0

بررسی میزان تأثیر اخبار بر روی قیمت ارز‌های دیجیتال

بررسی میزان تأثیر اخبار بر روی قیمت ارز‌های دیجیتال
بازدید 552

اخبار ازجمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت یک رمز ارز هستند تا‌حدی‌که می‌توانند باعث کاهش چشمگیر یا افزایش فضایی قیمت ارز دیجیتال شوند. از‌همین‌رو فعالان بازار کریپتوکارنسی علاوه‌براینکه اقدام به تحلیل تکنیکالی یک کوین می‌کنند، تحلیل فاندامنتالی آن را نیز انجام می‌دهند که شامل بررسی اخبار منتشر‌شده درباره آن می‌شود. با این کار فرد می‌تواند اطمینان بیشتری نسبت به ورود به یک دارایی داشته باشد. با آگاهی از اخبار تازه منتشر‌شده درباره کوین‌های کریپتوکارنسی، می‌توانید در زمان مناسب دارایی‌هایتان را به یک کوین انتقال داده و سود‌های فوق‌العاده‌ای به‌دست بیاورید.

رابطه اخبار ارزهای دیجیتال با قیمت ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتالی یا بررسی اخبار چه رابطه‌ای با قیمت ارزهای دیجیتال دارد؟ شاید این سؤال بسیاری از افرادی باشد که به‌تازگی قصد ورود به دنیای کریپتوکارنسی را دارند. برای توضیح این رابطه، ابتدا باید عنوان کنیم که بررسی اخبار فقط بخشی از تحلیل فاندامنتالی است و کسانی که می‌خواهند از طریق این تحلیل وارد سهام بلندمدت شوند، باید کار‌های دیگری مثل بررسی سوابق مالی و … را علاوه‌بر بررسی خبر‌ها انجام دهند تا اطمینان بیشتری برای ورود به یک سهام پیدا کنند.

در تمام بازار‌ها، برخی اخبار ارزهای دیجیتال مثبت و برخی نیز منفی هستند و روی قیمت دارایی‌ها (حال هرچه که می‌خواهند باشند) تأثیر می‌گذارند. در بازار کریپتوکارنسی نیز به‌همین‌منوال است؛ اگر رویدادی در رابطه با حمایت از ارز‌های دیجیتال رخ دهد، خبر آن می‌تواند باعث افزایش قیمت ارز‌ها شود؛ در نقطه مقابل اگر اتفاقی مثل حمله‌های سایبری یا کلاهبرداری بیفتد، قیمت ارز دیجیتال به‌واسطه تأثیر خبر‌های آن کاهش پیدا می‌کند. برخی رویداد‌ها موجب حبابی‌شدن قیمت رمزارزها می‌شوند؛ یعنی شاید به‌یک‌باره قیمت یک کوین افزایش نجومی پیدا کند و وقتی حباب ترکید، دچار کاهش نرخ شدید شود؛ از‌همین‌رو معامله‌گر‌های حرفه‌ای بازار همواره تأکید دارند که با بینش صحیح و بررسی کامل رویداد‌ها وارد بازار شوید تا مبادا باعث ضررتان شوند.

گاهی برخی رسانه‌ها به نفع بازار و برخی نیز به ضرر آن فعالیت می‌کنند؛ سرمایه‌گذارانی که تحت تأثیر این رسانه‌ها هستند، رویداد‌های منتشر‌شده به‌واسطه آن‌ها را باور می‌کنند و احساسات آن‌ها روی بازار تأثیر مثبت یا منفی خواهد گذاشت. به‌عنوان مثال، یک رسانه خبری موافق با کریپتوکارنسی، اخبار مثبتی درباره پیشرفت این بازار می‌دهد. قطعا افراد بیشتری با دنبال‌کردن این رسانه ترغیب خواهند شد که وارد کریپتوکارنسی شوند؛ اما در نقطه مقابل، رسانه‌ای دیگر دائما نقاط ضعف این بازار را می‌گوید و اتفاقات منفی آن را طرح می‌کند؛ همین موضوع در کاهش قیمت‌ها و ریزش کریپتوکارنسی تأثیر می‌گذارد.

تأثیر اخبار ارزهای دیجیتال بر قیمت آن‌ها چقدر است؟

اخبار ارزهای دیجیتال معمولا باعث ایجاد 2 نوع احساس در معامله‌گر‌ها می‌شوند که یکی مثبت و دیگری منفی است. رویداد‌هایی که در دسته مثبت‌ها قرار می‌گیرند، باعث افزایش اعتماد معامله‌گر‌ها می‌شوند. قطعا با جلب اعتماد کاربران، شاهد افزایش قیمت یک دارایی خواهیم بود؛ چون افراد زیادی به خرید ارز دیجیتال روی می‌آورند. در نقطه مقابل اگر رویداد در دسته منفی‌ها قرار بگیرد، معمولا کاربران به‌واسطه آن اطمینانشان را نسبت به یک دارایی از دست می‌دهند و اقدام به فروش آن می‌کنند؛ همین فروش دارایی‌ها باعث ریزش کریپتوکارنسی می‌شود.

اخبار مثبت معمولا روی افرادی با آگاهی کم تأثیر می‌گذارد؛ چون آن‌ها FOMO یا ترس ازدست دادن دارند؛ به‌همین‌منظور تمام تلاش خود را می‌کنند تا هرطورکه‌شده سرمایه‌ خود را حفظ کنند؛ گاهی سودجویان بازار به‌دلیل همین پدیده FOMO در سرمایه‌گذاری‌های ناآگاه، آن افراد را در دام خود می‌اندازند.

بررسی میزان تأثیر اخبار بر روی قیمت ارز‌های دیجیتال

تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر قیمت ارز دیجیتال

اگر قصد ورود به صرافی ارز دیجیتال و تحلیل کوین موردنظرتان را دارید، پیشنهاد می‌دهیم که ابتدا حتما رسانه‌های اجتماعی را دنبال کنید. رسانه‌ها بیشترین تأثیر را در کاهش یا افزایش نرخ یک دارایی دارند؛ چون همان‌ها هستند که به خبرهای مثبت یا منفی دامن می‌زنند و باعث گسترش آن‌ها می‌شوند. اگر رویداد‌های به‌ظاهر بد توسط این رسانه‌ها منتشر نشوند، قاعدتا بسیاری از سرمایه‌گذار‌ها از آن‌ها بی‌خبر خواهند بود؛ بنابراین تحت تأثیر احساسات قرار نمی‌گیرند و دارایی‌های خود را به‌دلیل پدیده FOMO یا مسائل دیگر نمی‌فروشند. از‌همین‌رو تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر قیمت ارز دیجیتال غیرقابل‌انکار است.

یکی از رسانه‌های اجتماعی تأثیرگذار بر قیمت رمزارزها توییتر است. اگر در بازار کریپتوکارنسی فعالیت داشته باشید، حتما در جریان افزایش قیمت نجومی دوج‌کوین هستید؛ این ارز به‌دلیل توییت‌های مختلف ایلان‌ماسک توانست در مدت زمان کوتاهی رشد زیادی داشته باشد؛ از همین اتفاق می‌توان متوجه شد که رسانه‌ها بیشترین تأثیر را بر نرخ ارز‌های دیجیتال می‌گذارند.

کدام اخبار بر قیمت ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارند؟

اگر قصد خرید ارز دیجیتال دارید، ابتدا باید بدانید که کدام اخبار روی قیمت روز ارز‌ها تأثیرگذارند! اخباری که مرتبط با نقدینگی بازار هستند، بیشتر تأثیر را بر قیمت بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها می‌گذارند؛ به‌نحوی که سریعا متوجه تأثیر آن‌ها بر نرخ دارایی‌های خود خواهید شد. برخی از ارز‌های جدید مانند دوج‌ کوین که پایه رشد و پیشرفت آن‌ها حمایت افراد معروف است نیز بسیار تحت تأثیر خبر‌ها هستند. مثلا اگر یک رویداد منفی درباره آن‌ها منتشر شود، سرمایه‌گذار‌ها و معامله‌گر‌ها سریعا اقدام به فروش دارایی‌های خود خواهند کرد.

اخبار موثق ارز دیجیتال را از کجا دریافت کنیم؟

اکنون که از تأثیر خبر‌ها بر قیمت ارز دیجیتال آگاه هستید، باید به‌دنبال منبعی مناسب برای آگاهی از رویداد‌های معتبر باشید. منابع مختلفی در اینترنت وجود دارند که خبر‌ها را منتشر می‌کنند. پیشنهاد می‌دهیم به‌جای انتخاب منابع نامطمئن که اغلب در رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا تلگرام فعالیت دارند، به‌سراغ وب‌سایت‌های خبری بروید، نظارت روی این سایت‌ها معمولا بیشتر است؛ به‌همین‌دلیل اخبار کذب و دروغین را منتشر نخواهند کرد. در بین رسانه‌های ایرانی، صرافی ارز دیجیتال والکس به‌عنوان یکی از منابع معتبر شناخته می‌شود که می‌توانید از آن برای دریافت جدیدترین رویداد‌ها و خبر‌ها استفاده کنید.

بررسی میزان تأثیر اخبار بر روی قیمت ارز‌های دیجیتال

جمع‌بندی

در این مطلب به‌طور کامل درباره تأثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال صحبت کردیم. خبر‌ها بخش مهمی از بازار کریپتوکارنسی هستند که نباید آن‌ها را نادیده بگیرید؛ این رویداد‌ها گاهی کاملا درست و گاهی دروغین و کذب هستند تا معامله‌گر‌های مبتدی بازار را تحت تأثیر بگذارند؛ از‌همین‌رو پیشنهاد می‌دهیم دانش فاندامنتالی و تکنیکالی‌ خود را ارتقا دهید و درباره صحت رویداد‌ها نیز اطلاعات کافی به‌دست بیاورید؛ تنها در‌این‌صورت است که در بازار نجات پیدا کرده و از تأثیر اخبار منفی در امان می‌مانید.

توجه داشته باشید که این مطلب که در رابطه با تاثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال نوشته شده، هیچ پیشنهادی به خرید یا فروش دارایی‌ها ندارد و صرفا به‌منظور افزایش آگاهی خواننده نوشته شده است. در واقع سرمایه‌گذاری‌ها فقط باید توسط افراد باتجربه و با مهارت انجام شود؛ درغیراین‌صورت احتمال ضرر و زیان وجود دارد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *