0

چگونه از nft کسب درآمد کنیم؟

چگونه از nft کسب درآمد کنیم؟
بازدید 93

در سال 2014 بود که فردی با نام کوین مک کوی، اولین NFT تاریخ را ساخت! این اثر هنری دیجیتالی که با نام توکن غیر‌مثلی خطاب می‌شد، سند آن در بلاکچین Namecoin ثبت شد و به‌نوعی مفهوم توکنایز کردن هنر دیجیتال برای اولین بار به حقیقت پیوست. با گذشت زمان به‌مرور استفاده از توکن‌های غیر‌مثلی رایج شد و این اثرهای دیجیتالی تبدیل به روشی برای کسب درآمد شدند. بله! شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله بررسی می‌کنیم از دنیای NFT کسب درآمد کنید و پاسخ خود برای سوال «چگونه از nft کسب درآمد کنیم؟» را بیابید!

بازی‌های Play-to-Earn؛ کسب درآمد از nft در کنار سرگرمی

اولین روش برای کسب درآمد از طریق NFTها، بازی‌های «بازی کن و پول بگیر» است. افراد حاضر در این بازی‌ها، NFTها یا ارزهای دیجیتال را جمع آوری می‌کنند. سپس در مرحله بعدی بازی، این ارزها را می‌فروشند و درآمد حاصل از این فروش به کیف پول شخص واریز می‌شود.

در این بازی‌ها، می‌توان با انجام فعالیت‌های داخل بازی از جمله طی کردن مراحل یا انجام ماموریت‌های داخل بازی، پاداش‌های متفاوتی را گرفت. این پاداش‌ها در قالب nft‌ و ارزهای دیجیتال است. ناگفته نماند ارزهای به دست آمده از داخل بازی پس از واریز شدن به کیف پول شخص، قابل‌فروش نیز هستند. توصیه می‌شود حتما قبل از فروش ارز، قیمت آنلاین ارز دیجیتال را بررسی کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

ساخت NFT؛ کسب درآمد مستقیم از توکن‌های غیر‌مثلی

یکی از ساده‌ترین راه‌های خرید و فروش NFTها، ساخت و فروش توکن غیر‌مثلی شخصی است. برای مثال شما می‌توانید تصاویر دیجیتالی، عکس‌ها، موسیقی‌ها، اشیا فیزیکی و حتی آواتارهای داخل بازی را به‌عنوان یک توکن غیر‌مثلی برای فروش بگذارید. ساخت ان اف تی و فروش آن برای افرادی که خلاق هستند، راهی بسیار ساده و سریع برای کسب درآمد محسوب می‌شود.

یکی از معتبرترین پلتفرم‌ها برای ساخت توکن‌های غیر‌مثلی، Appy Pie است. این نرم‌افزار بدون نیاز به کد‌نویسی به شما اجازه می‌دهد با رابط کاربری درگ و دراپ، آثار مورد‌نظر خود را بسازید و آن‌ها را بفروشید.

چگونه از nft کسب درآمد کنیم؟

چطور NFTهای ساخته‌شده را بفروشیم؟

پس از طراحی NFT، امکان لیست کردن این اثر در اوپن سی (OpenSea)، راریبل (Rarible)، مجیک ایدن (Magic Eden) وجود دارد. این سایت‌ها، معتبرترین بسترها برای خرید و فروش توکن‌های غیر‌مثلی هستند و تنوع آن‌ها نیز بسیار بالاست. علاوه‌بر این، برای خرید NFT‌ در این سایت‌ها هیچ‌گونه محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد و کلیه تراکنش‌ها روی بلاکچین ثبت خواهند شد.

Collectible NFT؛ تهیه کلکسیون از آیتم‌های ارزشمند

تبدیل کردن کالکتیبل‌های فیزیکی یا آیتم‌های ارزشمند یک کلکسیون به توکن‌های غیر‌مثلی، روشی ساده و سریع برای کسب درآمد از NFTها است. شما می‌توانید دارایی‌های فیزیکی را به توکن غیر‌مثلی تبدیل کرده و به معادل ارزش آن‌ها در دنیای واقعی، درآمد کسب کنید.

کارت‌های ورزشی یکی از محبوب‌ترین اثرهای دیجیتالی هستند که کاربران تمایل بسیاری به خرید آن‌ها نشان داده‌اند. با‌این‌حال، برند NBA محبوب‌ترین کلکسیون کارت‌ها را به خود اختصاص داده و حتی یک کلکسیون از کارت‌های خود را به بازار عرضه کرده است. باتوجه‌به جهت فعلی بازار و هیجان‌ها، حال زمان مناسبی برای تبدیل کردن این ارزها است.

چگونه از nft کسب درآمد کنیم؟ با هولد یا استیک NFT

هولد کردن ان اف تی‌ها، یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از توکن‌های غیر‌مثلی است. استکینگ یا هولد کردن، به فرآیند سپرده‌گذاری یک دارایی هوشمند گفته می‌شود. در این فرایند از نگهداری یک ارز دیجیتال یا اثر هنری ارزشمند مانند NFTها، درآمد کسب خواهد شد که این درآمد از نوسانات بازار حاصل می‌شود. بهترین پلتفرم‌ها برای هولد NFT به شرح زیر هستند:

  • Kira Network
  • NFTX
  • Splinterlands
  • Only1

در برخی از پلتفرم‌ها، بخش کوچکی از پاداش استیکرها به توکن‌های حاکمیتی تبدیل می‌شوند. این پروتکل‌ها حق رای‌دهی به پروتکل‌ها نسبت به هولدرهای توکن‌‌‌ها را می‌دهند تا کاربران در ایونت‌های مخصوص شبکه شرکت کنند.

انتخاب بستر مناسب برای معامله؛ یکی از نکات طلایی کسب درآمد با NFT

یکی از مهم‌ترین نکات برای کسب درآمد از NFTها، انتخاب بستری مناسب است. این صرافی باید کارمزد کم، امکان پشتیبانی از IP کاربران ایرانی و تنوع بالایی داشته باشد. به‌این‌ترتیب، کاربران بدون دشواری کلیه خدمات موردنیاز خود را در دسترس خواهند داشت و خرید و فروش توکن‌های غیر‌مثلی بسیار ساده‌تر خواهد بود. علاوه‌بر این، مهم است که در یک صرافی معتبر ایرانی کیف پول داشته باشید تا ارزهای به‌دست‌آمده از بازی‌ها یا سود هولد ان اف تی به این حساب واریز شود. به‌این‌ترتیب می‌توانید درآمد حاصله را فروخته یا تبدیل به سایر رمزارزها کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *