0

تاثیر افت قیمت بیت کوین در بازار رمزارز

افت قیمت بیت کوین
بازدید 352

افت قیمت بیت کوین، باعث از بین رفتن ۷۰ میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارزها در یک شب شده است.

به دلیل دو عامل اصلی، قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها کاهش یافته و به طور همزمان ارزش بازار کریپتو بیش از ۷۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

در روز جمعه، ۱۹ اسفند، قیمت بیت کوین به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد

این برای اولین بار در تقریباً دو ماه گذشته است که قیمت بیت کوین به این حد پایین می‌رسد. این افت قیمت بیت کوین ناشی از تحولات بازار سهام آمریکا و فروپاشی یکی از شرکت‌های معروف در صنعت رمزارزها است.

طبق گزارش CNBC، ارزش بازار رمزارز در طول ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. قیمت بیت کوین با حدود ۸ درصد افت به مبلغ ۱۹٬۹۰۰ دلار رسیده و در عین حال قیمت اتر نیز بیش از ۸ درصد کاهش یافته است. هر واحد اتر در حال حاضر با قیمت ۱٬۴۰۰٫۶۳ دلار معامله می‌شود.

در روز جمعه، ۱۹ اسفند، قیمت بیت کوین به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. این برای اولین بار در تقریباً دو ماه گذشته است که قیمت بیت کوین به این حد پایین می‌رسد. این افت قیمت بیت کوین ناشی از تحولات بازار سهام آمریکا و فروپاشی یکی از شرکت‌های معروف در صنعت رمزارزها است.

طبق گزارش CNBC، ارزش بازار رمزارز در طول ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. قیمت بیت کوین با حدود ۸ درصد افت به مبلغ ۱۹٬۹۰۰ دلار رسیده و در عین حال قیمت اتر نیز بیش از ۸ درصد کاهش یافته است. هر واحد اتر در حال حاضر با قیمت ۱٬۴۰۰٫۶۳ دلار معامله می‌شود.

افت ارزش بازار رمزارزها نتیجه‌ی تأثیر عوامل متعددی است. حرکت بازار کریپتو تا حد زیادی بازار سهام آمریکا و به‌ویژه شاخص نزدک، که در آن شرکت‌های فناوری محور زیادی میزبانی می‌شوند، مشابه است. در روز پنج‌شنبه، ارزش شاخص‌های بزرگ بازار سهام آمریکا کاهش یافت.

در سه‌شنبه هفته گذشته، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، اظهار داشت که احتمالاً نرخ بهره بیشتر از حد انتظار افزایش خواهد یافت و در عین حال باقی خواهد ماند. افزایش مداوم نرخ بهره در طول یک سال گذشته، تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر دارایی‌های پرخطر مانند سهام و به‌ویژه رمزارزها داشته است.

فروپاشی شرکت Silvergate Capital یکی دیگر از عواملی است که تأثیر منفی بر بازار رمزارزها داشته است. در چهارشنبه هفته گذشته، این شرکت اعلام کرد که تمامی عملیات خود را متوقف می‌کند. فروپاشی Silvergate Capital جدیدترین موردی است که نشان‌دهنده فروپاشی شرکت‌های فعال در صنعت رمزارزها می‌باشد. FTX، یکی از صرافی‌های مشتریان بزرگ Silvergate، که سابقاً به نام سم بنکمن‌فرید شناخته می‌شد و ورشکسته شده بود.

در عین حال، شرکت Silicon Valley Bank در چهارشنبه اعلام کرد که ۲۱ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را با ضرر ۱٫۸ میلیارد دلاری به فروش رسانده است. Silicon Valley Bank یکی از بانک‌های بزرگ در حوزه استارتاپ‌های صنعت فناوری است و علاوه بر ارائه خدمات بانکی سنتی، بودجه‌بندی برای پروژه‌های این صنعت را تأمین می‌کند.

 

 

به این پست امتیاز بدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *