0

کوین مارکت کپ چیست ؟ و چه استفاده هایی می توان از این وبسایت داشت ؟

کوین مارکت کپ چیست ؟
بازدید 354

کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) یک وب سایت مستقل است که اطلاعات مربوط به قیمت و حجم معاملات بیش از 4975 نوع ارز دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

کوین مارکت کپ

این سایت در سال 2013 تاسیس شده است و اطلاعات ارزهای دیجیتال را از چندین منبع مختلف جمع‌آوری و به روز رسانی می‌کند. با دسترسی به CoinMarketCap، کاربران قادر خواهند بود تا اطلاعات مربوط به قیمت، حجم معامله، سقف و تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال مختلف را به صورت زنده دنبال کنند. همچنین در این سایت قادر خواهید بود پروفایل و اطلاعات شرکت های کیف پول و صرافی های ارزی دیجیتال مختلف را که در زمینه تبادل ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند نیز مشاهده کنید.

با استفاده از API کوین مارکت کپ، می توانید قیمت ها و اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال مختلف را استخراج کنید. برای این کار شما نیاز دارید تا ابتدا به وب سایت CoinMarketCap درخواست صدور کلید API کنید، سپس با استفاده از کتابخانه ها و ابزارهای برنامه نویسی مختلف (مانند Python، Javascript، PHP و …) از API آن استفاده کنید.

در ادامه، یک مثال ساده با Python برای استخراج قیمت بیتکوین از CoinMarketCap آمده است:

import requests

# ایجاد درخواست جستجوی اطلاعات بیتکوین
url = ‘https://pro-api.coinmarketcap.com/v1/cryptocurrency/quotes/latest’
headers = { ‘Accepts’: ‘application/json’, ‘X-CMC_PRO_API_KEY’: ‘API_KEY’ }
parameters = { ‘symbol’: ‘BTC’ }
response = requests.get(url, headers=headers, params=parameters)

# پردازش پاسخ
data = response.json()
price = data[‘data’][‘BTC’][‘quote’][‘USD’][‘price’]
print(‘Bitcoin price is: $’, price)

اگر شما می خواهید قیمت های بروز ارز های دیجیتال را در وب سایت خود نشان دهید می توانید از api این وب سایت استفاده نمایید.

چطور در سایت کوین مارکت کپ به پروفایل و اطلاعات شرکت های کیف پول و صرافی های ارزی دسترسی داشته باشیم ؟

برای دسترسی به اطلاعات شرکت‌های کیف پول و صرافی های ارز دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ، به صفحه اصلی سایت (CoinMarketCap.com) مراجعه کنید و در کادر جستجو که در بالای صفحه قرار دارد، نام شرکت مورد نظر خود را وارد کنید. سپس با کلیک بر روی نام شرکت، به صفحه شرکتی که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید، هدایت خواهید شد. در صفحه شرکت مربوطه، می‌توانید اطلاعاتی مانند نام کامل شرکت، آدرس وب سایت، محل و تاریخ تاسیس شرکت، نام و نماد ًارز‌هایی که در آن شرکت معامله می‌شود، نرخ کارمزد، دسترسی به کیف پول و صرافی‌هایی که انتخاب شده‌اند و شرح کوتاهی از خدمات ارائه شده توسط شرکت را مشاهده کنید.

همچنین توصیه می شود که از دسته بندی های موجود در بالای صفحه نیز برای دسترسی به نماد بهتر استفاده کنید. به عنوان مثال، برای دسترسی به اطلاعات تمامی صرافی های ارز دیجیتال، می توانید به بخش Exchange در منوی ناوبری سمت بالای صفحه مراجعه کنید.

دسترسی به حجم معاملات در کوین مارکت کپ

کوین مارکت کپ یکی از محبوب‌ترین وبسایت‌های مرجع جهت پیگیری حرکت ارزهای دیجیتال است. این وبسایت اطلاعاتی عمده در مورد ارزهای دیجیتال اعم از شاخص قیمت ارز، حجم معاملات، سرمایه بازار و سایر اطلاعات مرتبط را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

حجم معاملات به معنای مقدار کلی از ارزهای دیجیتالی است که در شبکه بلاکچین هر پروژه معامله شده‌اند. این میزان معمولاً به صورت تعداد واحد ارز معامله شده در یک بازه زمانی خاص اعلام می‌شود. بیشتر بورس‌های ارز دیجیتال این اطلاعات را برای کاربران خود قابل دسترسی کرده‌اند که از جمله آن‌ها کوین مارکت کپ است.

در وبسایت کوین مارکت کپ، می‌توانید حجم معاملات 24 ساعته هر ارز دیجیتال را مشاهده کنید. این اطلاعات هر چند ساعت یکبار بروزرسانی می‌شوند، ولی به دلیل وجود تغییرات زیاد در بازار ارزهای دیجیتال، این اعداد همیشه تغییر خواهند کرد. علاوه بر وبسایت، برنامه های موبایلی و تلگرامی موجود نیز امکان دسترسی به اطلاعات حجم معاملات را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *