‌ی مشاوره‌ی مهاجرت، ثبت‌نام لاتاری، دریافت انواع ویزا و غیره ارائه می‌دهد.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *